Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 

Țeapă în transport - între societăți

- - - - -
  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1
anne-ma

anne-ma

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 13.09.2021
Bună ziua !
Nu știu dacă sunt în sub-ul corespunzător dar am zis să încerc..

Context:
în domeniu transporturilor țepele sunt la ordinea zilei. Metoda cea mai curenta se bazează pe plata la termen mare (de 45-60 zile+). Sunt case de expediții care dau mărfuri mai multor firme de transport iar apoi când vine plata se dau la fund. Astfel aceste firme ajung să datoreze zeci de mii de euro la mai multe firme. Ii dăm in judecată dar până atunci iși inchid operațiunea/ se asigura sa nu aibă bunuri pe firmă.. așa nu mai prea avem ce recupera dupa ei. Dar acestia nici nu intra în faliment, întârzie cat de mult procedura. Avocatul si executorul silit costa clar.. dar in cazurile astea sincer nu fac lucruri, iți fac facturi și pe hartii cu cuv pompoase (care sunt probabil copy-paste de la cazuri precedente) care nu rezolvă nimic.
O data am avut noroc deoarece aveam peste 10k euro de recuperat si avocatul a făcut procedura penala si ghici ghici - boss-ul a scos bani de la firma ilegal pt .. merțane/ vile, motive personale .. ce știu eu. Așa ca acuma trebuie sa ne mai plăteasca câtiva ani datoria aceest boss (de pe pers fizica).

Problema:
Pun mâna in foc că majoritatea firmelor care lasă cu ochii în soare mai multe firme au un istoric similar cu "boss-ul" descris mai sus. Dar, din câte ne-a spus avocatul, daca nu avem peste 10k euro de recuperat nu putem cere cercetarea/ insolventa firmei..


Intrebarea mea: daca suntem mai multe firme (de la 2-3 la 10-15 firme mici) care au avut probleme cu un anumit SRL care nu si-a achitat facturile nu putem face o plangere, cerere pt ca acest SRL (țepar) sa fie investigat? Daca ANAF-ul merge in control ca o albina din floare in floare nu primește plângeri de la firme pentru a investiga firme care devin fantom după ce aduna datorii de zeci/ sute de euro de la o firma? Sincer, se vede de la o posta ca la multe din cazurile astea cu firme țepare este ceva necurat la mijloc..

#2
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 21.09.2020

 anne-ma, on 13 septembrie 2021 - 18:42, said:

[...]Metoda cea mai curenta se bazează pe plata la termen mare (de 45-60 zile+).[...]
Eu am propria casă de expediții! Înființată și condusă personal de mine.
Orice transportator vine, sau îl chem eu, la colaborare, are un certificat constatator în mână, înainte să zică ”Bună ziua”. Apoi diferitele site-uri de profil și/sau burse pentru orice informații suplimentare. Plus eventuale funcții din cadrul altor aplicații (consultare C.I.P., monitorizare etc).
Nu e chiar ”piece of cake”, dar fiindcă vorbim de bani, asta e... click-uim  un pic să fim cât de siguri putem cu cine ne băgăm la dans. Voi, transportatorii, de ce nu o faceți?
Vă spun eu ce faceți voi!
Grupuri pe fbk și postări pe forumuri, aia faceți. Timp în care țeparii de care vorbești își văd de treabă. Și culmea... în 99% din cazuri, indiferent de context, în orice discuție, Casa de expediție e vinovată!
Adică să ne-nțelegem... LA PRIMUL ANUNȚ postat pe bursă, AL DOILEA COMENATRIU a fost: ”Țepari!”. Repet! LA PRIMUL ANUNȚ!!! A doua zi după ce am obținut licența.
Sunteți atât de înrădăcinați în practicile voastre (complet nesănătoase dealtfel) încât mă mir că nu sunteți mult mai mulți țepuiți zilnic.
Căci dincolo de situația prezentată, ia să ne uităm noi la următoarele aspecte:
1. Cine a acceptat de-a lungul timpului, prelungirea tot mai mult a termenelor de plată?
2. Cine trimite mesaje caselor de expediții că e dispus să facă cursa de pe bursă cu prețul sub cel postat acolo?
3. Cine ”verifică” o firmă pe facebook: ”Știe cineva, ”X” sunt plătitori?”
4. Cine lucrează cu ”dispeceri” de pe olx și fbk?
5. Cine face transporturi doar cu comandă de transport? (și aia, vai mama ei concepută, că am văzut ce hârtii plimbați între voi)
6. Și mai ales (preferata mea)... Cine acceptă plata la ”X” zile DUPĂ PRIMIREA DOCUMENTELOR?!!!!!  Adică în anul 2021, voi acceptați să fiți plătiți DOAR când ajunge CMR-ul la ”birou”.
Voi singuri ați creat mediul perfect ca să fiți țepuiți!
Nu sunt nici pe departe de acord cu astfel de practici și nici nu susțin vreo ilegalitate, de nici un fel. Chiar și eu am de pierdut de pe urma țepelor luate de alți transportatori, căci eu îi vreau colaboratori pe termen lung, ori ei se uită chiorâș la mine... asta e. Dar realitatea n-o putem schimba, din vorbe și smiorcăieli pe forum. Respectați-vă drepturile voastre în primul rând și lucrurile se îmbunătățesc.

#3
Zuy

Zuy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,097
  • Înscris: 19.11.2006

 AztecWarrior, on 14 septembrie 2021 - 11:36, said:

Ce calici - mari patroni si se uita la 10 000 euro. Rade ultimul angajat de la stat de ei. Ca profesor incepator iei lejer 15000 euro pe an - lucrezi 18 ore si ai 90 zile de concediu.
Si muncitor necalificat la primarie faci 10 000 euro. De esti cineva de la 30 000 in sus

Unde se dă 15k euro pe an pentru profesori ? Să știu să merg și eu. Merci.

#4
anne-ma

anne-ma

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 13.09.2021

 cristian_puscasu, on 14 septembrie 2021 - 13:50, said:

Nu e chiar ”piece of cake”, dar fiindcă vorbim de bani, asta e... click-uim  un pic să fim cât de siguri putem cu cine ne băgăm la dans. Voi, transportatorii, de ce nu o faceți?
Vă spun eu ce faceți voi!

asta facem si noi. Grupuri de rau platnici - verificare, intrebat lumea (nu primesti mereu raspuns), Termene.ro e practic si au multe info, verificat daca au fost dati in judecata.. pt ce..
Dar nu poate fi mereu prevenit. Unele firme arata binisor, platesc binisor. Nu se poate trai din refuzul a 80+% din posibile comenzi. Ceea ce face usor sa fi tepuit in transporturi este rapiditatea cu care se desfasoara. O parte din transporturi sunt contracte iar o parte vin de pe burse de transport. Decat sa fim platiti sun 1e/km mai bine facem grupaj sa mai si facem profit. Problema e ca vom avea mai multe facturi si mai multe firme de la care vom astepta banii. Si multe informatii de procesat. Nu stiu de ce romanii sunt asa mari sustinatori de "aia violata ii de vina ca o fost violata".. dar statisticile arata ca asa e. Si mentalitatea asta se traduce in absolut toate activitatiile din viata noastra.

Ceea ce vreau eu sa stiu e cum ne ajuta justitia ? Ce putem face sa punem dopul la tepuitori? Pt ca si cu masuri de preventie daca lucrezi de peste 10 ani intr-un domeniu ca acesta vei fi tepuit la un moment dat. Probabil in orice domeniu se intampla din astea mai mult sau mai putini.

#5
cristian_puscasu

cristian_puscasu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 282
  • Înscris: 21.09.2020

 anne-ma, on 16 septembrie 2021 - 11:19, said:

[...]Ce putem face sa punem dopul la tepuitori?[...]
Verificatul în prealabil.
Plata în avans (chiar și parțială) sau depunerea de garanții (cont escrow).
Curse de valoare mică (pentru început). Plus respectatul legislației specifice (adică contract de transport, nu comandă cu 3 lulele pe o foaie A4) și impunerea propriilor condiții. Vezi O.G. 27/2011.
În plus...
Convenția CMR (vezi dreptul de retenție până la plată);
C.I.P.; Serviciile de declarare de incidente de plată de pe burse; Serviciile de inkasso tot de acolo; Jurist șmecher (eventual vă asociați mai mulți să vă reprezinte);
În cazuri extreme...
Niște rackeți eficienți.
Sau să lucrați cu mine :)

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate