Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Centrala Peleti

Centrala Termica Heat Line pe Gaz

Problema conectare radio
 Functionare lada frigorifica

Impunerea preturilor de catre Stat?

Norma de munca, part-time.

Lucrari publice in bataie de joc ...
 Huawei health

Recomandare Aparat de incalzit ae...

Ford a inceput construirea celui ...

Unde sunt descarcarile de pe yout...
 Camera supraveghere solara

Somaj Germania

Amareala constanta in cavitatea b...

Trepidatii Fiat Ducato 2.3 JTD 120
 

Criza componente electronice

* * - - - 4 votes
  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#19
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,811
  • Înscris: 28.11.2006
Poate asa invata si europenii sa nu mai depinda de chinezi pentru toate kkturile.

#20
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,312
  • Înscris: 13.11.2017
Se vor învăța abia când vor accepta sa lucreze în condițiile și pe salariile pe care lucrează chinezii. Aici e buba.

#21
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,772
  • Înscris: 25.06.2012
Sa lucram in conditiile si pe salariile celor din fabricile alea de se arunca angajatii de pe acoperis, si sa platim preturile europene.
Aha. Sigur. Fii tu primul.

#22
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,312
  • Înscris: 13.11.2017
Atunci nu pretinde sa se faca fabricile aici

#23
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,943
  • Înscris: 16.08.2016

View Postpufonel, on 06 februarie 2021 - 22:58, said:

Poate asa invata si europenii sa nu mai depinda de chinezi pentru toate kkturile.
Doar ca majoritatea se fac în Taiwan și Coreea de Sud. Chinezii nu dețin majoritatea aici.

#24
ericmario

ericmario

    Fenomembru

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,921
  • Înscris: 14.12.2007

View Postpufonel, on 06 februarie 2021 - 22:58, said:

Poate asa invata si europenii sa nu mai depinda de chinezi pentru toate kkturile.
Vreo doi s-or învățat deja.

#25
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,669
  • Înscris: 14.11.2004
A mai fost o criza de genul asta in urma cutremurului si tsunami-ului din 2011 cand unele produse erau indisponibile. La Renault nu puteai avea anumite optiuni din lipsa componentelor.

#26
ovidiu007

ovidiu007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 125
  • Înscris: 08.02.2009
Soluție imediată nu există, decât aceea care se practică deja: întreruperea sau întârzierea producției. Probabil că in timp, pe măsură ce vânzările de produse electronice de uz casnic sau birotică se vor plafona, situația se va normaliza. Toată lumea are interesul să vândă.

Pe de altă parte, aceaste întreruperi, chiar bine organizate fiind, produc pierderi. Pierderi, care trebuie compensate cumva.

Dacă în cauză sunt firme din Taiwan sau Coreea de Sud, nu-mi explic (re)locarea și concentrarea producătorilor exclusivi de astfel de componente cheie acolo.
Poate greșesc, dar salariile nu cred că sunt foarte mici în Coreea de Sud.

Dacă este vorba de componente electronice primare și nu de subansamble în care sunt încorporate acestea,  nivelul salariilor lucrătorilor manuali nici nu prea are mare importanță.
Cipurile se produc în fabrici complet  automatizate și robotizate, nici nu se poate altfel.

Costurile legate de forța de muncă nu cred că reprezintă o explicație.

#27
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,943
  • Înscris: 16.08.2016
E vorba de materiile prime și de lanțul de producție.


#28
ovidiu007

ovidiu007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 125
  • Înscris: 08.02.2009

View PostFord4, on 06 februarie 2021 - 23:21, said:

Se vor învăța abia când vor accepta sa lucreze în condițiile și pe salariile pe care lucrează chinezii. Aici e buba.

Există  3 posibilități:
1. Producția în Europa. Salarii mari în Europa. Obiecte scumpe în Europa.
2. Producția în Europa. Salarii mici în Europa. Obiecte ieftine în Europa.
3. Lumea să rămână așa cum e.
Adică: Producția în Asia. Salarii mari în Europa. Obiecte ieftine în Europa.

#29
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,772
  • Înscris: 25.06.2012

View PostFord4, on 07 februarie 2021 - 17:49, said:

Atunci nu pretinde sa se faca fabricile aici
Cu cine vorbesti?

