motorul pierde putere daca nu fac pauze dese
Last Updated: May 28 2023 15:08, Started by
mihnea2011
, May 23 2023 10:47
·
5

#1
Posted 23 May 2023 - 10:47

Bună ziua.
Am un burghiu de pământ care pierde puterea foarte repede când intră în sarcină, cam în 4-5 secunde. Pornirea este ușoară, se aude bine dar când îl pun la pământ să avanseze, moare. Dacă sunt atent și îl apăs doar 2-3 secunde apoi să îl ridic, forează bine, adică are putere. Dacă îl ridic repede, nu moare motorul. După 10-15 secunde de mers în gol, iar forează 2-3 secunde. Dacă îl turez în gol nu are nimic, merge continuu. După 10-15 secunde de mers în gol, iar forează 2-3 secunde. Am o impresie că nu ar avea aer destul. Am scos filtrul (buretele) din exterior pentru aer, fără folos. Am desfăcut un pic, am suflat, am curățat bujia, dar nu știu ce să îi fac. Precizez că e vorba de pământ fără pietre. În trecut a funcționat foarte bine la gropi pentru gard în pământ cam pietros, nu s-a rupt nimic, apoi am folosit doar la pământ normal să mai fac gropi la pomi. O întrebare separată: Are cineva un tutorial, un document care să ajute la depanarea celor mai uzuale probleme la motorașele pe benzină? Un meseriaș este greu de găsit la țară, nu vine că merge în trei locuri etc. Eu nu mă pricep dar vreau să învăț. Am început cu tutoriale pe Youtube pentru alte probleme dar tutorialele sunt de obicei pentru un produs anume, dacă se nimerește să îl ai. Mulțumesc. |
#3
Posted 23 May 2023 - 11:09

eu l-as porni si lasa la ralanti cateva minute pana se incalzeete si aseaza motorul.
p.s. ai uitat sa zici marca si modelul. |
#4
Posted 23 May 2023 - 11:14

Banuiesc ca are carburator.
Si a fost lasat o perioada cu benzina in el. Benzina aia se mai mucifica. Si face probleme ulterior. Incearca sa verifici starea carburatorului. Si sa cureti daca e necesar. |
#5
Posted 23 May 2023 - 11:15

Ce marca e, e in 2 timpi sau in patru , are soc automat sau nu ?
Da amanunte ca sa primesti raspunsuri mai specifice. Asa..., eu zic ca nu se alimenteaza suficient si de aia moare. Sau ai soc manual si il uiti cuplat . |
#6
Posted 23 May 2023 - 12:33

Da din reglajul H (amestec) 45 grade inapoi - ai prea multa benzina si prea putin aer .
Scoate bujia - daca e umeda si se usuca e prea bogat amestecul , daca nu se usuca e prea mult ulei Edited by ldpe, 23 May 2023 - 12:33. |
#7
Posted 23 May 2023 - 14:21

Nu ii vine suficienta benzina,cand scade benzina din camera de nivel constant moare motorul
Daca are robinet,este garnitura umflata nu mai asigura debitul necesar in sarcina
Ce marca e, e in 2 timpi sau in patru , are soc automat sau nu ? Da amanunte ca sa primesti raspunsuri mai specifice. Asa..., eu zic ca nu se alimenteaza suficient si de aia moare. Sau ai soc manual si il uiti cuplat . |
#8
Posted 23 May 2023 - 14:42

SI mai poate exista o cauza: Esapament partial infundat.
Am patit la motocoasa, cand cumnatul a facut amestecul "la ochi" si a pus ulei "sa fie" sa nu se gripeze motorul! Vorbesc de motor in 2 timpi. Demontat espament, spalat de 2-3 ori cu benzina, lasat la soare sa se evapore tot, remontat, pornit, cosit! La 4 timpi pot aparea astfel de probleme datorita deteriorarii garniturilor de pe traseul de alimentare: intre carburator si flansa adaptoare la galeria de admisie, etc. Fiecare motor are garnituri/trasee etansate specifice, nu pot detalia mai mult. Desigur, cea mai buna solutie este sa demontezi carburator +atasate, verificate, curatate, spalate, remontate, inlocuite elementele neconforme, reglaj "ca la carte" si la final TEST in sarcina. Bafta de succese dese! Edited by viceroy56, 23 May 2023 - 14:43. |
#9
Posted 24 May 2023 - 20:14

Da din reglajul H (amestec) 45 grade inapoi - ai prea multa benzina si prea putin aer . Scoate bujia - daca e umeda si se usuca e prea bogat amestecul , daca nu se usuca e prea mult ulei si un dwellmetru sa regleze avansul la aprindere. La Dacia1300, daca ai prins cumva vremurile alea, stii la ce ma refer |
#10
Posted 24 May 2023 - 20:42

Iete ca am avut si Dacia 1300/1410, si dwellmetru si pistol stroboscopic pentru reglat avansul.
Si cu dwellmetru nu se regla avansul, se regla distanta intre platine! Se proceda iterativ: reglai avans, verificai/reglai unghiul dwell, reverificai avans, rereglai distanta la platine. Si daca nu erau reglati corect tachetii, tot nu tragea FORTA si nu reuseai din reglajele carburatorului sa nu paraie foaia de hartie la esapament! Ma intreb io, oare cati "mecanici" din ziua de azi sunt in stare sa regleze "sticla", vorba unui contemporan in viata(KH, pentru cine nu stie!) o Dacie 1410 clasica, cu carburator si delcou CLASIC? Cititi AICI toti cei care nu stiti despre ce vorbim. Edited by viceroy56, 24 May 2023 - 20:50. |
#11
Posted 26 May 2023 - 06:08

viceroy56, on 24 mai 2023 - 20:42, said:
Ma intreb io, oare cati "mecanici" din ziua de azi sunt in stare sa regleze "sticla", vorba unui contemporan in viata(KH, pentru cine nu stie!) o Dacie 1410 clasica, cu carburator si delcou CLASIC? |
|
#12
Posted 28 May 2023 - 14:54

Am revenit cu mulțumiri!
Motorul e în doi timp (nu că m-aș pricepe dar pentru că e nevoie de amestec de ulei+benzină). Am reușit să desfac multe șuruburi de la motoraș dar nu am avut curaj să îl dau jos. Am pus benzină în toate găurile care am văzut că ar fi. Apoi, mișcând cu mâna partea rotativă a motorului și privind înăuntru am înțeles care erau admisia de aer, partea cu benzină și partea cu bujia. Așa mi-am dat seama că aceea ar fi camera de ardere, unde se produc exploziile care mișcă pistoanele. Am zgârâiat-curățat evacuarea și pistonul acoperite de mizerie apoi am dat cu benzină și am repetat cât am putut. Apoi m-am gândit să curăț și pe dinăuntru. După ce am umplut camera de ardere cu benzină, rotind motorul și mergând pistoanele, s-a murdărit benzina în mod vizibil și am continuat mișcarea motorului astupând una-două din cele trei găuri, după cum mi-a permis și poziția. Am evacuat toată benzina (a sărit și pe mine destulă), am repetat de câteva ori, până nu mai era benzina murdară. Am suflat și am lăsat deschis peste noapte apoi iar am suflat și la urmă am asamblat. Am vrut să pornesc ca să dispară ce mai era pe conducte, a pornit din prima și a mers 2-3 secunde, rezervorul fiind gol. Am pus un pic de benzină simplă (fără amestec) în rezervor, a pornit din prima, am accelerat puțin, se auzea mai ascuțit decât de obicei și nu se mai oprea, mergea continuu. Am băgat în pământ, a intrat, a forat, am vrut să ridic, continua să se învârtă, am închis și am scos. Am pus restul de benzină cu amestec și am pus-o la loc. Benzina îmi ajunge câtev găuri săptămâna care vine și probabil o voi mai folosi la toamnă ori la anul. Pe gaura de evacuare (că e mai mare), am observat că pistoanele sunt unse cu ulei după ce fac o cursă completă. Anterior încercasem să le curăț dar nu am reușit să le și usuc - de benzină, credeam la acel moment. Poate că ar trebui și uleiul schimbat din când în când... Mulțumesc tuturor care au pus o părere. Citind toate mesajele de aici, combininând cu citisem anterior în posturile din "Search" (chiar și cu mașini), am înțeles ideea și am reușit. Mulțumesc! Nici acum nu știu care și cum se cheamă diferitele părți din motor și caut în continuare niște documente despre motoare. Voi încerc pe altă arie :-) Mulțumesc! |
#13
Posted 28 May 2023 - 15:08

Nu prea e ortodox ce ai facut, dar in fine!
Benzina/amestecul nu se lasa in rezervor. Ori il consumi TOT, ori la final golesti rezervorul si pornesti motorul si il lasi sa mearga pana se opreste singur. Intotdeauna faci amestecul atunci cand ai nevoie, exact asa cum scrie la manual. Nu inteleg la ce pistoane te referi, este unul singur, cu atat mai putin ce ulei sa schimbi. La motoarele in 2 timpi ungerea se face cu uleiul din amestec. Nu au rezervor de ulei separat, ca la masinile/motoarele in 4 timpi. Asa sunt concepute/construite. Succese dese! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users