Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Returnare produs cu optiune de inlocuire

- - - - -
  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1
amic

amic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 358
  • Înscris: 30.10.2002
Salut. Vă rog să mă ajutați cu următoarea speță. Am achiziționat de pe un site 2 articole de îmbrăcăminte. Am returnat unul dintre ele (pantaloni), care era prea mic și am solicitat înlocuirea produsului cu o mărime mai mare. Când am trimis înapoi produsul am plătit eu transportul prin curier (nu acceptă trimiterea prin poștă), conform OUG 34/2014. Însă în momentul în care a sosit coletul cu produsul înlocuitor, curierul mi-a cerut să plătesc tot eu transportul. Practic, am ajuns să plătesc de 3 ori costurile de transport (comanda inițială, când am returnat unul dintre produse și când a sosit produsul înlocuitor: 17 lei + 24 lei + 17 lei pentru un produs de 199 lei). Ar fi fost mai rentabil să cer direct banii înapoi pe comandă pentru că așa recuperam costul de transport plătit inițial și să repun o comandă nouă. Pe site nu apare nicio referire la această problemă, doar la returnarea produsului în 14 zile și restituirea banilor.
Care este procedura în cazul unui retur cu înlocuire de produs? Există vreo prevedere legală pentru această situație? E corect/legat cum a procedat firma respectiva? Mulțumesc.

#2
Naijax

Naijax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,225
  • Înscris: 13.03.2017
A procedat corect
In cazul acesta, vanzatorul poate fi responsabil pentru taxele de transport la inlocuirea produsului doar in lipsa conformitatii acestuia.
Deci - produsul indeplinea standardele de conformitate iar singurul vinovat este cumparatorul pentru ca nu a fost atent la ce comanda.
Ai comandat o marime mai mica - nu e vina lor

#3
projectfp

projectfp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,654
  • Înscris: 17.01.2019
A fost greseala ta ca ai facut asta.

Cand faci retur intotdeauna ceri banii inapoi, chiar daca vrei sa reachizitionezi de la ei acelasi produs.

Edited by projectfp, 12 April 2019 - 14:56.


#4
botelucian

botelucian

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 23.03.2007
ce site? trebuie sa vorbesti cu ei inainte sa faci tot demersul.
Pare corect ce au facut.
Dar "moral" ar fi fost sa iti ofere ei transportul pentru schimb la un pret mai mic . 17 lei dus intors

#5
amic

amic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 358
  • Înscris: 30.10.2002
Întreaga comandă a fost de 598 lei. Am returnat doar pantalonii, în valoare de 199 lei. Ca paranteză, sunt de acord că nu e vina lor că mărimea nu e bună, cu toate că am o pereche de pantalonii asemănători cumpărați de la H&M care sunt aceeași mărime cu cei comandați (31) și îmi sunt buni (cam toți pantalonii pe care îi am sunt 30 - 31, nu am încă nici o pereche mărimea 32). Când m-au sunat pentru confirmare m-au întrebat de înălțime și greutate și au zis că e bună mărimea pantalonilor, dar sacoul s-ar putea să fie mic. Ei bine, sacoul e bun, pantalonii sunt mici. N-au zis nimic că va trebui să plătesc de două ori costul de transport, nici la ei pe site nu scrie asta. Mai mult, pe site scrie ”Transport gratuit peste 199 lei”. E drept, că ”peste” poate fi interpretat 199 lei și 1 ban, iar pantalonii mei au costat ”doar” 199 lei.

Eu zic că am fost de bună-credință și nu am mers pe ideea de a păgubi magazinul. Dar, am învățat ceva și din această experiență. Data viitoare, cu toate că nu ar fi fost onest din partea mea să procedez așa, voi returna toate produsele, voi cere banii înapoi pentru că voi primi înapoi inclusiv costurile de transport (dacă plătesc transport la livrarea comenzii) și eventual lansez o nouă comandă. Nu e fair-play să recurgi la tertipuri, nu-mi plac șmecheriile, dar uneori văd că acesta e calea potrivită de urmat.

#6
born2lose

born2lose

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,784
  • Înscris: 06.09.2004
daca comanda a fost de 598 de lei, conform spuselor tale, n-ai platit transport. deci cum ai platit transportul de 3 ori, si ce costuri ti-ai fi recuperat daca cereai banii inapoi?

#7
amic

amic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 358
  • Înscris: 30.10.2002
Fix în speța de față am plătit doar de 2 ori transportul, pentru că la livrarea comenzii am beneficiat de transport gratuit, dar dacă siteul nu oferea transport gratuit ”peste” 199 lei, sau dacă era vorba despre un alt site aș fi plătit de 3 ori transportul într-o asemenea situație.

Dacă ceream banii înapoi, primeam 598 de lei și lansam o nouă comandă pentru aceleași produse pentru care nu plăteam transport la livrare. Deci plăteam doar costul curierului pentru returnare și rămâneam cu 17 lei în buzunar. Și nu e vorba neapărat de sumă, ci de principiu/legalitate etc.

Până la urmă și ceea ce am făcut eu este tot retur, iar conform celebrei OUG 34/2014 singurele costuri suportate de consumator sunt cele direct legate de returnarea produsului la sediul comerciantului. Iar un alineat mai sus, se menționează că sunt restituite inclusiv costurile livrării. Dacă ceri banii înapoi, primești și costul transportului (dacă ai plătit pentru transport și nu ai beneficiat de transport gratuit), dar dacă înlocuiești produsul rămâi și cu banii dați pentru transportul comenzii și mai plătești încă o dată transport. Nu știu cum s-ar interpreta legislația dar nu există un echilibru între cele două. Mai mult, cred că e mai câștigat comerciantul dacă rămâne cu produsul vândut (chiar dacă l-a schimbat o dată) decât dacă trebuie să dea înapoi banii + transport.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate