Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
PID controller si variatie turatie ventilator cuptor
Last Updated: May 18 2019 08:27, Started by
Courage
, Apr 20 2019 14:01
·
0
#19
Posted 21 April 2019 - 13:47
Din ce scrie in tutorial, ar trebui si un releu solid state. Rex c-100 suporta max 3A
NB: this PID controller support 250V at 3A, it means 750 watt. For any oven more powerful than that value an external 5A relay is needed. Cablurile ce pleaca de la termostat par a fi destul de subtirele, nu stiu daca trec 3A prin ele. REX C-100 vad ca poate fi cumparat si cu SSR, dar cum dracu il montez? Sunt 4 borne. F instructiv, saptamana viitoare ma apuc de treaba [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/yBQzHq-sxYw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached FilesEdited by Courage, 21 April 2019 - 13:38. |
#20
Posted 22 April 2019 - 17:37
Pai stai sa ne intelegem . Pe regulator ai o intrare de senzor de temperatura iar iesirea regulatoarului vad ca e legata la priza unde banuiesc ca va lega rezistenta electrica . Pana acu am vorbit despre controlul ventilatorului . Nu ca ar fi treaba mea da' cu controlul temperaturii faci una ( mentii variatia temp. in limite mai mici decat cu termostatul original al cuptorului ) iar cu turatia ventilatorului faci coacerea mai uniforma . Pe amandoua vrei sa le controlezi cu acelasi regulator ?
REX C 100 e un divais foarte bun . L-ai putea folosi la ambele functii dar trebuie verificat daca alarma se poate seta ca diferenta fata de SP ( set-point ) sa nu fie nevoie ca la fiecare modificare a temp. dorite sa schimbi si valoare alarmei. In modul asta la pornirea cuptorului ventilatorul poate pleca pe turatia maxima iar cand temp. cuptorului creste , ventilatorul poate trece pe o turatie mai mica . Sau invers. Sau cu 2 variatoare poti regla doua viteze diferite. Reglajul temperaturii cu SSR e mai fin si e preferat pentru asta in cuptoarele de mase plastice. Diferenta intre acelea si cuptorul tau este data de inertia cuptorului - mai mare la acelea , avand si o masa metalica mare . Pentru aplicatia ta SSR-ul n- ar aduce un plus semnificativ. |
#21
Posted 23 April 2019 - 08:15
Sa fie, foarte clar, sunt 2 probleme diferite si controllerul de temperatura nu va fi folosit ca in tutorial.
1. Controlerul Rex C100 in voi folosi asa:: - scot cele 2 cabluri ce sunt folosite de termostatul mecanic si le leg la releul SSR (in special pt amperaj, pt ca controllerul suporta max 3A). - controllerul va fi alimentat separat (mai sunt niste papuci liberi la intrarea 230V de la cuptor) In sine, inlocuiesc termostatul mecanic si sonda sa bimetal. 2. Variatorul de tensiune va fi pus pe cablurile ce alimenteaza direct ventilatorul (le voi prelungi cu riglete). Am comandat ambele produse, dar incepe vacanta, deci peste o saptamana ma apuc de mesterit. Edited by Courage, 23 April 2019 - 08:17. |
#22
Posted 23 April 2019 - 08:46
Acu' comprisei ! M-a derutat combinatia de REX C 100 si titlul topicului . Spor !
|
#23
Posted 23 April 2019 - 08:47
Si C100 va fi tot variator de tensiune.
Din ce am citit eu prin manual, in functie de "codul" de dupa C100, iesirea OUT1 poate fi de 4 feluri. Daca codul pentru OUT1 ar fi fost M, atunci era cu releu si ar fi actionat ca si vechiul termostat mecanic, adica on/off. Daca codul pentru OUT1 este V, atunci avem pe iesire Voltage Pulse. Cum peste tot vad ca pachetele contin un Releu Solid State cu intrarea de 3-32Vdc, deduc ca o sa primesti modelul cu V, adica Voltage Pulse. Iar daca este cu Voltage Pulse, eu deduc ca este de fapt variator de tensiune. Asa ca rezistenta cuptorului o sa-si modifice tot timpul "turatia". Pina la urma deaia si este PID control |
#24
Posted 23 April 2019 - 09:58
Din coduri, ai 2 modele
Cele cu M = releu ON/OFF, se specifica. Aici am comandat Cel cu V este pt voltaj, si vine cu SSR, vedem ce primesc. Cand vine cu SSR nu specifica V sau M, pt ca de fapt sunt cu V. [ https://i.imgur.com/1jg2XyP.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Courage, 23 April 2019 - 10:09. |
#25
Posted 23 April 2019 - 10:36
Conform manualului sint mai multe modele. Ca uzual se folosesc doar doua, este o alta poveste.
C100.png 206.55K 7 downloads Eu as fi citit prima data manualul si as fi cumparat un model cu care sa pot comanda si ventilatorul. (Ideea colegului GGelu) Relee si termocuple se gasesc si separat de cumparat. Exista relee si cu intrarea la 220V, daca era cazul. Nu era obligatoriu sa cumperi kit complet, daca un alt model de C100 se potrivea mai bine cu aplicatia ta. Nu am citit prea mult din manual, dar cred ca la tine se potrivea mai bine un C400, C410, C900, care au 2 iesiri si cred ca puteai pune si ventilatorul pe una dintre ele. (cumparai 2 relee) imnzc22e1.pdf 405.71K 7 downloads |
#26
Posted 23 April 2019 - 11:11
Eu incerc sa le potrivesc, pt sincer nu am cunostiintele necesare intelegerii a multor aspecte de pe acolo.
Da, am citit manualul, dar nu m-am gandit ca le pot combina. Mai e o chestie, de rotit un buton si setat temperatura, e ceva pe care si sotia o poate face usor. Daca intru des in setari avansate, iese fum si ma trezesc cu cuptorul facut guler. |
#27
Posted 23 April 2019 - 11:58
mihaicozac, on 20 aprilie 2019 - 14:32, said:
E motor cu inducţie, nu merge cu dimmer. Poţi încerca cu diverse condensatoare înseriate cu motorul, însă reglaj continuu nu e posibil, numai dacă schimbi motorul cu unul cc. |
#28
Posted 23 April 2019 - 12:30
Motorul ala nu are niste pale uriase si ventilatorul cred ca are rpm scazut, deci o variatie 100->75-50% ar avea efectul scontat, daca merge.
Nici macar nu e nevoie de o reglare f fina, ideal ar fi 3 trepte: 100%, 75% si 50% |
|
#29
Posted 23 April 2019 - 12:59
Daca se poate reduce turatia la 50% este bine ,proba practica ne va lamuri.
|
#30
Posted 04 May 2019 - 18:21
Sunt foarte mandru de realizarea mea partiala, adica am reusit sa montez variatorul de tensiune (controlerul de temperatura nu a venit inca de la chinezi).
Am pus variatorul pe alimentarea motorului ventilatorului de 125W. Variaza intre 0-100%, doar ca potentiometrul trebuie folosit doar pe jumatate de plaja, adica el e facut sa mearga la ora 9 - 0%, iar la ora 3 - 100% Eu am la ora 12 - 0% si la ora 3 - 100% Nu stiu cum as putea modifica plaja potentiometrului. Imi cumpar in Dremel cu fresa si o sa decupez fata cuptorului, sa includ "artistic" controlerul de ventilatie si cel de temperatura. Chinezul mi-a trimis manualul controllerului Rex C100. Controllerul vine cu o sonda tip K, dar am citit ca cele PT100 ar fi mult mai bune, deci am comandat si o sonda PT100. Orice sonda de temperatura trebuie calibrata pe 0C. Attached FilesEdited by Courage, 04 May 2019 - 18:25. |
#31
Posted 06 May 2019 - 09:19
La "potentiometru" trebuie sa schimbi 1- 2 rezistente de pe placa, sau sa mai inseriezi 1-2 rezistente cu potentiometrul. depinde cum este facuta electronica.
Trebuie masurata tensiunea minima la care pleaca ventilatorul, dupa care modificata electronica. Acum jucaria scoate intre 50V si 230V. Daca prin masuratori se constata ca ventilatorul accepta minim 180V, ca sa porneasca fara poticneli, atunci trebuie modificata jucaria ca sa lucreze intre 185V si 230V (am pus 5V in plus pentru siguranta) Acel potentiometru, in mod normal este un divizor de tensiune. Un exemplu simplu de divizor de tensiune ar fi in poza urmatoare: schema-electronica-divizor-rezistiv.gif 5.39K 8 downloads Cum cele 2 rezistente sint de 10K, la jumatatea lor ai jumate din tensiune. Cum in exemplu alimentarea este de 9V, inseamna ca la jumatatea lor avem 4,5V. Cind rezistentele sint egale, nu mai ai ce sa calculezi, ca imparti rapid tensiunea la 2. Daca sus punem in loc de rezistenta, un potentiometru de 10K , atunci la jumatate avem o tensiune variabila intre 4,5V si 9V, in functie de cum se roteste potentiometrul. Potentiometrul la un capat de cursa are 0K si la celalalt are 10K. Asa ca potentiometrul va avea o valoare cuprinsa intre 0k si 10k, in functie de pozitiae. Cind potentiometrul are 0K, o sa fie 9V si cind o sa aiba 10K o sa fie 4,5V. Cind potentiometru are o valoare oarecare, in plaja aia de lucru de la 0K la 10K, tensiunea va fi si ea undeva intre 4,5V si 9V Daca potentiometrul este pus in locul rezistentei de jos, atunci tensiunea de iesire este intre 0V si 4,5V Nu-i mare inginerie si orice electronist ar putea modifica foarte usor electronica respectiva, ca sa lucreze in plaja dorita. Trebuie doar sa masori citi volti scoate in pozitia la care ventilatorul porneste la minim. Edited by florin71_skoda, 06 May 2019 - 09:25. |
#32
Posted 07 May 2019 - 00:26
Variatorul are comandă în fază simplă. Un circuit RC întârzie sinusoida reţelei spre poarta unui triac şi asta e tot. E clar că sub jumătate din reglaj unde ai un fel de vârfuri de tensiune în loc de sinusoidă motorul nu mai merge.
Soloţia ar fi dublarea potenţionetrului cu o rezistenţă de aceeaşi valoare, astfel se limitează domeniul reglat la jumătatea dinspre maxim. Edited by mihaicozac, 07 May 2019 - 00:26. |
#33
Posted 14 May 2019 - 23:31
Mi-a venit Rex C100 (clona) si i-am facut setarile + calibrat la 0C termocupla K (-9C).
Am mai multe nedumeriri despre setare, dar mai ales partea de OUTPUT. Voi folosi SSR, si nu stiu ce sa pun la Output Mode: 0 - Switch 1 - Continuous (1-5v or 4-20 mA DC needs corresponding module support) Edited by Courage, 14 May 2019 - 23:38. |
|
#34
Posted 15 May 2019 - 07:16
Numai optiunile astea 2 exista ? In manual erau 4 posibilitati.
Ai tote cele 3 borne de out (3, 4, 5) ? Sau una din ele lipseste ? La ce tensiune se alimenteaza C100 ? La 230V alternativ, sau ai transformator pentru 24V continuu ? SSR-ul la ce tensiune are intrarea ? Eu ma asteptam sa existe si Voltage pulse output: 0/12 V DC |
#35
Posted 15 May 2019 - 07:34
Hehe, controllerul original este Made in JP si costa cateva sute de $.
Asta e o copie pana si la cutie, si ca nume, dar cu tot cu SSR a fost 13 USD. Manualul este in postul de mai sus Am 6 borne, https://www.vallder....00FK02-V-EN.pdf BTW, exista si modele mai scurte in spate RB100, dar f rare si nu pe aliexpress sau Romania. Attached FilesEdited by Courage, 15 May 2019 - 07:58. |
#36
Posted 15 May 2019 - 08:39
Tu ai varianta V si in manual zice ca:
V - contactless voltage pulse output Drive solid state relay SSR Eu cred ca acel contactless trebuia sa fie cu C mare, pentru ca eu cred ca sint 2 posibilitati diferite, chiar daca la prima citire nu prea rezulta treaba asta. (sau o fi rezultind pentru cine este in domeniu ): A - Contactless voltage pulse output - Asta ar fi varianta aia notata la tine 1 - Continuous (1-5v or 4-20 mA DC needs corresponding module support) B - Drive solid state relay SSR Asta ar fi varianta aia notata la tine 0 - Switch , unde au uitat sa treaca si tensiunea. Chestia aia cu iesire de 1-5V se foloseste la cu totul altceva si nu la comandat relee. Nu stiu sa-ti spun exact la ce se foloseste, dar clar ca nu la comandat un releu. Cu varianta asta comanzi alte module ca sa scoti PWM (sa zicem ca un modul pentru modificat turatia la ventilator) Asa ca ramine varianta Switch, in care pe bornele 4 si 5 ai tot curent continuu, cu plus si minus, dar care banuiesc ca este de 24Vcc si nu de 5V ca si la varianta de mai sus. Daca SSR-ul este dinala pina la 32Vcc, poti sa-l legi la jucarie (fara sa-i legi nimic pe iesire) si sa alegi pe rind una dintre variante, ca nu ar trebui sa se strice absolut nimic. Cu jucaria pe masa, alegi o varianta, pornesti "incalzirea" si masori tensiunea la bornele 4 si 5 cu SSR-ul legat. Atentie sa respecti polaritatea cind legi SSR-ul la jucarie. Pina la urma SSR-ul comuta daca aplici pe intrare o tensiune intre 3V si 32V curent continuu. Asa ca si daca din jucarie iasa 5V, ar trebuie sa cupleze SSR-ul. Numai ca pe masura ce atingi temperatura tinta, tensiunea scoasa de jucarie, scade de la 5V catre 1V si cind scade sub 3V, decupleaza SSR-ul, chiar daca nu ai atins temperatura tinta. Daca in modul 0 - Switch masori ca scoate 24Vcc, inseamna ca asta este modul corect de functionare. Un releu obisnuit (clasic), daca scria pe el ca are bobina la 24V, trebuie sa-i dai fix 24V (sau foarte aproape), ca sa aclanseze. Pe cind SSR-ul are o plaja foarte larga pe intrare, deoarece tu cu aia 3-32V alimentezi de fapt un led care lumineaza o fotocelula, care la rindul ei comanda mai departe electronic inchiderea contactelor de pe iesire. Edited by florin71_skoda, 15 May 2019 - 08:46. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users