#30
ovidiu007

ovidiu007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 125
  • Înscris: 08.02.2009

View Postconnectorxp, on 07 februarie 2021 - 21:53, said:

A mai fost o criza de genul asta in urma cutremurului si tsunami-ului din 2011 cand unele produse erau indisponibile. La Renault nu puteai avea anumite optiuni din lipsa componentelor.

Se pare s-au tras ceva învățăminte din aceste crize.
Pentru viitoarele automobile electrice, în Ungaria se va construi o mare fabrică de baterii electrice, investiție a unei companii sud-coreene.

https://www.zf.ro/op...or-est-19908368

#31
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 63,370
  • Înscris: 15.06.2004
Ma cam apuca rasul la ce citesc aici - numai postari in necunostiinta de cauza -  cipurile alea nu se fac in China.
Se fabrica in Coreea de Sud, Japonia si Taiwan.

Dar am mai zis motivele - sunt probleme pe mai multe planuri:
- crestere crescuta de cipuri ptr IT - laptopuri si echipamente de retelistica - scoala online.
- Probleme de transport - atat in furnizare cat si in aprovizionare
- probleme directe cauzate de Covid - inchideri temporare de fabrici sau sectii - sa- imbolnavit un muncitor si au oprit productia.
- ultima belea de unde provine defapt ultima stire - o fabrica din Japonia a luat foc.

#32
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,669
  • Înscris: 14.11.2004

View Postovidiu007, on 08 februarie 2021 - 13:30, said:


Plus Giga Berlin a celor de la Tesla.
Trebuie "domesticita" productia de componente critice pentru a pastra fluiditatea productiei. Am vazut de N ori palete si containere cu marfuri inscriptionate mare "express" sau "line stopping shipment" destinate Dacia si Ford si invers la export pentru diversi producatori, fiind marfuri cu prioritate mare, singurele mai prioritare fiind mostrele de tesut viu, organele si medicamentele. Pe o ploaie crunta incarcam tone de navigatii pentru o fabrica Nissan, facand calcule de incarcare si distributie a maselor.

Revenind la criza, se pare ca anul asta cel putin 1 milion vor fi produse in minus fata de anul trecut, citeam intr-un articol de pe net.

#33
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View Postovidiu007, on 08 februarie 2021 - 09:26, said:

Producţia ĂŽn Asia. Salarii mari ĂŽn Europa. Obiecte ieftine ĂŽn Europa.

whot?.....

View Postconnectorxp, on 08 februarie 2021 - 17:47, said:

facand calcule de incarcare si distributie a maselor.

aero, este?.....

#34
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,669
  • Înscris: 14.11.2004
Da, operational, load control si load master, iar dupa finalizarea studiilor am trecut la tehnic, mententanta. Niste job-uri superbe dar puternic afectate acum.

Citeam pe un grup Dacia ca si Vineri se intra in somaj din lipsa de componente. Si pe urma ne intrebam unde ne sunt RTX3000-urile si PS5-urile...

Edited by connectorxp, 08 February 2021 - 22:10.


#35
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View Postconnectorxp, on 08 februarie 2021 - 22:09, said:

Da, operational, load control si load master

fara nici cea mai mica urma de ironie, cei care fac asta ar trebui declarati eroi.

View Postconnectorxp, on 08 februarie 2021 - 22:09, said:

iar dupa finalizarea studiilor am trecut la tehnic, mententanta. Niste job-uri superbe

+++10. ❤

View Postconnectorxp, on 08 februarie 2021 - 22:09, said:

Citeam pe un grup Dacia ca si Vineri se intra in somaj din lipsa de componente. Si pe urma ne intrebam unde ne sunt RTX3000-urile si PS5-urile...

mda, comandat un boost controller in August 2020, ajuns acum 2 saptamani, boost controller facut de japonezieni (Greddy-Trust) in jurul unui microcontroller Dallas (Maxim), american. se duce dracului lumea asta... 😊

Edited by freaka-da-disk, 09 February 2021 - 00:14.


#36
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,669
  • Înscris: 14.11.2004
Eroi nu, dar importanti da, ca fara cargo suntem mancati. Iar acum in era Covid a inceput o explozie a transporturilor aeriene de marfuri urgente sau cu valoare mare.

Ce proiect ai in desfasurare?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate