Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 

Radiere masina nefolosita pentru ca nu are asigurare

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#19
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016

 born2lose, on 22 februarie 2019 - 01:39, said:

daca a incalca legea este ceva evident deja...   Posted Image

legea e clara, orice masina inmatriculata in Romania trebuie sa aiba rca valabil. nu are importanta daca o tii pe strada, in garaj sau in buzunar.

In Germania si tari cu apa calda, poti foarte bine sa nu ai rca valabil sau sa iti iei pe perioada verii, iar iarna sa o tii in garaj, asa cum fac dealtfel multi care au masini retro.
Daca e garajul meu, cum sa n-am voie sa tin masina fara asigurare in el? Nu mai vorbiti daca habar n-aveti.

 zzhunt, on 22 februarie 2019 - 10:44, said:

O mașină care zace 1-2 ani e uzată

Da spre știință voasta o mașină se uzează stand fata de una care circula zilnic.

Vorbim așa sa ne aflam in treabă.

O mașină care sta mult, se gripeaza rulmenți, conductele de cauciuc crapă, etc.

Că sa o pui la punct după 2 ani de zăcut printr-o curte ĂŽți trebuie parale multicele.

Deci daca masina mea sta 5 luni cat e iarna si ma plimb cu ea vara, se uzeaza furtunele si se gripeaza rulmentii in garaj mai mult decat la masina ta care circula toata iarna si sta la -15 grade? Mai zi-ne niste teorii din astea, poti sigur.

 Amaryl, on 22 februarie 2019 - 11:03, said:

Plimbatul că plimbatul, dar dacă n o pornești macar la o luna odată să vezi ce frumos oxidează cilindrii... Sigur, și asta se poate repara, dar cam costă.

Unde ai citit tu ca se oxideaza cilindrii aia intr-o luna? Pe afara sau cum?

#20
pisicuts

pisicuts

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 283
  • Înscris: 15.01.2019

 Friskey, on 22 februarie 2019 - 01:37, said:

Posted Image
Da, da... "ca de anul trecut vor fi radiate" = formularea completa " ca de anul trecut s-a dat acea lege care prevede radierea autovehiculelor ", dar probabil ai inteles la ce m-am referit, iar daca citezi doar partea aia, nu ar avea sens.

 myshyk, on 22 februarie 2019 - 07:41, said:

Nu te obliga nimeni sa platesti RCA atata vreme cat sta. Dar daca vrei sa circuli, respecti legislatia. Ca daca te prinde ca n-ai ITP valabil  cand o duci la ITP, sau n-ai asigurare, te amendeaza. Si e corect asa. Indiferent ce ce ti se pare tie. Si  daca atunci cand te amendeaza, te incanta sau te linisteste ca  "Mai sunt sute de mii, poate peste un milion de persoane care au lasat masini nefolosite acasa.", da-i batatie!
Exact asta am zis si eu: daca masina circula, trebuie sa aiba ITP si RCA. Nu ma incanta ca mai sunt sute de mii sau un milion de masini in aceeasi situatie, dar sa stii ca ma linisteste. Stii de ce? Daca le vor radia pe toate, apoi oamenii care mai au ITP valabil isi platesc RCA si se urca in masina. Daca se va aplica asta, inseamna ca vor fi sute de mii de oameni care conduc masini radiate din circulatie. Ce le poate face astora toti?

 keta, on 22 februarie 2019 - 02:27, said:

Legea asta e de mult timp dar nu s-a aplicat .
Masina este un bun personal si atat timp cat il detii platesti taxe si impozite.
Daca este inmatriculata, respectiv buna de pus in circulatie , mai platesti alte taxe si impozite.
RADIEREA asta se refera la masinile ce nu au asigurare, deci in consecinta nu pot circula pe drumurile publice.
Se suspenda inmatricularea, (se RADIAZA), dar asta nu inseamna ca TU nu detii acea masina si nu vei fi obligat an de an sa platesti taxe si impozite pentru aceasta.
Platesti pentru ceva ce nu folosesti dar detii.
Cand vei dori sa repui pe sosea acea masina va trebui sa treci prin toate procedurile standard de inmatriculare , plus costul aferent...
Si am zis eu ca nu trebuie sa platesc impozit? Ba da, platesc, pentru ca detin bunul, chiar daca nu il folosesc. Daca vrei sa zicem asa, e valabil pentru orice bun, folosit sau nu, masina, teren, casa.

Ce spui tu si spune aceasta lege este ca daca o persoana care isi face asigurarea pe 6 luni, apoi are o zi fara asigurare pana isi face din nou asigurarea pe 6 luni, inseamna ca trebuie sa treaca iar pe la RAR si sa se programeze si sa umble dupa hartiile alea toate?

Desi nu acesta era scopul, e interesant de aflat daca o masina mai este buna de condus sau nu dupa ce sta nefolosita o luna sau un an. Am lasat masini nefolosite 6 luni - un an, in afara de baterie care se uzeaza prematur si discurile de frana care ruginesc si trebuie curatate cu cateva franari intense de la viteze mari, n-am avut probleme.

Edited by pisicuts, 22 February 2019 - 22:11.


#21
calabrezu

calabrezu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 427
  • Înscris: 03.12.2018
Daca discurile de frina au stat in ploaie citeva luni fara a fi miscate si sunt ruginite mai puternic nu se mai curata din citeva frinari mai puternice pentru ca acea rugina se va lustrui fara a putea fi indepartata.Prin aceasta metoda se poate curata doar rugina de max. 2-3saptamani.Masinile mele stau nemiscate cite 2-3luni si daca gasesc discurile ruginite dupa aceasta perioada dau rotile jos si curat rugina cu peria de sirma sau cu smirghel cu granulatie mare si suflu cu aer comprimat.Abia apoi aplic metoda frinelor puternice.
       Cit despre baterie depinde cum o pastrezi si cum o intretii.
Acum 7ani cind mi-am dat fosta masina la rabla si am luat dieselul am pastrat bateria de pe ea, un Rombat calciu de 50Ah, care avea 1,5-2ani.Nu am folosit-o deloc in acesti 7ani.A stat in casa la cald si doar am pus-o la redresor o data pe luna sau chiar la 2luni.Acum un an am vrut sa vad daca mai e buna si am pornit dieselul cu ea de citeva ori.Nu are cum sa fie sa 100% capacitate, dar e mult peste 50%.Invirte dieselul fara probleme, desi acesta are baterie de 70Ah.
Intre timp mi-am mai luat si o benzinara pentru oras si iarna aceasta am dat jos bateria ei(buna) si am umblat cu Rombat-ul care sta nefolosit de 7ani.Nu ma asteptam sa fie inca in forma dupa 9ani.Si bateria de pe diesel e foarte buna, desi are aproape 7,5ani si masina sta frecvent nepornita cite 2-3luni.

#22
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Era o discutie despre o speta legala nicidecum ce ma doare la ferodou sau la placute daca sta masina.
Aia este treaba celor de la ITP sa constate daca este buna de circulat sau nu.
Nu mai bateti campii degeaba sa poluati topicul cu probleme tehnice ce nu au legatura cu partea legala.
Nu ai asigurare sau itp valabil este suspendata inmatricularea.
Platesti imp[ozitul la primatrie in continuare pentru ca detii rabla in proprietate.
Nu mai platesti nimic alteceva, eventual multe altetaxe cand vrei sa o repui in circulatie.

#23
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,692
  • Înscris: 30.01.2006

View Postcavaliere, on 22 februarie 2019 - 21:57, said:


In Germania si tari cu apa calda, poti foarte bine sa nu ai rca valabil sau sa iti iei pe perioada verii, iar iarna sa o tii in garaj, asa cum fac dealtfel multi care au masini retro.
Daca e garajul meu, cum sa n-am voie sa tin masina fara asigurare in el? Nu mai vorbiti daca habar n-aveti.



Tu nu ai inteles o chestie, nu traiesti intr-o tara cu apa calda, si, acum serios vorbind, e posibil sa avem o capitala fara apa calda curenta. Asa ca lasa-i pe nemti, ca aia e saraci, ai vazut ce zicea un coleg la un topic de amenzi in germania, cred ca mor aia pe capete de foame la ce amenzi mici au. Normal ca le da voie si fara RCA la masinile alea retro vechi de 30-40-60 de ani. Iti dai seama ce saracie e la aia? Cel mai sarac vecin al meu are o masina de 20 de ani, nu ca aia de 60.

#24
tiger

tiger

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 01.02.2005
Citind discutia asta... nu stiu daca sa rad sau sa plang. Tipic romanesc...

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate