Recomandare bicicleta pentru naveta
#19
Posted 24 March 2019 - 16:11
#20
Posted 24 March 2019 - 16:13
La ploaie si zapada de acord, dar nu-s asa speriat sa nu ma urc pe bicicleta... si din fericire mai sunt 'curajosi' din astia
|
#22
Posted 24 March 2019 - 18:11
sa ne lamurim daca ai de mers 2-5km pe miste stradute fara trafic merge ok bicla, dar daca ai ca mine 2x15km de traversat bucurestiul, pass.
Edited by arg, 24 March 2019 - 18:11. |
#23
Posted 24 March 2019 - 18:44
Depinde. Juma' de an cel putin poti sa mergi cu bicla, cand e cald si bine. Iar daca te echipezi conform, poti sa mergi si toamna/iarna daca nu ploua/nu e mizerabila vremea. Depinde cat esti de dedicat/hardcore, iar 30 de km pe zi in 2 transe sunt nimica toata daca nu esti un cartof de canapea. Plus ca rezolvi mai multe chestii:
-economisesti bani cu bicla -faci miscare (slabesti, sanatate cardio-vasculara) -in functie de traseu, economisesti timp (cand se circula bara la bara, mergi mai repede cu bicla decat cu masina) etc. Pentru edificare: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Atkp8mklOh0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Eu nu zic sa mergi ca asta, dar uite ce se poate face. Desigur, sunt constient ca iti scade valoarea in ochii vecinilor/gusterilor cand iesi cu bicla, dar plm, arta cere sacrificii lol. E vorba aia: cei care zic ca ceva nu se poate face nu trebuie sa ii intrerupa pe aia care chiar o fac. sirgoofy, on 24 martie 2019 - 16:13, said:
La ploaie si zapada de acord, dar nu-s asa speriat sa nu ma urc pe bicicleta... si din fericire mai sunt 'curajosi' din astia Nu tine de curaj ci de confort mostly. Cand te duci la serviciu cu bicicleta nu vrei sa ajungi plin de noroi si zoae. Taxon, on 24 martie 2019 - 15:05, said:
O, nu. Nu cu roti de 26 la o commuter. De ce? Eu am una de 26 si merg mai repede decat absolut toti biciclistii pe care i-am intalnit in trafic/in parcuri, cu o exceptie, un cursierist de ala hardcore (eu am un MTB).
Edited by alexcrist, 25 March 2019 - 09:24.
|
#24
Posted 25 March 2019 - 13:44
Iti rebuie o bicicleta de trekking cu roti de 28", cat mai comoda. Daca drumul nu e chiar asa de bun si vrei ceva mai comod dar mai scump iti gasesti o hibrida cu roti de 28 si cu suspensie fata cu o cursa scurta.
https://www.dirtbike...er-urban-406317 https://www.dirtbike...garantie-407114 https://www.dirtbike...draulice-392634 |
#25
Posted 25 March 2019 - 14:41
-roți cât mai subțiri (pe asfalt sunt ceea ce trebe)
-amortizare doar pe roata spate, dar nu lași arcul moale - ci-l strângi cât să te simți confortabil la greutatea ta (dacă-l lași moale, o parte din forța din pedală este absorbită de arc..) -pe față e inutilă amortizarea pe drum cu asfalt -nu cu frâne disc, că nu vei merge cu 25 km/h pt a avea nevoie de așa ceva -multe viteze, că de-a lungul unei zile te poți afla în mai multe stări funcționale! -apărători de noroi cât mai lungi; sigur vei pleca pe soare și te vei întoarce pe ploaie de fo câteva ori în 7 luni de pedalat -LUMINI, muuulte lumini și stickere fosforescente (ceva reflectorizant pe spatele manșetei piciorelor face minuni!!!) -vezi că există explicații despre care culori de-mbrăcăminte sunt mai vizibile pe bicicliști - oricum NU NEGRU, uită de negru când te urci pe bicicletă Edited by gushpi, 25 March 2019 - 14:42. |
#26
Posted 25 March 2019 - 15:37
gushpi, on 25 martie 2019 - 14:41, said:
-roți cât mai subțiri (pe asfalt sunt ceea ce trebe) -amortizare doar pe roata spate, dar nu lași arcul moale - ci-l strângi cât să te simți confortabil la greutatea ta (dacă-l lași moale, o parte din forța din pedală este absorbită de arc..) -pe față e inutilă amortizarea pe drum cu asfalt -nu cu frâne disc, că nu vei merge cu 25 km/h pt a avea nevoie de așa ceva -multe viteze, că de-a lungul unei zile te poți afla în mai multe stări funcționale! -apărători de noroi cât mai lungi; sigur vei pleca pe soare și te vei întoarce pe ploaie de fo câteva ori în 7 luni de pedalat -LUMINI, muuulte lumini și stickere fosforescente (ceva reflectorizant pe spatele manșetei piciorelor face minuni!!!) -vezi că există explicații despre care culori de-mbrăcăminte sunt mai vizibile pe bicicliști - oricum NU NEGRU, uită de negru când te urci pe bicicletă |
#27
Posted 25 March 2019 - 16:21
arg, on 24 martie 2019 - 18:11, said:
sa ne lamurim daca ai de mers 2-5km pe miste stradute fara trafic merge ok bicla, dar daca ai ca mine 2x15km de traversat bucurestiul, pass. Eu fac naveta de ani buni, 2 x 11km aproape 10 luni pe an. Stiu ciclisti care fac naveta si extraurban, din Ciolpani, Saftica etc. Trebuie doar sa treci peste "lanturile mentale" ca nu se poate, e greu, e foarte periculos, e incomod etc. Totusi o ingrijorare exista, cu cat naveta e mai lunga si frecventa mare, trebuie acordata o atentie sporita la geometria bicicletei, adica sa fie cat mai potrivita pentru utilizatorul respectiv. O bicicleta incorect aleasa sau o pozitie incorecta pot duce in timp la dureri de spate, genunchi etc A si nu te grabi si respecta legile rutiere Spor la pedalat! |
#28
Posted 25 March 2019 - 16:32
nu ti lua mtb cu roti de 26 si cauciucuri cramponate. i ati bicicleta de oras cu roti de 28. altfel ai sa impingi de ea de ti ies ochii. nu ti lua frist bike sau alte porcarii, i ati ceva de firma second hand. citeste putin pe forumul ciclistilor la secțiunea biciclete de oras.
|
|
#29
Posted 26 March 2019 - 08:34
d-ardeleanu, on 25 martie 2019 - 15:37, said:
Daca nu ai pante poti folosi una tip fixie, e mai usoara. gushpi, on 25 martie 2019 - 14:41, said:
-roți cât mai subțiri (pe asfalt sunt ceea ce trebe) -amortizare doar pe roata spate, dar nu lași arcul moale - ci-l strângi cât să te simți confortabil la greutatea ta (dacă-l lași moale, o parte din forța din pedală este absorbită de arc..) -pe față e inutilă amortizarea pe drum cu asfalt -nu cu frâne disc, că nu vei merge cu 25 km/h pt a avea nevoie de așa ceva -multe viteze, că de-a lungul unei zile te poți afla în mai multe stări funcționale! -apărători de noroi cât mai lungi; sigur vei pleca pe soare și te vei întoarce pe ploaie de fo câteva ori în 7 luni de pedalat -LUMINI, muuulte lumini și stickere fosforescente (ceva reflectorizant pe spatele manșetei piciorelor face minuni!!!) -vezi că există explicații despre care culori de-mbrăcăminte sunt mai vizibile pe bicicliști - oricum NU NEGRU, uită de negru când te urci pe bicicletă Majoritatea bicicletelor sunt hardtail, au suspensie la furca pentru ca socurile le iei in maini, mai putin daca ai un city bike unde stai drept si ai solutia unei sei cu arc. Bicicleta doar cu suspensie spate nu prea am vazut . Franele bicicletelor de trekking sunt in general pe janta, pentru ca sunt usor de depanat si gasesti piese peste tot. Discurile sunt pentru cei ce merg pe trasee unde franeaza des sau trec prin noroaie. O frana pe janta isi pierde din eficienta daca janta e uda sau daca se incalzeste puternic in timpul unei coborari, daca e folosita continuu. In rest este foarte eficienta. Pentru naveta iti trebuie aparatori lungi, asta e perfect, si eventual si o protectie lant daca te imbraci mai elegant. Nu sunt elegante, insa daca ai aparatori scurte pe fara te umpli de noroi pe incaltari iar pe spate iti arunca drept in cap, cu bolta. Esti obligat sa ai lumini si sonerie pe bicicleta, altfel poti lua amenda. sentric, on 25 martie 2019 - 16:21, said: Eu fac naveta de ani buni, 2 x 11km aproape 10 luni pe an. Stiu ciclisti care fac naveta si extraurban, din Ciolpani, Saftica etc. Trebuie doar sa treci peste "lanturile mentale" ca nu se poate, e greu, e foarte periculos, e incomod etc. Totusi o ingrijorare exista, cu cat naveta e mai lunga si frecventa mare, trebuie acordata o atentie sporita la geometria bicicletei, adica sa fie cat mai potrivita pentru utilizatorul respectiv. O bicicleta incorect aleasa sau o pozitie incorecta pot duce in timp la dureri de spate, genunchi etc Geometria bicicletei conteaza mult, un cadru prea mare duce la dureri de spate, umeri, palme, fund, genunchi, cat se te enerveze si sa lasi balta bicicleta. |
#30
Posted 26 March 2019 - 08:49
In Romania este horror sa mergi cu bicicleta. Nu avem cultura bicicletei.
Conform legii daca ai pista de biciclete nu ai ce cauta pe sosea. Iar in Bucuresti sunt o gramada de trotuare vopsite la caterinca cu niste piste de biciclete ocupate de masini, pietoni, stalpi, copaci. Pe carosabil printre masini este si mai horror. Soferii se uita cu dusmanie la biciclisti pentru ca le ocupa metrul si jumatate pentru care ei s-au luptat din greu de la semaforul trecut, claxoneaza plini de spume, sterg masina de biciclisti, nu le dau prioritate, ii considera fix niste sobolani de oras, niste daunatori care trebuiesc starpiti. Adica exact opusul a orice inseamna respect pentru biciclisti in vest. Si eu sunt de parere ca nu ai ce sa cauti cu bicicleta in Bucuresti inca. Trebuie sa mai curga multa apa pe Dambovita, ridicat multe permise de conducere pentru tratament jigodesc aplicat biciclistilor, dat multe zeci de mii de amenzi pentru parcat pe pista de biciclete pana sa ajungem si noi sa ne gandim sa folosim o bicicleta pana la job. Plus de asta nu exista careu rezervat biciclistilor la semafoare. Adica patratul in care pot veni pana in fata semaforului si opri biciclistii ca sa plece primii de la semafor in fata coloanei de masini incat sa nu fie calcati de masini. Adica ca oriunde in vestul civilizat. Primii pleaca biciclistii carora li se da prioritate din toate partile, abia apoi trec masinile. In felul asta se mega fluidizeaza traficul si se evita foarte multe accidente. |
#31
Posted 26 March 2019 - 08:52
silesax, on 25 martie 2019 - 16:32, said:
nu ti lua mtb cu roti de 26 si cauciucuri cramponate. i ati bicicleta de oras cu roti de 28. altfel ai sa impingi de ea de ti ies ochii. nu ti lua frist bike sau alte porcarii, i ati ceva de firma second hand. citeste putin pe forumul ciclistilor la secțiunea biciclete de oras. abac, on 26 martie 2019 - 08:49, said:
In Romania este horror sa mergi cu bicicleta. Nu avem cultura bicicletei. Conform legii daca ai pista de biciclete nu ai ce cauta pe sosea. Iar in Bucuresti sunt o gramada de trotuare vopsite la caterinca cu niste piste de biciclete ocupate de masini, pietoni, stalpi, copaci. Pe carosabil printre masini este si mai horror. Soferii se uita cu dusmanie la biciclisti pentru ca le ocupa metrul si jumatate pentru care ei s-au luptat din greu de la semaforul trecut, claxoneaza plini de spume, sterg masina de biciclisti, nu le dau prioritate, ii considera fix niste sobolani de oras, niste daunatori care trebuiesc starpiti. Adica exact opusul a orice inseamna respect pentru biciclisti in vest. Si eu sunt de parere ca nu ai ce sa cauti cu bicicleta in Bucuresti inca. Trebuie sa mai curga multa apa pe Dambovita, ridicat multe permise de conducere pentru tratament jigodesc aplicat biciclistilor, dat multe zeci de mii de amenzi pentru parcat pe pista de biciclete pana sa ajungem si noi sa ne gandim sa folosim o bicicleta pana la job. Plus de asta nu exista careu rezervat biciclistilor la semafoare. Adica patratul in care pot veni pana in fata semaforului si opri biciclistii ca sa plece primii de la semafor in fata coloanei de masini incat sa nu fie calcati de masini. Adica ca oriunde in vestul civilizat. Primii pleaca biciclistii carora li se da prioritate din toate partile, abia apoi trec masinile. In felul asta se mega fluidizeaza traficul si se evita foarte multe accidente. De cretinii de biciclisti care se baga printre masini, ce zici ? |
#32
Posted 26 March 2019 - 09:02
Biciclistul este mult mai important decat soferul in vest. Are mai multe drepturi atunci cand imparte drumul cu masinile.
Da, masinile sunt obligate sa astepte dupa biciclisti. Adica lasi frumos biciclistul sa dea prioritate la traficul din fata ca sa faca viraj la stanga. Daca te-ai incadrat gresit in spatele lui, stai frumos si astepti. Ah, da, aia prin vest au benzi dedicate de viraj stanga. Nu poti ajunge din greseala pe ele sa te blochezi ca in 85% din intersectiile din Bucuresti. Adica stii tu, mizerie d-aia de ai sageata inainte vopsita pe jos pana aproape in fata semaforului cu 15 metri si fix in fata semaforului sageata de vopsea e de viraj stanga. Ce poti sa mai comentezi? Stai si pierzi semaforul ca nu te lasa nimeni sa te repliezi. Edited by abac, 26 March 2019 - 09:04. |
#35
Posted 26 March 2019 - 10:29
In Romania ura asta si stresul in trafic sunt cauzate de infrastructura de kkt. In Bucale e horror pentru toata lumea, un oras mizer, supra-aglomerat si cu strazi inguste care n-au fost concepute pentru 2019.
Ce nu inteleg soferii e ca biciclistii si motociclistii nu sunt egali cu ei. In masina esti 100% safe in 90% din situatii, pe bicla/moto e suficient sa te impinga un retard care n-are loc de tine sau nu e atent ca freaca telefonu si te-a dus pe pwla. Oase rupte, poti sa si mori. Dar e greu sa empatizezi cand ai IQ din 2 cifre. Apropos de geometria bicicletei, care e cel mai important lucru pentru ca poti schimba o sa sau niste cauciucuri cu efort minim (financiar), sa nu iti cumperi bicicleta de pe OLX or whatever. Cumpara dintr-un magazin care iti permite sa te plimbi macar 20-30 de minute cu respectiva bicla/model de bicla. Dupa 30 de minute de pedalat sau mai mult iti dai seama daca e ce tre'sau nu. Si recomand tot timpul Decathlon pentru ca sunt singurii care iti IMPRUMUTA (o iei acasa) o bicicleta pentru test drive. Poti sa o tii 3 zile mi se pare, no questions asked, si au destule modele cat sa iti faci o impresie. Edited by burkina, 26 March 2019 - 10:31. |
#36
Posted 26 March 2019 - 12:06
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users