Identificare dioda smd
Last Updated: Jul 10 2018 19:37, Started by
mihai_b55
, Jul 08 2018 13:13
·
0
#1
Posted 08 July 2018 - 13:13
Am o surubelnita alimentata cu un acumulator LI-ION.
Placa electronica de incarcare si supraveghere a acumulatorului contine si o dioda care conduce si in sens invers, iar eu o consider defecta. Acumulatorul se incarca, chiar daca ledul nu indica acest lucru, dar atunci cand actionez butonul, motorul tinde sa actioneze dar se opreste. Masurand tensiunea pe motor am constatat ca ea apare pentru cateva fractiuni de secunda, dupa care dispare. Nu am reusit sa identific aceasta dioda si poate ma puteti ajuta. Atasez si cateva poze cu placa si dioda in cauza. Dioda se afla pe cablaj, cu partea albastra unde este notat D1. Va multumesc. Attached Files |
#2
Posted 08 July 2018 - 13:27
1 N 5059 (1N5059)
cauta pe google Edited by gogosaru100, 08 July 2018 - 13:27. |
#3
Posted 08 July 2018 - 14:17
mihai_b55, on 08 iulie 2018 - 13:13, said:
Am o surubelnita alimentata cu un acumulator LI-ION. Placa electronica de incarcare si supraveghere a acumulatorului contine si o dioda care conduce si in sens invers, iar eu o consider defecta. Daca bine am analizat, dioda respectiva face parte din circuitul sursei de curent constant care incarca acumulatorul. Dioda respectiva ii Zenner. Pentru un curent de incarcare de 1A, caderea de tensiune pe dioda respectiva ar trerbui sa fie cam 3V, deci ii foarte posibil sa fie BZV55-C2V7 sau BZV55-C3V0. Sursa din care alimentezi masina ar trebui sa furnizeze cel putin 7.5-8V. In functie de curentul ales (din proiectare) la care trebuie sa se incarce acumulatorul, dioda poate fi aleasa cu alta tensiune Vz. Cu dioda pe care o consideri defecta montata, cu acumulatorul legat si sursa de alimentare conectata ce tensiune masori in paralel cu dioda? Edited by gabyxm, 08 July 2018 - 14:21. |
#4
Posted 08 July 2018 - 14:30
Nu am masurat caderea de tensiune pe dioda, deoarece conduce si in sens invers, pe scala de x10 ohmi a aparatului am in conductie 200 ohmi si in sens invers 2k. cu dioda scoasa din montaj.
Nu stiu daca valoarea tensiunii pe ea mai este una corecta. Acumulatorul este incarcat la 4, 14v. |
#5
Posted 08 July 2018 - 14:56
Daca-i dioda de 3V asa indica pe un aparat cu ac. Masoar-o in circuit, inseriata cu o rezistenta de 470 ohmi ( sa zicem ) dai 12V alimentare si vezi ce tensiune ai la bornele ei.
|
#6
Posted 08 July 2018 - 18:10
E normală situaţia, un zener de 3V conduce parţial şi invers.
|
#8
Posted 08 July 2018 - 19:35
mihai_b55, on 08 iulie 2018 - 14:30, said:
Nu am masurat caderea de tensiune pe dioda, deoarece conduce si in sens invers, pe scala de x10 ohmi a aparatului am in conductie 200 ohmi si in sens invers 2k. cu dioda scoasa din montaj. Nu stiu daca valoarea tensiunii pe ea mai este una corecta. Acumulatorul este incarcat la 4, 14v. Montajul ar arata cam asa: -incarcare: (+ sursa de alimentare) -> Q1->Q2(PNP, comandate prin mosfet-ul cu canal n T1 din U)->D2-> (+ acumulator) -descarcare (- acumulator) <- T2?(mosfet canal n de putere comandat de U) <-motor. Deci, daca iti decupleaza pe descarcare ori celula li-ion ii terminata si nu poate da curent suficient (cade tensiune la borne sub 2.7V si U decupleaza) ori motorul ii defect si absoarbe curent mai mare decat limita la care caderea de tensiune de T2 determina intrarea in protectie a circuitului de monitorizare U. Pune si o poza cu verso placii. |
#9
Posted 09 July 2018 - 10:09
Am una identica de la un prieten. Este de la Ikea.
Eu am alimentat-o din sursa extena de 4v si functioneaza perfect. Concluzia ori accu obosit ori motorul consuma prea mult, oricum nu merita sa mai pierd timpul cu ea. |
#10
Posted 09 July 2018 - 16:03
Pentru gabyxm si t-daniel.
Am alimentat mororul direct din acumulator, cu firele scoase din montaj si motorul functioneaza fara probleme. Integratul are indicativul VA 22. t-daniel alimentatorul meu are 6v, dar nu este cel original, sti cumva cel original ce parametri avea ? Daca placa nu-ti face trebuinta si esti dispus sa o vinzi, ma intereseaza. |
|
#11
Posted 09 July 2018 - 16:07
Măsoară şi tensiunea cât timp merge motorul, dacă e sub 3,6V înseamnă că intră protecţia, dacă ai peste e probabil electronica defectă, respectiv mosfetul defect sau prost comandat.
|
#12
Posted 10 July 2018 - 11:13
Tensiunea acumulatorului in gol este acum 4,1v si in sarcina cu motorul mergand scade la 3,5v si ramane aici.
Am incercat cu un alt acumulator, montat in locul celui vechi deci cu tot montajul electronic si functioneaza, deci asa cum ati spus acumulatorul nu mai da curentul necesar si intra protectia. Am montat si dioda smd si pe catod (zona albastra) fata de (-) alimentare de la uncarcator am 5,89v si pe anod 4,47v. Caderea de tensiune masurata direct pe dioda este de 1,41v. Acum nu stiu daca este corect asa, ce parere aveti ? |
#13
Posted 10 July 2018 - 11:26
Dacă motorul funcţionează cu altă baterie electronica e bună, diodele zener sub 3V aşa fac, conduc în ambele direcţii.
|
#14
Posted 10 July 2018 - 12:05
Aveti idee cum as putea scade tensiunea de incarcare a acumulatorului, ca mi se pare totusi cam mare 4,22v la final.
|
#15
Posted 10 July 2018 - 13:22
Ce are că e 4,22V? specificaţiile spun 4,2V +/- 0,05V, deci este în parametri.
|
|
#16
Posted 10 July 2018 - 13:55
Am citit ca pentru a mari numarul de cicluri de incarcare, trebuie sa reduci tensiunea de incarcare in jur de 3,8-3,9v, daca mai retin bine.
|
#17
Posted 10 July 2018 - 14:29
SDepinde cât foloseşti şurubelniţa... la o încărcare pe săptămână bateria se duce mai degrabă de vechime, nu de la supraîncărcare.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users