Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Traseu electric pentru incarcare masina electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
Blu33y3s

Blu33y3s

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 14.04.2008
Salutare,

Acum sunt la stadiul de a executa traseele electrice la casa. As dori sa trag si un cablu din tabloul general pana la garaj pentru o viitoare masina electrica.

Ce tip de cablu si sigurante ar trebui sa folosesc in acest sens? Mentionez ca am bransament trifazic.

Multumesc!

Attached Files

  • Attached File  enel.JPG   37.26K   138 downloads


#2
wb626ek

wb626ek

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,392
  • Înscris: 05.11.2014
In mod normal, de la o priza oarecare se poate incarca.
Acum ca mai sunt si statii speciale de montat, este altceva.
In momentul in care cumperi masina, vei primi si jucariile necesare.
Dar poti trage o priza normala si una trifazic, ca sa stai linistit!

#3
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Eu as merge pe maxim. Cablu ca si cel de bransament, iar sigurantele cu 10 A mai putin decat cele generale.

#4
godaro

godaro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,722
  • Înscris: 25.01.2007
Masinile electrice actuale trag cam 16A de la priza, deci atentie la cabluri.

#5
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006
16A inseamna o sectiune de 1,5 mmp.Nimic deosebit.
Ca si comparatie,normativul prevede ca circuitul de priza sa fie facut cu cablu/conductor cu sectiunea de 2,5 mmp.

#6
mdaci

mdaci

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 16.05.2014
17 Kw inseamna 30A deci trebuie o siguranta tripolara 32 A iar circuitul executat cu 5 fire (3 faze +nul + impamantare) cu sectiunea de 4 mmp dar circuitul sa nu fie mai lung de 15 m .Daca distanta este mai mare sectiunea creste la 6mmp

#7
flomelomanul

flomelomanul

    Opera lover

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,718
  • Înscris: 12.07.2011
mdaci
Presupun ca puterea aia de 17 KW la care faci referire ai preluat-o din tabelul postat mai sus, doar ca acolo scrie ca e puterea maxima simultana ce poate fi absorbita (adica puterea bransamentului casei) si nicidecum puterea circuitului de incarcare a masinii.

adisz
16A inseamna 1,5 mmp doar daca cablul de alimentare este pozat in aer. La pozare in tub, indiferent ca e aparenta sau ingropata, mai mult de cca. 13A nu se pot trafica prin conductoarele lui.
In plus, exact asa dupa cum ai scris si tu, 2,5 mmp este sectiunea MINIMA admisa de I7 pentru circuite de prize, asadar hai sa nu-i dam omului sfaturi care nu sunt corecte.

#8
godaro

godaro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,722
  • Înscris: 25.01.2007
Si inca ceva... cei 16A sunt asorbiti timp de 10-12h. De ex BMW i3 are o baterie de 42kwh.

Deci daca ceva se incalzeste prin tuburile alea, nu cred ca e de bine. Eu fara 6mmp nu m-as risca.

#9
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,023
  • Înscris: 16.06.2006
Pentru "slow charge" o priza obisnuita de 16A e de ajuns.
Pentru statie de incarcare mai rapida, la americani am vazut (pe diferite articole online), 240V 40A.

Nu cred ca ajuta trifazicul la ceva mai ales ca are doar 6kw / faza.(17kw/3)
Nu stim ce disjunctor are pe BPM... 3x25 sau 3x32A?

Nu stiu daca exista statii de incarcare la 400V 20-25A.

Edited by radurus, 14 March 2019 - 13:43.


#10
Blu33y3s

Blu33y3s

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 14.04.2008

 radurus, on 14 martie 2019 - 13:41, said:

Pentru "slow charge" o priza obisnuita de 16A e de ajuns.
Pentru statie de incarcare mai rapida, la americani am vazut (pe diferite articole online), 240V 40A.

Nu cred ca ajuta trifazicul la ceva mai ales ca are doar 6kw / faza.(17kw/3)
Nu stim ce disjunctor are pe BPM... 3x25 sau 3x32A?

Nu stiu daca exista statii de incarcare la 400V 20-25A.

Disjunctor de 40A intleg din contract

Eu m-am gandit asa(casa parter 100mp):

BPM la Tablou 5X6 32A

3x1.5 10A pt iluminat (2 cirucite interior, 1 exterior)
3x2.5 16A  prize(2 circuite generale, 1 cu diferential pt bai + cate 1 separat pentru cuptor, boiler, MSV, MSR, AC)
5x4 20 sau 25A? pentru plita
5x6 32A (tri sau tetrapolar)

Attached Files


Edited by anaki, 14 March 2019 - 16:07.


#11
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,259
  • Înscris: 17.03.2009

 Blu33y3s, on 14 martie 2019 - 15:13, said:

Disjunctor de 40A intleg din contract

Eu m-am gandit asa(casa parter 100mp):

BPM la Tablou 5X6 32A

3x1.5 10A pt iluminat (2 cirucite interior, 1 exterior)
3x2.5 16A  prize(2 circuite generale, 1 cu diferential pt bai + cate 1 separat pentru cuptor, boiler, MSV, MSR, AC)
5x4 20 sau 25A? pentru plita-20A
5x6 32A (tri sau tetrapolar)-Tetrapolara ,
Obligatoriu toate circuitele protejate cu disj diferentiale,variante de configurare incepand de la fiecare circuit in parte(recomandata),pe grupuri de circuite adica un intr diferential inainte de disjunctoarele care protejeaza acele circuite,de exemplu alea de utilizare generala ,samd.
Asta ar fi un exemplu de configurare a protectiilor.

Edited by anaki, 14 March 2019 - 15:42.


#12
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

 Blu33y3s, on 13 martie 2019 - 17:12, said:

Salutare,

Acum sunt la stadiul de a executa traseele electrice la casa. As dori sa trag si un cablu din tabloul general pana la garaj pentru o viitoare masina electrica.

Ce tip de cablu si sigurante ar trebui sa folosesc in acest sens? Mentionez ca am bransament trifazic.

Multumesc!

Poate te ajută o schemă de la Legrand:

Attached Files


Edited by MembruAnonim, 14 March 2019 - 19:28.


#13
danrogo2001

danrogo2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 810
  • Înscris: 17.06.2006
De 10.000 de euro care reprezinta diferenta dintre o masina normala si electrica (hibrid) pui benzina si mergi  cel putin 100.000 km.

#14
godaro

godaro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,722
  • Înscris: 25.01.2007
S-ar putea sa existe subventii, scutiri de taxe si loc de parcare gratuit in oras, care sa niveleze diferenta de 10k eur. Ce alegi atunci?

#15
adisoru

adisoru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 169
  • Înscris: 24.10.2007
Buna, am atasat o foto cu bransamentul teifazic la o casa. as dori o parere cu privire la siguranta tripolara de 16A, care e succedata de un diferential de 40A. nu imi pare ok prezenta celei de 16A in sensul ca ar fi prea mica avand in vedere ca cealaltă e de 40. cu ce sa o schimb pe cea de 16? in tablul interior pe iluminat sunt bipolare. de 16A pt iluminat si de 20A pt prize.

Attached Files



#16
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,259
  • Înscris: 17.03.2009
Disjunctorul din bmpt  nu se schimba pur si simplu,faci  cerere pt spor de putere,diferentialul de 40A nu e pus degeaba configurarea protectiilor din tablou se face altcumva.

#17
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,023
  • Înscris: 16.06.2006
Bransamentul trifazat il consider o mare pacaleala daca nu ai pe fiecare faza cel putin 25A sau consumatori trifazati.

Si asa avand pe Nul tot 25A nu poti "trage" mai mult de 5.7kw putere totala daca ai consumatori monofazati.
Adica am 3 consumatori monofazati de 3.5kw care functioneaza simultan pe faze diferite.
.... aaaadica au functionat ca a picat nulul deoarece pe el ar fi fost 32A consum dar disjunctorul este de 25A.

La 16A fiecare situatia e si mai crunta.
Sa ma corecteze cineva daca am gresit.

Edited by radurus, 17 April 2019 - 14:36.


#18
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,316
  • Înscris: 21.01.2009
In cazul sigurantei 4P si a alimentarii  trifazice insumarea curentilor pe nul nu e aritmetica .  Cazul extrem este un motor ( sau rezistenta ) trifazica , legata in stea , la care curentul pe nul este zero .  De aceea in mod uzual motoarele nu se lega la nulul de lucru .
Daca te ajuta formulele : pentru un consum rezistiv pe doua faze  R , S si T curentul pe nul este :  In = Ir+Is*cos120grd + It*cos240grd. Pentru simplificare am considerat faza R ca fiind de referinta  iar formula spune doar valoarea in Amperi . Adica de fapt curentul nulului de pe o faza se va scadea din cel de pe fazele celelalte   .  Asta nu inseamna ca daca ai o distributie aiuristica pe faze a  a consumatorilor  - cum spuneai , pe o faza o masina de spalat de 2 kW + un cuptor  microunde - ai depasit deja curentul pe o faza nu poti ramane fara curent in toata casa.  Paradoxal e ca in situatia de mai inainte,  daca aprinzi luminile  si folosesti fierul de calcat pe o priza de pe faza vecina nu mai ai problema cu declansarea nulului .

Edited by ggelu, 18 April 2019 - 10:26.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate