Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 

Idei practice pentru clientii Vodafone

* * * - - 5 votes
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Am vazut ca multi intreaba cand pot rezilia abonamentul, ce taxe vor plati, cand pot renegocia.
Enumar mai jos cateva principii general valabile pentru orice abonat, indiferent de operator.

1. Abonatul are dreptul sa reziliere oricand, indiferent daca se afla sau nu in perioada contractuala
- daca a beneficiat de echipament subventionat va trebui sa plateasca subventia de care a beneficiat
- daca nu a beneficiat de echipament subventionat, nu va plati nimic
Eventualele taxe de reziliere facturate de Vodafone sunt ilegale si nu trebuie platite.

2. Abonatul are dreptul de a renegocia oricand contractul, lipsa refuzului operatorului putand fi sanctionata cu reziliere

3. Abonatul are dreptul de a rezilia fara notificare prealabila cu 30 de zile, cea mai facila metoda fiind portarea

4. Abonatul nu poate fi obligat sa respecte clauze contractuale declarate abuzive, a se vedea acest topic

Pentru cine doreste, pot argumenta juridic principiile de mai sus.


Urmeaza si pentru cartela.

Edited by danutz1, 05 May 2018 - 20:34.


#2
KyKyKyKy

KyKyKyKy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,193
  • Înscris: 18.04.2008
Postarea se va șterge în 3, 2, 1...

Nu de alta, dar înveți oamenii la prostii, iar nenea Vodafone nu poate permite așa ceva Posted Image

#3
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Nu stiu de ce crezi ca e o prostie sa iti cunosti drepturile.
Daca topicul deranjeaza, n-am niciun dubiu ca se va sterge.

#4
illegal_operations

illegal_operations

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 253
  • Înscris: 22.09.2017
Cartela e sfanta, nu esti constrans sa platesti 2 ani aceeasi suma de bani

#5
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Nici la abonament nu esti, vezi punctul 1.

#6
illegal_operations

illegal_operations

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 253
  • Înscris: 22.09.2017
Stiu ca am reziliat 2 abonamente la telekom si au renuntat la taxa de reziliere dupa plangere la anpc

#7
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,293
  • Înscris: 12.08.2006

View PostKyKyKyKy, on 05 mai 2018 - 20:38, said:

Postarea se va șterge în 3, 2, 1...

Nu de alta, dar înveți oamenii la prostii, iar nenea Vodafone nu poate permite așa ceva Posted Image
Daca era despre orange era sters instant ;)

#8
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Un topic foarte important. Ar trebui sa fie pinned

#9
Bullet_Proof

Bullet_Proof

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 05.05.2018
Argumenteaza-mi din punct de vedere juridic,punctul 2.

BTW : prestatorul de serviciu / servicii poate rezilia un contract...clientul doar il poate denunta.

#10
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Legea 161/2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori

Art. I
Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."

Legea Nr. 193 /2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori
(1) O clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract, creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor.

Explicatia la punctele 1 si 2 conform articolelor de mai sus.

Clauza conform careia clientul este obligat sa plateasca despagubiri este nula de drept deoarece creeaza o obligatie numai pentru client, nu si pentru operator. Nicaieri in contracte nu se specifica faptul ca operatorul va plati despagubiri clientului daca din diverse motive nu mai poate presta serviciile. Operatorul ar trebui sa instituie si o taxa pe care sa o plateasca clientilor atunci cand rezilierea se produce la initiativa sau din vina sa.

Sigur, veti spune ca operatorul nu are niciun interes sa inceteze voluntar furnizarea serviciilor dar tocmai faptul ca nu exista o obligatie asemanatoare si pentru el creeaza un dezechilibru.

Referitor la dreptul de a renegocia oricand contractul rationamentul e acelasi.
De ce clientul trebuie sa astepte 1-2 ani pana expira actualul contract daca operatorul nu are nicio obligatie fata de client?
Astfel de clauza restrange dreptul clientului de a rezilia unilateral contractul.

Edited by danutz1, 05 May 2018 - 21:24.


#11
Bullet_Proof

Bullet_Proof

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 05.05.2018
"Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."

#12
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
"Abonatul are dreptul de a renegocia oricand contractul, lipsa refuzului operatorului putand fi sanctionata cu reziliere"
Adica? poate refuzul operatorului de a renegocia contractul, nu lipsa refuzului.

#13
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007

View PostBullet_Proof, on 05 mai 2018 - 21:24, said:

"Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."
Justa despagubire inseamna altceva. Taxa de reziliere este ilegala.

View Postmyshyk, on 05 mai 2018 - 21:31, said:

"Abonatul are dreptul de a renegocia oricand contractul, lipsa refuzului operatorului putand fi sanctionata cu reziliere"
Adica? poate refuzul operatorului de a renegocia contractul, nu lipsa refuzului.
Corect Posted Image

Edited by danutz1, 05 May 2018 - 21:35.


#14
Bullet_Proof

Bullet_Proof

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 05.05.2018

View Postalexa32, on 05 mai 2018 - 20:51, said:

Daca era despre orange era sters instant Posted Image

Urmaresc de ceva vreme forumul,anumite sectiuni si intr-adevar am observat ca in cazul in care vreun user adreseaza o intrebare incomoda sau face o remarca in detrimentul Orange,mesajul este sters...pe semne ca Orange are fani printre moderatori sau super moderatori...

View Postillegal_operations, on 05 mai 2018 - 20:48, said:

Stiu ca am reziliat 2 abonamente la telekom si au renuntat la taxa de reziliere dupa plangere la anpc

Inseamna ca ai avut noroc...din punctul meu de vedere ANPC-ul are cei mai slab pregatiti juristi...

View Postdanutz1, on 05 mai 2018 - 21:34, said:

Justa despagubire inseamna altceva...

Mai exact....?

#15
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Mai exact inseamna returnarea contravalorii unor beneficii acordate consumatorului la semnarea contractului daca valoarea acestor beneficii este cuantificabila si echitabila prin raportarea la produse sau servicii similare de pe piata.

Exemplu: Iti faci abonament de 30 de euro pe 2 ani si iti telefon de 500 de euro la pretul de 100 de euro.
Dupa o luna reziliezi contractul. Vei plati operatorului contravaloarea beneficiului acordat la incheierea contractului adica 400 de euro.
Daca pretul de 500 de euro al acelui telefon e umflat artificial iar pretul real e de 300 de euro vei plati operatorului diferenta dintre pretul real si pretul solicitat la inchierea abonamentului, adica 200 de euro.

Edited by danutz1, 05 May 2018 - 22:01.


#16
stlk

stlk

    Spartan Officer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,438
  • Înscris: 15.07.2008

View PostKyKyKyKy, on 05 mai 2018 - 20:38, said:

Postarea se va șterge în 3, 2, 1...
Nu de alta, dar înveți oamenii la prostii, iar nenea Vodafone nu poate permite așa ceva Posted Image
Cu toate  ca nu suport Vodafone  sunt de acord cu tine, nu cu ce a scris initiator!

View PostMembruAnonim, on 05 mai 2018 - 20:56, said:

Un topic foarte important. Ar trebui sa fie pinned
Era important mai degraba daca ne spunea metoda prin care treci de robotul Andreea (Relatii cu clientii) si ajungi rapid la un operator Posted Image

Edited by stlk, 06 May 2018 - 00:09.


#17
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Spui cuvantul magic "portare".

#18
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014

View Postdanutz1, on 05 mai 2018 - 21:58, said:

Mai exact inseamna returnarea contravalorii unor beneficii acordate consumatorului la semnarea contractului daca valoarea acestor beneficii este cuantificabila si echitabila prin raportarea la produse sau servicii similare de pe piata.

Exemplu: Iti faci abonament de 30 de euro pe 2 ani si iti telefon de 500 de euro la pretul de 100 de euro.
Dupa o luna reziliezi contractul. Vei plati operatorului contravaloarea beneficiului acordat la incheierea contractului adica 400 de euro.
Daca pretul de 500 de euro al acelui telefon e umflat artificial iar pretul real e de 300 de euro vei plati operatorului diferenta dintre pretul real si pretul solicitat la inchierea abonamentului, adica 200 de euro.
Asta cu beneficiul e discutabila. Se obicei e un telefon luat la pret mic. Dar daca pe piata gasesti peste tot telefonul ala la 500 de euro dar Vodafone il are la vanzare la 1000 de euro si la abonament cu 100 eu cat trebuie sa platesc? 400 sau 900? Corect ar fi 900. Ca ne raportam la pretul telefonului fara promotie la acelasi comerciant in momentul  incheierii contractului.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate