Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Probleme motor - ajutor!

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
stefan0011

stefan0011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,346
  • Înscris: 01.09.2021
Uitati va rog ce mi face motorul de 1.2 16 V de Renault, dupa cateva ore de stationare, in special cand e mai frig. Dupa ce porneste nu trepideaza, nu smuceste, nu are nicio problema. Bujii si fise schimbate cu 10000 km in urma.

Am fost la service - clapeta de acceleratie defecta au zis. Au schimbat clapeta, face la fel.

M-am tot chinuit asa cu ea cateva zile, dupa care mi a venit ideea si am scos mufa de la clapeta, am dat cu spray de contacte si a pornit la -10 gr. Problema e ca a pornit doar atunci, de fiecare data cand vreau sa pornesc tre sa spreyez acolo sa mearga. Sau cel putin sa scot mufa si s o bag din nou. E problema doar din mufa sau se reseteaza ceva cand o scot? Pur si simplu mi se pare ca nu-i da aer la pornire, nu deschide, se face vacuum si nici electromotorul nu poate invarti prea mult. Nu se pune problema de baterie descarcata. Please help!!

Attached Files



#2
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
1.Contact imperfect la electromotor. Ai pus contact si cand sa dai la automat nu s-a intamplat nimic , apoi ai re pus contactul si dadea sa porneasca
2. mai schimba filtrele .

Edited by BaXXXon, 13 January 2022 - 23:57.


#3
stefan0011

stefan0011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,346
  • Înscris: 01.09.2021
Puneam de 2-3 ori contactul fara sa incerc sa pornesc pt ca asa am fost sfatuit de la service. Uneori mai si functiona. Schimbat ulei si filtre acum cand a fost in service.

#4
cipinet

cipinet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,030
  • Înscris: 25.08.2010
Tine si tu rezervorul cel putin la jumatate.
La benzinara oare e bine sa dai 2-3 chei? Oare nu ineci cel putin un cilindru cu benzina facand mai rau fata de cele dizal?
Nu cred ca e bun sfatul cu dat cateva chei asa numite de "rupere ulei" mai ales cand e frig.

Acum mai mult mi-am exprimat proprile mele intrebari decat fata de problema ta efectiva, ca nu stiu daca e benzinar, nu prea ma pricep la masini.

#5
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

 stefan0011, on 14 ianuarie 2022 - 00:21, said:

Puneam de 2-3 ori contactul fara sa incerc sa pornesc pt ca asa am fost sfatuit de la service.  
Asta e o prostie si doar un Dorel te putea sfatui sa faci asa ceva .
Pui contact , se amorseaza pompa de benzina si dai la automat pana porneste.

#6
florinel

florinel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,112
  • Înscris: 29.06.2005
Zici ca la spray porneste. Adica cu aport de carburant.

Asta spune ca nu ai destul carburant in cilindri la pornire.
Nu ai dat destule detalii. De exemplu, s-au facut recent reparatii, a fost dusa in service inainte de aparitia problemei?

Cauzele pot fi multe: combustibil slab calitativ, probleme pe instalatia de alimentare cu benzina, aer "fals" pe la imbinarile galeriei de admisie cu chiulasa (mai ales daca galeria e de plastic), chiar filtru de aer infundat sau inghetat, senzor de aer defect/murdar..etc

La masina pe benzina nu ai de ce sa pui contactul de mai multe ori inainte de pornire. Aia era (oarecum) valabil la cele vechi, diesel.
Desi, daca ma gandesc mai bine, la benzina, punerea contactului in mod repetat ar putea fi utila pentru amorsarea unui circuit de benzina cu probleme....

#7
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
pui contactul, opresti deschizi usa inchizi usa, deschizi usa inchizi usa pui contactul...

#8
stefan0011

stefan0011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,346
  • Înscris: 01.09.2021
Să mă fac înțeles: inițial credeau că e pompa de benzina, de aia mi au zis sa pun contactul de câteva ori când pornesc, sa se amorseze. Eu am incercat așa și a mers. Între timp au zis că au verificat pompa, presiunea și nu era de acolo, au găsit clapeta defecta.
Nu ii dau cheie de rupere ulei, pun contactul pentru amorsare cică, deși pompa au zis că e buna, am observat că functioneaza schema uneori.
De pornit pornește când spreyez cu spray de contacte mufa clapetei, nu dau cu spray de pornire în admisie. Numai că tre sa fac chestia asta de fiecare data.
Am desfăcut tot de după clapeta și se vede și se aude că nu îi dă aer la pornire, nu se deschide. S au schimbat filtre și ulei acum recent, rezervorului ii fac plinul și când se golește, din nou, merge puțin timp gol...
Având în vedere că după ce umblu la mufa clapetei pornește, cred că e clar că de acolo ar fi...dilema e daca e contact imperfect, sau se reactualizează prin calculatorul mașinii ceva când scot mufa...

#9
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,579
  • Înscris: 08.03.2017
Schimbi conectorul https://www.sculeaz....FRoCQRAQAvD_BwE
Cauti set chei extractor conectori auto
https://bjctools.ro/..._BoCjfwQAvD_BwE

In mufa ai problema , un pin e ori oxidat ori pozitionat mai in spate si nu atinge suficient .
Nu te uita ca per total e scump , la electrician te umfla rasul , cauta exact ce ai nevoie eu am dat set care intradevar e scump , am dat sa vezi despre ce este vorba - in 10 minute termini tot, e simplu .

Nu fa rromii cu taiat de la alta masina si bandajat cu izolatoare ca arata ca prastia , lucreaza cat mai apropiat de original, acolo sunt temperaturi mari si banda "curge" pe sarma , va arata ca un ciorap murdar .

Edited by ldpe, 14 January 2022 - 10:16.


#10
stefan0011

stefan0011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,346
  • Înscris: 01.09.2021
Merci, oare pe diagnoza se vede ceva daca e de la mufa?

#11
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006
e 1.2 16V ala aspirat? E stiut ca avea probleme cu pornirea la rece. S-a rezolvat prin update de soft.

A fost pe Twingo, Clio, Logan 1 si 2, Sandero 1 si 2 etc.

#12
stefan0011

stefan0011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,346
  • Înscris: 01.09.2021
Da, cred ca ala e, dar exceptand niste fise in trecut, nu mi-a facut probleme deloc pana acum, indiferent de temperatura.

#13
stefan0011

stefan0011

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,346
  • Înscris: 01.09.2021
Dupa vreo 20 de ore de stationare, masina a pornit la prima cheie. Diferenta e ca sunt 6 grade afara si peste zi au fost maxim 12. Oare se face condens pe undeva pe pinii aia? Mai vad maine dimineata cum/daca porneste.

#14
BeastieEminem

BeastieEminem

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 03.10.2021
Ceva de genul asta am patit cu un VW. Curata clapeta bujii filtru aer si facea la fel. Un mecanic mi-a spus ''poate e filtru benzina infundat si cateodata se mai aseaza mizeria''  dar filtrul evident era schimbat. In final am gasit o garnitura a filtrului de benzina se ciupise si restul ala mare fiind nu plecase pe conducta dar bloca partial debitul. O garnitura schimbata .

#15
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,579
  • Înscris: 08.03.2017
Cumpara un spray dedicat contacte de la wd 40 - curata si greseaza in acelasi timp iar uleiul continut in amestecul din tub efectiv nu mai lasa umezeala sa se acumuleze , bine, un timp de , dar daca in toamna dai cu el pana in primavara nu mai ai probleme .
https://www.epiesa.r...gxoCqCkQAvD_BwE

#16
Gil26

Gil26

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 11.01.2022
salut, curata clapeta de accelerație cu spray de curatat carburatoare,
înlocuiește bujiile cu altele noi
Verifica bobina sa dea scanteie pe fiecare bujie in parte și verifica sa nu fie fisurata bobina de inducție,
înlocuiește filtrul de benzina.

#17
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006
Ce ai putea sa faci mai intai de a te apuca sa schimbi piese si alte batai de cap, e sa te duci la o reprezentanta Dacia si sa iti spuna daca masina respectiva are facut ultimul update de soft.

Daca nu, ar trebui facut. Probabil e chiar gratuit, cine stie, chiar daca nu mai e in garantie.

Eu asta as face prima data, stiind ca prin update-ul de soft s-a rezolvat problema legata de pornire.

Oricum, fii fericit ca e doar atat si e rezolvabil. Astia care s-au grabit si si-au luat Logan 3 nou au de-a face cu un BMS (battery management system) super idiot, te crucesti ce vezi pe logan club punct ro si pe grupurile de Facebook. Masina noua care nu mai porneste dupa 2-3 zile de stationare. Asa ceva...
Si NU se poate rezolva, trebuie sa-si adapteze soferii stilul de condus dupa BMS, ca alternatorul sa apuce sa incarce nitel bateria aia, te ia ameteala cand citesti de ce au parte unii la o masina NOUA.

#18
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,579
  • Înscris: 08.03.2017
Nici pe 0.9Tce pornind de la primul model nu a fost ceva uau sistemul de incarcare .
Totul este legat prin interfata LIN in acest management si intradevar numai cu update de soft se poate interveni in acea parte .
Multi au schimbat senzorul de pe borna negativ crezand ca de acolo este problema - nu, a reaparut .
Sub 85% SOC deja sistemul nu mai "vede" ss si tine motorul in functionare clasica , sub 0 grade ss se dezactiveaza - ori implementezi ceva functional ori las-o in saracie pe sistem clasic
Nu va trece mult timp si va inventa romanul ceva inlocuitor pentru a se trece pe sistem clasic Posted Image simplu nu e datorita regimului de functionare, ai nevoie de componente care sa raspunda in parametri ceruti de la -40 la +100 grade Celsius , aici e marea priblema , un raspberry de exemplu ar costa in jur de 30-35 dolari iar acea mufa BMS costa 50-60 dolari diferenta este data de regimul de temperatura , unul moare rapid celalalt rezista ...

Edited by ldpe, 09 February 2022 - 11:15.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate