Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Telecomanda auto + remapare

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
raresm23

raresm23

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 09.02.2017
Salut,

Am un Hyundai Elantra '17 si sansa a facut sa scap amandoua telecomenzile pe beton...pe rand. Rezultatul? Nu mai merg telecomenzile, se aprinde ledul rosu pe telecomanda cand apas pe butoane, dar telecomanda nu mai emite semnal. Probat cu tester, dus la ceva magazin de chei auto, nu au putut sa faca cheia sa emita din nou semnal. Probabil sa fie un scurt pe cip, m-au trimis la un alt electronist dar m-am dat batut sa tot fac drumuri.

Am zis sa incerc sa vad cat e o telecomanda in reprezentanta... mi-am facut Cruce, mi-a zis ala ca o bucata e 1000 de lei + costul remaparii.

Evident, nu sunt prost, si nici fraier, si nu le dau nimic. Am gasit chei pe ebay, masina fiind asiatica, se gasesc usor diferite produse aferente modelului pe ebay.

Acum vine intrebarea mult asteptata:

Daca imi iau 2 chei noi, fiecare din ele emit un alt semnal. Se poate face remaparea in cazul asta dat fiind faptul ca sunt 2 chei diferite cu 2 semnale diferite? Ma gandesc ca masina stie sa citeasca doar un singur semnal, si la fel ma gandesc ca amandoua cheile originale trimiteau acelasi semnal.

Pentru o singura cheie, clar se poate face remaparea, dar pentru 2?

De asemenea, cat de dificil e procesul de remapare a cheii? Sau imperechere, sau cum vreti sa o ziceti. Trebuie facuta musai in reprezentanta sau se poate teoretic oriunde?

V-ati mai lovit de asa ceva?

#2
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
ar trebui sa scrie in cartea masinii
de obicei e simplu, rasucesti cheia in contact de 2-3 ori si cand auzi un bip apesi un buton la telecomanda..gata

#3
raresm23

raresm23

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 09.02.2017
Eu nu cred ca asa se face. Personal cred ca sunt abureli astea cu bagat cheia in contact, dat inchis-deschis, cheie etc si merge.

Cheia (partea mecanica) nu e legata prin nimic de cip => deci cum sa comunice masina cu cipul printr-o cheie care nu leaga nimic de cip? Oricum, va trebui sa pun cheia de pe telecomanda veche in cea noua, ca altfel nu o sa pot porni motorul/inchide din cheie cel mai probabil.

In manual nu scrie nimic de asa ceva, probabil pentru ca nu e o operatiune asa usoara, precum schimbatul filtrelor.

Edited by raresm23, 16 May 2018 - 22:08.


#4
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
vorbesti de cip sau de telecomanda? telecomanda exact asa se programeaza (la unele masini cel putin, Ford de exemplu)
mai bine mergi la un service, sunt destule specializate in telecomenzi, cip-uri si chei auto

#5
raresm23

raresm23

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 09.02.2017
Stai sa ne intelegem. CIP-ul emite semnalul. Tu trebuie sa faci masina sa raspunda pe semnalul respectiv, nu merge cu bagat cheie in contact pentru ca nu are ce citi de pe cheie.

#6
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015

 raresm23, on 16 mai 2018 - 22:28, said:

Stai sa ne intelegem. CIP-ul emite semnalul. Tu trebuie sa faci masina sa raspunda pe semnalul respectiv, nu merge cu bagat cheie in contact pentru ca nu are ce citi de pe cheie.

Atunci nu ai decat sa cauti singur. Omul a venit cu o solutie, nu sa ne spui tu ce crezi si ce nu crezi.
La mine la masina s-a schimbat bateria si cheia de rezerva nu mai o recunostea deloc si cu o chestie din asta am facut-o sa functioneze, nu mai stiu exact dar am pus-o in contact, am tinut cateva secunde pe un buton si gata.
Vezi ca poate ti s-a miscat bateria din telecomanda si de asta nu mai recunoaste acuma, chiar daca tu ai baterie.

Edited by TruculMagic, 16 May 2018 - 23:21.


#7
Paz

Paz

    Kitzbühel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,942
  • Înscris: 29.04.2018
Ati incurcat telecomanda cu transponderul.

#8
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
N'aveti un tutorial rapid pe YouTube cu care sa nu mai platesc 1000+ceva de lei unora care se ocupa asta? Că-cam asa suna intrebarea.

Se stie ca expertii si cei care stiu ce fac ofera solutii profesionale in timp ce-si taie craca de sub picioare... trecand peste ce intentii are "clientul".

#9
leomagic44

leomagic44

    Io, cu electronii.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,050
  • Înscris: 06.02.2012
Daca cipul din cheie e recunoscut de ECU, poate programa telecomanda, adica in momentul cand invarti cheia in contact fara sa dai start, ECU citeste cheia, daca e ok, poti programa telecomanda, raspuns final da se poate, am facut treaba asta la Peugeot 407 din 2006, si pasat din 2003.
La pasat am folosit o alta cheie de pe alt auto golf cred, luata cu 50 ron de la dezmembrari, dupa ce am schimbat limba si scris cipul in ECU.
PS. ECU ma refer la computerul auto.

Edited by leomagic44, 17 May 2018 - 06:26.


#10
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
La unele modele pot fi adaugate noi telecomenzi, unele telecomenzi pot fi clonate, unele modele pot fi adaugate/clonate, doar cu aparatura de service (tester dedicat marcii), deci nu are sens sa aberati cum ati facut la Ford sau Peugeot, ca nu e o solutie universala. Cum initiatorul nu a spus exact ce masina are, nu cred ca va primi nici solutia la problema lui. F probabil, se poate programa doar in service, ca la majoritatea Hyundaiurilor.

#11
meshgheru_andu

meshgheru_andu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,453
  • Înscris: 09.05.2009

 rumegus, on 17 mai 2018 - 06:46, said:

Cum initiatorul nu a spus exact ce masina are

 raresm23, on 16 mai 2018 - 21:37, said:

Salut,

Am un Hyundai Elantra '17

Se poate clona dar sigur nu iti va spune cineva de pe forum cum se face.

#12
raresm23

raresm23

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 09.02.2017

 TruculMagic, on 16 mai 2018 - 23:20, said:

Atunci nu ai decat sa cauti singur. Omul a venit cu o solutie, nu sa ne spui tu ce crezi si ce nu crezi.
Amice, esti pe langa.

 dexterash, on 17 mai 2018 - 04:55, said:

N'aveti un tutorial rapid pe YouTube cu care sa nu mai platesc 1000+ceva de lei unora care se ocupa asta? Că-cam asa suna intrebarea.

Se stie ca expertii si cei care stiu ce fac ofera solutii profesionale in timp ce-si taie craca de sub picioare... trecand peste ce intentii are "clientul".

 meshgheru_andu, on 17 mai 2018 - 08:59, said:

Se poate clona dar sigur nu iti va spune cineva de pe forum cum se face.

Eu nu am cerut info cum se face chestia asta in ideea sa schimb eu pe ECU si chestii de genul. Eu am intrebat daca aceasta treaba o poate face doar reprezentanta sau si alte service-uri.

Repet, nu stiu ce telecomenzi aveti cei care ati zis ca se face prin bagat/dat cheie, dar la modelul asta nu e asa. Cheia metalica nu are niciun CIP, sau daca are, probabil are lipit ceva pe ea care sa confirme ca e cheia care trebuie ca sa porneasca motorul. CIP-ul telecomenzii, care trimite semnale masinii, nu e legat de cheia mecanica sa zic ca o bag in contact si de acolo se mapeaza ea.

Am gasit pe ebay un model la fel de telecomanda, doar ca are un buton in plus, adica 4, in loc de 3. O sa iau una si o sa o duc la mapat sa vad daca merge.

Edited by raresm23, 17 May 2018 - 09:06.


#13
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 raresm23, on 16 mai 2018 - 22:07, said:

In carcasa de cheie ai 2 componente "electronice" total diferite

- Ai o piesa mica si neagra, de marimea a doua gamali de chibrit, care deblocheaza imobilizatorul masini si care nu se alimenteaza cu curent din bateria ce o ai in cheie. Daca faci orice cheie la un atelier de copiat chei, ca sa-ti mearga noua cheie, trebuie sa-i lipesti undeve piesa asta mica. Sau o poti lipi cu superglue undeva pe contactul masini si din acel moment poti porni motorul cu orice cheie chioara, chiar si facuta din plastic.
La tine motorul porneste ? Daca nu, desfa telecomanda si cauta piesa asta mica prin ea si incearca sa o pui la locul ei, ca poate ca este sarita de la loc

- Ai partea electonica numita "telecomanda" din care deschizi usile si care se alimenteaza de la o baterie. Partea asta electronica nu are nici o legatura cu pornitul motorului. Chiar daca este defecta, poti deschide usa cu cheia (si nu cu telecomanda), dupa care sa te sui la volan si sa pornesti motorul. Daca se schimba bateria, sau daca scapi telecomanda pe jos si pentru scurt timp "telecomanda" nu mai este alimentata, cam trebuie sa refaci sincronizarea dintre cheie si masina. Ei bine metoda de sincronizare (invatare) este diferita de la o masina la alta.
La Skoda spre exemplu, bag cheia in broasca din portiera, o rasucesc spre deschis sau inchis, o mentin in pozitia respectiva si apas un buton al telecomenzi de inchis / deschis. Nu stiu exact care, ca nu am tinut minte niciodata, dar apas aiurea pina ce aud ca lucreaza.
La masina lui tata, un Opel Astra, bag cheia in contact, pun contactul si apas butonul de inchis (sau deschis) pina ce aud ca lucreaza deblocarea usilor. Nu mai tin minte daca trebuie sa apas telecomanda si cu ea apasata sa pun contactul, sau sa pun contactul si dupaia sa apas telecomanda.
La unele masini am inteles ca trebuie sa ti si frina apasata, sau acceleratia, dar nu stiu ceva concret ca nu m-am lovit de asa ceva.
Cauta si tu pe net cum se face la modelul tau de masina si incearca prima data sa faci sincronizarea si dupaia sa te ghindesti la dat bani pe alta "telecomanda"

Edited by florin71_skoda, 17 May 2018 - 09:07.


#14
raresm23

raresm23

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 09.02.2017
https://image.ibb.co...0517_110010.jpg

Asa arata cheia. De chestia aia mica si neagra - care arata mai degraba a garnitura - de asta spui?

Quote

Daca se schimba bateria, sau daca scapi telecomanda pe jos si pentru scurt timp "telecomanda" nu mai este alimentata, cam trebuie sa refaci sincronizarea dintre cheie si masina

Chestia e ca telecomanda nu mai emite niciun semnal DELOC (probat pe tester). Doar aprinde un led rosu pe clickuitul butoanelor, atat. Ala ma gandesc ca e doar sa confirme ca bateria e ok.

Quote

dupaia sa te ghindesti la dat bani pe alta "telecomanda"

Eu nu vreau sa arunc bani pe telecomanda, dar tind sa cred ca s-a defectat cip-ul, nicidecum s-a pierdut frecventa/semnal/etc ca sa o pot remapa.

Edited by raresm23, 17 May 2018 - 10:04.


#15
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Motorul porneste ?

Uite o cheie gasita in google imagini de la o kia:
Attached File  Kia K5 Sportage R car 3 button fob folding remote key control 433mhz with ID46 chip-1.jpg   185.03K   22 downloads
- Piesuta aia mica si neagra se numeste transponder si fara piesuta respectiva nu poti porni motorul
- Electronica aia verde cu 3 butoane care se alimenteaza de la baterie, este inchiderea centralizata si cu ea deschizi/inchizi usile din butoane.
Cele 2 piese nu au nici o legatura una cu alta. Una este pentru dezactivat imobilizatorul si pornit motorul si nu are alimentare proprie, iar alta este doar pentru deschis usile.

Nu stiu la ce tester ai fost, daca ala cu testerul nu a fost capabil sa-ti spuna ce ai de facut si cum poti clona o cheie. Mai exact cum se cloneaza transponderul si cum se cloneaza inchiderea centralizata, ca sint 2 chestii total diferite. Parerea mea este ca daca am tester dar nu stiu sa-ti spun ce ai de facut, am degeaba testerul si nu te poti baza pe concluziile mele. Sint un simplu habarnist care a dat niste bani pe un tester oarecare ca sa le pot lua bani la fraieri mimind ca cine stie ce suparare stiu eu sa fac cu testerul ala Posted Image

Cauta pe cineva care sa se ocupe cu bagat cai putere in plus si modificat ECU de Hyundai si o sa-ti spuna ce ai de facut. Nu te duce la orice atelier auto sau la orice birou de copiat chei, ca nu se pricep la asa ceva. Sau cauta pe cineva care se ocupa de copiat doar chei de masina si nu unul care copiaza chei de apartamente.


Eu nu ma pricep la asa ceva ca sa-ti dau prea multe detalii. Insa din ce am mai citit eu pe net, am aflat ca la rabla mea de skoda trebuie sa intru in ECU cu programul de diagnoza VCDS. Programul si cablu VCDS il am, insa degeaba ca nu stiu sa clonez chei Posted Image. Sint un habarnist care are un program de citit si resetat coduri, si cam atit, ca de interpretat erorile nu prea stiu cum :D  Cica acum masina mea are atasate in memorie 2 chei. Daca vreau mai multe, trebuie sa intru undeva in ECU si sa-i spun ca vreau 3 chei. Sau daca pierd o cheie, cumpar un transponder din China si in program rescriu una din cheile existente si bag peste ea noul transponder chinezesc. Insa am nevoie de nu stiu ce suparare de cod pe care nu-l am, dar cica exista la reprezentanta si deaia costa asa de mult. Sint insa uni care se ocupa cu asa ceva si au alte programe foarte scumpe, cu care pot sari peste codul ala pe care eu nu-l am. In fine, cam asta este povestea citita de mine pe net cind am vrut sa-mi fac inca o cheie si m-am lasat pagubas.

Edited by florin71_skoda, 17 May 2018 - 10:37.


#16
raresm23

raresm23

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 09.02.2017
@florin71_skoda: Multumesc de info-ul detaliat, apreciez Posted Image

Motorul porneste, e ok, de pe oricare chei. Asa arata cheia desfacuta la mine

http://preview.ibb.c...0517_115400.jpg

Transponderul zici ca e piesa aia gri bagata mult jos la stanga sub patratelul roz? (E intunecata poza pe anumite displayuri, pe monitor o vad ok, pe laptop nu). Eu credeam ca transponderele sunt lipite de cheia mecanica.

Referitor cu testerul...am fost la un shop de reparat chei auto, mi-a pus-o pe tester si nu ii emitea semnal, a dat jos cip-ul si a inceput sa lucreze pe la el dar nu a reusit sa-l faca sa mearga. A zis ca e o probabil un scurt-circuit si sa duc la un electronist. De vazut am vazut ca se poate programa cu tooluri de diagnoza, e clar ca la asa ceva nu o sa ma bag sa fac eu. Eram doar interesat daca e posibil doar in reprezentanta, dar aparent nu.

Edited by raresm23, 17 May 2018 - 11:05.


#17
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Bun, deci la tine transponderul lucreaza bine mersi si asta trebuie pastrat. Nu vad clar poza pe monitorul meu, insa teoretic ar trebui sa fie pozitionat in zona incercuita de mine cu rosu, lipit de carcasa de plastic:

Attached File  IMG_20180517_115400.jpg   66.87K   20 downloads


Problema ta este doar inchiderea centralizata. Doar partea asta trebuie schimbata si "reprogramata", daca intradevar este defecta. Probabil ca ala de la shop-ul de reparat chei auto are dreptate si intradevar o fi stricata, insa cum eu de obicei sint Toma-Necredinciosul, as cauta prima data pe net care este procedura de "reacordare" a telecomenzi dupa inlocuirea bateriei si as incerca cu ambele chei sa vad daca nu cumva a gresit ala de la shop..
Vorbeste cu ala de la shop si intreaba-l daca are aparatura necesara si softul si cit te costa sa-ti puna o "telecomanda" chinezeasca. Oricum, prima data trebuie sa gasesti specialistul care sa stie sa-ti reprogrameze telecomanda si dupaia daca el nu are telecomenzi, te apuci tu de cautat prin China. Intreaba si la reprezentanta cit ar costa o reprogramare de telecomanda cheie inchidere centralizata, in varianta in care ai tu cheia si nu o mai cumperi de la ei (specifica faptul ca transponderul este bun).

Edited by florin71_skoda, 17 May 2018 - 11:30.


#18
raresm23

raresm23

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 09.02.2017
Da, ala e. Mersi de ajutor, o sa caut specialisti care se ocupa cu asa ceva.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate