Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

"Mercedes" "coadă de rândunică" și "Opel" Rekord P2

* - - - - 7 votes
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
2 maşini total diferite, dar contemporane. Pentru că sunt contemporane, le-am grupat împreună, pentru că pe fiecare le-am iubit la un moment dat, deoarece aduceau aminte de o anumită epocă, dar şi pur şi simplu îmi plăceau maşinile cu un anumit aspect, stil nepătrăţos (deşi mi-au plăcut şi "Cadillac"-urile pătrăţoase a la anii 1978-1984). Şi era şi fascinaţia că să vezi maşini de 30+ ani pe stradă, eventual în trafic. Că era o epocă de mult trecută, deşi aspecte ale ei încă se mai găseau în România. Şi faptul că treceau tramvaie Vest Germane cam din perioada maşinilor prin dreptul unora pe care le vedeam amplifica probabil sentimentul de trecut. Vedeam un "Mercedes-Benz" W110 "coadă de rândunică" (ulterior şi un extrem de rar pe la noi W111, adică ăla cu 4 faruri) şi un "Opel" Rekord P2 1,7 sau 1,9L parcate cam pe aceiaşi porţiune din Şos. Mihai Bravu. Nu departe de ele era şi un "Opel" Rekord 1,5L în 2 uşi (se afla în spatele Policlinicii Iancului). Un "Merecedes" W110 a fost parcat acum câţiva ani pe Str. Aprodul Purice, dar nu mai e... sper că nu a ajuns la fier vechi.
'W110' probabil mai erau în trafic şi din cauză că majoritatea erau 190D, adică cu motor Diesel, deci consumau mai puţin (pe atunci motorina era mai ieftină decât benzina).
Despre "Opel" Rekord P2, credeam că e... Diesel. Dacă tatăl meu avea un "Opel" Kadett 1.6D din 1982 sau 1986, atunci toate "Opel"-urile erau Diesel. Gândirea mea de atunci.
Deşi maşinile erau total diferite, şi "Mercedes" W110 cred că avea inspiraţie Americană la design, chiar dacă nu la fel de mult precum "Opel" Rekord P2 ("Opel" aparţinea Americanilor).
"Mercedes" W110 avea ceva măsuri de siguranţă, precum faţă şi spate deformabile la impact (astea erau prezente şi pe 'Ponton' - mai există unul în Bucureşti) şi material moale pe uşi şi bord (pentru a atenua impactul). Şi deşi nu ţinea neapărat de siguranţă, când depăşeai 100 k.m./h., se aprindea un bec la vitezometru - ha, ce tare.
Mie îmi pare rău că multe maşini din astea au ajuns la fier vechi. Recondiţionate, ar fi devenit maşini cool pentru vedete sau familie. Oho, pe Intrarea Hambarului au fost la un moment dat 3 "Mercedes" W110, dar le-a dezasamblat în scurt timp...
"Opel" Rekord P2 a avut şi varianta cu ambreiaj automat ("Saxomat" - se fapt la "Opel" îi zicea 'Olymat'), dar cum pe vremea aia nu ştiam eu cum e cutiile de viteză, ambreiajul nu m-am uitat să văd dacă aveau 2 sau 3 pedale - cele cu ambreiaj automat aveau 2.
Nu ştiu cât de fiabil era "Opel" Rekord P2, dar "Mercedes" W110 era durabil la... motor. Caroseria din păcate nu era super (mult timp problemă la marca asta). De obicei crapă iremediabil motorul înaintea caroseriei, dar aici era invers. Cu unul cu caroserie reparată cum trebuie, cred că ai putea face taximetrie şi azi.

Reclame la "Opel" Rekord P2: https://www.opelreko.../index.php?id=8

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JvhDQhlD-Fs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7V_D5zmw0PA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5O6DcfDdz38?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9hs5Y6sl4R8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wWLmRkc54s8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/9E84Fduo0es?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 03 September 2021 - 00:04.


#2
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Folosesti termenul de contemporane mult prea lejer, facand referire la masini care in cvasitotalitate au disparut de pe strazi de mai multe zeci de ani.
W110 a aparut in 1961, prima generatie pridusa pana in 1965 si a doua pana in 1968.
Deci productia s-a terminat in '68,  iat tu te-ai nascut in anii '80...
Pai daca W110 e contemporana in 2021, inseamna ca orice masina e contemporana, hai sa zicem ca excludem masinile lui Cugnot de la 1769 si 1971, si cele mai vechi si cele mai noi din sec. 18, hai chiar si mare parte din sec. 19 pana la 1880...

Nici W114/115 produs din '68 pana in '76 nu e contemporan cu tine.
Eu le-am prins noi.
In 1989 era un vecin care mi-a spus ca o vinde daca primeste 500 K lei - probabil era nostalgic ca tine...

De abea W123 facuta din '76 ( noiembrie '75 practic) pana in ianuarie '86 poate fi considerata cat de cat contemporana, tot intr-un sens foarte larg pt. 2021, dar care nici nu arata ca un cazan vechi ( cu cozi de randunica...) si care fiind foarte fiabila a si rezistat foarte mult pe strazi. Fiabilitatea foarte buna paradoxal nu o face contemporana pt. ca ce se face contemporan sta cat mai prost la fiabilitate, complet pe dos.

Edited by loock, 03 September 2021 - 00:40.


#3
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 21.08.2003
A vrut sa zica contemporane una cu alta nu cu noi, cei din ziua de azi.

Masinile in discutie sunt la locul lor, in cartile de istorie auto. La vremea lor poate au insemnat ceva, acum ar fi sinucidere curata folosirea ca masina zilnica, chiar daca ar fi reglate perfect. Chiar si daca ar fi convertite electric si pus abs pe ele...structura de rezistenta ar fi facuta pilaf de o masina noua, chiar si Logan. Da, sunt frumos de privit dar doar atat. A, si ruginesc al draq de repede, trebuie pastrate in incinte cu umiditate/ temperatura controlate.

Edited by cristian_sen, 03 September 2021 - 06:41.


#4
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006
As prefera oricand de noua o masina de asta neconforma,nesigura si care rugineste repede (cam in 20-30 de ani) decat majoritatea "bijuteriilor" existente,impodobite cu 1001 de gajeturi care transforma soferii si conducatorii auto in niste primate,care trebuie doar sa zambeasca frumos,restul,teoretic,este apanajul masinii.
A si de asemenea,pentru iubitorii de viteza aceste masini sunt depasite.Daca m-au cel putin 200 de cai.nu exista.

#5
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,524
  • Înscris: 30.10.2003

View Postadisz, on 03 septembrie 2021 - 07:39, said:

As prefera oricand de noua o masina de asta neconforma,nesigura si care rugineste repede (cam in 20-30 de ani) decat majoritatea "bijuteriilor" existente,impodobite cu 1001 de gajeturi care transforma soferii si conducatorii auto in niste primate,care trebuie doar sa zambeasca frumos,restul,teoretic,este apanajul masinii.
[ https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/200/841/6b5.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Yeah!!! Posted Image Posted Image Posted Image

#6
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 21.08.2003

View Postadisz, on 03 septembrie 2021 - 07:39, said:

As prefera oricand

Nu ptr zi de zi, te asigur. Unii nu pot  accepta compromisul dintre frumuste si personalitate vs fiabilitate, confort si mai ales siguranta. Ptr utilizare zilnica, repet. Masinile vechi se supraincing repede, covarsitoarea majoritate nu au aer conditionat, de abs si airbag nu mai vb. Si ruginesc mult-mult mai repede in max 10 ani sunt gaurite la clima europeana. Da, de plimbat seara pe strasse la 30kmh sunt ok dar ptr utilizare zilnica sunt durere. Bravo cui isi permite sa detina si intretina masini vechi.

Edited by cristian_sen, 03 September 2021 - 09:24.


#7
AWE

AWE

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,561
  • Înscris: 12.10.2005

View Postdjl, on 02 septembrie 2021 - 23:56, said:

Mie îmi pare rău că multe mașini din astea au ajuns la fier vechi. Recondiționate, ar fi devenit mașini cool pentru vedete sau familie.

Reconditionate ca la carte da, sunt frumoase si interesante dar costa enorm sa aduci o masina atat de veche la o stare cat mai mult spre impecabil, atat tehnic cat si estetic, costuri care nu prea se regasesc in vreun fel de utilitate. Da, stiu, cine e pasionat nu vede strict utilitatea dar eu n-as folosi asa ceva ca daily driver, sunt mari, consuma mult, confortul ala spectaculos din vremea aia nu seamana cu ce se intelege acum prin confort etc etc.

Ca idee am mers cu un Mercedes w115 din '75 parca, asa-numitul "bot de cal". Reconditionat de jurai ca acum a iesit de pe linia de productie, arata impecabil dar cu asa ceva mergi eventual 500-1000km pe an, doar de fun si cam atat. Genul asta de masini sunt pentru garajele de nostalgici bogati care le mai scot la o tura o data la 2 ani, in rest stau frumos acolo.

#8
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,633
  • Înscris: 02.10.2009
In copilarie admiram masinile astea, pe la noi aparusera prin 62 sau 63 in tot cazul inainte de marea aniversare  XX a republicii (tin minte ptr ca atunci am luat televizor). Pe langa Mozvici  sau Pobeda astea erau de vis. Mai era atunci un Opel ceva mai mare, Kapitan, nu foarte deosebit de Rekord. Vorbesc de varianta  Olympia, pentru ca in anii urmatori au aparut alte variante, cu caroserie schimbata, aproape moderna, adica cu mai putine ornamente voluminoase exterioare.
Cred ca si in anii 90 se mai fabricau Rekord, desigur numai numele acelasi.

Acum, cu masinile reconditionate de arata ca noi: sunt uneori mai scumpe decat echivalentul actual de nou, mai ales daca sunt pentru expozitii, concursuri unde se apreciaza componentele originale. Intalnesc uneori pe strada dar caut sa le evit sau sa stau in spate pentru ca fac un miros cumplit de benzina arsa, miroase strada minute in sir dupa ce trece una. Sunt niste restrictii si permisiuni pentru folosirea acestor masini reconditionate, e un hobby scump.

Edited by Rosebud09, 04 September 2021 - 05:51.


#9
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
A XX-a aniversare a Republicii a fost pe 30 Decembrie 1967. Deja existau pe atunci.
Restricţii o fi de preţ. În România poţi să circuli cât vrei cu ele, dar cred că-s anumite restricţii dacă vrei să le foloseşti în scopuri comerciale. Poţi să ai din astea şi să le foloseşti alternativ cu transportul în comun.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate