Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Motor cu colector in c.a. merge si in c.c ?
Last Updated: Nov 09 2018 17:53, Started by
mesterica6629
, Nov 07 2018 18:40
·
0
#19
Posted 07 November 2018 - 22:54
mesterica6629, on 07 noiembrie 2018 - 22:50, said: Multi mi-au spus ca asta se va intampla . Motorul este recuperat dintr-un motoferastru . In cartea tehnica a lui se specifica ca turatia la mers in gol este de 4000rot/min . Normal ar fi ca sa nu depaseasca aceasta turatie , insa eu am mai avut de aface de un astfel de motor care echipa o pompa de apa care a ramas in gol(fara apa ) si in maxim cateva min. s-a dus . Poate motorul ala de pompa isi facea racirea prin apa ce o circula...mai ales daca era submersibila. |
#20
Posted 07 November 2018 - 23:11
BebePanda, on 07 noiembrie 2018 - 22:52, said:
PArca ziceai ca e de fierastrau pendular, acum ca e de pompa de apa. Nu am vazut pompa de apa cu rotor bobinat pana acum. Plus ca ala dim pompa e gandit sa mearga tot timpul in sarcina, nu in gol. Probabil ca nu avea ventilatie. Darkman48, on 07 noiembrie 2018 - 22:54, said:
Poate motorul ala de pompa isi facea racirea prin apa ce o circula...mai ales daca era submersibila. |
#21
Posted 07 November 2018 - 23:15
mesterica6629, on 07 noiembrie 2018 - 23:11, said:
I-mi pare rau ca nu ai citit cu atentie . Motorul este de motoferastru (drujba electrica) iar cu pompa ti-am dat un exemplu cum s-a ars un motor asemanator cu subiectul nostru . Era vorba de o pompa de suprafata , cu motor cu colector si perii cu excitatie in serie . (acele pompe facute la Pitesti -cama) Daca e de pompa se foloseste doar in sarcina, de aia se foloseste plutitorul ala legat cu un cablu, ca sa nu ramana fara apa. Fiind submersibila pe unde vrei sa isi faca ventilatia? |
#22
Posted 08 November 2018 - 00:48
#23
Posted 08 November 2018 - 07:53
Indiferent cum va fi alimentat motorul ( in c.a. sa c.c. ) turatia sa va fi puternic influentata de sarcina. In gol se va tura aproape la fel, pana la distrugere. Singura modalitate de control precis a turatiei la acest tip de motoare, este prin varierea tensiunii cu bucla de citire a turatiei. In practica se foloseste des alimentarea cu impulsuri cu factor de umplere variabil ( in c.a. cu comanda in faza cu unghi variabil ) pentru limitarea puterii disipate pe elementul regulator ( tranzistor, triac, etc...).Aceste motoare au caracteristica turatie-cuplu asa zisa "supla", la sarcini mici sau apropiate de zero, turatia se duce asimptotic spre infinit ( in teorie ), in practica nu exista sarcini zero, ca sunt frecari in lagare, etc.. si nici turatia la infinit....Pentru a incerca o utilizare, se poate folosi partea electronica de cda. a motorului cu perii a unei masini de spalat, care are pe ax tahogenerator ( modele mai vechi care au modulul de cda. motor separat, nu totul pe o singura placa electronica ). Astfel de module de control se gasesc in unele aparate de uz casnic mai cu pretentii actionate de motoare cu perii ( numite uneori si motoare universale )
|
#24
Posted 08 November 2018 - 08:38
Ca sa functioneze motorul c.a. cu colector si in c.c. trebuie modificat bobinajul in rotor, iar statorul trebuie sa fie legat in paralel cu motorul, in plus mai trebuie si un reostat de pornire in serie cu statorul ca altfel... l-ai nenorocit... din cauza curentului mare la pornire.
|
#25
Posted 08 November 2018 - 17:25
lepetir, on 08 noiembrie 2018 - 07:53, said:
Indiferent cum va fi alimentat motorul ( in c.a. sa c.c. ) turatia sa va fi puternic influentata de sarcina. In gol se va tura aproape la fel, pana la distrugere. Singura modalitate de control precis a turatiei la acest tip de motoare, este prin varierea tensiunii cu bucla de citire a turatiei. In practica se foloseste des alimentarea cu impulsuri cu factor de umplere variabil ( in c.a. cu comanda in faza cu unghi variabil ) pentru limitarea puterii disipate pe elementul regulator ( tranzistor, triac, etc...).Aceste motoare au caracteristica turatie-cuplu asa zisa "supla", la sarcini mici sau apropiate de zero, turatia se duce asimptotic spre infinit ( in teorie ), in practica nu exista sarcini zero, ca sunt frecari in lagare, etc.. si nici turatia la infinit....Pentru a incerca o utilizare, se poate folosi partea electronica de cda. a motorului cu perii a unei masini de spalat, care are pe ax tahogenerator ( modele mai vechi care au modulul de cda. motor separat, nu totul pe o singura placa electronica ). Astfel de module de control se gasesc in unele aparate de uz casnic mai cu pretentii actionate de motoare cu perii ( numite uneori si motoare universale ) |
#26
Posted 08 November 2018 - 19:39
Pai si cuplu la ax mai avea?
Turatia motoarelor de curent alternativ se variază cu ajutorul convertizoarelor de frecventa. Spune ce anume vrei sa faci cu motorul ala. |
#27
Posted 08 November 2018 - 20:55
geo123, on 08 noiembrie 2018 - 19:39, said:
Pai si cuplu la ax mai avea? Turatia motoarelor de curent alternativ se variază cu ajutorul convertizoarelor de frecventa. Spune ce anume vrei sa faci cu motorul ala. |
#28
Posted 08 November 2018 - 21:23
Motorul cu excitatie serie are cuplul maxim la turatie zero.
Edited by BebePanda, 08 November 2018 - 21:25. |
|
#29
Posted 08 November 2018 - 21:43
#31
Posted 09 November 2018 - 10:43
Ati omorat omul de tot Eu am 220V 32A current continuu unde locuiesc (panouri fotovoltaice). Orice motor cu ROTOR bobinat, merge la current continuu mai bine decat la current alternativ, insa, micul castig de putere provenit din faptul ca-l alimentezi la CC, se pierde prin randamentul prost al puntii redresoare. NU, nu se va schimba nimic in ce priveste turatia, iar daca in manualul de functionare scrie 4000rpm la mers in gol, se refera la unealta electrica, nu la motor. Motorul in timpul functionarii uneltei are peste 10000rpm. (la polizoarele unghiulare peste 30000rpm).
Turatia acelui motor poate fi controlata foarte bine cu un regulator PWM la curent continuu sau si mai dragut, cu un dimmer la current alternativ. Si NU, nu este normal sa nu depaseasca 4000rpm la mersul in gol, alte tipuri de motoare au turatii fixe (motoarele asincrone, motoarele pas cu pas, motoarele brushless) a caror turatie este determinate de frecventza curentului cu care sunt alimentate. Numai bine! |
#32
Posted 09 November 2018 - 17:53
Din panouri fotovoltaice ai cc, dar daca redresezi 230v ac ai 322v dc deci prin simpla redresare ai dc pulsatoriu
si eu am folosit scule electrice in cc din panouri puterea e mai mare dar colectorul motorului face scantei mai mari find un motor universal proiectat pentru ac nu pentru cc. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users