Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Stop-Start și Hybrid/Mild Hybrid în oraș aglomerat
Last Updated: Nov 02 2022 12:28, Started by
DCC08
, Nov 01 2022 10:00
·
0
#1
Posted 01 November 2022 - 10:00
Salutare.
Deschid acest topic pentru a va cere opinia cu privire la utilizarea sistemului Stop-Start la o mașină Hybrid/Mild Hybrid în regim de trafic urban foarte aglomerat. Din ce am citit pe net acest sistem Stop-Start nu dăunează mecanic dacă masina este Hybrid/Mild Hybrid și dezactivarea lui la plecare nu mai face sens. Rog deținătorii de astfel de mașini și nu numai sa își dea cu părerea. |
#2
Posted 01 November 2022 - 10:24
Depinde de cum e implementat, e diferenta dintre mh si hybrid. Dar da, in principiu nu dauneaza.
Principiul e acelasi, ai un electromotor mai mare decat la masinile "standard", la MH de obicei alimentat cu o baterie de 48V, care porneste motorul pe carburant. La hibrid e diferit in functie de producator. La Toyota, de exemplu, ai 2 motoare electrice, unul mic pentru start/stop si alte functii, si unul mare pentru tractiune, unite printr-o cutie planetara. La Honda eHEV, motorul cu benzina functioneaza doar ca generator pana la o viteza anume (parca 70-80 km/h, am uitat), asa ca nu cupleaza deloc motorul la roti pana atunci, deci practic start-stop e electric, chiar daca motorul cu combustie interna e pornit sau nu. Etc. Ce incerc sa zic e ca la hibride, in general, motorul de start-stop se ocupa si de deplasarea masinii la viteze mici, pe cand la Mild Hybrid, e un electromotor mai maricel, care are doar scopul de a porni motorul principal, si eventual de a ajuta la mentinerea rotatiilor cu consum de carburant mai mic (la viteze de "cruising"). Dar in ambele cazuri ar trebui sa fie mai rezistent decat cele clasice. |
#3
Posted 01 November 2022 - 10:36
Mulțumesc pentru contribuție la topic.
Atunci va invit sa va dați cu părerea doar pentru Mild Hybrid. Sa înțeleg ca uzura prin folosirea stop-start în trafic aglomerat (de ex. Bucuresti rush hour) având mild hybrid nu este la fel de mare ca atunci când ai doar motor termic? |
#5
Posted 01 November 2022 - 11:25
Nu prea are ce dăuna că motorul e deja cald cand începe sistemul să funcționeze. Adică cilindri sunt fierbinți, uleiul e fierbinte, curge deja fără probleme, metalul e deja dilatat la cotele de funcționare normală. Faptul că motorul se oprește și repornește în acest moment nu are cum să genereze o uzură mai mare decât atunci când se învârte la relanti, ba chiar aș zice că, fiind motorul oprit, nu au loc frecările normale.
Eu m-am lăsat păgubaș să mai dezctivez sistemul și mașina are peste 80.000 de kilometri. Nu are nici o problemă. Bateria e cea cu care a venit din fabrică, alternatorul neatins. |
#6
Posted 01 November 2022 - 11:31
Eu il tin dezactivat, mai mult din comoditatea, dar referitor la ce spui tu, in cazul meu, motorul termic se opreste chiar daca pe bord am martorul COLD. Nu stiu cat de mult conteaza, dar avand in vedere ca oricum nu ma omor dupa el, prefer sa-l dezactivez.
|
#7
Posted 01 November 2022 - 11:39
Și mie mi se mai oprește când martorul încă e aprins, dar trebuie sa luăm în considerare că în camera de ardere deja e destul de cald. Apoi acest lucru se întâmplă o dată, la primul semafor. Până ajung la următoarea oprire motorul e deja cald, martorul stins și uleiul e la 60 de grade - nu chiar 90, dar cu siguranță curge.
Iar în anumite situații la următorul semafor nu se mai oprește. Acuma, fiecare pe barba lui. Eu mi-am cam băgat picioarele, unde locuiesc toată lumea pornește de la semafor cu pedala la podea așa că de fiecare dată sunt stresat de toți turbații cu mașini de firmă pentru care nu contează că în 50.000 de kilometri pot fi aruncate. |
#8
Posted 01 November 2022 - 18:30
Eu il dezactivez mereu. Pentru ca am motor turbo de 1l si in carte scrie ca dupaun drum lung sau ceva mai agitat nu trebuie sa opresti motorul direct ci sa-l lasi cateva minute sa se raceasca un pic ca sa nu se strice prematur turbina. Ori daca vin de pe autostrada si ma asez in trafic aglomerat imediat, sistemul start stop ar opri motorul imediat. Si asta se bate cap in cap cu recomandarea de a nu opri motorul imediat.
|
#9
Posted 01 November 2022 - 20:07
ai turbina racita pe apa cu pompa electrica care mai merge dupa oprirea motorului....
Dar sistemul Mhev e o mare porcarie si o complicatie inutila . Practic tragi dupa tine o baterie de cateva zeci de kg si un alternator de 2000 euro.... si da, alternatorul ala se strica.... De regula pornirea la rece se face pe clasicul electromotor, repornirea Start Stop se face prin alternator Edited by andrei_221, 01 November 2022 - 20:08. |
#10
Posted 02 November 2022 - 12:28
o șoferiță de merțan glc îmi povestea cum pierde un minut, la plecarea de pe loc, să dezactiveze toate sistemele alea „enervante” (S&S, avertizare bandă, mâini pe volan, etc)
să dau un apartament pe o mașină, ca mai apoi să dezactivez tot ce o face atât de scumpă, mi se pare de stan&bran... folosiți fraților toată tehnologia, nu vă mai aduceți aminte că părinții, posesori de dacie, vă povesteau tot felul de scary-movie despre motoare... |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users