Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Mașinile Britanice - erau chiar așa de proaste?

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#19
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012
E ...... e o poveste interesanta asta....
Una despre magagement.
Situatia a fost cam asa " in 1950  engelzii (ca si germasnii de ex) aveau mult mai multe firme.
In gnl produceau cate 2-=3 modele si productia era mica . De aici un pret cam  mare.
Insa per total automobilul englezesc avea o reputatie de bun gust ,eleganta .. mergea la export.  in   60 Anglia inca era al doilea producator mondial ... Si mai bine odata cu lansarea lui Mini au devenit exptrem de moderni. Au continuat cu 1100 si 1800 . 1800 a fost masina anului prin 65 si a fost considerata extrem  de moderna.
Insa BMC cuprindea  Austin ,  MG, Morris,  Riley,  Wolseley  si cam foecare avea propria sa varianta. Cu mici modifivari . Si cu pret duferit..
A si la categoria sport .. era MG si Austin Healey.. fiecare cu modele lui...
Aici este o mare .. mare nasuluie. Se zice ca firmeleau fots nationalizate. Da.  Insa hiba a fost ca prin nationalizari au fost salvati si patronii manageri. In loc sa se faca o concentrarre serioasa - adica o singurta uzina mare ptr un anume model ...  ntz. Adica sa zicem  invers decat ce au facut americanii  ... sau francexzii . Sau germaniii .
Si situatia se agraveaza caund preiau si Leyland.
Apoi mai intervine .. sa zicem traditionalismu. Automobilul ebglezesc in n anii 60 avea o putere litrica mai mica si o viteza mai redusa decat cel normal in v Europei. Sa nu zic ca unele moidele inca pastrau viteza I nesincronizata (necesar 2 debreieri) . Cam naspa nu?
Sa nu mai zic ca la1970 incepea san fie cam mic ca dimemsiuni. Caci automobilul european a castigat in dimensiuni in anii 70.
Apoi in anii 70 au cam fots batuti la curul gol in ce priveste puterile litrice la masinile de prestigiu. Daca motoarele Rover de 2 litri erau perrformate in 65 totusi  mtorul  de 3,5 V8 cu ai sai 195 co era "la limita" . Aparitia  lui 350 SEL in 1970 il depaseste  (excelenta acea 350  SEL.Excelenta in epoca). Dupa 70 motoarele BMW de 2800 , 3000 si 3200 ridiculizeaza motoaree Rover...
Mai rau noul BMW 735 egaleaza Jaguar 12 v (1971) ca putere si viteza!!!
Ar fi fost cazul unei modernizari ... insa City investea in alte tari .. si cand se intampla ceva la Coventry .. ei bine in 1979 toti s-au intrebat ce rost a avut modernizarea!
Nici grupul Rootes (Chrysler Europa) nu a  fost mai breaz ... cumparat prin 90 de PSA.
Oricum pana prin 80 nu am intalnict referinte negative dpv almecancii. Adica ca arfi fots mult mai proaste decat latale.Insa la Moris Marina s-a zis de directie si suspensii
Nu s=ua descurcat prea bine nici Ford si Vauxal. Daca in anii 60 erau apreciate ptr stil .. uneori si ptr mecanica (Viva 1100)  dupa 77 sunt pursi simplu idemntice cu verisoarele germane...
Clarckson pune insa accentul pe alte cestii. Comentariul sau este cam "politic" fiind admiratior alconservatiorilor si al lui Thatcher.  Si omite sa zica de conducerea englezeasca a fabricilor..
A! insa sa nu uitam : cam la fel era si in industria aviatatica. Candva ,candva BAC 1-11, Trident  erau avioane apreciate. Azi BOAC nu mai opereaza nici un vaio0n de productie emglezeasca insa are Embraer!!!


 yo9hrb, on 12 iunie 2018 - 18:01, said:

Cred ca erau destul de proaste. N-am vazut sa se vanda asa multe Bentley si Rolls-uri pe aici.
Poate nu au auzit - sunt marci exlcusiviste. Ca si Aston sau Bristol.  Prin 70 erau jurati sa nu depaseasca 2000 pe an .
Nu e unicu caz.. Pana destul de cueand si Ferrari nu drea sa depaseasca 1000 de bucati. Ajunsesera sa restrictioneze dur accesul la lista. Iti trebuiau 2 recomandari ale unor proseori acceptati (de preferinta vechi) si te puneau sa scrii si un eseu de minim 10 pagini "De ce vreau un Ferrari". NU GLUMESC!  Daca prin 69 un pusti de 18 ani avea  exceptionalul Daytona ... in 2000 doreau sa faca ca cei prea tineri sa nu se dea in spectacol la volanul unui Ferrari...

#20
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
În general maşinile Englezeşti sunt la fel de comune precum cele Amerciane în România.
"Rolls Royce" nu e chiar pentru oricine. "Cadillac"-ul era mai accesibil.
Lol, mai aveau viteza 1 nesincronizată în anii '60?
Da, Clarckson e conservator (d.p.d.v. politic).
Englezii cred că şi s-au încrezut cam mult în ei... că-s mari şi tari şi nu-i face nimeni. Dar în 1973, pe lângă criza petrolieră au intrat şi în Comunitatea Economică Europeană, deci adios taxe de import maşini din comunitate.
Însă nu am reuşit să pricep de unde mania cu grevele din anii '70 - şi asta i-a afectat destul de mult.
"Rover" 2000 a fost considerată maşina anului când a apărut, dar din păcate se pare că nu era prea fiabilă.

Edited by djl, 12 June 2018 - 22:24.


#21
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017
la cat de mandri si nationalisti sint, daca ar fi fost bune, am fi aflat.

Am locuit 4-5 ani in UK, si am detinut vreo 10 masini acolo.

Toti englezii imi spuneau sa evit marcile englezesti gen Rover. Am facut un drive test cu una totusi si culmea, s-a defectat pe drum.

Per ansamblu, BMW era f f apreciat acolo, si in general masinile nemtesti. Paradoxul aici este ca Skoda NU este apreciata. Desigur sint destui care atrag atentia ca Skoda e tot nemteasca acum, dar multi au ramas cu imaginea skoda de pe vremuri.
Frantuzestile sint f prost vazute. Honda e f bine vazuta. Nissan era f bine vazut pana la preluarea de Renault si destul de prost dupa.

De coreene nu mai imi amintesc opiniile din pacate.

#22
Ghita_Bizonu

Ghita_Bizonu

    Confectionez manusi din pielea clientului

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,827
  • Înscris: 16.10.2012

 djl, on 12 iunie 2018 - 22:23, said:

În general maşinile Englezeşti sunt la fel de comune precum cele Amerciane în România.
"Rolls Royce" nu e chiar pentru oricine. "Cadillac"-ul era mai accesibil.
Lol, mai aveau viteza 1 nesincronizată în anii '60?
Da, Clarckson e conservator (d.p.d.v. politic).
Englezii cred că şi s-au încrezut cam mult în ei... că-s mari şi tari şi nu-i face nimeni. Dar în 1973, pe lângă criza petrolieră au intrat şi în Comunitatea Economică Europeană, deci adios taxe de import maşini din comunitate.
Însă nu am reuşit să pricep de unde mania cu grevele din anii '70 - şi asta i-a afectat destul de mult.
"Rover" 2000 a fost considerată maşina anului când a apărut, dar din păcate se pare că nu era prea fiabilă.
Unele modele .. scuze uit si nu prea stiu pe unde este o cartulie de prin 68
Insa sa stii ca masinile muricane erau mai bine cunoscute in RSR decat cele englezesti. Si de RR cine sa auda? Masina rara .. Caddie avea si ambasada SUA, se vedea prin filme samd.Plus la moda erau SUA .Si oricum masinile americane dominau poata romana si inate de 1940  ....

Inca ceva - fiabilitatea. trebuie comprata cu celelate marci din epoca .. Pe vremea aia era normal ca se strica ...nu doar motoarele de sport dar si celelate. A! Ai auzit de rodaj? Trebuia facut so erau unii care erau platiti sa faca rodajul. Adica il plateai , plteai si benzina ca el sa seplimbe cu masona ta ! Insa prin 70 si se audede ca alea noi ... Prin 77 intr-o zona din Balta Alba ne miram ... Unu emigrat in Germania venise in concediu  cu un Commodore nou nout de abia scosdin fabrica. Luata masina, incarcaat tota familia plus bagaje plus cadiuri si spre Bucuresti .. cu viteza mai mare decata aia de rodaj,rin zone muntoase si ...si ala a ras "ba baieti rodajul da.. se faceas iniamnte!~Azi NU!!!" Zvnu s-a intins din"biata in baiat"  si unii au mai facut un mic ocol sa vaza minunea. Si stii partea cea frumoasa? Avea  un motor din anii 60 daca nu 50 insa tehnologia de prelucrare a pieselor se schimbase ... "nitel" .

Grevele- uneori,parca sindivatele engleze o luasera razna. Insa njnu asta a contat per titasl.A contat conducerea - ca francezii erau ca deobicei "nervosi" .Si in anii 70 a fots muota agitatie in Franta (68 isitii se maturizasera fizic nu.. ,adolescenetii crescuti in spiritl rebel al 68 ului devenisera maturi, samd etc). SI cu toate acestea Peugeot  .... incepe anii de aur! IN 76 obtine controlul asura Citroen, in 78 cumprara Chrysler Europa  - in Franta fosta Simca in UK fostul grup Rootes (Hilman. Humber,Singer, Sunbeam)
Nici in cul nu il doare ca Clackson este deranjat de cuvantul "mare" ci stnadarizeaza m modelele. Dintai motoarele, pe urma caroseriile (pastreaza unele mici diferente .. atata timp cat platforma ramane neschimbata aceiasi) , in anii 80 este deja un iomportant constructor .... englez!!! Unfica marcile siazi este ori Peugeot ori Citroen. Cu dominata Peugeit. Si acum Opel!!!
Pai daca ziceai in 60 ca Peugeot va achiztiona Opel ... si insistai prea mult era caz de balamuc!!!!

Ce aveau in plus francezii si nu aveau englezii? Pai sa zicem un partid comunist puternic care conducea sinficatul CGT ...,

Ce au avut in plus englezii in anii 80 ? Pai pe dna TINA si thatcherismul ei. fata de socialistu ala Mitterand!

Deci explicatia este in late parti nu la sindicate samd.

Inca ceva .. ce greseste Clckson - zice ca au mentinut muot in gabricatie bechile modele. Da . Insa Mini era mai vabdut decat Metro Mini carecica trebuia saii suceada.  Jaguarul XJ .. cu linie modificata se vinde si azi.O caroserie exceptionala (desenata de Bertone ) . MG B gt s-a vandut vreo 30 de ani.. Cand a fots retrasa din productie  fanbii din SUA au dorit sa cotizeze sa se continue productaia. ...

Directorimea si "lacomia este buna" ....

Caia am zis Peugeot. Dar ia compratai Peugeot cu Chrysler sau GM ? Si nu uitati -comunistii in Franta erau f tari!!

 unbrutus, on 12 iunie 2018 - 23:38, said:

la cat de mandri si nationalisti sint, daca ar fi fost bune, am fi aflat.

Am locuit 4-5 ani in UK, si am detinut vreo 10 masini acolo.

Toti englezii imi spuneau sa evit marcile englezesti gen Rover. Am facut un drive test cu una totusi si culmea, s-a defectat pe drum.

Per ansamblu, BMW era f f apreciat acolo, si in general masinile nemtesti. Paradoxul aici este ca Skoda NU este apreciata. Desigur sint destui care atrag atentia ca Skoda e tot nemteasca acum, dar multi au ramas cu imaginea skoda de pe vremuri.
Frantuzestile sint f prost vazute. Honda e f bine vazuta. Nissan era f bine vazut pana la preluarea de Renault si destul de prost dupa.

De coreene nu mai imi amintesc opiniile din pacate.


Da.. acu  da...

Insa intrebarea ar fi :ontitdeauna au fost asa de proaste?!
Si cum au ajuns in halul asta?

Eu  iti zic ca deRover am citit prin 1966 sau 67 .  De BMW ca automobil - cam in aceiaisi ani.

As izce ca interesanat este modul in care idnustria auto britanica s-a dus dracului . Repet prin 1970  sa ai un automobil englezesc era dovada de bun gust, poate snobism si ca aveai un ban in plus .. 15 ani mai traziu Peugeit era constructr britanic. :Peugeot o frima mai mult locala ...

A da... in anii 60  BMW avea un concurent dur in ALfa Romeo. Adica maisni ptr insi cu pretentii mai sportive , "dinamici"... Azi ?!

#23
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Grevele de asemenea pot conduce la deficienţe de aprovizionare şi atunci când trebuie să te apuci să produci, ca să îndeplineşti norma, trebuie s-o faci mai repede, şi vorba aia "graba strică treaba" (în România unele lucruri ieşeau prost din cauza deficienţei de aprovizionare, care avea însă alte cauze). Idem dacă întrerupi lucrul şi după aia trebuie să faci norma de producţie şi iară "graba strică treaba".
Plus oare să fi contat că nu s-au modernizat la timp şi utilajele vechi nu s-au prea pupat cu producţia de masă?
Şi eu sunt curios dacă în anii '60 erau chiar aşa de proaste.
Dacă maşina era totuşi (mai) bine făcută risca să aibă probleme din cauza instalaţiei electrice. Căblăria pentru toţi (inclusiv firmele ce nu fuseseră băgate în "British Leyland") erau furnizate de "Joseph Lucas" care ajunsese să producă nişte oribilităţi, dând naştere la tot felul de bancuri, gen: Î: Cine e prinţul întunericului? R: Lucas. http://www.mez.co.uk/lucas.html

"Jaguar" au ajuns în anii '60 în România. Pentru stat.
Iar da, în interbelic multe maşini erau Americane. Pentru că erau singurii care produceau în număr mare. Dar în 1933 erau mai multe Germane decât Britanice (la motociclete era în schimb invers): http://volganeagra.b...statistics.html
Ah, iar Americanii au fost destul timp etalon în transporturi. Acum doar cu partea de aviaţie cred că au rămas etalon.

E interesant că găseşti maşini Englezeşti de epocă (restaurate şi nerestaurate), produse în anii '30-'40 mai ieftin decât unele Germane. Bine, nu mă refer la "Rolls Royce".

#24
unbrutus

unbrutus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,299
  • Înscris: 23.02.2017

 djl, on 12 iunie 2018 - 17:55, said:

Uitându-mă la un documentar cu privire la maşinile Britanice (primul dintre videoclipuri) am citit destule păreri negative despre ele, venite chiar din partea celor care locuies în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord.
de ce nu le-ai crede? De ce refuzam sa credem ceea ce vedem...

#25
marcusdefeis

marcusdefeis

    Lunetist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,028
  • Înscris: 14.07.2008

 Naijax, on 12 iunie 2018 - 18:29, said:


Iar Opel este al lui Groupe PSA  Posted Image
Cati dintre posesori stiu asta ?Posted Image
condoleante

#26
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
"Opel" a avut câteva modele interesante în trecut.
Nu-mi vine a crede pentru că totuşi Englezii au reuşit să aibă un imperiu colonial mare, să fie printe ultimii cu un imperiu colonial mare şi în multe privinţe să fie la ani lumină peste România.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate