Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Clasicul si modernul C++ - cine e interesat?

* * * * * 2 votes
  • This topic is locked This topic is locked
252 replies to this topic

Poll: Who's afraid of the big bad C++? (19 member(s) have cast votes)

Cunosti limbajul C++?

  1. Da, am invatat C++ acum x ani (e.g. in liceu/facultate) (12 votes [63.16%] - View)

    Percentage of vote: 63.16%

  2. Nu, si nici nu ma intereseaza (1 votes [5.26%] - View)

    Percentage of vote: 5.26%

  3. Nu (sau foarte putin), dar as fi dispus sa invat (2 votes [10.53%] - View)

    Percentage of vote: 10.53%

  4. Da, sunt familiarizat cu C++-ul modern (4 votes [21.05%] - View)

    Percentage of vote: 21.05%

Esti curios sa inveti C++? (mai mult decat stii in acest moment)

  1. Nu, nu ma intereseaza un limbaj invechit, in care trebuie sa aloc/dealoc singur memoria (3 votes [15.79%] - View)

    Percentage of vote: 15.79%

  2. Nu, prefer sa invat un alt limbaj, si anume... (2 votes [10.53%] - View)

    Percentage of vote: 10.53%

  3. C++-ul modern? Suna interesant, cum as putea sa aflu mai multe? (7 votes [36.84%] - View)

    Percentage of vote: 36.84%

  4. Incerc sa tin pasul cu evolutia rapida a C++-ului. (7 votes [36.84%] - View)

    Percentage of vote: 36.84%

Ce parere ai despre evolutia C++?

  1. C++ evolueaza? (7 votes [36.84%] - View)

    Percentage of vote: 36.84%

  2. C++ evolueaza intr-o directie gresita, in special... (1 votes [5.26%] - View)

    Percentage of vote: 5.26%

  3. Prefer un limbaj dezvoltat de la zero, cu tot impactul asupra codului existent (3 votes [15.79%] - View)

    Percentage of vote: 15.79%

  4. Cu fiecare standard, C++ devine un limbaj mai bun. Imi place in special... (8 votes [42.11%] - View)

    Percentage of vote: 42.11%

Vote

#199
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Pai C++ este mai simplu decat C :D - la nivel de incepator. Am aratat asta, cu exemplul "Hello, <name>". Lucrurile complicate vin dupa.

Daca vrei ceva facil, exista variante mai simple - poate Python - desi as argumenta ca simplitatea asta e discutabila. Cum spui si tu, pana la urma e doar un limbaj.
Nu conteaza asa mult cu ce incepi, chiar daca vei ajunge intr-un final sa lucrezi in C++, cat timp tratezi C++ ca pe un limbaj diferit de C.

#200
parabellum

parabellum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,453
  • Înscris: 06.01.2010

Quote

Producatorii de compiltoare iti spun, iti DEFINESC cum se comporta compilatoarele lor, inclusiv cazuri in care "undefined behavior" (conform standardului) devine "defined"!
In cazul ala, e DEFINIT. Cu singura problema ca vei scrie cod ne-portabil si poti sa-ti creezi niste probleme foarte evitabile. Adica tot nu vei putea prevede ce se va intampla cand va fi compilat cu alt compilator, pe alta platforma, etc. Pentru ca libertatea nu inseamna si obligatie, si chiar daca ar fi, tot nu inseamna ca sunt obligati sa implementeze la fel.

Edited by parabellum, 18 April 2019 - 20:41.


#201
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Reincepem cearta? :rolleyes:

Asta cu producatorii de compilatoare care definesc comportamentul suna mai degraba a unspecified behavior: programul se va comporta corect, insa corect variaza de la platforma la platforma.

Undefined behavior este altceva - si mult dincolo de scopul acestui thread.
Evident ca ceva se va intampla; compilatorul nu are decat doua variante: sa genereze un soi de cod, sau sa nu genereze nimic. Un comportament tipic pentru un compilator este sa presupuna ca acel undefined behavior nu se intampla. Cum era in exemplul acela cu buffer overflow, codul este generat ca si cum a[4] - access in afara zonei alocate - ar fi fost corect. "Ca si cum ar fi fost" nu e acelasi lucru cu "este". Elementary, my dear Watson.

Iar existenta undefined behavior e acceptata pentru a nu impacta negativ performanta.

Exista, desigur, modalitati mult mai bune de-a programa in C++.

#202
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Mai mult sau mai putin intamplator, am dat peste o prezentare de-a lui Jon Kalb, de anul trecut: C++ Today: The Beast is Back.
V-o recomand (mai ales daca nu sunteti printre cei patru familiarizati cu C++-ul modern).
Surprinzator, nu este despre Boost.Beast. ;)

Printre lucrurile interesante pe care le puteti afla:
- cateva fragmente din istoria calculatoarelor
- cateva fragmente din istoria programarii
- de ce exista C
- de ce exista C++
- de ce mai exista C++ (si de ce va continua sa existe)
- cum si-a pierdut Bjarne Stroustrup jumatate din par
- de ce are Jon Kalb fire de par albe
- ce fac rusii la betie (hint: nu OOP)

Prezentarea corespunde unei carti pe care o puteti gasi la link-ul de mai jos. Disclaimer: primesc 10% din pretul cartii :D (da, este oferita gratuit).
Doar am aruncat o privire pe cuprins, la fel ca prezentarea incearca sa ofere o vedere de ansamblu asupra a ceea ce este C++.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ZDZHSGFMdw0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
https://www.jetbrain...-today-oreilly/

#203
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
Destula gargara, sa trecem la lucruri concrete. TS030, poti sa ne pointezi catre un proiect de-al tau in C++, par example prin github, ca sa vedem practic cum anume ai folosit TU C++ intr-un context real? Cam cum a facut dani.user.





#204
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Aha, imi si imaginez cum ar merge treaba, caci n-o dai deloc spre ad hominem :rolleyes:
It ain't gonna happen. Si apropo, avem aici pe topic doi programatori experimentati in C++ - dani.user si parabellum - am incredere ca m-ar corecta daca as gresi cu ceva. Chiar ii rog sa ma corecteze.

Exemple din lumea reala am tot dat. Exemple evidente, cum ar fi industria jocurilor AAA; hai sa-l reiteram pe ala:
Deci, avem urmatorul demo care-si propune sa arate ca se poate si cu Java (+ librarii C++, evident)
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/eC8dZm4fkUE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
versus un joc real din 2015:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/HZlGkw9kG2E?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Asta nu tine de ce - si cat mai - programez eu in timpul liber, ci e o realitate a industriei software.

Edited by TS030, 23 April 2019 - 12:57.


#205
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004
Sa inteleg ca ai lucrat la Witcher 3? Ce pozitie, technical lead? :lol:

Mi se pare fenomenal ca cel mai infocat sustinator si promotor, fanatic chiar, al limbajului C++ din emisfera nordica nu are nimic de aratat facut de minutzele lui in C++. Mai ales ceva care sa justifice folosirea C++.

Cit despre jocuri, care e ideea cu a veni drept exemplu cu unul din cele mai bune jocuri din toate timpurile? Ai idee pentru fiecare joc de nota 10 cite jocuri de cacat ies pe piata? Si probabil toate sint in C++. Pina si aia de la Witcher 3 au trucat putin trailerul, pun pariu ca nu stiai asta :lol:

Aia de la Bioware pur si simplu au facut un trailer complet fake, bazindu-se pe ce credeau ca pot face si ghici ce? Nu le-a iesit. Cauta pe youtube diferente intre trailerul E3 si joc si o sa vezi ca nici macar C++ nu face minuni, pentru simplul fapt ca sint multe alte lucruri la fel de importante, cum ar fi folosirea unui engine corespunzator, nu unul impus de retarzi.

Ca sa revenim, astept sa vad la ce proiecte ai contribuit si cum ai atacat problemele aparute folosind C++. :)


#206
parabellum

parabellum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,453
  • Înscris: 06.01.2010

Quote

cite jocuri de cacat ies pe piata? Si probabil toate sint in C++
Eu chiar serios nu inteleg ce e cu stilul asta pe aici... probabil vrei sa spui ca java nici cacat nu poate sa faca? :)

#207
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Posted Image
Deci ce-am zis eu un pic mai devreme:

View PostTS030, on 23 aprilie 2019 - 12:56, said:

Aha, imi si imaginez cum ar merge treaba, caci n-o dai deloc spre ad hominem :rolleyes:
Si ce s-a intamplat:

View PostMosotti, on 23 aprilie 2019 - 15:18, said:

Mi se pare fenomenal ca cel mai infocat sustinator si promotor, fanatic chiar, al limbajului C++ din emisfera nordica nu are nimic de aratat facut de minutzele lui in C++. Mai ales ceva care sa justifice folosirea C++.
Trolisorul nostru, absolut transparent si previzibil...

View PostMosotti, on 23 aprilie 2019 - 15:18, said:

Cit despre jocuri, care e ideea cu a veni drept exemplu cu unul din cele mai bune jocuri din toate timpurile?
E la mintea cocosului: ca sa arat ce este posibil sa faci, folosind limbajul respectiv.
Ai si tu posibilitatea sa vii cu cel mai bun joc Java din toate timpurile, sa le comparam. Atentie la cat C++ foloseste.
Sau tragem concluzia ca pentru a realiza un asemenea joc C++ este cea mai buna solutie?

#208
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,442
  • Înscris: 10.08.2005

View Postadamsd, on 23 aprilie 2019 - 13:16, said:

Vezi ca incurci persoanele carora le dai reply. Deci nu esti programator. Ok.
urmand aceeasi logica nici tu nu esti programator, deci mare atentie la atitudine.

Edited by MarianG, 23 April 2019 - 16:35.


#209
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,442
  • Înscris: 10.08.2005
puteti sa va intoarceti la C++, nu e nevoie de diploma CS 50

#210
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004

View Postparabellum, on 23 aprilie 2019 - 15:44, said:

Eu chiar serios nu inteleg ce e cu stilul asta pe aici... probabil vrei sa spui ca java nici cacat nu poate sa faca? :)
Java poate sa facacacat. Nu stiu daca ai auzit de jocul ala timpitzel numit Minecraft. Autorul a facut 1 miliard jumate de dolari cu Java. Arata-mi developarul de jocuri care a facut singurel, cu C++, 1 miliard jumate de dolari :lol:

View PostTS030, on 23 aprilie 2019 - 16:06, said:

Bla bla bla
Blablabla. Tre sa vii cu ceva mai mult decit citate din Bjorn si altii ca sa convingi lumea...

#211
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Nu stabilesti tu firul discutiei.
Rezolva "dilema" asta:

View PostTS030, on 23 aprilie 2019 - 16:06, said:

E la mintea cocosului: ca sa arat ce este posibil sa faci, folosind limbajul respectiv.
Ai si tu posibilitatea sa vii cu cel mai bun joc Java din toate timpurile, sa le comparam. Atentie la cat C++ foloseste.
Sau tragem concluzia ca pentru a realiza un asemenea joc C++ este cea mai buna solutie?


#212
parabellum

parabellum

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,453
  • Înscris: 06.01.2010

Quote

Autorul a facut 1 miliard jumate de dolari cu Java.
Apoi si Becali a facut bani. Serios, argumentum ad crumenam e o eroare de logica.

#213
Iulius-Foyas

Iulius-Foyas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,361
  • Înscris: 21.04.2019
Ceea ce a vrut sa fie evidentiat este faptul ca succesul nu joc nu sta neaparat in grafica 3D ci in gameplay-ul acestuia si experienta care o ofera cat si de acel "replay value".
Iar gameplay-ul nu tine de limbajul de programare ci de talentul game design-urilor.

Quote

Deci, avem urmatorul demo care-si propune sa arate ca se poate si cu Java (+ librarii C++, evident)
Pai acolo este java cu suport Vulkan care este scris in C, nu in C++;
https://en.wikipedia...iki/Vulkan_(API)

Limbaje de programe in care se poate face game design:
https://www.gamedesi...ming-languages/

Edited by Iulius-Foyas, 23 April 2019 - 18:26.


#214
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Discutam despre grafica si nu despre succesul financiar - si nici gameplay.
Cum spuneam intr-un post anterior, C++ permite efectuarea de calcule pe obiecte multiple, calcule care trebuie realizate in maxim 1/60s - un lucru crucial in industria jocurilor AAA. Asta-i un domeniu in care C++ e rege.

Topicul acesta nu e un versus. Nu e deschis pentru a stabili ce limbaj ar fi "cel mai bun", o chestie absolut lipsita de sens - nici nu exista un "cel mai bun", ci cel mult un "cel mai bun pentru aplicatia X".
Intrebarile din poll sunt puse cu un scop: constientizarea, cand este cazul, a faptului ca poate ceea ce stim noi despre C++ nu e valabil; ca C++-ul modern, folosit idiomatic, poate fi mult diferit fata de ce stim noi despre limbaj.
Eu unul stiu macar ca mai am mult de invatat. Voi?

#215
MarianG

MarianG

    be that as it may

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,442
  • Înscris: 10.08.2005
daca este un versus atunci o sa fie  C++ clasic vs C++ modern, nu implicam alte limbaje.

Edited by MarianG, 23 April 2019 - 18:29.


#216
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Hai sa includem si C.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate