Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 

RAR: Anvelopele all season marcate M+S, M.S. sau M&S sunt legale și pe timpul sezonului rece

* * * * - 6 votes
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,660
  • Înscris: 30.10.2009
RAR a publicat un comunicat de dezmințire a articolelor care au circulat zilele astea pe o mulțime de site-uri. Îl pun aici pentru că au fost trei sau patru topicuri șterse cu subiectul ăsta - pe bună dreptate, e extrem de greu să te lupți cu așa-zisele știri de senzație.  

Quote

Registrul Auto Român respinge cu fermitate informațiile apărute în presă în ultimele zile care au propagat masiv ideea că posesorii de anvelope promovate comercial drept ”all season” vor fi sancționați dacă folosesc acest tip de pneuri în timpul sezonului rece.
În media a fost preluat și interpretat tendențios un comunicat al RAR, din anul 2011, care se regăsește pe site-ul instituției, fără a fi fost solicitat și un punct de vedere al Registrului Auto Român.

Prin urmare, ne vedem nevoiți să facem următoarele precizări, pentru toți clienții noștri și pentru publicul larg:
TOATE anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (însemnând noroi și zăpadă), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră.

Obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei a fost introdusă prin Ordonanța Guvernului nr. 5/2011 de modificare și completare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în 2006.

Aspectele privitoare la utilizarea anvelopelor de iarnă nu au suferit modificări de la acel moment.

Registrul Auto Român nu a făcut în ultima perioadă nicio altă declarație de presă având ca subiect anvelopele de iarnă!

Prin urmare, atât timp cât posesorii de autovehicule respectă legislația în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, anvelopele marcate cu literele M și S NU EXISTĂ SANCȚIUNI!

BIROUL DE PRESĂ – RAR


LE
https://www.rarom.ro/?p=11930
Am uitat de el Posted Image

Edited by Adm, 11 October 2021 - 18:07.
link legi


#2
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,951
  • Înscris: 15.04.2019
Cati dintre colegii de pe forum au fost amendati vreodata pentru c-au folosit anvelope de VARA iarna sau pe zapada? Va rog, scrieti aici. Chiar m-am plictisit de "importantul" fake-news.

Edited by __Dan__, 11 October 2021 - 17:29.


#3
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Exista baza legala pentru amenda atunci cand circuli cu anvelope de vara pe zapada, gheata sau polei. E irelevant daca eu, tu sau alt coforumist am fost prinsi/sanctionati.

Edited by danvlas, 11 October 2021 - 17:43.


#4
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Stirea e din 2011.
P.S. Am all season pe 3 masini marcate M&S

#5
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,660
  • Înscris: 30.10.2009
Nu e știre, e comunicat și e de azi. Deschide link-ul și uită-te la sfârșit:

Quote

...........
BIROUL DE PRESĂ – RAR
                                                      Comunicatul de presă a fost publicat în data de 11 / 10 / 2021


#6
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Lumea e proasta rau.

Am pus link catre legi.

Din pacate, si legile sunt facute de nepriceputi; nu spun foarte clar ce insemna "Anvelope de iarna" - trebuie sa fii doctorand in drept ca sa afli exact.

Quote

anvelope de iarnă - anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor și ale remorcilor acestora, precum și montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, după caz.

De fapt, anvelopele considerate de iarna dpdv legal, sunt cele marcate asa:

[ https://www.lesschwab.com/on/demandware.static/-/Library-Sites-LesSchwabLibrary/default/dw0be78b1c/images/learningCenter/article/content/3PMS-Label.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Quote

What do European regulations say about winter tyres?
European regulations on winter tyres indicate that “tyres must be marked M+S if they are snow tyres”.

No performance tests are required to display the M+S marking: this is merely a self-certification from the manufacturer.
The marking does not imply any sort of objective performance guarantee.

Winter tyres that display the 3PMSF marking, however, must have passed a regulated test guaranteeing a certain level of performance in wintery conditions.
In Europe, the rules regarding the usage of certified winter tyres (M+S and/or 3PMSF)* vary from one country to another.
Depending on the country, winter tyres may be required during a certain part of the year or in certain weather/driving conditions. In addition, some countries have legislation requiring a minimum tyre tread depth in wintertime.

===

Quote

M+S labelled winter tyres
Tires marked with M+S (Mud+Snow) provide a tread pattern or structure that is designed to deliver performance that exceeds that of a standard tire in snowy conditions. The M+S label is not subject to a defined test procedure.


3PMSF certified winter tyres
3PMSF stands for Three-Peak Mountain Snowflake. 3PMSF tires deliver winter performance that is legally certified. These tires have to pass a test on a snow-covered road and have at least 25% better traction than a standard reference tire.


Asadar M+S este un marcaj de producator, care nu semnifica nimic dpdv legal/teste.

Cele marcate cu 3PMSF = Three Peak Mountain with Snowflake (fulgul de nea), insemna ca sunt obligatoriu testate!

Attached Files



#7
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

View Postalthea, on 11 octombrie 2021 - 18:12, said:

Nu e știre, e comunicat și e de azi. Deschide link-ul și uită-te la sfârșit:
Din moment ce din 2011 nu s-au facut modificari , ramane valabila .
Faptul ca dezmint ce infloresc unii / altii prin presa ... din partea mea ar trebui sa-i actioneze in judecata nu sa dea dezmintiri .

#8
stalker2142

stalker2142

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,699
  • Înscris: 29.10.2017
Si asa arata marcajul la o anvelopa allseason moderna care se comercializeaza in Europa, are atat marcajul M+S cat si 3PMSF
https://www.red-dot....arge&usage=hero

#9
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,030
  • Înscris: 07.11.2006

View Postdanvlas, on 11 octombrie 2021 - 17:42, said:

Exista baza legala pentru amenda atunci cand circuli cu anvelope de vara pe zapada, gheata sau polei. E irelevant daca eu, tu sau alt coforumist am fost prinsi/sanctionati.

Nu baza legala este importanta.
Intrebarea colegului este mai mult decat pertinenta.

View Post__Dan__, on 11 octombrie 2021 - 17:26, said:

Cati dintre colegii de pe forum au fost amendati vreodata pentru c-au folosit anvelope de VARA iarna sau pe zapada? Va rog, scrieti aici. Chiar m-am plictisit de "importantul" fake-news.

Pana la urma,poti circula lejer,fara probleme,fara sa cauzezi probleme,iarna cu anvelope de vara.Asta doar daca esti conducator auto.Soferii,mai putin.

ps.
Masinile moderne,cu mii de "protectii" si extrase nu se pot condiuce.Pentru ca ele transforma conducatorul auto intr-o ... cum vreti voi sa o numiti.Dar asta este o alta poveste,pe care o putem discuta pe un topic adecvat,daca vreti.

#10
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,363
  • Înscris: 29.01.2008
Toată povestea a pornit de la faptul că până în 2011 când a apărut reglementarea cu anvelope M+S erau pe piață anvelope chinezești care nu respectau standardul european de marcare, iar în loc de M+S sau alte combinații cu aceste litere scria pe ele "ALLSEASON". Acele anvelope au făcut obiectul articolului de pe site-ul RAR. Ulterior, pe piață au rămas doar anvelope cu notație M+S, conform legii. Că niște dobitoci care-și spun ziariști au scuturat de praf o știre veche care nu mai are nici o legătură cu realitatea și au scos o știre bombă, repetată de alți așa-ziși ziariști care habar nu au să se documenteze, asta e altă problemă. Nu e obligatoriu nici să aibă simbolul 3PMSF pentru ca anvelopele să poată fi utilizate legal și în condiții de iarnă (deși acum multe anvelope allseason au și acest simbol), iar pe asfalt uscat poți merge legal și iarna cu anvelope de vară (că nu sunt condiții de iarnă: zăpadă, mâzgă, gheață sau polei). Cât despre conducerea cu anvelope de vară în condiții de iarnă, în luna mai acum mai mulți ani am fost nevoit să fac cale întoarsă, deoarece cu anvelope de vară nu am reușit să trec de 10 cm de zăpadă rămasă pe drum de munte, în zonă umbrită (cu Dacia 1310). Un șofer experimentat cu o mașină bună pot face multe, dar nu pot învinge legile fizicii. În unele situații un șofer bun se poate descurca și iarna cu anvelope de vară, simple sau cu lanțuri, "ciorapi" pentru anvelope sau cu sfoară, cordelină sau alte improvizații, dar cu anvelope de iarnă garantat se descurcă mult mai ușor.

#11
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Pina acu vreo 10 ani se circula cu anvelope normale si iarna si era bine,acuma daca masina nu-i electrica si gumele de iarna marcate cu fulgulet si 3PMSF si testate nu se mai poate.
Cind e zapada mare poti face ceva pe gumele alea cu 3PM.. tot la fel se comporta ca alea de vara adica bati pasul pe loc.

Edited by Ion_Bumbu, 11 October 2021 - 20:51.


#12
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Da, se circula perfect.

Attached Files



#13
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Eu vorbesc doar din prisma unuia care a circulat din anii 2000 in teren si pe drumuri de tot felul, bancurie sint bune pentru egoul propriu, la fel ca si gumele de iarna.
Fiecare isi stie posibilitatile si limitele care bineinteles in momentul in care ai 3PMFS sint nelimitate.
Iarna pe zapada doar calmul va salveaza si gumele cu profil bun, pe polei...doar Cel de Sus...

#14
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021

View PostIon_Bumbu, on 11 octombrie 2021 - 22:02, said:


Iarna pe zapada doar calmul va salveaza si gumele cu profil bun, pe polei...doar Cel de Sus...
Nu are rost sa dezbatem cine si cum conduce o masina , ca daca s-ar aplica legea circulatie , la sange , 90% dintre soferi nici nu ar trebui sa aiba permis .

#15
MrLion

MrLion

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 528
  • Înscris: 13.08.2020
Se mai fabrică all season fără m+s?

#16
BaXXXon

BaXXXon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,085
  • Înscris: 10.08.2021
Pt piata din EU nu cred.

#17
alin2pas

alin2pas

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,363
  • Înscris: 29.01.2008

View PostIon_Bumbu, on 11 octombrie 2021 - 22:02, said:

Eu vorbesc doar din prisma unuia care a circulat din anii 2000 in teren si pe drumuri de tot felul, bancurie sint bune pentru egoul propriu, la fel ca si gumele de iarna.
Fiecare isi stie posibilitatile si limitele care bineinteles in momentul in care ai 3PMFS sint nelimitate.
Iarna pe zapada doar calmul va salveaza si gumele cu profil bun, pe polei...doar Cel de Sus...
Nici cu 3PMFS nu ai posibilități nelimitate, dar ai mai multe posibilități decât cu anvelope de vară. Unde cu anvelope de vară nu mai poți merge sau controla mașina, cu anvelope de iarnă (sau AS, cu 3PMSF) mai ai tracțiune și control. Pe drum drept cu zăpadă bătătorită sau înghețată poți merge și cu anvelope de vară, dar cu 10-20 km/h și cu morcovul în c*r, iar cu anvelope de iarnă mergi cu 40-50 km/h cu atenție sporită, dar fără emoții. Cu anvelope de iarnă am mers chiar și pe cel mai urât polei (iarna peste un strat de zăpadă și gheață ploua și îngheța). Nu a fost cea mai plăcută experiență, dar mi-am făcut treaba.

#18
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,591
  • Înscris: 31.01.2010
Respect parerile si experienta fiecaruia, am mers cu tot felul de anvelope, pe zapada moale cele mai proaste au fost niste M+S dar cu profil mare, extraordinare pe noroaie insa pe zapada pufoasa erau praschie.
In aceleasi conditii si acelasi drum cu niste anvelopre normale de vara dar cu profil bun si marunt am urcat pe acelasi tip de zapada fara nici o problema.
Singurul loc unde am simtit o imbunatatire remarcabila cu cele de iarna a fost pe asfalt uscat in caz de frinare brutala si frig, acolo aderenta este semnificativ mai buna, in rest, profilul sa fie bun, nu-mi dati totusi profile acind pe circumferinta linii continue si de viteza pe autostrada, un profil normal, marunt este excelent.

P.S. cea mai sigura masina pe zapada este cea cu tractiune pe spate, iti "spune" imediat daca ai probleme de aderenta, cu tractiune fata cind iti "spune" masina poate fi prea tirziu!

Edited by Ion_Bumbu, 11 October 2021 - 23:08.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate