Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Eroare "Missfire Cylinder 3" VW Polo 9N
Last Updated: Dec 11 2019 14:01, Started by
MihaiCT
, Apr 21 2019 18:01
·
0
#1
Posted 21 April 2019 - 18:01
Salut !
Detin de 3 ani un VW Polo 9n, 2002, Motorizare 1.2 12 valve. Benzina. Acum cateva saptamani s-a aprins martorul Check Engine in bord. Nestiind care este cauza acestei avertizari, am cumparat o interfata OBD care m-a informat ca exista eroarea P0303 - Missfire Cylinder 3. Dupa ce am sters eroarea am schimbat setul de bujii cu unul nou in speranta ca totul revine la normal. Acum 2 zile becul s-a aprins iarasi in bord. Verific din nou cu OBD-ul , aceeasi eroare. Aceasta avertizare in bord vine la pachet si cu o serie de simptome. La relanti motorul pare sa danseze destul de accentuat. Acum nu am idee daca trepidatia asta vizibila a motorului este normala sau nu la motoroarele in 3 pistoanne. In mers vibratiile dispar complet. Pe langa aceste vibratii, tot la relanti apare si o oscilatie a turatiilor. Daca accelerez usor pe loc si ma opresc, turatiile au tendinta sa coboare mai mult decat este normal , pt 1-2 secunde, ca mai apoi sa revina la normal, dand senzatia ca motorul urmeaza sa se opreasca. Alteori exista o oscilatie permanenta la relanti . Iar ca ultim simptom a crescut consumul de ulei, completand pana acum cu aproximativ 1 litru in nici 500 km, trezindu-ma ca se aprinde martorul de ulei in bord, Pana acum nevand niciodata probleme cu consumul de ulei. Din ce m-am informat pana acum , cauzele erorii pot fi multiple. De la bujii, pana la bobine de inductie, presiune in cilidri , valve distruse, fise, etc etc. S-a mai confruntat cineva cu asemenea probleme pana acum ? Ma gandesc sa schimb bobinele intre ele sa vad daca eroarea se muta de la un cilindru la celalalt sau ramane tot pe cilindrul 3. |
#2
Posted 21 April 2019 - 18:10
#3
Posted 21 April 2019 - 18:15
Schimba bobinele si fisele intre ele, dar daca zici ca a crescut brusc consumul de ulei, ma tem ca motorul ala e gata, segmenti rupti sau gripati inmcel mai fericit caz. Cand ai schimbat bujiile, te-ai uitat macar la cele vechi cum arata? precis la cilindrul cu bube era plina de ulei. Fa si un test de compresie inainte sa desfaci motorul.
|
#4
Posted 21 April 2019 - 18:29
Bujiile vechi nu aveau nici un pic de ulei pe ele. Una din ele avea ceva depuneri/funingine, dar in niciun caz ulei celelalte erau aproape curate. In unele dimineti mai reci am observat ca imediat cand plec din parcare, accelerarea parca e segmentata asa. Trage cateva secunde pe bucati asa si apoi merge cat se poate de normal. A.. si inca un lucru observat care de altfel nu stiu daca e normal sau nu. Daca stau pe loc si urc turatiile peste 3-4 mii, sub toba, pe asfalt apar urme ca de combustibil parca. Raman ca niste pete dupa ce se usuca. Parca e combustibil. Condensul in mod normal stiu ca e format doar din apa.
Edited by MihaiCT, 21 April 2019 - 18:31. |
#6
Posted 21 April 2019 - 19:24
Trebuie sa observi daca a crescut consumul de benzina, concomitent cu scaderea de putere.
Problema ar putea fi : injectia, bujie, fisa, bobina inductie, valve, driver bobina inductie. |
#7
Posted 21 April 2019 - 19:39
Consumul de combustibil nu-mi pare a fi schimbat . Sau poate ma insel. Nu am computer de bord, asa ca, fiind 80 % din timp doar in oras, traficul difera zilnic, asa ca nu-mi pot face o parere daca e la fel sau a crescut. Maine dupa lucru voi incerca sa schimb pentru inceput bobinele intre ele. Apoi daca problema persista incerc si cu fisele. Daca si dupa aceste incercari inca ma urmareste ghinionul si problema se adanceste si mai mult, probabil o voi duce la o verificare in service. Incerc sa-mi amintesc daca motorul trepida si la inceput cand am cumparat-o , sau hiperanalizez eu acum orice lucru incercand sa gasesc simptome. Din cate stiu motoarele in 3 pistoane sunt destul de "saltarete" , cel putin la relanti. OBD-ul oare are optiunea de-a citii compresia ? Sau e nevoie de un aparat special ? Pe youtube am dat de cateva clipuri din USA, in care intr-adevar probleme erau in cele din urma la supape. Majoritatea spunand ca la acest motor de POLO 1.2 - 12 valve, aceasta este problema principala. Se uzeaza supapele la cilindrul 3. Probabil vreo eroare de proiectare cine stie. Sper totusi sa nu se ajunga pana acolo.
Edited by MihaiCT, 21 April 2019 - 19:43. |
#9
Posted 21 April 2019 - 20:21
Un schimb al supaperlor in service cam la ce suma ar ajunge in medie ? E mai ieftin sa schimbi motorul cu totul ? Se pot schimba si in regime ambulatoriu , sau necesita anumite scule/ prese speciale ?
|
#11
Posted 21 April 2019 - 21:42
La schimbare supape nu trebuie si rectificare chiulasa ?
|
#13
Posted 21 April 2019 - 21:56
Nu mai speriati omul cu supapele alea.
Mai intai sa verifice bobina aia. |
#14
Posted 22 April 2019 - 05:57
E normal ca motorul sa trepideze, turatia la relanti sa nu fie stabila, daca un cilindru nu merge ca lumea. Compresia se masoara cu un manometru pus in locul bujiei, nu e mare scofala, daca ai manometru cu supapa. Sa schimbi/rectifici supapa, trebuie data jos chiulasa, apoimgarnitura noua, prezoane noi, cheie dinamometrica, pusa distributia la punct. Cu ocazia asta nunstrica si schimbatul simeringurilor de supapa, poate fi si asta un motiv de papat ulei. pt remontat supape e nevoie de o presa. Inainte de demontarea lor, pui bujiile vechi, torni benzina si vezi daca se scurge, semn ca supapa nu inchide etans. Nu ai pete de ulei sub motor? Consumul de ulei mi se pare prea mare, sa fie doar din cauza simeringurilor de la supape.
|
#15
Posted 22 April 2019 - 07:31
nu ai spus modelul de motor
Eu am pe Golf un BCA si schimb bobinele ca pe seminte, porcariile alea sunt puse in capul bujiei si se incalzesc si crapa, acum am 4 Bosch dar nu stiu daca e o alegere prea buna, sunt vreo 10 alti producatori, anul asta am schimbat si ultima bobina originala VW din 2003, alea originale erau mai bune si tineau mai mult Iti recomand sa cumperi o bobina sa o ai mereu in portbagaj, costa vreo 100 lei Edited by Oxigen1234, 22 April 2019 - 07:34. |
|
#16
Posted 22 April 2019 - 12:36
Oxigen1234, on 22 aprilie 2019 - 07:31, said:
nu ai spus modelul de motor Motorul este un model AZQ. Informatia o aflu din certificat la D.2 ? Este trecut 9N SCAZQX01 Astept sa termin programul la lucru si sa schimb bobinele intre ele. Sunt in dubii totusi care este cilindrul 3. Stand cu fata la compartimentul motor , numerotarea cilindrilor incepe de la stanga la dreapta sau invers ? Edited by MihaiCT, 22 April 2019 - 12:36. |
#17
Posted 22 April 2019 - 12:52
daca imi aduc aminte corect la motoarele vechi cilindrul 1 era in fata langa cureaua de distributie si ultimul in spate langa ambreiaj
la astea transversale e la fel, primul in stanga langa curele si ultimul langa ambreiaj spre cutie, in dreapta incearca sa schimbi cilindrul 1 cu cilindrul 3 - sunt in capete acum am vazut ca la motorul asta eroarea pe cilindrul 3 poate insemna si supape arse sau simering supape uzat ... Edited by Oxigen1234, 22 April 2019 - 13:11. |
#18
Posted 22 April 2019 - 12:54
Ok. Multumesc frumos pentru lamurire. Revin cu pareri dupa ce-mi apare iar eroare, sa vedem daca se mentine pe cilindrul 3 sau migreaza o data cu bobina sau fisele.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users