Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Problema index Enel

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
Winc

Winc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 724
  • Înscris: 10.09.2018
Buna seara, am transmis indexul Enel online in perioada alocata, in contul meu Enel la ultimul index transmis apare indexul pe care eu l-am transmis si totusi la istoric index ultimul index apare estimat de furnizor, de asemenea in factura ultimul index imi apare estimat de furnizor si nu inteleg de ce. La ce mai transmit indexul daca nu mi se ia in considerare si in schimb mi se estimeaza indexul de catre furnizor? Nu e mare diferenta - cel estimat de furnizor este mai mic cu -53 fata de cel transmis de mine dar totusi nu inteleg ce s-a intamplat.

#2
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 30.07.2007
Esti in curs de schimbare a furnizorului?
Scrie o sesizare din cont myEnel si intreaba, vei primi cel mai bun raspuns.

#3
adnana2121

adnana2121

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 453
  • Înscris: 22.09.2021
Neatentie
Dezinteres
Așteptarea prețului mărit la regularizare... având 100kw in plus la 2 luni(50+50)...nu pare mult...dar la 1000 abonați....


#4
marianvasile

marianvasile

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 10.05.2013
@Winc: dacă nu este vorba de schimbare furnizor, este din cauza facturilor de stornare emise în această lună de Enel pentru recalcularea compensărilor și plafonărilor începând cu luna octombrie. Pentru că aceste recalculări se fac pe baza lunii calendaristice (1-30/31), pe ultima factură apare index estimat pentru că a trebuit să închidă luna.

#5
Winc

Winc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 724
  • Înscris: 10.09.2018

Atasez cele 2 print-screen-uri din contul meu enel - indexul transmis de mine si indexul estimat de furnizor


Attached File  index trimis.jpg   128.5K   54 downloads    Attached File  index estimat.jpg   158.32K   55 downloads



#6
marianvasile

marianvasile

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 535
  • Înscris: 10.05.2013
Da, au închis luna pe estimare, în ziua de 31/01. Este de la calculul compensărilor, după cum am spus mai sus.

#7
rim80

rim80

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,172
  • Înscris: 06.04.2020

 crocko.dilul, on 18 februarie 2022 - 18:49, said:

Esti in curs de schimbare a furnizorului?
Scrie o sesizare din cont myEnel si intreaba, vei primi cel mai bun raspuns.
Adica se va regulariza la urmaroarea factura. E textul standard de raspuns.

#8
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 marianvasile, on 18 februarie 2022 - 18:52, said:

@Winc: dacă nu este vorba de schimbare furnizor, este din cauza facturilor de stornare emise în această lună de Enel pentru recalcularea compensărilor și plafonărilor începând cu luna octombrie. Pentru că aceste recalculări se fac pe baza lunii calendaristice (1-30/31), pe ultima factură apare index estimat pentru că a trebuit să închidă luna.
mulțumesc pentru clarificare si eu am avut probleme la fel cu indexul in myenel.

#9
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,197
  • Înscris: 12.09.2013
Mie imi spune furnizorul alta prostie: ca indexul pentru inchidere contract(la schimbare furnizor) i-l transmite distribuitorul!!!!Iar distribuitorul imi raspunde ca nu sunt in perioada de transmitere index!!!O sa-i iubesc.... in gura pe amandoi.....

#10
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,876
  • Înscris: 27.04.2010
@raducut123: zi-le ca si tu le platesti factura cand vei fi in perioada alocata platii facturilor ... care, la tine, e la sfarsitul verii.

#11
nonameshadow

nonameshadow

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,520
  • Înscris: 06.05.2008

 raducut123, on 18 februarie 2022 - 22:50, said:

Mie imi spune furnizorul alta prostie: ca indexul pentru inchidere contract(la schimbare furnizor) i-l transmite distribuitorul!!!!Iar distribuitorul imi raspunde ca nu sunt in perioada de transmitere index!!!O sa-i iubesc.... in gura pe amandoi.....

Furnizorul iti spune adevarul. Distribuitorul trebuie sa transmita indexul final/initial pt vechiul/noul furnizor.

#12
raducut123

raducut123

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,197
  • Înscris: 12.09.2013
Pai si daca distribuitorul nu vine sa citeasca indexul, sa-l dea pe cel real, nu estimat, la data schimbarii furnizorului, eu trebuie sa-i accept lui toate tampeniile?Vine factura si nu i-o platesc!ANRE, ANPC,.....eu oricum fac poza cu contorul si indexul!Dupa ce ca au profiturile cele mai mari, mai sunt si nesimtiti.....

#13
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 30.07.2007
Cel mai probabil ai semnat un contract in care ai prevazut intr-o anexa un consum estimat anual. De asemenea, cel mai probabil, Conditiile generale din contractul tau contin niste prevederi legate de aceste aspecte:

Obligaţii financiare şi modalităţi de plată
Art. 6
6.3 Contravaloarea energiei electrice consumate se facturează conform Anexei A, în baza indexului transmis de consumator prin mijloacele puse la dispoziție de către Furnizor sau pe bază de estimare.
6.4 În cazul în care Clientul nu transmite indexul în intervalul atribuit, factura se emite cu aceeași periodicitate pe baza estimării, în funcție de istoricul de consum.
6.5 Pentru clienții noi, estimarea se face pe baza consumului stabilit de comun acord în Anexa B, urmând ca acest consum să fie actualizat de către Furnizor în funcție de istoricul de consum.

Drepturile Clientului
Art. 19
j) să solicite Furnizorului corectarea facturii emise în baza unui index estimat, în situaţia în care consumul inregistrat de contor este diferit cu mai mult de 20% faţă de cel facturat;

#14
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 MembruAnonim, on 18 februarie 2022 - 19:51, said:

mulțumesc pentru clarificare si eu am avut probleme la fel cu indexul in myenel.

Daca transmiti regulat indexul autocitit NU ar trebui sa ai probleme. Posted Image

 crocko.dilul, on 19 februarie 2022 - 10:03, said:

,,,

Mersi pentru regulament, asa este! Pana la urma estimarea aia nu e rea cand se nimereste sa fii in concediu/ alte treburi.
Inainte puteai ramane fara contor, si puteai tu sa demonstrezi pe unde ai umblat (spital, concediu...)  tot era o neplacere.

Si e cat de cat estimarea e corecta daca inainte o perioada ai trimis corect autocitirile ca se face pe baza lor.

 Winc, on 18 februarie 2022 - 18:40, said:

cel estimat de furnizor este mai mic cu -53 fata de cel transmis de mine dar totusi nu inteleg ce s-a intamplat.

De ex: Nu sa transmis in timp indexul / eroare de sistem/  sa emis factura mai repede. Sau ce zice Marian.
Se regleaza data viitoare.

Edited by MembruAnonim, 19 February 2022 - 11:49.


#15
nicu131

nicu131

    Bad Motherfucker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,622
  • Înscris: 12.02.2008
Este undeva prevazut, ca Furnizorul este obligat sa tina cont de indexul trimis de Consumator?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate