Masina noua
Last Updated: Jun 14 2018 13:47, Started by
alexsama
, May 22 2018 14:50
·
0
#19
Posted 22 May 2018 - 16:58
alexsama, on 22 mai 2018 - 14:50, said:
Salutare tuturor, urmaresc sa cumpar o masina noua intr-un buget de ~10k +/- 2k. Sincer sa fiu, urmaream cumpararea unui i20, dar nu sunt sigur daca e cea mai inteleapta alegere. Masina va fi achizitionata cu banii direct, fara leasing. Ce alte optiuni mai as avea in aceasta categorie de masina? As dori ceva sa nu pice de pe ea lucruri dupa garantie, din ce am inteles skodaurile sunt bune. Dar la bugetul asta pun accent mai mult pe fiabilitatea decat cum ar arata masina. Orice sfat e bine venit, am mai cautat, facut research pe forum, dar era vorbea despre masini din alte generatii, mai vechi. |
#20
Posted 22 May 2018 - 17:08
Ca informatie pentru initiator.
Tocmai am facut un TCO pe 5 ani la o masina noua de 10000 E. Dupa 5 ani va valora 4800 E. (E posibil sa valoreze mai mult daca e ingrijita si are km putini) A fost luata cu rabla, deci 1400 E avantaj. Cu totul (platit cash, RCA, taxe, Casco, anvelope, benzina, revizii), in lei, costurile cu masina sunt 86000 (~11000km / an). Scazand valoarea masinii de 5 ani (4800 E), rezulta ~64k lei (adica 13.7k E). Lunar ar fi ~1100lei. Ca informatie pentru initiator. Tocmai am facut un TCO pe 5 ani la o masina noua de 10000 E. Dupa 5 ani va valora 4800 E. (E posibil sa valoreze mai mult daca e ingrijita si are km putini) A fost luata cu rabla, deci 1400 E avantaj. Cu totul (platit cash, RCA, taxe, Casco, anvelope, benzina, revizii), in lei, costurile cu masina sunt 86000 (~11000km / an). Scazand valoarea masinii de 5 ani (4800 E), rezulta ~64k lei (adica 13.7k E). Lunar ar fi ~1100lei. |
#21
Posted 22 May 2018 - 19:23
#22
Posted 22 May 2018 - 19:58
O masina trebuie sa aibe putere cat mai mare, nu pentru viteza , ci pentru reprize/depasiri , conteaza enorm la drumurile noastre.
|
#23
Posted 22 May 2018 - 20:03
@initiator ce nevoi ai ? Daca te uiti la i20 inseamna ca vrei clasa mica si atunci ti-as recomanda cea mai echipata si cu motorul cel mai puternic din clasa, neavand bani suficienti pentru variantele de top rs
Poate gasesti un swift de 125 cp, ala ar fi fun to drive Edited by M0sGerila, 22 May 2018 - 20:04. |
#24
Posted 22 May 2018 - 21:11
Nu am cine stie ce nevoie. Doar o masina simpla, daca are AC e buna.
|
#25
Posted 22 May 2018 - 21:16
Mno, stepway 0,9 TCE, cutie robotizata, design tineresc, dotata , etc....te incadrezi !
Personal o consider ideala pentru oras, e si inalta, nu e foarte scumpa, scaunele inteleg ca sunt ok, are cam tot ce vrei de bun simt prin ea. |
#26
Posted 22 May 2018 - 22:38
Referitor la Stepway 0.9, am am auzit pareri ca se cam chinuie motorul acela.
Trebuie tinut turat daca vrei cuplul si puterea care sunt in specificatii. Poate erau doar niste hateri. Eu recomand motor atmosferic nesofisticat. Recomand initiatorului sa nu se lase influentat de pretentiosii cu peste 100CP. Am Skoda Fabia combi, am fost la munte, mare, pe autostrada cu familia si incarcata si nu am "imbatranit". E drept ca AC ii taie elanul. Am luat acum un i20. E sprinten. Silentios la relanti. Vezi ca sunt pe forum cel putin 2 colegi care au jurnale auto. Citeste si pe la altii (Clio, Sandero). Clio are design futuristic dar la interior are mult plastic. Mergi si fa un drive test. La Polo e acum o oferta cu rabla pe la 8500e. Are o steluta... hehe. Trebuie sa o iei cu credit de la Tiriac si sa faci Casco la ei. Edited by radurus, 22 May 2018 - 22:47. |
#27
Posted 22 May 2018 - 23:06
TruculMagic, on 22 mai 2018 - 19:58, said:
O masina trebuie sa aibe putere cat mai mare, nu pentru viteza , ci pentru reprize/depasiri , conteaza enorm la drumurile noastre. Lasand gluma , 75 CP pe orice masina noua pana-n 1200 de kile fata fata cu brio cu conditia ca piesa dintre scaun si volan sa nu fie din branza topita ! |
#28
Posted 23 May 2018 - 05:51
radurus, on 22 mai 2018 - 22:38, said:
Referitor la Stepway 0.9, am am auzit pareri ca se cam chinuie motorul acela. Trebuie tinut turat daca vrei cuplul si puterea care sunt in specificatii. Poate erau doar niste hateri. Eu recomand motor atmosferic nesofisticat. Recomand initiatorului sa nu se lase influentat de pretentiosii cu peste 100CP. Am Skoda Fabia combi, am fost la munte, mare, pe autostrada cu familia si incarcata si nu am "imbatranit". E drept ca AC ii taie elanul. Am luat acum un i20. E sprinten. Silentios la relanti. Vezi ca sunt pe forum cel putin 2 colegi care au jurnale auto. Citeste si pe la altii (Clio, Sandero). Clio are design futuristic dar la interior are mult plastic. Mergi si fa un drive test. La Polo e acum o oferta cu rabla pe la 8500e. Are o steluta... hehe. Trebuie sa o iei cu credit de la Tiriac si sa faci Casco la ei. Nu cred ca un motor turbo trebuie dus permanent in 5500 rpm ca sa traga, dar poate am priceput eu gresit toata tehnologia asta.... |
|
#29
Posted 23 May 2018 - 05:59
radurus, on 22 mai 2018 - 22:38, said:
Referitor la Stepway 0.9, am am auzit pareri ca se cam chinuie motorul acela. Trebuie tinut turat daca vrei cuplul si puterea care sunt in specificatii. Poate erau doar niste hateri. Eu recomand motor atmosferic nesofisticat. |
#30
Posted 23 May 2018 - 06:05
M0sGerila, on 23 mai 2018 - 05:51, said:
Si motorul de pe skoda /i20 trage la 2000 rpm sau cum ? Sau e tractorina? Nu cred ca un motor turbo trebuie dus permanent in 5500 rpm ca sa traga, dar poate am priceput eu gresit toata tehnologia asta.... Motoarele turbo au alte curbe de cuplu, dar inveti cum sa le conduci si te obisnuiesti. |
#31
Posted 23 May 2018 - 07:04
Pai ziceai ca tragi de ele sus in ture....la fel ca de aspirate!
Intreb si eu ca nu ma pricep si trebuie sa imi vina una turbo, de asta , sa stiu sa o tin numai in 5000 de ture sa se tarasca pe asfalt, ca nu e ca aspirata pe care o am, asta merge si la 1500.... |
#32
Posted 23 May 2018 - 07:05
Am prins sarcasmul. E posibil ca mare parte din opiniile negative referitoare la motoare prea mici supraalimentate sa fie din hate si necunoastere (mai puternic = mai bine) Pana la urma, el conduce masina nu noi. Sa faca un drive test e cel mai bine. Fiecare are anumite aspecte pe care pune accentul. Sotia a dorit o masina scurta si diesel (a facut scoala pe diesel si ala "nu moare" la plecarea de pe loc - ea nu accelereaza dar se va obisnui sa accelereze usor). Eu as fi dorit fara extra cost la vopsea dar mi-ar fi placut cu optiuni de comenzi pe volan. Am optat pentru benzina ca nu stim ce aduce viitorul in privinta dieselului. Ca surpriza, motorul achizitionat este cu transmisie pe lant (nu curea) si e silentios. In opinia mea, mai sofisticat inseamna mai scump si risk mai mare de defectiuni. Rulez de obicei 1500-3500 rpm si e ok. Daca prioritatatile sunt altele... poate opta pentru ceva mai puternic/sportiv (mai multi CP, 6 trepte, DSG, tiptronic, easytronic). Depinde si cat vrea sa tina masina (doar cat are garantie sau mai mult). Un lucru important si mereu trecut cu vederea sunt costurile/conditiile reviziilor in garantie si calitatea serviciilor oferite in zona in care locuieste. (Unii practica preturi duble la consumabile) Sunt atatea service-uri autorizate (Renault, Hyundai, Ford, VW, ce mai vrei) care isi bat joc de clienti cand e vorba de garantii si nu numai. Edited by radurus, 23 May 2018 - 07:34. |
#33
Posted 23 May 2018 - 07:52
alexsama, on 22 mai 2018 - 14:50, said:
Salutare tuturor, urmaresc sa cumpar o masina noua intr-un buget de ~10k +/- 2k. Sincer sa fiu, urmaream cumpararea unui i20, dar nu sunt sigur daca e cea mai inteleapta alegere. Masina va fi achizitionata cu banii direct, fara leasing. Ce alte optiuni mai as avea in aceasta categorie de masina? As dori ceva sa nu pice de pe ea lucruri dupa garantie, din ce am inteles skodaurile sunt bune. Dar la bugetul asta pun accent mai mult pe fiabilitatea decat cum ar arata masina. Orice sfat e bine venit, am mai cautat, facut research pe forum, dar era vorbea despre masini din alte generatii, mai vechi. |
|
#34
Posted 23 May 2018 - 08:00
Inițiator mergi și fă test drive cu ce îți place. Vino cu păreri după test drive. Dacă tu vrei nouă ia nouă. Tu o conduci nu sfătuitorii.
|
#35
Posted 23 May 2018 - 08:35
radurus, on 22 mai 2018 - 22:38, said:
Referitor la Stepway 0.9, am am auzit pareri ca se cam chinuie motorul acela. Este un motor normal, se comporta poate chiar mai bine ca 1.6-le vechi si e mult peste 1.4 mpi sau 1.2 16v. Se comporta ca oricare alt motor. Sandero stepway e o alternativa interesanta, motorul e ok si chiar arata bine + e fiabila , iar intretinerea nu o sa fie scumpa pe viitor. Baxon, on 22 mai 2018 - 23:06, said:
Musai musai una cu minim 150 CP ca altfel nu o poti conduce de frica sa ramai la baza dealului , ca nu poti urca o amarata de rampa.... Lasand gluma , 75 CP pe orice masina noua pana-n 1200 de kile fata fata cu brio cu conditia ca piesa dintre scaun si volan sa nu fie din branza topita ! Hai sa nu ne bagam aiurea in seama. As vrea sa vad cum te descurci pe drumurile astea inguste, fara vizibilitate si pline de gropi sau cand prinzi cate un tir pe un astfel de drum. Chiar si pe drumuri bune, am vazut cate un Logan 1.4mpi care depasea un tir care mergea cu vreo 80-90km/h , ca abia trecea pe langa el, ii trebuia liber din fata pe vreo 2 km . Puterea te ajuta sa faci depasirile in siguranta, nu ma refeream la viteza. |
#36
Posted 23 May 2018 - 09:23
Nu stia sa mearga, in general conducatorii de Logan merg aiurea, la consum cu ochii pe rezervor. Personal in 12 ani nu am avut greturi sau probleme in depasiri sau urcari de pante, acul la turometru nu scade sub 3500 rpm in astfel de situatii, am facut transalpina cu 2-ul in blana. Deci, nu mereu e masina divina, soferul are si el un mare aport.
Si masinile de peste 200 cp daca faci depasiri a la Brussels din tempomat , se comporta fix ca loganul ala 1.4 ce depaseste tirul la 90km/h in treapta a V a ! Edited by M0sGerila, 23 May 2018 - 09:24. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users