Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Returnare produs cu optiune de inlocuire
Last Updated: Apr 12 2019 16:15, Started by
amic
, Apr 12 2019 14:14
·
0
#1
Posted 12 April 2019 - 14:14
Salut. Vă rog să mă ajutați cu următoarea speță. Am achiziționat de pe un site 2 articole de îmbrăcăminte. Am returnat unul dintre ele (pantaloni), care era prea mic și am solicitat înlocuirea produsului cu o mărime mai mare. Când am trimis înapoi produsul am plătit eu transportul prin curier (nu acceptă trimiterea prin poștă), conform OUG 34/2014. Însă în momentul în care a sosit coletul cu produsul înlocuitor, curierul mi-a cerut să plătesc tot eu transportul. Practic, am ajuns să plătesc de 3 ori costurile de transport (comanda inițială, când am returnat unul dintre produse și când a sosit produsul înlocuitor: 17 lei + 24 lei + 17 lei pentru un produs de 199 lei). Ar fi fost mai rentabil să cer direct banii înapoi pe comandă pentru că așa recuperam costul de transport plătit inițial și să repun o comandă nouă. Pe site nu apare nicio referire la această problemă, doar la returnarea produsului în 14 zile și restituirea banilor.
Care este procedura în cazul unui retur cu înlocuire de produs? Există vreo prevedere legală pentru această situație? E corect/legat cum a procedat firma respectiva? Mulțumesc. |
#2
Posted 12 April 2019 - 14:39
A procedat corect
In cazul acesta, vanzatorul poate fi responsabil pentru taxele de transport la inlocuirea produsului doar in lipsa conformitatii acestuia. Deci - produsul indeplinea standardele de conformitate iar singurul vinovat este cumparatorul pentru ca nu a fost atent la ce comanda. Ai comandat o marime mai mica - nu e vina lor |
#3
Posted 12 April 2019 - 14:56
A fost greseala ta ca ai facut asta.
Cand faci retur intotdeauna ceri banii inapoi, chiar daca vrei sa reachizitionezi de la ei acelasi produs. Edited by projectfp, 12 April 2019 - 14:56. |
#4
Posted 12 April 2019 - 15:13
ce site? trebuie sa vorbesti cu ei inainte sa faci tot demersul.
Pare corect ce au facut. Dar "moral" ar fi fost sa iti ofere ei transportul pentru schimb la un pret mai mic . 17 lei dus intors |
#5
Posted 12 April 2019 - 15:31
Întreaga comandă a fost de 598 lei. Am returnat doar pantalonii, în valoare de 199 lei. Ca paranteză, sunt de acord că nu e vina lor că mărimea nu e bună, cu toate că am o pereche de pantalonii asemănători cumpărați de la H&M care sunt aceeași mărime cu cei comandați (31) și îmi sunt buni (cam toți pantalonii pe care îi am sunt 30 - 31, nu am încă nici o pereche mărimea 32). Când m-au sunat pentru confirmare m-au întrebat de înălțime și greutate și au zis că e bună mărimea pantalonilor, dar sacoul s-ar putea să fie mic. Ei bine, sacoul e bun, pantalonii sunt mici. N-au zis nimic că va trebui să plătesc de două ori costul de transport, nici la ei pe site nu scrie asta. Mai mult, pe site scrie ”Transport gratuit peste 199 lei”. E drept, că ”peste” poate fi interpretat 199 lei și 1 ban, iar pantalonii mei au costat ”doar” 199 lei.
Eu zic că am fost de bună-credință și nu am mers pe ideea de a păgubi magazinul. Dar, am învățat ceva și din această experiență. Data viitoare, cu toate că nu ar fi fost onest din partea mea să procedez așa, voi returna toate produsele, voi cere banii înapoi pentru că voi primi înapoi inclusiv costurile de transport (dacă plătesc transport la livrarea comenzii) și eventual lansez o nouă comandă. Nu e fair-play să recurgi la tertipuri, nu-mi plac șmecheriile, dar uneori văd că acesta e calea potrivită de urmat. |
#6
Posted 12 April 2019 - 15:57
daca comanda a fost de 598 de lei, conform spuselor tale, n-ai platit transport. deci cum ai platit transportul de 3 ori, si ce costuri ti-ai fi recuperat daca cereai banii inapoi?
|
#7
Posted 12 April 2019 - 16:15
Fix în speța de față am plătit doar de 2 ori transportul, pentru că la livrarea comenzii am beneficiat de transport gratuit, dar dacă siteul nu oferea transport gratuit ”peste” 199 lei, sau dacă era vorba despre un alt site aș fi plătit de 3 ori transportul într-o asemenea situație.
Dacă ceream banii înapoi, primeam 598 de lei și lansam o nouă comandă pentru aceleași produse pentru care nu plăteam transport la livrare. Deci plăteam doar costul curierului pentru returnare și rămâneam cu 17 lei în buzunar. Și nu e vorba neapărat de sumă, ci de principiu/legalitate etc. Până la urmă și ceea ce am făcut eu este tot retur, iar conform celebrei OUG 34/2014 singurele costuri suportate de consumator sunt cele direct legate de returnarea produsului la sediul comerciantului. Iar un alineat mai sus, se menționează că sunt restituite inclusiv costurile livrării. Dacă ceri banii înapoi, primești și costul transportului (dacă ai plătit pentru transport și nu ai beneficiat de transport gratuit), dar dacă înlocuiești produsul rămâi și cu banii dați pentru transportul comenzii și mai plătești încă o dată transport. Nu știu cum s-ar interpreta legislația dar nu există un echilibru între cele două. Mai mult, cred că e mai câștigat comerciantul dacă rămâne cu produsul vândut (chiar dacă l-a schimbat o dată) decât dacă trebuie să dea înapoi banii + transport. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users