Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Honda Civic - Probleme climatizare AUTO

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
shtef91

shtef91

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 25.11.2014
Salut!

Am si eu nevoie de cateva informatii referitoare la modul in care functioneaza sistemul de climatizare pe o Honda Civic Sedan din 2016.
Modelul este asemenator cu cel din urmatorul link, cu o diferenta de 2 ani: http://asko.ro/blog/...da-civic-2014/.

Pana acum am mai condus urmatoarele masini care dispuneau de clima: Renault Megane, Opel Astra, Ford Focus.
La toate de mai sus, sistemul de comporta in felul urmator:
- setai o temperatura, apasai butonul de AUTO (sau alta denumire) si pornea clima
- aerul cald/rece intra prin aproximativ toate orificiile de aerisiere (parbriz, fatele din fata si la picioare) cu o intensitate mare la inceput, iar apoi scadea pe masura ce temperatura se apropia de cea setata
- clima chiar se oprea ocazional dupa atingerea temperaturii si pornea din nou in cazul in care era nevoie (functiona asemanator cu o centrala cu termostat intr un  apartament).

La Honda pe care o conduc in momentul de fata este o alta poveste...
- cand apas pe butonul de AUTO, porneste clima, dar doar printr un orificiu ales random...sau nu chiar...din ce am mai citit pe forumuri si mai vazut review uri, se pare ca senzorul ajusteaza directia din care vine aerul in functie de temperatura de afara.
- asadar, iarna sau cand sunt mai putin de x grade, baga numai la picioare...aproape complet useless intrucat stai mult si bine pana incalzeste in toata masina daca foloseste doar zona picioarelor
- vara baga numai prin fatele din fata...fapt care face mersul cu clima aproape imposibil, mai ales daca o vreo sensibilitate
- problema nu este numai ca baga numai prin fatele din fata ci si ca nu scade intensitatea cum se intampla la alte masini pe care le am condus
- vara este un frig in masina si am capul cat casa de atat aer conditional, dar ea tot baga cu 3-4 linii din 7-8-9 (nu le am numarat exact)
- ea scade de la maxim cand incepe, dar nu se opreste niciodata complet si nici nu scade pana la sa zicem 1-2 linii astfel incat sa nu-ti umfle capul.

In cartea masinii nu mentioneaza nimic...cand am fost la revizie cu ea, cei de la Asko de la Service ul din Chiajna au zis ca nu stiu nimic legat de zona de unde ar trb sa bage clima...au mai bagat niste freon in ea si a zis sa o mai urmaresc daca ii scade intensitatea aerului (nu a scazut).

Pe forumuri am gasit ce am scris mai sus ca in functie de temperatura de afara, baga ea pe unde vrea.

Este destul de stresat pentru ca de 1 an de cand am masina stau sa frec manual AC ul.

Am gasit in schimb in linkul cu Civic ul pe care vi l am dat mai sus o poza(atasata) in care se vede ca este pe AUTO, 22 de grade (presupun ca e vara), iar clima baga la 2 linii si prin fata si pe la picioare.
Setarea de mai sus mi se pare ideala, intrucat si AC ul cand este setat sa bage si prin fata si pe la picioare, la aceeasi intensitate, baga mult mai incet si mai comod, decat daca ar baga doar prin fata.

Deci aparent se poate....

M-ar interesa daca este vreun posesor de Honda sau vreun cunoscator care a mai intampinat aceasta problema?
Este normal sau ar trb totusi dupa un timp sa scada intensitatea aerului pana aproape de minim?
Se poate modifica cumva manual zona in care baga pe AUTO? Din cate stiu nu...pt ca orice apasare de buton ca sa modifici modul in care baga il scoate de pe automat.

Multumesc anticipat!

#2
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Sigur e automata?
La ce ai spus mai sus mi se pare ca la tine nu e climatizare automata ci manuala.
Eu sunt foarte multumti de climatizarea automata de la VW si Audi cu diferenta ca cel de la Audi are putere mai mare si e mai silentios.

Edited by Kroghy, 04 January 2018 - 12:41.


#3
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Kroghy, iar ai inceput cu fauveul? Ai o obsesie.

La japoneze clima e cam ciudata, la Mazda de exemplu intra pe recirculare si asta sta asa pana nu mai ai oxigen in masina...foarte enervant. Scoti de pe recirculare, sare din auto.

#4
shtef91

shtef91

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 25.11.2014
Din cate stiu eu da, este.
In ofera de cumparare scria: Climatizare cu reglaj automat si filtru de polen.
Si din nou in cea SH tot de la ASKO vad ca se mentioneaza: climatizare automata cu ventilatie pentru pasagerii din spate.
+ Are buton de AUTO si de AC separat

Nu cred ca am reusit sa atasez poza din linkul celor de la ASKO, dar o puteti vedea printre pozele de aici: http://asko.ro/blog/...nda-civic-2014/
Este imediat dupa cea cu rulajul.

#5
dan2626

dan2626

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 14.02.2009
la mine pe auto cand e rece afara baga doar la picioare ( incet ) pana se incalzeste motorul probabil nu trimite spre sofer si pasager fiindca aerul e rece in prima faza . iar la parpriz nu baga aer f. cald cand e f. rece afara probabil pt a nu supune geamul la diferente mari de temperatura ( existand riscul de a fisura geamul ) . In schimb cand se incalzeste motorul clima incepe sa bage si spre sofer & pasager .La mine fiind motor de 1.2 se incalzeste mai greu deci clima incepe mai tarziu . Sper sa rezolvi problema eu zic ca e ceva pe la soft probabil .

#6
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006

 dan2626, on 04 ianuarie 2018 - 12:50, said:

In schimb cand se incalzeste motorul clima incepe sa bage si spre sofer & pasager
Inseamna ca merge, dar asa e sistemul. Pana la urma si RealThing spune ca "La japoneze clima e cam ciudata".

#7
shtef91

shtef91

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 25.11.2014
Eu ieri am mers aprox 2h, deci se incalzise motorul.
Am mers 80% pe AC dar am incercat de vreo 2/3 ori sa dau drumu si la clima.
A mers vreo 10 minute dar la fel...numai la picioare si ventilatie mare. Si era si cald in masina ca se incalzise de la AC.

#8
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Asa face toate.
"Auto" la Honda ta inseamna ca masina are control total asupra climatizarii si nu prea ai ce-i face.
Daca ii setezi zonele unde sa trimita aerul, climatizarea ramane tot automata si-ti pastreaza temperatura constanta in masina regland ventilatorul dupa necesitati, dar dispare indicatia "Auto" de pe afisaj. Nu trece in mod "manual" decat daca apesi butonul A/C din dreapta.
Una dintre cele mai mari "probleme" ale acestei generatii de Civic este ca geamurile si parbrizul nu sunt atermice, lucru care unora le produce disconfort. Stiu ca multi si-au montat folie pe geamuri.
Pe mine nu m-a deranjat niciodata si o tin permanent pe Auto, la 22 grade.

Din manual (e un Copy/Paste din pdf, nu stau sa-l formatez):

Dacă sunt apăsate butoane în timpul funcţionării
climatizării în modul AUTO, funcţia butonului
apăsat are prioritate.
Indicatorul AUTO se stinge, dar funcţiile independente
de butonul apăsat vor fi controlate în
mod automat.
Pentru a preveni intrarea aerului rece din exterior,
ventilatorul poate să nu pornească imediat
după apăsarea butonului AUTO.
După ce aţi setat temperatura dorită, nu utilizaţi
butoanele de control al temperaturii mai mult
decât este necesar. Astfel, veţi prelungi perioada
necesară pentru atingerea temperaturii dorite.
Dacă în interior este foarte cald, îl puteţi răci mai
repede prin deschiderea parţială a geamurilor,
comutarea sistemului în modul AUTO şi setarea
temperaturii la minim. Schimbaţi modul de
funcţionare cu aer proaspăt în modul de recirculare
până când temperatura coboară.
Atunci când setaţi temperatura la limita
inferioară sau superioară, sunt afi şate indicatoarele
Lo, respectiv Hi.

(aici e butonul cu ventilatorul): Apăsarea butonului porneşte şi opreşte
sistemul de climatizare. Când este pornit, sistemul
revine la ultima setare selectată.
În modul ECON, sistemul permite fl uctuaţii mai
mari de temperatură.

Edited by danvlas, 04 January 2018 - 13:07.


#9
shtef91

shtef91

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 25.11.2014

 dan2626, on 04 ianuarie 2018 - 12:50, said:

la mine pe auto cand e rece afara baga doar la picioare ( incet ) pana se incalzeste motorul probabil nu trimite spre sofer si pasager fiindca aerul e rece in prima faza . iar la parpriz nu baga aer f. cald cand e f. rece afara probabil pt a nu supune geamul la diferente mari de temperatura ( existand riscul de a fisura geamul ) . In schimb cand se incalzeste motorul clima incepe sa bage si spre sofer & pasager .La mine fiind motor de 1.2 se incalzeste mai greu deci clima incepe mai tarziu . Sper sa rezolvi problema eu zic ca e ceva pe la soft probabil .
Tu o lasi pe Auto de cand pleci cu ea sau mai alternezi cu AC ul??
Eu cel mult cred ca am lasat o intr o vara la umbra pe AUTO aproape 3 sfeturi de 1h si baga la fel de tare prin fantele din fata.
In mers nu am rezistat mai mult de jumatate de ora cred ca imi umfla capul.

#10
mkdan2004

mkdan2004

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,032
  • Înscris: 16.07.2008
Am avut ceva timp in urma un Accord 2007 cu clima automata. Desi nu era cel mai bun sistem AC intalnit, nu am avut astfel de probleme. La pornire, clima setata pe Auto pornea la fel ca si pe VW,Mercedes sau BMW. Nu alegea random pe unde sa "sufle". Daca nu exista nici o setare pe undeva, sa nu fie o problema/optiune de codare. Nu cunosc ce posibilitati de codare exista pe Honda, dar cred ca gasesti pe ceva forumuri din afara.

#11
dan2626

dan2626

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 14.02.2009

 shtef91, on 04 ianuarie 2018 - 13:02, said:

Tu o lasi pe Auto de cand pleci cu ea sau mai alternezi cu AC ul??
Eu cel mult cred ca am lasat o intr o vara la umbra pe AUTO aproape 3 sfeturi de 1h si baga la fel de tare prin fantele din fata.
In mers nu am rezistat mai mult de jumatate de ora cred ca imi umfla capul.
eu o las tot timpul ( si vara si iarna ) pe auto + 23 grade .
trebuie insa sa vezi la tine de unde iti cupleaza ( decupleaza) compresorul . pt a nu tine compresorul pornit pe timpul rece si a avea un consum mai mare degeaba !

#12
dantt

dantt

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,140
  • Înscris: 10.06.2008
Am avut si eu printre altele (VW,Skoda,Audi,Bmw samd)un Accord din 2009.Clima functiona impecabil.Vara,cand era sin soare si pornea masina,fiind setata la 22 grade,pornea automat recircularea si bagaaer rece puternic,sa raceasca mai repede.Dupa un timp,recircularea se dezactiva si ventilatorul mergea mai incet,uneori foarte incet,cum e normal de altfel.Intr-adevar,in functie de temperatura setata si diferenta fata de afara,alterna locurile pe unde dadea aerul:picioare,parbriz,guri de aer frontale.Cred ca a fost,alaturi de cea de la BMW,una dintre cele mai bune climatizari detinute de mine pe o masina.Departe fata de VW/Skoda,unde tot umblu la butoane in special vara.Cred ca la tine e o problema la senzorul de temperatura din habitaclu,insa ma mir ca baietii de la Asko nu i-au dat de cap.

#13
Legi

Legi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,619
  • Înscris: 24.05.2014

 Kroghy, on 04 ianuarie 2018 - 12:48, said:

Adica asta http://asko.ro/wp-co...Pro-762x456.jpg
Arata ca un sistem de climatizare de pe masini europene din anul 2000.

nu cumva ai scris pe topicul gresit? Posted Image

on topic
Daca afara sunt -10 grade si tu setezi AUTO si temperatura 25 de grade la inceput o sa ti bage aer la picioare si odata cu cresterea temperaturi fluxului de aer o sa schimbe si fantele, picioare-parpriz, picioare-bord etc. Poti selecta si tu directia fluxului de aer si desi butonul de AUTO nu va mai fi verde climatizarea va ramane pe AUTO. Asta se intampla la japoneza mea dar nu Honda ci Toyota din aia antica si de demult!

Edited by Legi, 04 January 2018 - 13:22.


#14
shtef91

shtef91

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 25.11.2014

 danvlas, on 04 ianuarie 2018 - 13:01, said:



Dacă sunt apăsate butoane în timpul funcţionării
climatizării în modul AUTO, funcţia butonului
apăsat are prioritate.
Indicatorul AUTO se stinge, dar funcţiile independente
de butonul apăsat vor fi controlate în
mod automat.


Sectiunea de mai sus mi a atras si mie atentia pentru ca era si in carte.
Nu stiu daca am inteles bine, dar aparent daca este pe Auto si apesi alt buton (in cazul meu as vrea de exemplu sa schimb locul de unde baga si sa apas butonul de MODE pana ajung la setarea picioare+fata de exemplu), nu mai este afisat AUTO, dar clima functioneaza in continuare.

Voi ati inteles la fel?

 Legi, on 04 ianuarie 2018 - 13:20, said:

nu cumva ai scris pe topicul gresit? Posted Image

on topic
Daca afara sunt -10 grade si tu setezi AUTO si temperatura 25 de grade la inceput o sa ti bage aer la picioare si odata cu cresterea temperaturi fluxului de aer o sa schimbe si fantele, picioare-parpriz, picioare-bord etc. Poti selecta si tu directia fluxului de aer si desi butonul de AUTO nu va mai fi verde climatizarea va ramane pe AUTO. Asta se intampla la japoneza mea dar nu Honda ci Toyota din aia antica si de demult!

O sa incerc si eu fix scenariul asta. Sa incerc sa modific doar directia fluxului de aer si sa il urmaresc daca intradevar baga desi nu mai este pe AUTO si daca daca isi mai ajusteaza singura debitul de aer.

#15
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

 shtef91, on 04 ianuarie 2018 - 13:31, said:

Sectiunea de mai sus mi a atras si mie atentia pentru ca era si in carte.
Nu stiu daca am inteles bine, dar aparent daca este pe Auto si apesi alt buton (in cazul meu as vrea de exemplu sa schimb locul de unde baga si sa apas butonul de MODE pana ajung la setarea picioare+fata de exemplu), nu mai este afisat AUTO, dar clima functioneaza in continuare.

Voi ati inteles la fel?
Nu numai ca asa am inteles, dar la mine chiar asa se si intampla. Umblu la "Mode" doar atunci cand nu vreau sa-mi sufle vantul pe gurile centrale (alea nu au clapeta de inchidere).

#16
shtef91

shtef91

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 25.11.2014

 danvlas, on 04 ianuarie 2018 - 13:37, said:

Nu numai ca asa am inteles, dar la mine chiar asa se si intampla. Umblu la "Mode" doar atunci cand nu vreau sa-mi sufle vantul pe gurile centrale (alea nu au clapeta de inchidere).

Super :)
Merci mult pt info si pt sfaturi.
O sa incerc si la a mea sa vad cum se comporta.

#17
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006
Instalatia de climatizare nu are nici pe naiba. Ideea este simpla:
- cea mai eficienta cale de a incalzi o incinta este de jos in sus. De ce? Aerul mai rece sta jos, aerul mai cald sta sus, automat daca tu bagi caldura jos aceasta se va ridica si va face loc altui aer rece, care la randul lui va fi incalzit si asa mai departe.
- cea mai eficienta cale de a raci o incinta este de sus in jos, invers fata de incalzire. De ce? Aerul mai rece bagat prin partea superioara coboara, aerul mai cald va urca si va fi racit.

Dureaza mult mai mult sa incalzesti o incinta de sus (toata caldura va sta sus, jos frig) sau sa o racesti de jos (tot aerul rece va sta jos, sus va ramane cald).

In plus, creand curenti ascendenti / descendenti in interiorul masinii turatia ventilatorului poate fi mai mica (confort mai mare), fizica facand parte din treaba in locul acestuia.

Climatizarea masinii nu are rolul de a te incalzi pe tine sau anumita parti componente din corpul tau ci aerul din masina asa ca va functiona pe AUTO astfel incat sa faca asta cat mai rapid. Clima nu alege random pe unde sa bage ci alege in functie de ce are de facut (racire / incalzire) si diferenta de temperatura din mediul ambiant fata de temperatura setata.

Cat despre functionarea "climei", instalatia de climatizare nu inseamna doar AC. "Clima" este toata instalatia in sine, AC-ul este doar o componenta a acesteia. Deci "clima" functioneaza si fara AC si, atentie, si fara sa scrie AUTO pe bord. Atat timp cat ea este pornita (si nu pe OFF) ea functioneaza.

In general AUTO apare pe bord cand toate functiile climatizarii sunt in mod automat. Functiile acestea sunt:
- viteza ventilator;
- AC;
- orientare jet aer;
Aproape la toate sistemele automate, trecerea pe manual a uneia dintre ele (oprirea fizica a AC-ului, schimbarea treptei de ventilatie, schimbarea orientarii jetului de aer) nu atrage iesirea din modul automat al celorlalte insa scoate indicatorul AUTO pentru ca nu mai este indeplinita conditia ca el sa apara: Toate functiile sunt trecute pe automat.
Abia daca le modifici pe toate, atunci climatizarea functioneaza in mod manual complet si nu va mai umbla la nimic.

Edited by closchkutza, 04 January 2018 - 14:05.


#18
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005

 shtef91, on 04 ianuarie 2018 - 13:31, said:

...
Nu stiu daca am inteles bine, dar aparent daca este pe Auto si apesi alt buton (in cazul meu as vrea de exemplu sa schimb locul de unde baga si sa apas butonul de MODE pana ajung la setarea picioare+fata de exemplu), nu mai este afisat AUTO, dar clima functioneaza in continuare.
....

Ai inteles perfect !
Asa se intampla lucrurile in realitate.
Diferenta dintre modul full AUTO si modul AUTO cu interventia ta in ce priveste modul de distributie al aerului pe gurile de ventilatie, este chiar asta: in full AUTO, "masina" va alege pe unde sa introduca aerul in habitaclu.
Temperatura setata in masina ramane "valabila" si ca atare, indiferent daca distributia aerului se face full auto sau pe unde vrei tu, debitul si temperatura aerului introdus in habitaclu vor fi ajustate automat.
Asa se intampla si la Civicul pe care l-am avut, asa se intampla si la cele doua Subaru pe care le detin in prezent.
La XV, in ultima vreme, tin clima doar pe full Auto ( cu exceptia situatiilor in care am nevoie sa dezaburesc/dezghet parbrizul si geamurile portierelor fata - dar pentru asta este un buton separat si la dezactivarea acestuia se intoarce in modul full auto).

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate