Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Dacia Spring - prima electrica Dacia
#14617
Posted 26 August 2022 - 20:24
AydenCJ, on 26 august 2022 - 18:01, said:
am păţit de cîteva ori ca la comutarea din D ->N->R sau invers să piuie şi să nu mişte maşina dar am remarcat că dacă trecerea între poziţii se face mai lent nu sunt probleme... vi s-a întîmplat şi vouă ceva similar? |
#14618
Posted 27 August 2022 - 13:57
Ieri am luat masina, totul ok.
Azi, indicatorul este blocat pe Charge, iar clima nu mai merge. Chiar nu am pretentii deosebite de la Dacia Spring - insa din ce am citit pare sa fie o chestie generala... Jenant este faptul ca e o problema veche, pe care cred ca au avut timp sa o rezolve, insa pare ca nu le cam pasa. La ce draci am acum, daca as putea returna masina, as face-o pe loc... |
#14619
Posted 27 August 2022 - 18:13
#14620
Posted 28 August 2022 - 18:55
@seranunt: interesant, la mine nu dispare OK dar e ca şi cînd maşina ar rămîne "agăţată" în N, cum am mai spus, dacă fac trecerea între poziţii ceva mai lent adică să acord cam cîte o jumate de secundă la fiecare comutare nu se întîmplă ceea ce am menţionat... da, probabil softul nu e optimizat sau unitatea de comandă interpretează mai lent semnalele primite. În rest nu am ce să-i reproşez... îmi lipseşte la nebunie climatronicul, mai ales cînd plouă...
|
#14621
Posted 28 August 2022 - 19:14
AydenCJ, on 28 august 2022 - 18:55, said:
@seranunt: interesant, la mine nu dispare OK dar e ca şi cînd maşina ar rămîne "agăţată" în N, cum am mai spus, dacă fac trecerea între poziţii ceva mai lent adică să acord cam cîte o jumate de secundă la fiecare comutare nu se întîmplă ceea ce am menţionat... da, probabil softul nu e optimizat sau unitatea de comandă interpretează mai lent semnalele primite. În rest nu am ce să-i reproşez... îmi lipseşte la nebunie climatronicul, mai ales cînd plouă... "Mi-am luat masina. Nu merge, dar in rest sunt multumit de ea." |
#14622
Posted 28 August 2022 - 20:01
Bună seara!
Din câte am spicuit din ultimele pagini... garanția bateriei ar fi de 8 ani iar cam~ 3%/an "moare" câte puțin din ea... Teoretic ajungi la aproximativ 70% după 8 ani... Iar orice altă problema legată de baterie in acești 8 ani, se rezolvă pe garanție. Adică free. |
#14623
Posted 29 August 2022 - 08:18
Garantia este de 8 ani sau 120.000 km pentru 75% SoH. Daca pleaca de la 99% si scade cu 3% pe an, in 8 ani ajungi la 75%, deci nu face obiectul garantiei. Plus ca s-ar putea ca la revizii sa mai deblocheze din buffer ca sa mai creasca artificial SoH tocmai ca sa nu scada sub 75%. Cel putin pana acum acea scadere a SoH pare sa fie "programata" sa scada indiferent de cati km faci sau cum incarci. Nu cred ca vor fi multe baterii schimbate pe garantie pe baza SoH pentru ca Renault sigur si-a facut bine calculele cand a dat acea garantie, iar ca backup vor umbla la buffer daca va fi cazul. Oricum in 8 ani mai degraba va ceda restul masinii decat bateria.
|
#14624
Posted 29 August 2022 - 10:09
Li-Ion nu se degradeaza liniar.
Tipic ai 3-5% in primul an, 2-4% in al doilea an, 1-3% in al treilea an si apoi cam 0.5-1% pe an pentru urmatorii 10-15 ani (dupa cum ai grija de ea). Sunt Tesla model S din prima generatie (2012) care inca au SOH de 85% dupa 10 ani. Totul se reduce la cum ai grija de masina la urma urmei - ca in cazul oricarei masini de altfel. Eu am degradare de 2.5% dupa 15 luni si aproape 40.000 Km. Edited by ro_explorer, 29 August 2022 - 10:09. |
#14625
Posted 29 August 2022 - 10:17
Da, teoria este ca degradarea nu este liniara. Dar la Spring, cel putin pana acum, nu pare ca degradarea este influentata de cum ai grija de ea (km sau cum incarci)
Comparatia cu Tesla nu prea e relevanta pentru ca ei sunt cei mai buni la capitolul baterii + ca au management termic Attached Files |
#14626
Posted 29 August 2022 - 10:40
Nu pare ca degradarea e influentata de cum ai grija de ea pentru ca o cititi din computerul de bord care face doar estimari ale bateriei, si poate fi programat sa nu se oboseasca prea tare ci doar sa scada x% pe luna, de exemplu.
Sunt 100% convins ca daca ai scoate bateriile din 2 masini, una tinuta in garaj, care a facut 10.000 km, si una tinuta afara care a facut 30.000 km (chiar daca au fost produse in aceeasi zi), si le-ai testa corect, pe un tester dedicat, ai vedea diferenta semnificativa intre SOH-urile lor. |
|
#14627
Posted 29 August 2022 - 11:04
TehCube, on 29 august 2022 - 10:40, said:
Sunt 100% convins ca daca ai scoate bateriile din 2 masini, una tinuta in garaj, care a facut 10.000 km, si una tinuta afara care a facut 30.000 km (chiar daca au fost produse in aceeasi zi), si le-ai testa corect, pe un tester dedicat, ai vedea diferenta semnificativa intre SOH-urile lor. Ciclurile de incarcare/descarcare sunt cu atat mai agresive cu cat incarci in game mai largi de la niveluri foarte joase ale bateriei. Ast fel, daca incarco doar 0-100% o sa ai cca 800-1000 de cicluri pana cand bagi bateria in 75-80% SOH. Simpla incarcare intre 20 si 80% (cum face marea majoritate a oamenilor) mareste numarul de cicluri la 3500-4000 pentru 75-80% SOH. Daca incarci 1 data pe zi intre 20 si 80% ai nevoie de 10 ani ca sa degradezi bateria in halul ala. Degradarea calendaristica insa, este progresiva si constanta. Gradul de degradare insa depinde de 2 factori: SOC si temperatura, strict. Cu cat ai SOC si temperaturi mai mari, cu atat degradarea este mai rapida. Degradarea calendaristica poate fi incetinita prin tinerea bateriei la "mid SOC" (50-60%) si la temperaturi de cel mult 25-30 de grade. Exista studii foarte aprofundate pe tema asta, extrem de tehnice. Daca stai sa te uiti la situatie, e destul de simplu de fapt - dar trebuie sa stii despre asta. Pe scurt, daca ai garaj si incarci masina strict cat ai nevoie zilnic, tinand bateria undeva pe la 50-60% ai degradarea cea mai mica. Degradarea mea este cu masina tinuta in garaj si incarcata la cateva zile - tinuta intre 30 si 70% in rutina zilnica (nu am incarcator in garaj asa ca depind de reteaua publica de incarcatoare). Edited by ro_explorer, 29 August 2022 - 11:06. |
#14628
Posted 29 August 2022 - 11:13
Pai cam aia incercam si eu sa zic, aia care a facut 30k km a fost supusa la mai multe cicluri de descarcare, si cel mai probabil la intervale mai mari de SOC decat aia care a facut 10k km. Pe langa asta daca adaugi faptul ca aia care a fost tinuta afara a vazut temperaturi negative iarna si 50° la soare vara, pe cand aia care a fost tinuta in garaj a stat la temperaturi "umane". Deci nu prea au cum sa aiba acelasi SOH dupa 1 an. Parerea mea.
|
#14629
Posted 29 August 2022 - 11:13
TehCube, on 29 august 2022 - 10:40, said:
Nu pare ca degradarea e influentata de cum ai grija de ea pentru ca o cititi din computerul de bord care face doar estimari ale bateriei, si poate fi programat sa nu se oboseasca prea tare ci doar sa scada x% pe luna, de exemplu. Sunt 100% convins ca daca ai scoate bateriile din 2 masini, una tinuta in garaj, care a facut 10.000 km, si una tinuta afara care a facut 30.000 km (chiar daca au fost produse in aceeasi zi), si le-ai testa corect, pe un tester dedicat, ai vedea diferenta semnificativa intre SOH-urile lor. Pentru ca SoH este doar o estimare care poate fi "programata" sau pacalita, garantia ar trebui acordata pe baza cantitatii de energie disponibila la 100% SoC in conditii precise de temperatura |
#14630
Posted 29 August 2022 - 11:19
TehCube, on 29 august 2022 - 11:13, said:
Pai cam aia incercam si eu sa zic, aia care a facut 30k km a fost supusa la mai multe cicluri de descarcare, si cel mai probabil la intervale mai mari de SOC decat aia care a facut 10k km. Pe langa asta daca adaugi faptul ca aia care a fost tinuta afara a vazut temperaturi negative iarna si 50° la soare vara, pe cand aia care a fost tinuta in garaj a stat la temperaturi "umane". Deci nu prea au cum sa aiba acelasi SOH dupa 1 an. Parerea mea. Poti stoca o masina la 30% SOC afara, vara cu 50 de grade la asfalt sau iarna la -15 si nu o sa ai cine stie ce degradare. 44_de_cai, on 29 august 2022 - 11:13, said:
Exact asta spuneam si eu ca scaderea SoH pare "programata". BMS-ul nu este precis 100% dar toleranta e f mica. Daca BMS-ul zice ca ai SOH 90% in realitate poti avea intre 89 si 91% ... ceea ce e acceptabil oricum te uiti la problema. |
#14631
Posted 29 August 2022 - 11:38
ro_explorer, on 29 august 2022 - 11:19, said:
Nu e nimic "programat" - nici o "magie" . E doar un BMS care are un coulombmeter si "numara" energia in/out, apoi in perioadele de "sleep", isi calibreaza celulele. BMS-ul nu este precis 100% dar toleranta e f mica. Daca BMS-ul zice ca ai SOH 90% in realitate poti avea intre 89 si 91% ... ceea ce e acceptabil oricum te uiti la problema. PS: In perioadele de "sleep" isi calibreaza SOC-ul estimat, nu celulele. Celulele nu se "calibreaza" niciodata. SOH este "programat" pe baza unui model matematic al degradarii in functie de calendar si modul de exploatare. Cu cat modelul este mai precis, cu atat SOH va fi mai precis. Edited by kolfleading, 29 August 2022 - 11:39. |
|
#14632
Posted 29 August 2022 - 11:59
kolfleading, on 29 august 2022 - 11:38, said:
Celulele nu se "calibreaza" niciodata. |
#14633
Posted 29 August 2022 - 14:13
ro_explorer, on 29 august 2022 - 11:59, said:
In conditii de open voltage, BMS-ul balanseaza celulele. Daca tensiunea pe celule scade putin, indiferent de motiv (de ex. se "relaxeaza" dupa incarcare), ele vor parea balansate, ca au aceeasi tensiune, dar e posibil sa existe in continuare mici diferente de SOC intre celule. Numai ca acestea nu mai sunt asa de usor vizibile. |
#14634
Posted 29 August 2022 - 14:58
kolfleading, on 29 august 2022 - 14:13, said:
Dar balansarea n-are treaba cu open voltage ci cu nivelul de incarcare SOC. Balansarea se face la nivele de incarcare ridicate, peste 90%, pentru ca acolo caracteristica tensiune vs. SOC este mai abrupta si diferentele de SOC dintre celule ies in evidenta. Balansare se face si in timpul incarcarii. Edited by ro_explorer, 29 August 2022 - 14:59. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users