Traseu electric pentru incarcare masina electrica
Last Updated: Apr 18 2019 09:01, Started by
Blu33y3s
, Mar 13 2019 17:12
·
0
#1
Posted 13 March 2019 - 17:12
Salutare,
Acum sunt la stadiul de a executa traseele electrice la casa. As dori sa trag si un cablu din tabloul general pana la garaj pentru o viitoare masina electrica. Ce tip de cablu si sigurante ar trebui sa folosesc in acest sens? Mentionez ca am bransament trifazic. Multumesc! Attached Files |
#2
Posted 13 March 2019 - 17:27
In mod normal, de la o priza oarecare se poate incarca.
Acum ca mai sunt si statii speciale de montat, este altceva. In momentul in care cumperi masina, vei primi si jucariile necesare. Dar poti trage o priza normala si una trifazic, ca sa stai linistit! |
#3
Posted 13 March 2019 - 17:31
Eu as merge pe maxim. Cablu ca si cel de bransament, iar sigurantele cu 10 A mai putin decat cele generale.
|
#4
Posted 13 March 2019 - 17:37
Masinile electrice actuale trag cam 16A de la priza, deci atentie la cabluri.
|
#5
Posted 13 March 2019 - 18:17
16A inseamna o sectiune de 1,5 mmp.Nimic deosebit.
Ca si comparatie,normativul prevede ca circuitul de priza sa fie facut cu cablu/conductor cu sectiunea de 2,5 mmp. |
#6
Posted 13 March 2019 - 19:35
17 Kw inseamna 30A deci trebuie o siguranta tripolara 32 A iar circuitul executat cu 5 fire (3 faze +nul + impamantare) cu sectiunea de 4 mmp dar circuitul sa nu fie mai lung de 15 m .Daca distanta este mai mare sectiunea creste la 6mmp
|
#7
Posted 14 March 2019 - 11:14
mdaci
Presupun ca puterea aia de 17 KW la care faci referire ai preluat-o din tabelul postat mai sus, doar ca acolo scrie ca e puterea maxima simultana ce poate fi absorbita (adica puterea bransamentului casei) si nicidecum puterea circuitului de incarcare a masinii. adisz 16A inseamna 1,5 mmp doar daca cablul de alimentare este pozat in aer. La pozare in tub, indiferent ca e aparenta sau ingropata, mai mult de cca. 13A nu se pot trafica prin conductoarele lui. In plus, exact asa dupa cum ai scris si tu, 2,5 mmp este sectiunea MINIMA admisa de I7 pentru circuite de prize, asadar hai sa nu-i dam omului sfaturi care nu sunt corecte. |
#8
Posted 14 March 2019 - 13:29
Si inca ceva... cei 16A sunt asorbiti timp de 10-12h. De ex BMW i3 are o baterie de 42kwh.
Deci daca ceva se incalzeste prin tuburile alea, nu cred ca e de bine. Eu fara 6mmp nu m-as risca. |
#9
Posted 14 March 2019 - 13:41
Pentru "slow charge" o priza obisnuita de 16A e de ajuns.
Pentru statie de incarcare mai rapida, la americani am vazut (pe diferite articole online), 240V 40A. Nu cred ca ajuta trifazicul la ceva mai ales ca are doar 6kw / faza.(17kw/3) Nu stim ce disjunctor are pe BPM... 3x25 sau 3x32A? Nu stiu daca exista statii de incarcare la 400V 20-25A. Edited by radurus, 14 March 2019 - 13:43. |
#10
Posted 14 March 2019 - 15:13
radurus, on 14 martie 2019 - 13:41, said:
Pentru "slow charge" o priza obisnuita de 16A e de ajuns. Pentru statie de incarcare mai rapida, la americani am vazut (pe diferite articole online), 240V 40A. Nu cred ca ajuta trifazicul la ceva mai ales ca are doar 6kw / faza.(17kw/3) Nu stim ce disjunctor are pe BPM... 3x25 sau 3x32A? Nu stiu daca exista statii de incarcare la 400V 20-25A. Disjunctor de 40A intleg din contract Eu m-am gandit asa(casa parter 100mp): BPM la Tablou 5X6 32A 3x1.5 10A pt iluminat (2 cirucite interior, 1 exterior) 3x2.5 16A prize(2 circuite generale, 1 cu diferential pt bai + cate 1 separat pentru cuptor, boiler, MSV, MSR, AC) 5x4 20 sau 25A? pentru plita 5x6 32A (tri sau tetrapolar) Attached FilesEdited by anaki, 14 March 2019 - 16:07. |
|
#11
Posted 14 March 2019 - 15:42
Blu33y3s, on 14 martie 2019 - 15:13, said:
Disjunctor de 40A intleg din contract Eu m-am gandit asa(casa parter 100mp): BPM la Tablou 5X6 32A 3x1.5 10A pt iluminat (2 cirucite interior, 1 exterior) 3x2.5 16A prize(2 circuite generale, 1 cu diferential pt bai + cate 1 separat pentru cuptor, boiler, MSV, MSR, AC) 5x4 20 sau 25A? pentru plita-20A 5x6 32A (tri sau tetrapolar)-Tetrapolara , Obligatoriu toate circuitele protejate cu disj diferentiale,variante de configurare incepand de la fiecare circuit in parte(recomandata),pe grupuri de circuite adica un intr diferential inainte de disjunctoarele care protejeaza acele circuite,de exemplu alea de utilizare generala ,samd. Edited by anaki, 14 March 2019 - 15:42. |
#12
Posted 14 March 2019 - 19:24
Blu33y3s, on 13 martie 2019 - 17:12, said:
Salutare, Acum sunt la stadiul de a executa traseele electrice la casa. As dori sa trag si un cablu din tabloul general pana la garaj pentru o viitoare masina electrica. Ce tip de cablu si sigurante ar trebui sa folosesc in acest sens? Mentionez ca am bransament trifazic. Multumesc! Poate te ajută o schemă de la Legrand: Attached FilesEdited by MembruAnonim, 14 March 2019 - 19:28. |
#13
Posted 08 April 2019 - 18:50
De 10.000 de euro care reprezinta diferenta dintre o masina normala si electrica (hibrid) pui benzina si mergi cel putin 100.000 km.
|
#14
Posted 10 April 2019 - 15:35
S-ar putea sa existe subventii, scutiri de taxe si loc de parcare gratuit in oras, care sa niveleze diferenta de 10k eur. Ce alegi atunci?
|
#15
Posted 17 April 2019 - 09:28
Buna, am atasat o foto cu bransamentul teifazic la o casa. as dori o parere cu privire la siguranta tripolara de 16A, care e succedata de un diferential de 40A. nu imi pare ok prezenta celei de 16A in sensul ca ar fi prea mica avand in vedere ca cealaltă e de 40. cu ce sa o schimb pe cea de 16? in tablul interior pe iluminat sunt bipolare. de 16A pt iluminat si de 20A pt prize.
Attached Files |
|
#16
Posted 17 April 2019 - 09:36
Disjunctorul din bmpt nu se schimba pur si simplu,faci cerere pt spor de putere,diferentialul de 40A nu e pus degeaba configurarea protectiilor din tablou se face altcumva.
|
#17
Posted 17 April 2019 - 14:33
Bransamentul trifazat il consider o mare pacaleala daca nu ai pe fiecare faza cel putin 25A sau consumatori trifazati.
Si asa avand pe Nul tot 25A nu poti "trage" mai mult de 5.7kw putere totala daca ai consumatori monofazati. Adica am 3 consumatori monofazati de 3.5kw care functioneaza simultan pe faze diferite. .... aaaadica au functionat ca a picat nulul deoarece pe el ar fi fost 32A consum dar disjunctorul este de 25A. La 16A fiecare situatia e si mai crunta. Sa ma corecteze cineva daca am gresit. Edited by radurus, 17 April 2019 - 14:36. |
#18
Posted 17 April 2019 - 19:19
In cazul sigurantei 4P si a alimentarii trifazice insumarea curentilor pe nul nu e aritmetica . Cazul extrem este un motor ( sau rezistenta ) trifazica , legata in stea , la care curentul pe nul este zero . De aceea in mod uzual motoarele nu se lega la nulul de lucru .
Daca te ajuta formulele : pentru un consum rezistiv pe doua faze R , S si T curentul pe nul este : In = Ir+Is*cos120grd + It*cos240grd. Pentru simplificare am considerat faza R ca fiind de referinta iar formula spune doar valoarea in Amperi . Adica de fapt curentul nulului de pe o faza se va scadea din cel de pe fazele celelalte . Asta nu inseamna ca daca ai o distributie aiuristica pe faze a a consumatorilor - cum spuneai , pe o faza o masina de spalat de 2 kW + un cuptor microunde - ai depasit deja curentul pe o faza nu poti ramane fara curent in toata casa. Paradoxal e ca in situatia de mai inainte, daca aprinzi luminile si folosesti fierul de calcat pe o priza de pe faza vecina nu mai ai problema cu declansarea nulului . Edited by ggelu, 18 April 2019 - 10:26. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users