Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 

Benzina sau diesel ? Buget +/- 20.000 euro

- - - - -
  • Please log in to reply
212 replies to this topic

#37
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
Ai 5.7 pe 6000 mersi mai mult pe autostrazi, lasa-ma cu exemplele subiective. Mixt olaie, ce mixt? Cand masina nu o folosesti in oras? Si 65 viteza medie e putin pt mers extraurban.


#38
dasca

dasca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 986
  • Înscris: 17.08.2010

 cavaliere, on 21 mai 2019 - 18:23, said:

Aprox 5 . Eu zic ca e ceva diferenta. Si totusi mersul pe autostrada cu 130 e mai economic decat mersul pe un Dn cu depasiri ca sa scoti o medie orara decenta. La mers constant diferente or fi de 1,5 -2 litri, care cresc pe masura ce se merge mai alert, sau cu cat masina e mai incarcata/ clasa mai mare. La suv cu atat mai mult.
Apoi nu e concludent ca ai mers 3 km cu 160 si in rest cu 135. Depinde media de viteza si depinde si cat de aglomerat este un traseu. Ca una e medie de viteza 100 pe un drum liber, alta medie 100 pe drum aglomerat. La o prima vedere pare acelasi lucru insa e diferenta mare.

Nu vorbeam de 3km cu 160km/h. Traseul a fost Viena-Herborn(Germania, ma rog un satuc de langa Herborn) si retur - asta include sectorul Passau - Frankfurt pe A3 - una din cele mai aglomerate autostrazi din Germania. La dus am facut 8 ore si jumatate(800km), si am oprit sa si mancam rapid la un Mc la un moment dat, plus scurte pauze de luat o cafea/cola si mers la toaleta cam la 2 ore. Si se lucreaza in vreo cateva zone pe langa Regensburg si Nurnberg.

Nu stiu ce masini conduceti voi, dar eu n-am vazut pana acu masini sa consume mai putin la mers pe autostrada in regimul descris de mine, fata de mers pe DN cu 100-120 si eventuale sprinturi in depasiri pana spre 140. Ca deja mai mult, fara suparare dar esti kamikaze si pericol pentru ceilalti. Din nou, vorbesc de masini de 20.000E, nu SUV-uri de peste 2 tone...

Edited by dasca, 21 May 2019 - 18:50.


#39
zile_san

zile_san

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,671
  • Înscris: 10.10.2011
dastăr full. nou, garantie, plan de servis. te-ai scos

#40
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
Pai ti-ai raspuns singur, zone unde se lucreaza, deci foarte multi km/zeci cu mers cu 60-80, deci consum minim.
Mersul tare pe Dn in Romania este mai solicitant la consum decat a merge constant cu 130 pe autostrada. Nu trebuie decat sa probezi singur, nu e vreo descoperire.

 zile_san, on 21 mai 2019 - 18:56, said:

dastăr full. nou, garantie, plan de servis. te-ai scos
Parca mai bun e un sh mai dichisit de 1-2 ani in garantie decat 17-20 mii pe un Duster nou “full options” pentru pretentiosi.

#41
dasca

dasca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 986
  • Înscris: 17.08.2010

 cavaliere, on 21 mai 2019 - 18:59, said:

Pai ti-ai raspuns singur, zone unde se lucreaza, deci foarte multi km/zeci cu mers cu 60-80, deci consum minim.
Mersul tare pe Dn in Romania este mai solicitant la consum decat a merge constant cu 130 pe autostrada. Nu trebuie decat sa probezi singur, nu e vreo descoperire.


Sunt sigur ca aia 30-40km cu consum de 4.5-5% au avut un impact extraordinar asupra consumului. Ca n-au fost mai multi, dar avand in vedere ca s-au facut cam 8h jumate(din care aprox 50-60 min au fost pauze) imi da o medie cam de 107-110km/h.  Din experienta, pe vremea cand faceam destul de des Timisoara-Budapesta si mergeam pe CC cu 125-130 in functie de trafic scoteam medie cam 95km/h pe 300km. La 800km sa scoti media aia trebuie sa mergi semnificativ mai tare. Nu mai insist, stiu foarte bine in ce conditii am mers si cat era de incarcata masina.

#42
codesmm

codesmm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,022
  • Înscris: 17.11.2015
Azi am vazut o Skoda Scala (clasa compacta) in showroom si merita atentia pentru ce ofera. Poti sa comanzi pachetul "caroserie ridicata (PDG)" si are garda la sol 161 mm. Este spatioasa si la interior si la portbagaj (467 litri).

#43
Buxelm

Buxelm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,185
  • Înscris: 21.12.2015

 codesmm, on 21 mai 2019 - 19:17, said:

Azi am vazut o Skoda Scala (clasa compacta) in showroom si merita atentia pentru ce ofera. Poti sa comanzi pachetul "caroserie ridicata (PDG)" si are garda la sol 161 mm. Este spatioasa si la interior si la portbagaj (467 litri).
Și  se încadrează în buget? Cred ca sare cu muuult peste 20000++++

#44
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Scala este o masina pe sasiu mic facuta sa para mare. Inlocuieste vechiul rapid, care nu o sa mai fie in catalog. Este teoretic pe sasiu mai mic decat Octavia, gen sasiu de polo.

Masina cu sasiu primitiv, suspensie primitiva, facuta sa fie spatioasa, daca doriti o masina ieftina, cost saving la greu.

#45
codesmm

codesmm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,022
  • Înscris: 17.11.2015

 Deenman, on 21 mai 2019 - 19:34, said:

Scala este o masina pe sasiu mic facuta sa para mare. Inlocuieste vechiul rapid, care nu o sa mai fie in catalog. Este teoretic pe sasiu mai mic decat Octavia, gen sasiu de polo.

Masina cu sasiu primitiv, suspensie primitiva, facuta sa fie spatioasa, daca doriti o masina ieftina, cost saving la greu.
Este facuta pe platforma MQB A0 si este mai mare si mai spatioasa decat Golf, Leon, Megane. Dotarile sunt peste ce ofera Golf, Leon, Octavia, Astra si Megane in prezent. Daca urci in ea poti sa-ti dai seama ca este din clasa compacta si nu din clasa mica. Nici Leon, nici Megane, nici Astra si nici Octavia nu au suspensie independenta pe spate, de ce consideri ca platforma pe care este facuta Scala este primitiva?. Crezi ca Skoda isi risca masinile facandu-le pe platforme primitive?. Ce inseamna primitiv in domeniul auto, ce riscuri presupune?.

#46
Deenman

Deenman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 22.09.2013
Octavia, golf, și leon au punte spate indepdententa. Doar la motorizările mici nu au.

Skoda skala va avea doar motoare mici de 1-1.6 litri max, doar punte fixa pe spate, mașina este pe șasiu mai mic decât cel de leon, golf, Octavia.

Alea sunt pe mqb iar scala e pe șasiu mqb a0 castrat și mai mic. Da mașina este mai spațioasă iar dotările sunt mai evoluate pt că vorbim de o mașină lansată în 2019 iar golf, leon și Octavia au fost lansate in 2012-2013.

Așteaptă să vezi golf 8 la dotări că să compari cu ceva scala. Scala va fi o mașină ieftina de duzină, de familie cu un preț mai mic decât o, leon golf și cu materiale, insonorizare, și opționale sub ele.

O mașină ieftina la.care eu nu m as uita la 20.000e. un Talisman sau o Mazda 6 cu vechime de 2 ani și încă în garanție o sa bata din orice punct de vedere un low cost poziționat intre Fabia și Octavia.

#47
Buxelm

Buxelm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,185
  • Înscris: 21.12.2015
Bine, Scala Scala, dar pretul? Se încadrează în bugetul propus? Ce nu a menționat la început este bugetul anual pentru întreținere. Una e revizie la reprezentanta si alta la serviceul de cartier.

În Germania pretul pentru cea mai ieftina Scala, varianta Activ este "ab" 21500 euro. Varianta cât de cât apropiată de bugetul propus sare cu mult peste. Second hand?! Nu prea cred

Edited by Buxelm, 21 May 2019 - 21:13.


#48
codesmm

codesmm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,022
  • Înscris: 17.11.2015

 Deenman, on 21 mai 2019 - 20:36, said:

Octavia, golf, și leon au punte spate indepdententa. Doar la motorizările mici nu au.

Skoda skala va avea doar motoare mici de 1-1.6 litri max, doar punte fixa pe spate, mașina este pe șasiu mai mic decât cel de leon, golf, Octavia.

Alea sunt pe mqb iar scala e pe șasiu mqb a0 castrat și mai mic. Da mașina este mai spațioasă iar dotările sunt mai evoluate pt că vorbim de o mașină lansată în 2019 iar golf, leon și Octavia au fost lansate in 2012-2013.

Așteaptă să vezi golf 8 la dotări că să compari cu ceva scala. Scala va fi o mașină ieftina de duzină, de familie cu un preț mai mic decât o, leon golf și cu materiale, insonorizare, și opționale sub ele.

O mașină ieftina la.care eu nu m as uita la 20.000e. un Talisman sau o Mazda 6 cu vechime de 2 ani și încă în garanție o sa bata din orice punct de vedere un low cost poziționat intre Fabia și Octavia.
Initiatorul in primul post spune ca vrea masina pentru "folosinta oras si cateodata drumuri de tara, crossover/SUV sau chiar o compacta cu garda la sol mai mare". Pentru oras merge o masina de clasa mica dar pentru ca vrea si iesiri merge o compacta care se preteaza si pentru oras si pentru iesiri ocazionale in afara orasului. O masina de clasa medie merge la drumuri lungi nu sa te fatai cu ea prin oras de ici colo pe drumuri scurte.

 Buxelm, on 21 mai 2019 - 21:12, said:

Bine, Scala Scala, dar pretul? Se încadrează în bugetul propus? Ce nu a menționat la început este bugetul anual pentru întreținere. Una e revizie la reprezentanta si alta la serviceul de cartier.

În Germania pretul pentru cea mai ieftina Scala, varianta Activ este "ab" 21500 euro. Varianta cât de cât apropiată de bugetul propus sare cu mult peste. Second hand?! Nu prea cred
Pretul la Scala incepe de la 15.415  € in varianta Ambition si de la 16.716 € in varianta Style. Se poate simula pretul pe configuratorul Skoda in functie de cate si ce fel de dotari doresti sa aiba masina.

#49
Octavian_SK

Octavian_SK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,668
  • Înscris: 24.06.2011

 idromega, on 21 mai 2019 - 13:46, said:

Ati cumpara la momentul actual un autoturism de 20.000 euro cu motor diesel ? Presupune un risc sau nu ( financiar vorbind desigur ) ?
Multumesc.
Deci ai acum sa dai 20k+ pe o masina si te preocupa daca peste tz ani pierzi niste bani la revanzare. Cat poti pierde? 1000, 5000? who cares? mai mult iti cumperi masina dupa parerile unor necunoscuti :); eu as lua ce masina imi place si asta e; nu conteaza cu cat sau daca o mai vand peste niste ani; sa fim noi sanatosi pana atunci ca fiare cu roti oricum sunt pe toate drumurile

#50
spooky51

spooky51

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,815
  • Înscris: 29.09.2006
O comparatie la indemana Benzina vs Diesel.

https://www.auto-dat...0-cp-90hp-27404

https://www.auto-dat...-dci-90hp-27421

#51
Buxelm

Buxelm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,185
  • Înscris: 21.12.2015

 Octavian_SK, on 22 mai 2019 - 08:09, said:


Deci ai acum sa dai 20k+ pe o masina si te preocupa daca peste tz ani pierzi niste bani la revanzare. Cat poti pierde? 1000, 5000? who cares? mai mult iti cumperi masina dupa parerile unor necunoscuti :); eu as lua ce masina imi place si asta e; nu conteaza cu cat sau daca o mai vand peste niste ani; sa fim noi sanatosi pana atunci ca fiare cu roti oricum sunt pe toate drumurile
Bineinteles ca o sa cumpere ce-i place, fiecare face asa, dar altfel nu ar mai exista subiecte variate pemtru discutii.

#52
idromega

idromega

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 13.05.2018

 Octavian_SK, on 22 mai 2019 - 08:09, said:

Deci ai acum sa dai 20k+ pe o masina si te preocupa daca peste tz ani pierzi niste bani la revanzare. Cat poti pierde? 1000, 5000? who cares? mai mult iti cumperi masina dupa parerile unor necunoscuti Posted Image; eu as lua ce masina imi place si asta e; nu conteaza cu cat sau daca o mai vand peste niste ani; sa fim noi sanatosi pana atunci ca fiare cu roti oricum sunt pe toate drumurile
Chiar ma intereseaza daca peste x ani o pot revinde cu 10.000 pentru ca are motor pe benzina sau cu 500 la dezmembrari pentru ca are motor diesel si nu o mai cumpara nimeni. Daca ar fi o diferenta de doar 1000 nu conteaza ... dar 5000 ? pentru mine e mult, pentru altii o fi putin. Evident ca voi cumpara masina care-mi place insa in momentul de fata majoritatea celor care sunt pe placul si necesitatile mele au motorizare diesel. De aceea am creat acest topic. In fine ... m-am hotarat deja sa aleg benzina insa probabil voi fi nevoit sa fac niste compromisuri si sa renunt la cate ceva sau sa suplimentez bugetul.

Pentru a va face o idee privind devalorizarea unui autoturism prin sistemul de evaluare ( DAT ) al asiguratorilor:

Pret masina noua ( benzina ) in 2008: 30.450 euro
Valoare de piata stabilita de asigurator in 2019: 5772 euro

#53
Mr. Incredible

Mr. Incredible

    It's showtime!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,640
  • Înscris: 07.10.2005
Nu e cazul sa te ingrijorezi legat de achizitionarea unei masini diesel, va avea motorizare euro 6 si va fi vandabila si peste 5 ani. Alege o masina care sa iti placa, cu o motorizare performanta, cu dotarile pe care le doresti, nu lasa treaba asta cu diesel vs benzina sa iti influenteze alegerea.

La noi trebuie sa se faca intai curat la gioarsele de peste 10-20 ani si dupa aia sa ajungem se penalizam cumva motoarizarile euro 6 diesel.

#54
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Evita Dacia . Evita Duster cu siguranta inexistenta si finisaje din topor , garantie foarte mica , masina proiectata sa traga caruta pe camp la cules de pepeni .
Pt garda la sol si 4x4 iei SX4 nou cu dotari la care un duster doar viseaza , ca ii mai trebuie vreo 30 de ani de evolutie . SX4 4x4 are garantie 10 ani  fara limita de km , maxim punctaj la siguranta  , consum mic  benzina .

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate