Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Detalii tehnice bănci, conturi, internet banking, operațiuni și istoric

- - - - -
  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007
Am deschis un topic în care aș vrea să discut cu voi despre detaliile tehnice ce țin de fiecare bancă cu care ați avut de-a face și cu ce birocrații tehnice v-ați împiedicat de-a lungul timpului.
Nu mă refer aici neaparat la produsele unei bănci ci la sistemul IT al băncilor și la relația cu clientul din punct de vedere al facilităților tehnice pe care băncile le oferă pe conturile de clienți.

Mă refer mai mult la următoarele:

1. Dacă ați pățit ceva de genul ca să deschizi un cont din agenția X din județul A iar când să mergi să închizi contul sau cardul să te trezești că nu se poate din punct de vedere tehnic decât la agenția în care ai deschis contul sau, în cazul altor bănci, doar la agențiile din orașul/județul unde a fost deschis inițial contul și ID-ul de client.
2. Din punct de vedere al cardurilor ar trebui iarăși să existe o modalitate tehnică de a seta limita la plățile contactless, inclusiv la a seta limita la 0 pentru cei care pur și simplu nu vor să se poată efectua plăți contactless cu cardul, din diferite motive, cum ar fi că îl pierzi și ți-l găsește cineva și să nu poată plăti fără PIN deloc, nici măcar 2 lei.
3. La unele bănci am auzit mai demult de pe la cunoscuți că nu puteai să lichidezi depozite bancare decât în agenția unde le-ai deschis, că nu puteai să faci unele operațiuni pe cont, cum ar fi modificări ale datelor personale decât în județul de care aparții și alte bălării de genul acesta, când oricum softul bancar e conectat la un server național și nu văd logica a astfel de impedimente.
4. Să se poată tehnic seta limite de retragere pe fiecare card/zi la ATM.
Limite de folosire card pe internet pt plăți online, care unii de exemplu au 2 carduri, unul pt plăți online și alimentat doar la nevoie prin transfer și unul pt salariu, și poate doresc ca cel de salariu să nu poată fi folosit deloc la plăți online din motive de securitate cum ar fi că altcineva din casă îți ia cifrele de pe card și plătește. Bun, pt aceasta există soluție. Dezactivezi și pui limita de plăți online cu CVV la 0 lei și fără CVV tot la 0 lei și gata. Dar la multe bănci e imposibil.

Încep eu cu a spune că știu de BRD că nu se poate închide contul decât unde l-ai deschis, ceea ce e o mare prostie. Cel puțin așa era acum doi ani.
La CEC e o limită tâmpită că nu poți retrage numerar prin ghișeu din contul curent sau de card, fără utilizare card la POS din agenții, ci de la ghișeu pe baza buletinului decât în județul unde ai deschis contul. Mai e valabilă ? E mare prostie.

Sincer cea mai deschisă la minte bancă din punct de vedere al facilităților tehnice este Banca Transilvania și apoi ING. Părerea mea.

La Banca Transilvania poți să setezi pe fiecare card ce limite vrei să aibe pe contactless (evident între 0 dacă nu dorești să meargă deloc contactless la POS ci doar cu introducerea PIN-ului) și se poate dezactiva sau nu plățile online, iar acestea sunt cu CVV prin 3D Secure sau chiar pe unele site-uri care nu cer CVV. Și poți dezactiva/activa fiecare tip de plată. La BCR/BRD nu poți, sau nu știau cei de la ghișeu sau call center. La ING cred că poți.
Tot la BT poți dacă chiar dorești ca nimeni să nu-ți poată face depunere de numerar la ghișeu în contul tău. Da serios, vi se pare prostie, dar pt cine dorește există această soluție. La multe bănci nu se poate.

O altă chestie ce se poate la ING și Banca Transilvania este că poți cere lista de IBAN-uri pe care să le duci la angajator pentru a-ți vira banii, fără ca pe lista de IBAN-uri să scrie suma disponibilă în cont.

La BCR nu se poate și singura soluție pt a prezenta unui angajator o dovadă de pe IBAN este să scoți un extras de cont pe o zi, în care apare inclusiv soldul contului.  Nu mi se pare normal, chiar dacă contul e gol sau plin ca pe o listă de IBAN să apară acest lucru. Dar la BCR nu poți cere listă de IBAN ci doar extras de cont. La fel e și la Reiffeisen.

#2
lk1

lk1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,437
  • Înscris: 31.07.2006
Ai cam dat informația sub preș cu BT: nu ai menționat că nu poți face închidere de cont/împuternicire și alte operațiuni la agenția Y dacă tu ai conturile deschise la agenția X, până ce nu ți le mută de la X.
Stai și stai și semnezi o groază de hârtii doar așa....


#3
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 21,992
  • Înscris: 18.12.2007
Tehnic se poate face orice. Ce listezi tu acolo sunt informatii functionale sau procedurale.

#4
galsven

galsven

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 11.12.2007

View Postlk1, on 16 noiembrie 2018 - 23:49, said:

Ai cam dat informația sub preș cu BT: nu ai menționat că nu poți face închidere de cont/împuternicire și alte operațiuni la agenția Y dacă tu ai conturile deschise la agenția X, până ce nu ți le mută de la X.
Stai și stai și semnezi o groază de hârtii doar așa....


Nu am știut de lucrul acesta la BT și mi se pare prostie ca pentru a pune împuternicire pe cont trebuie să mergi la agenția unde ai deschis contul sau să fie nevoie să-ți schimbe agenția pentru asta.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate