Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Motor cu colector in c.a. merge si in c.c ?

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#19
Darkman48

Darkman48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,100
  • Înscris: 24.05.2009

 mesterica6629, on 07 noiembrie 2018 - 22:50, said:


Multi mi-au spus ca asta se va intampla . Motorul este recuperat dintr-un motoferastru . In cartea tehnica a lui se specifica ca turatia la mers in gol este de 4000rot/min . Normal ar fi ca sa nu depaseasca aceasta turatie , insa eu am mai avut de aface de un astfel de motor care echipa o pompa de apa care a ramas in gol(fara apa ) si in maxim cateva min. s-a dus .

Poate motorul ala de pompa isi facea racirea prin apa ce o circula...mai ales daca era submersibila.

#20
mesterica6629

mesterica6629

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 05.11.2018

 BebePanda, on 07 noiembrie 2018 - 22:52, said:

PArca ziceai ca e de fierastrau pendular, acum ca e de pompa de apa. Nu am vazut pompa de apa cu rotor bobinat pana acum.

Plus ca ala dim pompa e gandit sa mearga tot timpul in sarcina, nu in gol. Probabil ca nu avea ventilatie.
I-mi pare rau ca nu ai citit cu atentie . Motorul este de motoferastru (drujba electrica) iar cu pompa ti-am dat un exemplu cum s-a ars un motor asemanator cu subiectul nostru .

 Darkman48, on 07 noiembrie 2018 - 22:54, said:

Poate motorul ala de pompa isi facea racirea prin apa ce o circula...mai ales daca era submersibila.
Era vorba de o pompa de suprafata , cu motor cu colector si perii cu excitatie in serie . (acele pompe facute la Pitesti -cama)

#21
BebePanda

BebePanda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,242
  • Înscris: 09.10.2018

 mesterica6629, on 07 noiembrie 2018 - 23:11, said:

I-mi pare rau ca nu ai citit cu atentie . Motorul este de motoferastru (drujba electrica) iar cu pompa ti-am dat un exemplu cum s-a ars un motor asemanator cu subiectul nostru .


Era vorba de o pompa de suprafata , cu motor cu colector si perii cu excitatie in serie . (acele pompe facute la Pitesti -cama)

Daca e de pompa se foloseste doar in sarcina, de aia se foloseste plutitorul ala legat cu un cablu, ca sa nu ramana fara apa.

Fiind submersibila pe unde vrei sa isi faca ventilatia?

#22
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

 myshyk, on 07 noiembrie 2018 - 19:44, said:

Cum crezi ca apare campul magnetic rotitor in curent continuu?

    Chiar asa mystick ! Cum apare ?

     Exista o intreaga generatie de masini electrice alimentate in curent continuu din baterii si fara magneti permanenti.


#23
lepetir

lepetir

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 709
  • Înscris: 12.07.2007
Indiferent cum va fi alimentat motorul ( in c.a. sa c.c. ) turatia sa va fi puternic influentata de sarcina. In gol se va tura aproape la fel, pana la distrugere. Singura modalitate de control precis a turatiei la acest tip de motoare, este prin varierea tensiunii cu bucla de citire a turatiei. In practica se foloseste des alimentarea cu impulsuri cu factor de umplere variabil ( in c.a. cu comanda in faza cu unghi variabil ) pentru limitarea puterii disipate pe elementul regulator ( tranzistor, triac, etc...).Aceste motoare au caracteristica turatie-cuplu asa zisa "supla", la sarcini mici sau apropiate de zero, turatia se duce asimptotic spre infinit ( in teorie ), in practica nu exista sarcini zero, ca sunt frecari in lagare, etc.. si nici turatia la infinit....Pentru a incerca o utilizare, se poate folosi partea electronica de cda. a motorului cu perii a unei masini de spalat, care are pe ax tahogenerator ( modele mai vechi care au modulul de cda. motor separat, nu totul pe o singura placa electronica ). Astfel de module de control se gasesc in unele aparate de uz casnic mai cu pretentii actionate de motoare cu perii ( numite uneori si motoare universale )

#24
GeorgeTrisina

GeorgeTrisina

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,815
  • Înscris: 19.12.2011
Ca sa functioneze motorul c.a. cu colector si in c.c. trebuie modificat bobinajul in rotor, iar statorul trebuie sa fie legat in paralel cu motorul, in plus mai trebuie si un reostat de pornire in serie cu statorul ca altfel... l-ai nenorocit... din cauza curentului mare la pornire.

#25
mesterica6629

mesterica6629

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 05.11.2018

 lepetir, on 08 noiembrie 2018 - 07:53, said:

Indiferent cum va fi alimentat motorul ( in c.a. sa c.c. ) turatia sa va fi puternic influentata de sarcina. In gol se va tura aproape la fel, pana la distrugere. Singura modalitate de control precis a turatiei la acest tip de motoare, este prin varierea tensiunii cu bucla de citire a turatiei. In practica se foloseste des alimentarea cu impulsuri cu factor de umplere variabil ( in c.a. cu comanda in faza cu unghi variabil ) pentru limitarea puterii disipate pe elementul regulator ( tranzistor, triac, etc...).Aceste motoare au caracteristica turatie-cuplu asa zisa "supla", la sarcini mici sau apropiate de zero, turatia se duce asimptotic spre infinit ( in teorie ), in practica nu exista sarcini zero, ca sunt frecari in lagare, etc.. si nici turatia la infinit....Pentru a incerca o utilizare, se poate folosi partea electronica de cda. a motorului cu perii a unei masini de spalat, care are pe ax tahogenerator ( modele mai vechi care au modulul de cda. motor separat, nu totul pe o singura placa electronica ). Astfel de module de control se gasesc in unele aparate de uz casnic mai cu pretentii actionate de motoare cu perii ( numite uneori si motoare universale )
Crezi ca un regulator de turatie de la un aspirator m-ar ajuta , binenteles schimband triacul la amperaj mai mare . In curent continuu eu zic ca ar fi normal sa nu se mai accelereze ? - si altceva de ce in cartea tehnica la caracteristicile teh. ale motorului se specifica ca turatia in gol este de 4000rot/min . Trebuiau , cred sa se specifice ceva in legatura cu asta . Azi l-am incercat la 24v c.c. si mergea f. frumos fara sa se accelereze (bine si tensiunea era mica!)

#26
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Pai si cuplu la ax mai avea?
Turatia motoarelor de  curent alternativ se variază cu ajutorul convertizoarelor de frecventa.
Spune ce anume vrei sa faci cu motorul ala.

#27
mesterica6629

mesterica6629

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 05.11.2018

 geo123, on 08 noiembrie 2018 - 19:39, said:

Pai si cuplu la ax mai avea?
Turatia motoarelor de  curent alternativ se variază cu ajutorul convertizoarelor de frecventa.
Spune ce anume vrei sa faci cu motorul ala.
Este vorba de un motor de c.a cu colector si perii cu excitatie serie . Stiu la ce fel de motor te referi tu .

#28
BebePanda

BebePanda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,242
  • Înscris: 09.10.2018
Motorul cu excitatie serie are cuplul maxim la turatie zero.

Edited by BebePanda, 08 November 2018 - 21:25.


#29
iancuMIC

iancuMIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,255
  • Înscris: 10.01.2016

 BebePanda, on 08 noiembrie 2018 - 21:23, said:

Motorul cu excitatie serie are cuplul maxim la turatie zero.

De pus in rama. :D

#30
BebePanda

BebePanda

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,242
  • Înscris: 09.10.2018
Pune-o :)
In locul tau as mai citi.

#31
iduma

iduma

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 09.11.2018
Ati omorat omul de tot :) Eu am 220V 32A current continuu unde locuiesc (panouri fotovoltaice). Orice motor cu ROTOR bobinat, merge la current continuu mai bine decat la current alternativ, insa, micul castig de putere provenit din faptul ca-l alimentezi la CC, se pierde prin randamentul prost al puntii redresoare. NU, nu se va schimba nimic in ce priveste turatia, iar daca in manualul de functionare scrie 4000rpm la mers in gol, se refera la unealta electrica, nu la motor. Motorul in timpul functionarii uneltei are peste 10000rpm. (la polizoarele unghiulare peste 30000rpm).
Turatia acelui motor poate fi controlata foarte bine cu un regulator PWM la curent continuu sau si mai dragut, cu un dimmer la current alternativ. Si NU, nu este normal sa nu depaseasca 4000rpm la mersul in gol, alte tipuri de motoare au turatii fixe (motoarele asincrone, motoarele pas cu pas, motoarele brushless) a caror turatie este determinate de frecventza curentului cu care sunt alimentate.
Numai bine!

#32
adi_87

adi_87

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 259
  • Înscris: 31.03.2015
Din panouri fotovoltaice ai cc, dar daca redresezi 230v ac ai 322v dc deci prin simpla redresare ai dc pulsatoriu
si eu am folosit scule electrice in cc din panouri puterea e mai mare dar colectorul motorului face scantei mai mari find un motor universal proiectat pentru ac nu pentru cc.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate