Cărțile în sec IV BC
Last Updated: Jul 06 2019 14:56, Started by
Petrache_Lupu
, Jul 03 2019 11:14
·
0
#1
Posted 03 July 2019 - 11:14
În fresca lui Rafael „Școala din Atena”, pot fi văzuți Platon și Aristotel ținând în mâini niște volume, care arată exact precum cele de azi. Totuși, la acea vreme nu cred că existau cărți în sensul actual al cuvântului. Știe cineva despre ce e vorba? Ce e cu volumele din fresca lui Rafael?
|
#2
Posted 03 July 2019 - 11:29
Este vorba pur si simplu de interpretarea autorului, Rafael.
In secoulul 15, putin probabil sa aiba cetatenii cunostintele arheologice, culturale si istorice din prezent, in cel mai bun caz avand o perceptie limitata a ceea ce numim noi astazi "Antichitate". Astfel, artistul a reprezentat o scena din imaginatia lui (cu persoane care nu au fost contemporane, respectiv obiecte care pentru artist reprezentau normalitate in secolul 15, nu 4) |
#4
Posted 03 July 2019 - 12:18
Petrache_Lupu, on 03 iulie 2019 - 11:14, said:
În fresca lui Rafael „Școala din Atena”, pot fi văzuți Platon și Aristotel ținând în mâini niște volume, care arată exact precum cele de azi. Totuși, la acea vreme nu cred că existau cărți în sensul actual al cuvântului. Știe cineva despre ce e vorba? Ce e cu volumele din fresca lui Rafael? |
#5
Posted 03 July 2019 - 14:23
o gramada de sfinti pictati in perioada renascentista sunt imbracati cu haine din matase cameleon. chiar zilele trecute ma uitam la un documentar in care se vorbea despre asta.
|
#6
Posted 04 July 2019 - 10:13
Topicul dvs. imi releva placute amintiri - am ravazut foarte recent aceasta fresca ...
Intentia titanului din Urbino nu a fost sa redea cu precizie un anumit moment istoric, ci ideile de bine / adevar / frumos intr-o compozitie alegorica, un tribut adus marilor artisti, filozofi si oameni de stiinta. Asa cum ati sesizat, apar acele volume (dialogul "Timaeus", respectiv "Etica nicomahica"), dar si altele (tinute in maini de Epicur, Arhimede, Parmenide), iar personajele identificabile apartin mai multor epoci (Rafael s-a reprezentat pe el insusi in cadrul grupului din dreapta jos; tot acolo, Ptolemeu tine in maini un glob pamantesc in care se intrezaresc contururi continentale pe care vechii atenieni mai mult ca sigur nu le cunosteau). In plus, o parte din elementele arhitecturale sunt romane (se pare ca Rafael a primit sfaturi de la Bramante) ... Dincolo de multiplele interpretari (specialistii - incepand cu Vasari si pana la Gombrich - nu s-au pus niciodata de acord), aceasta fresca ramane o uimitoare realizare artistica, o compozitie in deplina armonie cu "La Disputa" de pe peretele opus, o frantura de geniu uman ... Edited by sdrc, 04 July 2019 - 10:31. |
#7
Posted 05 July 2019 - 12:03
Iar personajul prăbușit pe scări zice-se că ar fi Diogene
|
#8
Posted 06 July 2019 - 14:56
Corect, deci pe langa faptul ca ce conta era mesajul operei mai mult decat acuratetea, pe vremuri nu se preocupau atat de acuratete istorica.
In tablourile medievale toti purtau haine medievale. Alexandru si Darius aratau ca doi cavaleri. Pe la final de ev mediu incep sa se intereseze mai de aproape de arta antica si atunci incep sa reprezinte - majoritatea statuilor si basoreliefurilor disponibile fiind de barbati - cel putin barbatii in haine romane... indiferent ca erau romani sau greci sau troieni din vremurile pre-homerice. Femeile erau insa in continuare reprezentate in rochii de secol 16-17. Abia pe la final de secol 18 apare grija unor reprezentari acurate istoric. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users