Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Sfaturi , ideii orice ...

xiaomi se blocheaza

Carbonaut, not great, not terribl...
 Amplificare semnal GSM

Oneplus 10T

Va doriți revenirea tramvaielor p...

Modificare publici
 Alegere laptop dintre variantele ...

Constructie bicicleta electrica

Exponometru extern si obiectiv de...

Izomeri
 Recomandare TV

Prostamin forte - bun la ceva?

eroare in Windows Server

Creștere testestoron natural
 

Web design in Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
dejai247

dejai247

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 03.06.2018
Salutare,

Deschid acest topic pentru a discuta cateva aspecte referitoare la web design in Romania, am scris in titlu gresit tocmai pentru a atrage atentia.

Eu de profesie lucrez ca si product developer pe Java/Perl, backend si frontend. Avand treaba si cu HTML/CSS/JS/React, am decis sa ma apuc si de web design in timpul liber, recunosc ca nu sunt expert dar stiu sa duc lucrurile la capat si tot timpul merg dupa calitate si sa fiu in primul rand eu multumit, niciodata nu merg pe template / chestii copiate.
Momentan am doar 2 site-uri realizate, si nu stiu daca sa continui in acest domeniu, si hai sa va explic de ce:

1. Clientii - eu chiar imi aleg clientela, nu lucrez cu oricine avand orice gust sau asteptari mediocre spre slabe, daca e sa fac, atunci FAC. Din pacate am tot dat peste clienti toxici care veneau cu urmatoarele cerinte:
- "Hai sa mergem pe pretul minim..ma gandeam doar site de prezentare iar magazinul sa mi-l fac pe facebook" - Un client cand i-am cerut 1500 euro pe site personalizat de prezentare servicii, blog si magazin online personalizat.
- "Care ar fi pretul minim pentru un site de prezentare poze" - Intreaba un fotograf, la care ii raspund ca minim 200 euro, urmand sa imi zica "a ok" si pleaca.
- "Vreau sa imi faci site-ul sa atrag clienti si sa vand mai bine, fa cum stii tu site-ul" - Imi zice un om a carui afacere se ocupa cu vanzarea de centrale, OMULE, eu nu vand centrale, nu stiu cu ce se mananca o centrala, nu am MONTAT si habar nu am care ii diferenta dintre o centrala de 1000 lei si una de 8000 lei.

2. Pretul
Lucrand singur, vad situatia in felul urmator: ai nevoie sa faci munca a 4 persoane:
- Editare / Prelucrare poze (as zice undeva la 60-80 lei / ora)
- Web design (80-100 ora)
- Redactare text (30-60 ora)
- Programare (functii speciale, widgeturi, etc) (200-300) ora
Avand in vedere cele de mai sus, as zice ca un site de prezentare simplu necesita cel putin 8 ore de editare poze, 40 ore de prelucrare minim, 8 ore de redactare si 8 ore de programare, ceea ce duce la un PRET MINIM de 480 + 3200 + 240+ 1600 = 5520 LEI

IMI EXPLICA SI MIE CINEVA de ce trebuie sa coboram pretul pe piata si sa facem site-uri la 1000 LEI? LA 1500 LEI? MAGAZIN ONLINE LA 2000 LEI?
Mi se pare absolut penal si absurd cand vad firme care vand site-uri personalizate la sub 2000 lei, ca si cand ANI DE EXPERIENTA SI FACULTATI / MASTERATE / CURSURI / ORE INTREGI in fata monitorului sunt rasplatite cu 15 lei / ora

3. Competitia
Sunt atat de multi care realizeaza site-uri, ofera hosting inclus, certificat ssl, mentenanta 1 an, promovare SEO, un oral si un normal...-> toate aceste servicii la preturi de nimic
Cum as putea eu sa atrag clienti decenti cand eu dau un pret de cateva ori mai mare decat cei care ofera serviciile descrise mai sus.

4. Optimizare SEO.
Ce **** mea ce optimizare ma? Maimutele astea cica ofera "CONTRACTUAL" garantia ca vei ajunge pe prima pagina pe google, pentru 69 euro.
Pai bine ma, asta poate sa faca oricine cu 100 lei, iti faci o campanie Google Ads si aia te propulseaza pe prima pagina, ce MARE CACAT de serviciu mi-ai facut tu? Ca ai platit tu in locul meu? Ca mi-ai scris tu anuntul?

#2
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,599
  • Înscris: 30.07.2003
Cerere si oferta. Cu bune si rele. Asta-i viata si lumea inconjuratoare, nu avea pretentii la idealisme ca vei fi dezamagit.

Edited by neagu_laurentiu, 06 June 2020 - 15:00.


#3
Lawnmower

Lawnmower

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 06.07.2009
Am lucrat in web design in Romania la o firma acum vreo 15 ani. Din ce am vazut atunci, clientii cei mai de treaba au fost: primarii, cabinete dentare, firme din domeniul petrolier si naval. Doar site-uri de prezentare, nimic cu webshop. Nu stiu daca e la fel acum.

#4
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,556
  • Înscris: 13.09.2009

View Postdejai247, on 06 iunie 2020 - 14:49, said:

2. Pretul
Lucrand singur, vad situatia in felul urmator: ai nevoie sa faci munca a 4 persoane:
- Editare / Prelucrare poze (as zice undeva la 60-80 lei / ora)
- Web design (80-100 ora)
- Redactare text (30-60 ora)
- Programare (functii speciale, widgeturi, etc) (200-300) ora
Avand in vedere cele de mai sus, as zice ca un site de prezentare simplu necesita cel putin 8 ore de editare poze, 40 ore de prelucrare minim, 8 ore de redactare si 8 ore de programare, ceea ce duce la un PRET MINIM de 480 + 3200 + 240+ 1600 = 5520 LEI
Bine, din cate inteleg eu aici, tu facturezi cu 5520 dar de acolo platesti: taxe la stat, chiria pentru birou, facturi la electricitate, caldura, abonamente la licente, deci nu ramai cu acei bani pentru un site facut in 8 zile.

#5
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,313
  • Înscris: 02.06.2005

View Postdejai247, on 06 iunie 2020 - 14:49, said:


IMI EXPLICA SI MIE CINEVA de ce trebuie sa coboram pretul pe piata si sa facem site-uri la 1000 LEI? LA 1500 LEI? MAGAZIN ONLINE LA 2000 LEI?
Mi se pare absolut penal si absurd cand vad firme care vand site-uri personalizate la sub 2000 lei, ca si cand ANI DE EXPERIENTA SI FACULTATI / MASTERATE / CURSURI / ORE INTREGI in fata monitorului sunt rasplatite cu 15 lei / ora


Din pacate ai dreptate in mare parte. Totusi as spune ca preturile au mai scazut si pentru ca acum ai tot felul de "automatisme" de a face un site - teme, pluginuri etc gata facute daca vorbim despre wordpress de exemplu. la fel si in cazul magazinelor online care au in spate o solutie open source de e-commerce gen prestashop, opencart etc. Sigur si astea trebuiesc implementate, customizate, optimizate.

Inca un motiv ar putea fi ca multi lucreaza cu indieni si altii de prin tari cu "mana de lucru ieftina". Ideea e ca nu lucreaza deloc rau aia desi sunt preturi de dumping.

Oricum abordarea clientului roman e mizerabila.

#6
dejai247

dejai247

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 03.06.2018

View PostPlatonX, on 06 iunie 2020 - 15:08, said:

Bine, din cate inteleg eu aici, tu facturezi cu 5520 dar de acolo platesti: taxe la stat, chiria pentru birou, facturi la electricitate, caldura, abonamente la licente, deci nu ramai cu acei bani pentru un site facut in 8 zile.

Iti dai seama...ca sa nu zic de timpul petrecut cautand idei si inspiratie pentru design!
Sa studiezi piata si competitia
Sa vezi care sunt competitorii care investesc in publicitate
Toate aceste aspecte sunt ignorate, dar sunt cele mai importante
Ca sa nu mai zic de consultanta...

Eu cand discut cu un potential client, il sfatuiesc sa incerce intai cu facebook / instagram, cu alte solutii gratuite si usoare de folosit, iar daca asta nu este de ajuns, sau nu face fata, sau are alte nevoie, atunci sa se arunce la un site. Iar pentru ora asta pierduta eu nu castig nimic.

#7
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,684
  • Înscris: 14.08.2007

View Postdejai247, on 06 iunie 2020 - 14:49, said:

Avand in vedere cele de mai sus, as zice ca un site de prezentare simplu necesita cel putin 8 ore de editare poze, 40 ore de prelucrare minim, 8 ore de redactare si 8 ore de programare, ceea ce duce la un PRET MINIM de 480 + 3200 + 240+ 1600 = 5520 LEI
Cam mult 40 + 8 ore pentru design/prelucrare poze. De obicei lucrurile merg mult mai rapid pentru un site simplu de prezentare (maxim 8 ore pentru 2-3 variante de design, prelucrare poze maxim 2 ore).

Insa cum zic si colegii, exista preturi mici pentru ca o gramada folosesc chestii gata facute, gen wordpress, un skin gata facut de altii putin customizat, il lasa pe client sa-si faca redactarea la majoritatea paginilor si se face site-ul mult mai ieftin/rapid.

Din experienta proprie, nu prea merita sa lucrezi pentru clienti romani ... pur si simplu majoritatea nu au bugetele necesare pentru a face site-uri de care doresti tu sa le faci.

Edited by utopium, 06 June 2020 - 16:02.


#8
cristirg

cristirg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,645
  • Înscris: 16.11.2012
cand se gasesc si teme wp la 5$ legal,dar fara  update-uri-  cat ceri tu e f mult

#9
Piscopescu

Piscopescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,258
  • Înscris: 24.03.2018

View Postdejai247, on 06 iunie 2020 - 14:49, said:

IMI EXPLICA SI MIE CINEVA de ce trebuie sa coboram pretul

Pai, nu trebuie, e strict alegerea ta...

View Postutopium, on 06 iunie 2020 - 16:00, said:

pur si simplu majoritatea nu au bugetele necesare pentru a face site-uri de care doresti tu sa le faci.

De cand tu hotarasti in locul clientului  ce nevoie/i are el?!

Apropo, am vazut chiar acum reclama la site de prezentare, 160 de euro. Da, arata ca Miss Piggy :) insa - poate - e exact ce are nevoie/isi doreste clientul...

Asta, apropo #2, e una din "bolile" societatii romanesti pe care si mie mi-a luat mult timp sa o constientizez si sa incerc sa ma dezbar de ea - judecata de valoare asupra altora,
vorba lui Raducioiu ;), a fi "judgemental".

#10
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011
Hai să-ți răspund eu, că am de 17 ani firmă în domeniul ăsta și în ciuda a ceea ce îmi / ne doresc mulți încă n-am crăpat, nu am ieșit de pe piață. Nu sunt milionar, dar în fiecare lună duc un salariu decent acasă, și la fel și colegii mei.

View Postdejai247, on 06 iunie 2020 - 14:49, said:

1. Clientii - eu chiar imi aleg clientela, nu lucrez cu oricine avand orice gust sau asteptari mediocre spre slabe, daca e sa fac, atunci FAC. Din pacate am tot dat peste clienti toxici care veneau cu urmatoarele cerinte:

Da, clienții toxici sunt droaie în România. În timp vei învăța să-i refuzi și pur și simplu nu vei lucra cu ei / pentru ei.

- „fă-mi situl ăsta la preț mic, că am în plan să mai fac încă 7” (pe dracu, nu are)
- „da' de ce mă costă atâta, mie nu-mi trebuie decât atâtea produse ... pagini etc.” (atunci fă-ți-l singur)
- „am găsit alături cu x euro mai ieftin” (bine, fă-l alături)
etc. etc. etc.

Cuvântul magic e buget. Întreabă-i din prima ce buget au pentru ceea ce vor. Cine e serios, are și un buget. Indiferent cum, omul s-a gândit la un buget, mai mic, mai mare. Dacă e mare zici „săru' mâna”, dacă e ok te apuci te treabă, dacă e mic îi explici frumușel că e mic. 99% dintre clienții serioși vor înțelege. Ceilalți o vor șterge.

View Postdejai247, on 06 iunie 2020 - 14:49, said:

2. Pretul

Da, prețurile pot diferi enorm de la firmă la firmă, dar spre deosebire de cum era în urmă cu 15 ani acum toată lumea știe și acceptă că un site nu se mai face de la 0. Acum 15 ani le făceam siturile de la 0, mă rog, dezvoltasem noi un mic CMS inhouse pe care îl adaptam de la client la client, dar evident că la un moment dat a venit tsunami-ul Wordpress și am fost nevoiți să ne specializăm într-o temă de Wordpress, și asta e. Îi spunem de la început clientului că situl e făcut pe Wordpress, că o licență pentru tema folosită e 80 de euro și că munca noastră propriu-zisă e de configurare a temei, eventual de așezare a conținutului în pagină șamd. Cert e că un sit frumos, configurat corect, adaptat grafic domeniului său e minim 500 de euro din care 80 tema. Deci munca noastră e 420 de euro, teoretic 10 ore de muncă, practic și real cam 20. Dacă vrea să-i introducem conținut și alte chestii evident că până și un „mic sit pe Wordpress” ajunge imediat la 1000 de euro și peste. Cine e serios, înțelege de ce.

La fel și pe e-comm. Aveam o platfomă de e-comm și mă și laud cu faptul că la un moment dat, înainte de criza ailaltă, aveam sute de clienți de „magazin online la cheie” până a venit tsunami-ul Magento. Magento, dacă e să mă întrebi pe mine, e o mare mizerie, are o grămadă de probleme, dar nah, oamenii asta vor. Aici nu am acceptat compromisul, așa că am preferat mai degrabă să pierd clienții unul câte unul, au fost câțiva ani grei, dar am tot perfecționat platforma noastră până când am ajuns să o facem „brici” și acum stăm „sub radar”, suntem cunoscuți doar din gură în gură, nu avem decât vreo 10 magazine active, dar fiecare magazin e lider în domeniul său de activitate. Vorbim de afaceri care își numără veniturile anuale în milioane și zeci de milioane RON. Îți dai seama că atunci când ai un asemenea client oricând e câte ceva de meșterit la magazinul lui, astfel încât permanent ai de lucru. Așa că am renunțat cu bucurie la 95% dintre vechii clienți care vroiau magazin de la noi doar fiindcă era ieftin, dar apoi nu mai auzeai 10 ani de ei, și ne orientăm numai către clienți serioși, care vor să facă business, nu doar să încerce marea cu deștu'.

Ieri 5 iunie, de pildă, am avut două cereri de ofertă pentru magazin online. Unul ne-a văzut semnătura la unul dintre clienți (care, vă zic, e lider de piață binecunoscut în domeniul său). Când i-am zis că îl va costa minim 3000 de euro ceea ce vrea, era să înghită telefonul. „Domne, eu vreau un site ca ăla dar n-am decât atâtea produse...” Foarte bine, pentru „atâtea produse” există alte soluții mai ieftine pe piață: Gomag, Shopmania, ceva open-source... feel free să lucrezi cu ăia! El ar fi vrut și ceva custom, și ceva care costă cât pachetul cel mai ieftin de la Gomag. Sorry, nu se poate. Trebuie să alegi: custom și scump, sau ieftin și la metru (sau la kg, după preferință).

View Postdejai247, on 06 iunie 2020 - 14:49, said:

3. Competitia

E loc pe piață pentru toată lumea. În primul rând, majoritatea se ard rapid la buzunar cu un site / magazin online prost făcut. Sau cu diverse tentative tâmpite, gen „lasă că îmi fac magazin pe Facebook / Okazii / OLX etc.” Cei care erau doar „wannabe” se ard la buzunar, și dispar. Cei care sunt serioși acumulează experiență, iau totul ca pe o experiență, și ajung la tine. Tâmpiții ajung să repete greșeala doar pentru că e relativ ieftin să o repete. Ăștia nu te interesează.

În al doilea rând, te poți diferenția. De pildă noi suntem tari pe strategie de e-comm, marketing online și mai ales marketing online b2b, ceea ce în RO e mister total, că aici toată lumea e cu Facebook și Instagram. Echipa noastră e multidisciplinară (cu studii de specialitate la bază): programator, designer, marketer (marketer pe bune, licențiat în marketing, nu... „marketer”), inginer șef de proiect. Când vine un client la noi îi punem în vedere de la început că ne dorim să-l facem milionar din site, ceea ce înseamnă că vrem să-l luăm de client de la faza A, discuția de principiu, și vrem să-l ducem la faza Z, primul milion RON câștigat din online. Și avem răbdare. Mulți zic că au ei echipa lor de marketing inhouse, sau că-și fac singuri marketingul și alte bullshituri. Avem răbdare cu ei. Printre clienții noștri, de pildă, se numără una dintre cofetăriile top 5 din București, cred că e de 6-7 ani clientul nostru, afacere de mai multe milioane RON / an, zeci de mii de clienți, dar până acum nu a investit un ban în promovare online. Până acum le-am tot refăcut situl, le-am implementat diverse chestii, mentenanță etc. Ei bine, tot săptămâna asta, în fine, după atâția ani, s-a schimbat optica și sunt deschiși și la o abordare legată de marketingul digital pentru că pandemia i-a convins, în fine, că restul competitorilor nu stau pe loc. La cine au apelat? La noi.

Când aduci constant rezultate clienților și ai o echipă multidisciplinară, dar pe bune multidisciplinară, oameni care știu ce fac, nu habarniști cu cărți de vizită strălucitoare, îți dai seama că te vei diferenția clar de restul competitorilor și nu se poate să nu ai succes.

View Postdejai247, on 06 iunie 2020 - 14:49, said:

4. Optimizare SEO.

Ai rămâne uimit dacă ai ști câte situri nu doar că nu sunt optimizate, dar sunt încă făcute cu picioarele, fără minima decență. Mulți fac asta special ca să ceară bani după aceea. Noi am predat întotdeauna clienților siturile optimizate măcar la un nivel de bază (URL-uri statice, cod scris semantic etc.) tocmai pentru că ne dorim ca ei să capete încredere în online. Sigur că mai departe mulți își bagă singuri produsele, de multe ori le bagă cu picioarele, dar dacă le oferi platforma optimizată măcar la un nivel minimal tot vor vedea niște rezultate, și vor căpăta încredere.

În ceea ce privește „maimuțele” de care zici tu, de cele mai multe ori se referă la numele / brandul clientului. În principiu ai dreptate: nu pentru 69 de euro, ci pentru 0,69 euro orice copil poate face ca situl lui Nea Maimuță să fie primul la căutarea „nea maimuta”. Deci e un business foarte corect. Omul vrea ceva, și maimuța îi oferă acel „ceva”. Evident că în cele din urmă noi vorbim de niște șarlatani. În realitate un contract SEO e foarte costisitor, pentru un site mic-mediu e nevoie cam de la 3-4000 de euro pe an, pentru un magazin online cu un număr mic de produse, să zicem sub 1000, minim 5000 euro / an, iar pentru magazine complexe... sky is the limit. La fel și pe Google Ads. Din principiu, noi nu acceptăm clienți care nu au măcar 2500 de RON de băgat în Google Ads, adică 30.000 pe an, dar avem și clienți care bagă 120.000 RON sau chiar 200.000 RON. Ca să îi deservim cum trebuie pe acești clienți noi înșiși am investit în niște tool-uri de SEO și automatizare care ne costă lunar niște bani, și evident că lucrurile astea nu sunt ieftine. Ca să publici articole și advertoriale, iarăși, nu e ieftin. Întotdeauna explicăm ce facem. Sigur că sunt mulți care au impresia că SEO mai costă 100 Euro / lună pentru că atât costa „înscrierea în directoare” în urmă cu 10 ani, dar nu mai e cazul! Mai sunt și dintre aceia care au afaceri de peste 1-2 milioane RON / an, și mai sunt și profitabile, și zic că ar fi dispuși să bage în Ads vreo 500-1000 RON / lună. Acestora le explicăm frumos că mai bine se duc cu banii ăștia într-un team building dar pe noi nu ne interesează din principiu, deoarece din start tariful nostru pentru cel mai mic client Google Ads pornește de la 700 RON / lună, deci e absurd să bage în campanie 1000 și să-mi dea mie 700.

Deci cam așa merg lucrurile. Da, e greu. Da, nu te îmbogățești. Dar cu timpul dacă faci treabă bună îți vei forma propria clientelă și vei fi apreciat. Clienții mulțumiți întotdeauna te vor recomanda altora și tu ai libertatea să-i iei sau nu de clienți noi. Noi suntem câțiva oameni (4, mai precis, dar toți cu background diferit, după cum am zis mai sus) și venitul agenției noastre e în fiecare an undeva în jur de 3-400.000 RON. Nu ne îmbogățim, dar ne permitem o viață decentă, cu puțin stres, și, ceea ce e cel mai important, toți avem familie și copii, având o viață perfect echilibrată din acest punct de vedere.

#11
inius

inius

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,960
  • Înscris: 02.02.2011
LE. Și mai e o chestie importantă, care e foarte urâtă la români, mai ales în acest domeniu: în loc să se limiteze la ce pot face ei pentru tine, mulți îl vorbesc urât pe dezvoltatorul de dinainte. Am acum câțiva clienți cehi pe parte de Google Ads: ăștia s-au tras unul după altul fiindcă le-am făcut campanii profitabile, și au aflat de noi. Evident că ei și-au făcut magazinele cu niște companii de-ale lor din Cehia, la noi au venit doar pentru partea de marketing. Ei bine, chiar dacă ar fi fost români, eu nu m-aș fi apucat să le zic: aaaa, platforma dvs. e de khakhat, muriți de foame cu ea, hai să refacem tot site-ul etc. Eu am pe parte de Google Ads sau SEO și clienți cu Prestashop, Open Cart și Magento. Evident că le zic: fraților, vreți Shopping Ads, păi atunci vă trebuie un feed. Feedul trebuie să aibă caracteristicile a, b, c. Bineînțeles că ei încep să se scarpine în fund: aoleu, avem?... nu avem?... trebuie modul!... cât costă?... e compatibil cu tema noastră?... etc. etc. etc. Eu ridic din umeri, platforma noastră scoate nativ tot felul de feeduri, dar dacă ei vor să stea pe ce vor ei, treaba lor. Dar nu mă apuc să le zic: aaaa, nu merge domn'e, ai Open Cart / Magento / Prestashop / magazin cehesc, e o porcărie, o mizerie, las' că îți fac eu cu 300 de iuro un magazin bettton... altfel zis, nu mă apuc să le subminez aiurea încrederea în online. Din păcate am avut de-a lungul timpului o grămadă de clienți (și asta m-a și făcut să renunț voit la proști) care își făceau, să zicem, magazinul la noi, că era „mai ieftin”, apoi mergeau la alții pentru promovare... fiindcă, ați ghicit, era „mai ieftin”! Și ăia în loc să îi ofere omului serviciul cerut (Google Ads... Facebook Ads... SEO... mentenanță... etc., ce vroia fiecare), ca să-i mai vândă de doi lei și-un pește cine știe ce începeau: „Aaaa, domn'e, platforma ăstora e o porcărie! Aaaa, domn'e, uite, are aici o dungă strâmbă! Aaaaa, domn'e, îți făceam io cu 200 iuro! Te-au țepuit! Hai domn'e bagă un Magento și cu reclamă pe Insta, rupe! (caz real: magazin de scule electrice)”

Și mulți rămân săraci și proști tocmai pentru că sunt săraci și proști, dar și răi pe deasupra.

Edited by inius, 06 June 2020 - 21:20.


#12
dejai247

dejai247

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 03.06.2018

View Postinius, on 06 iunie 2020 - 21:18, said:

LE. Și mai e o chestie importantă, care e foarte urâtă la români, mai ales în acest domeniu: în loc să se limiteze la ce pot face ei pentru tine, mulți îl vorbesc urât pe dezvoltatorul de dinainte. Am acum câțiva clienți cehi pe parte de Google Ads: ăștia s-au tras unul după altul fiindcă le-am făcut campanii profitabile, și au aflat de noi. Evident că ei și-au făcut magazinele cu niște companii de-ale lor din Cehia, la noi au venit doar pentru partea de marketing. Ei bine, chiar dacă ar fi fost români, eu nu m-aș fi apucat să le zic: aaaa, platforma dvs. e de khakhat, muriți de foame cu ea, hai să refacem tot site-ul etc. Eu am pe parte de Google Ads sau SEO și clienți cu Prestashop, Open Cart și Magento. Evident că le zic: fraților, vreți Shopping Ads, păi atunci vă trebuie un feed. Feedul trebuie să aibă caracteristicile a, b, c. Bineînțeles că ei încep să se scarpine în fund: aoleu, avem?... nu avem?... trebuie modul!... cât costă?... e compatibil cu tema noastră?... etc. etc. etc. Eu ridic din umeri, platforma noastră scoate nativ tot felul de feeduri, dar dacă ei vor să stea pe ce vor ei, treaba lor. Dar nu mă apuc să le zic: aaaa, nu merge domn'e, ai Open Cart / Magento / Prestashop / magazin cehesc, e o porcărie, o mizerie, las' că îți fac eu cu 300 de iuro un magazin bettton... altfel zis, nu mă apuc să le subminez aiurea încrederea în online. Din păcate am avut de-a lungul timpului o grămadă de clienți (și asta m-a și făcut să renunț voit la proști) care își făceau, să zicem, magazinul la noi, că era „mai ieftin”, apoi mergeau la alții pentru promovare... fiindcă, ați ghicit, era „mai ieftin”! Și ăia în loc să îi ofere omului serviciul cerut (Google Ads... Facebook Ads... SEO... mentenanță... etc., ce vroia fiecare), ca să-i mai vândă de doi lei și-un pește cine știe ce începeau: „Aaaa, domn'e, platforma ăstora e o porcărie! Aaaa, domn'e, uite, are aici o dungă strâmbă! Aaaaa, domn'e, îți făceam io cu 200 iuro! Te-au țepuit! Hai domn'e bagă un Magento și cu reclamă pe Insta, rupe! (caz real: magazin de scule electrice)”

Și mulți rămân săraci și proști tocmai pentru că sunt săraci și proști, dar și răi pe deasupra.


Am citit de 2 ori tot ce ai scris mai sus, nu pentru ca nu am inteles din prima, ci pentru ca mi-ai captat cu adevarat interesul, cred ca ai avea multe de povestit in baza experientei de 17 ani in acest domeniu, iar felul in care scrii te recomanda!

Referitor la ce ai spus ca multi raman saraci si prosti pentru ca sunt saraci prosti, dar si rai pe deasupra, as vrea sa dau un exemplu de client care intra in acest tipar.
O doamna cam pe la 40-45 ani, a investit o suma considerabila (din ce am dedus eu, cam 70k eur) in ceva aparatura care iti scaneaza pielea, iti pune un diagnostic si iti recomanda un tratament.
Aparatura respectiva vine din USA, ea existand in cateva tari de prin europa, dar fiind prima in Romania.
Am discutat cu aceasta doamna despre un posibil site, la cererea ei - ceva foarte profesional, personalizat, de prezentare, cu articole, cu magazin online si cu alte N optiuni. Am discutat si despre reclama, i-am explicat cum sta treaba cu facebook, instagram, google - parea ca a inteles, OK!
Mai departe ii zic:
- "Lasa-ma putin sa gandesc o zi doua, fac o oferta si revin catre tine, caci nu stiu exact cat imi va lua toata treaba asta, in ore!", zic eu, fiind un site care ar trebui sa atraga clienti cu probleme de piele si cu bani multi de dat, fiindca aparatura, precum si produsele recomandate de aparatura erau foarte scumpe, deci clar excludem o tema WP de 5 euro.
Ma uit eu la cei din USA pe site, caci cerinta ei era sa fie in aceeasi tema cu cel din USA...imi fac o idee cam cate pagini, ce poze as avea nevoie, fac o lista, iar apoi fac un pret si mai scad din el, nefiind sursa mea principala de venit, imi permiteam sa mai las din pret, tocmai sa am ce lucra!
- "Hey, iti trimit atasat oferta mea, in principiu vorbim de 2000 euro pentru dezvoltare, iar pentru mentenanta, SEO si facebook/insta ads ma gandeam la 400 ron / luna, iar pentru orice alta cerere 50-100-200 ron in functie de complexitate" ii zic eu

Raspunsul ei:
"Posted Image Posted Image  pentru ce platesc atat? ca nu inteleg ?"

Am scris raspunsul, am sters, am scris, am sters...efectiv nu stiam cum sa ii raspund, m-am blocat total!
M-a sunat si i-am explicat frumos, ca daca a investit 70000 euro minim intr-o aparatura necunoscuta in Romania, cum are de gand sa atraga clienti daca nu prin publicitate online si prin investitii care sa depaseasca macar 3% din costul aparaturii. I-am explicat ca daca nu investeste in online, poate sa mearga cu aparatul in piata, sa le scaneze pielea la babe! sa vanda scanari la vrac!
I-am zis ca nu inteleg ce asteptari avea, eu am urmat studii de lunga durata, am platit pentru cursuri, lucrez zilnic 8-10 ore in domeniu ca sa ce? ca sa fiu luat la intrebari "pentru ce platesc eu atat?"
Ea este motivul pentru care m-am frustrat si am venit aici sa ma descarc! Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

#13
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,684
  • Înscris: 14.08.2007

View PostPiscopescu, on 06 iunie 2020 - 18:31, said:

De cand tu hotarasti in locul clientului  ce nevoie/i are el?!
Pentru majoritatea clientilor mici, care au nevoie de site-uri simple de prezentare, nu e clar in capul lor ce doresc. Dar e destul de clar cat sunt dispusi sa cheltuie pentru asta. Si atunci tu vii si le spui ca se poate face la bugetul respectiv. Ca eu degeaba imi doresc o hibrida plug-in noua cu interior de piele daca bugetul meu e 8.000 de euro, nu? Vanzatorul de masini o sa-mi spuna ce imi poate oferi la pretul ala.

#14
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,036
  • Înscris: 24.02.2007
Sa fie faptul ca multi romani nu-s obisnuiti sa plateasca pentru software o explicatie pentru conceptia lor ca siteurile n-ar trebui sa coste mult?

#15
Romi_

Romi_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 285
  • Înscris: 01.05.2020
Din pacate 'afaceristii' din Romania nu prea sint pregatiti. Si uite asa se ajunge la situatii penibile ca mai sus. Toti stiu de toate si nu stiu sa aprecieze munca facuta in mod profesiaonal. Nici nu intreaba ca ei stiu deja tot.

#16
Disstrack

Disstrack

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 896
  • Înscris: 29.04.2018

View Postinius, on 06 iunie 2020 - 20:52, said:

nu am ieșit de pe piață.
Pai nu prea ai cum sa iesi de pe piata cand esti conectat la conducta contractelor cu statul Posted Image

#17
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,684
  • Înscris: 14.08.2007

View Postdani.user, on 07 iunie 2020 - 11:29, said:

Sa fie faptul ca multi romani nu-s obisnuiti sa plateasca pentru software o explicatie pentru conceptia lor ca siteurile n-ar trebui sa coste mult?
Si asta, dar si bugetele ... nu poti sa compari bugetul unei firme mici straine cu cel al uneia mici romanesti inca. Iar IT-istii au acces foarte usor la clienti straini, asa ca e foarte usor sa vada diferenta. Si atunci piata se adapteaza si ea la bugetele mai mici.

#18
iuzera

iuzera

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 313
  • Înscris: 11.01.2004
Fac webdesign din 2001 si am un singur sfat: pune taxa pe nazuri :)
Cand gasesc un client dificil ii cer din start mai mult pentru ca stiu sigur ca o sa pierd timp suplimentar cu el. In plus, ii pune pe fuga pe cei nehotarati / zgarciti etc.
Daca nu duci lipsa de clienti asta iti va oferi liniste long-term.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate