Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 

Ajutor de stat pentru pentru instalarea unor stații de încărcare a mașinilor electrice

- - - - -
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Guvernul pregătește o schemă de ajutor de stat, de 250 milioane lei, pentru instalarea unor stații de încărcare a mașinilor electrice

Quote

Instalarea stațiilor de încărcare pentru vehicule electrice nu s-a dovedit a fi o activitate economică profitabilă, având în vedere că, la momentul de față, doar 1.200 de vehicule electrice sunt înmatriculate în România (conform Registrului Auto Român), se arată într-un document guvernamental.

De aceea, Guvernul vrea să aprobe, în ședința de miercuri, un memorandum privind o schemă de sprijin de 250 de milioane de lei pentru instalarea acestor stații de încărcare, pe șoselele din România și în orașe.

Schema își va înceta aplicabilitatea la 31.12.2025. Perioada în care pot fi selectați beneficiarii și în care se pot semna contractele de finanțare nerambursabilă este de la aprobarea schemei până la 31 decembrie 2025.

Plățile în cadrul contractelor semnate în condițiile descrise mai sus se pot efectua până la 31 decembrie 2027.
Bugetul alocat schemei, pe parcursul celor 6 ani de valabilitate, este 250.000.000 lei (52 930 217 EUR).

Administrația Fondului pentru Mediu este inițiator, furnizor de ajutor de stat și administrator al schemei de ajutor de stat.
Beneficiarii schemei de ajutor de stat ar fi operatorii economici care activează în toate sectoarele/domeniile de activitate. Schema se adresează unui număr de 600 potențiali beneficiari, cu un număr mediu anual de 86 de beneficiari.

Distribuția punctelor de reîncărcare va fi realizată astfel încât să se asigure autonomia mijloacelor de transport pe bază de combustibili alternativi pe o rază de minim 10 km în aglomerările urbane, minim 150 km în mediul extraurban pentru drumurile naționale și minim 70 de km pentru rețeaua TEN-T.

În cazul variantelor de ocolire a orașelor, cu mai mult de 100.000 de locuitori, vor fi asigurate puncte de reîncărcare poziționate la distanțe de maxim 50 de km.
Amplasamentele stațiilor de reîncărcare vor urmări cu prioritate traseele TEN-T în România, respectiv Coridorul rutier Orient/Mediterana de Est și Coridorul Rin-Dunăre, drumurile europene și naționale, precum și aglomerările urbane.

Guvernul motivează schema de ajutor prin faptul că implementarea infrastructurii de încărcare nu este fezabilă pe o bază pur comercială, din cauza numărului limitat de vehicule electrice de pe piață.

Programul destinat dezvoltării infrastructurii de încărcare, lansat de Administrația Fondului pentru Mediu în cadrul unei scheme de minimis, a prezentat interes redus, dat fiind pragul de 200.000 de euro, care a fost perceput ca o piedică în dezvoltarea infrastructurii de reîncărcare, având în vedere costurile prohibitive ale echipamentelor.

Din cauza numărului mic de autovehicule electrice, cererea redusă de alimentare cu energie nu ar susține amortizarea eventualelor investiții, într-o perioadă acceptabilă din punct de vedere economic.

Dezvoltarea infrastructurii respective trebuie susținută până când numărul vehiculelor electrice atinge un prag critic, Administrația Fondului pentru Mediu susținând în paralel achiziționarea de vehicule electrice, acordând o subvenție de până la 10.000 de euro/vehicul electric, prin programul cunoscut sub numele de „Rabla Plus”, consideră Guvernul.

Potrivit acestuia, deficitul de finanțare pentru asemenea investiții este de 90%, luând în considerare o rată rezonabilă de profitabilitate de 10%, dar ținând cont de ratele mari de risc și volatilitate pe care această investiție le implică (care ar face ca rata de profit menționată să nu fie suficient de atractivă). Aceste investiții nu s-ar încadra pentru împrumuturi bancare din cauza faptului că nu ar îndeplini criteriile minime de solvabilitate/sustenabilitate, dar și eventualele garanții necesare pentru a primi un credit.

În aceste condiții, ajutorul de stat ar rămâne singurul instrument capabil să contribuie la dezvoltarea unei rețele de încărcare la nivel național.

Hotnews

O veste excelenta pentru posesorii de masini electrice si plugin hibrid, dar sa o vedem pusa in practica.
Momentan, daca vrei sa ajungi de la Bucuresti la Constanta, ai slabe sanse cu o masina electrica, mai ales daca bate vantul din fata.

Momentan statul suge masiv bani din suprataxarea combustibililor fosili.
Va si interesant impactul cand numarul de masini electrice va fi semnificativ, dar e problema pentru alte generatii.

Incarcarea contra-cost nu e fezabila in conditiile in care costul este de minim 3x mai mare decat acasa.
La fel ar fi si cu combustibilul fosil, daca l-am putea fabrica acasa....

#2
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,662
  • Înscris: 26.11.2001
Momentan masina electrica e excelenta din pct de vedere al costurilior, dar:
- e aproape musai sa stai la casa
- mergi aproape gratis
- costuri de intretinere infime
- impozit 0
- realist, e de dorit sa ai in familie inca o masina, cu combustibil fosil.

Acestea fiind zise, si citind ultimele tale topicuri, imi fac curaj sa trec electric, desi la anu apare Nissan Leaf+, cu baterie de 65 kw.

Va  mai dura pana se vor inmulti statiile de incarcare si ar trebui sa fie f multe.

Functia creaza organul.

Edited by Courage, 11 June 2019 - 20:50.


#3
86-APP

86-APP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,278
  • Înscris: 01.03.2017

View PostAhasverus, on 11 iunie 2019 - 20:46, said:

Guvernul pregătește o schemă de ajutor de stat, de 250 milioane lei, pentru instalarea unor stații de încărcare a mașinilor electrice
....
Incarcarea contra-cost nu e fezabila in conditiile in care costul este de minim 3x mai mare decat acasa.
....
O noua schema de pomeni , ca de ! ti-a dat statul bani de masina , sa-ti dea si combustibil ca este scump ...

#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Nu a zis nimeni ca acele statii ar avea incarcarea gratuita!
In acest moment nu mai exista incarcare gratuita. Cele "gratuite"sunt platite de supermarketurile resprective (Kaufland, Lidl, Dedeman etc), dar nu va tine o vesnicie.

#5
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,281
  • Înscris: 27.10.2007
nu e vorba de incarcare gratuita. In Romania exista in prezent, doar 1.200 de vehicule electrice (conform Registrului Auto Român).
asta inseamna o investitie de 200.000 lei pt fiecare autoturism electric. asta inseamna sa fii mafiot. dai o lege si institui un ajutor de stat pentru ca ti-ai luat trasura colorata.
va dai seama ca, de banii astia, se puteau electrifica toate satele. sau se faceau WC pentru toate scolile. sau se facea centura Bucurestiului - partea lipsa intre A1 si A2. sau se puneau  filtre la o termocentrala pe carbune.

View PostAdm, on 11 iunie 2019 - 21:19, said:

Nu a zis nimeni ca acele statii ar avea incarcarea gratuita!

Edited by strongsss, 11 June 2019 - 21:42.


#6
vj_Heaven

vj_Heaven

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 19.07.2005
E o investitie in infrastructura si odata pusa la punct acel numar va creste.

#7
benetusseryo

benetusseryo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 768
  • Înscris: 07.06.2019

View PostCourage, on 11 iunie 2019 - 20:50, said:

...Functia creaza organul.
iar indobitocirea populatiei continua nestingherita.
tampenia cu autoturismele si avioanele electrice este doar varful
ice-bergului.
in viitor bogatii planetei vor circula cu asa-numitii auto-roboti.
iar 90% din ceilalti supravietuitori ai planetei, vor fi zombies.
halal viitor.

Edited by benetusseryo, 11 June 2019 - 22:34.


#8
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Intre timp la New Delhi s-au atins 50C, iar unii mor de pizma bogatilor ce vor circula cu auto-roboti.
La urmatoarea criza a petrolului vor urla din toti rarunchii ca e o conspiratie si de vina sunt toti bogatii planetei.

Niciodata nu sunt ei de vina in micimea si prostia lor.

Suntem intr-un cerc vicios, iar majoritatea subiectelor de pe aria "Sfaturi de achizitie auto" se refera la masini de pana in 5000 eur.

Inteleg ca suntem saraci, dar de ce tinem mortis sa fim si prosti? Mai mult, sa ne mandrim ca suntem prosti si incapatanati!

Daca reteaua de incarcare va creste, vor creste si nr masinilor electrice.

Diesel nu are ce cauta in orasele mari, ne omoara cu zile, de aceea trebuiesc incurajate alternativele, adica masini mici, electrice sau hibride.

Nu trebuie ca de maine sa interzicem diesel, dar trebuie descurajat treptat si incurajate alternativele mai putin poluante.

Romanul a mostenit nevoia unui portbagaj in care sa care porcul, asa ca Loganul e mana cereasca, iar locul de parcare e un drept inalienabil.

Eu as pune impozite pe greutatea masinilor, asa as scoate si SUV-urile treptat din oras, pt ca s-a umplut de SUV-wanna-be, si chiar nu e nevoia.

#9
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,164
  • Înscris: 13.11.2017

View PostAdm, on 11 iunie 2019 - 21:19, said:

Nu a zis nimeni ca acele statii ar avea incarcarea gratuita!
In acest moment nu mai exista incarcare gratuita. Cele "gratuite"sunt platite de supermarketurile resprective (Kaufland, Lidl, Dedeman etc), dar nu va tine o vesnicie.

Majoritatea sunt inca gratuite. La noi in Bacau exista 10 statii de incarcare si nici una nu este cu plata. In afara de Renovatio care nu are statii in Bacau eu nu mai stiu altele cu plata.
Oricum e buna treaba si ma va determina si pe mine cand schimb masina sa trec la una electrica daca statiile de incarcare se indesesc.
Pana acum in afara de cele din supermarket-uri vad ca au inceput sa monteze statii de ncarcare si benzinariile (MOL si ROMPETROL) semn ca si ele se pregatesc de schimbare. La acestea se vor adauga cele din proiectul lui EON cu fonduri europene, acum si astea din subventii, deci viitorul suna bine si in tara noastra :)

#10
eireman

eireman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,741
  • Înscris: 11.10.2016
Au rezolvat romanii toate problemele,acum mai cu incarcarea masinilor electrice sa rezolve si e ok.
Nu mai exista sate fara curent electric,scoli fara wc si incalzire si localitati fara retea de gaz si canalizare pe toate strazile.Au asfaltat tot pana in ultimul catun,au televiziune digitala terestra,salarii peste media UE.
Cum va spun,acum doar cu statiile de incarcare sa rezolve si toata lumea e fericita.Ca au si sosele bune si se pare ca urmatoarea etapa o sa fie bransament trifazic la tot poporul...
Astept cu nerabdare statie de incarcare masini electrice in ceva catun fara curent electric si apa curenta.Ar arata misto de tot ch wc-ul in fundul curtii pe fundal...

#11
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,666
  • Înscris: 15.12.2009
"Cum sa îmi iau mașina electrica dacă nua infrastructură?".... zic unii."Chiar și cum cei 10k € pomana de la stat, nu am unde sa o încarc.", zic alții.

Vine statul și zice : " Poftim mă, cârcotașilor, luați infrastructura progresivă în 6 ani"

...... ce zic cârcotașii? Vezi mai sus.

BRAVO România!


#12
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,880
  • Înscris: 20.10.2015

View PostCourage, on 11 iunie 2019 - 20:50, said:

Momentan masina electrica e excelenta din pct de vedere al costurilior, dar:
- mergi aproape gratis

Iti si spune:
"cererea redusă de alimentare cu energie nu ar susține amortizarea eventualelor investiții"
Adica dai banu'

Eu am facut socoteala pe costul unui kWh de aici ca sa merg pana la servici si inapoi (cam 110km zilonic), ma costa energia electrica cat benzina
In plus, firma mea imi plateste benzina, biznis sau privat, ei imi dau benzina, deci la mine nu merita cum ai da-o
Si-atunci?
La mandra la servici, exista statie de incarcare, si acolo energia e platita de firma. Dar ea locuieste la 5mile de firma, platesc $6/saptamana benzina, si pun numai premium



View Postro_explorer, on 12 iunie 2019 - 00:02, said:

"Cum sa îmi iau mașina electrica dacă nua infrastructură?".... zic unii."Chiar și cum cei 10k € pomana de la stat, nu am unde sa o încarc.", zic alții.

Vine statul și zice : " Poftim mă, cârcotașilor, luați infrastructura progresivă în 6 ani"

...... ce zic cârcotașii? Vezi mai sus.

BRAVO România!

Nu inteleg. Deci tu dac-ai locui in Romania ti-ai cumpara electrica si o data la 2 zile mergi cu ea la statia de incarcare unde petreci 2 ore sa se incarce. Dar inca nu, intai cumperi masina ca iti vor aduce statia de incarcare peste 6 ani.
Sau esti obosit?

#13
Trexman

Trexman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,371
  • Înscris: 11.11.2017
Să vedeți voi cum se mărește iarăși factura la electricitate, ca unii să-și îndeplinească fantezia cameleonică de bon ton...

#14
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,282
  • Înscris: 16.08.2016
E o măsură bună, e normal sa platesti la încărcătoare rapide. Acum sa vedem ce o sa se întâmple și cum o sa fie amplasate

#15
remvirg

remvirg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,114
  • Înscris: 04.08.2007
Dupa regenerari, coregenerari, accize de toate felurile din factura, o sa mai apara si taxa pe statiile private de incarcare.

#16
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,662
  • Înscris: 26.11.2001
@Tsunnnami - la voi combustibilul e scump... ca apa, la noi au ajuns la performanta sa puna taxe la taxe, adica se pune TVA la pretul cu accize, si tot nu le ajunge.

View Postremvirg, on 12 iunie 2019 - 05:29, said:

Dupa regenerari, coregenerari, accize de toate felurile din factura, o sa mai apara si taxa pe statiile private de incarcare.

Cred ca le va trece prin cap cu timpul, doar ca e f greu de implementat.
Poti cumpara de pe net foarte usor statie de incarcare fixa sau mobila, ba chiar ti-o poti construi si singur (dar nu iesi mult mai ieftin).


Despre eficacitate, eu am facut un calcul personal dureros.


In fiecare zi sunt sofer "de meserie", in Bucuresti si adesea vad pe bord 40-50 Km in plus, iar consumul rar scade sub 11l/100Km (2.2l diesel)


Pentru usurinta calculul e asa:
Masina cu motor termic diesel 2.2l

40 Km/zi la un consum de 11l/100 Km => 4.4l/zi x 5.8 lei = 25.52 lei/zi sau mai bine zis ma costa 1 Km de mers cu masina 0.638 lei cu motor diesel


Nissan Leaf, cu autonomie de  390 Km, dar eu sunt realist si ia in calcul 300 Km pt 40 kw.

300 Km range, 40 kw baterie  si 0.6lei/kw => un plin ma costa 40*0.6 = 24 lei

Cu 24 lei fac 300 km => ma costa 1 Km de mers cu motor electric 0.08 lei

Asadar, cel putin pe mine m-ar costa (0.638/0.08) de 7.9 ori mai putin daca as merge in Bucuresti cu masina electrica decat cu diesel de 2.2l.

Daca alimentez cu energie electrica gratuit (cat mai e posibil) si as folosi masina electrica si la drumurile in afara Bucurestiului, familia noastra ar economisi minim 1000 lei/luna.

Eu am ajuns la concluzia ca foarte multe masini din traficul bucurestea sunt masini de firma, cu combustibil platit de firme, pentru ca altfel costurile ar fi imposibil de sustinut ca PF.

Edited by Courage, 12 June 2019 - 07:20.


#17
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006

View PostTsunnnami, on 12 iunie 2019 - 04:09, said:

Nu inteleg. Deci tu dac-ai locui in Romania ti-ai cumpara electrica si o data la 2 zile mergi cu ea la statia de incarcare unde petreci 2 ore sa se incarce.

Superchargerele merg la 50kw/h
Bateria are 40 kw si e mare comaprata cu celelate masini electrice existente + nu te duci cu ea cu 5% capacitate, taras grapis, ci te duci macar cu 20% capacitate => realist, in 30 de minute faci plinul.

#18
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,880
  • Înscris: 20.10.2015
300km cu 4L/100km = 0.24lei/km (la 6 lei L de motorina)
300km in 4 ore cu 10kW puterea motorului, la 0.6lei/kWh = 0.08lei/km, deci doar de vreo 3 ori

Atat e kWh in Romania? 60 de bani?

View PostAhasverus, on 12 iunie 2019 - 07:30, said:

Superchargerele merg la 50kw/h
Bateria are 40 kw si e mare comaprata cu celelate masini electrice existente + nu te duci cu ea cu 5% capacitate, taras grapis, ci te duci macar cu 20% capacitate => realist, in 30 de minute faci plinul.

Tot e enorm
Nu renteaza

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate