Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Elicopterul războiului american de secesiune care a ridicat peste 270 kg!
Last Updated: Dec 29 2017 19:17, Started by
energizer777
, Dec 25 2017 13:49
·
0
#1
Posted 25 December 2017 - 13:49
Elicopterul războiului american de secesiune care a ridicat peste 270 kg! Sute de oameni l-au văzut.
1904-06-24, Edward Wellman Serrell, “A Flying Machine in the Army”, Science, New York, N. Y., June 24, 1904, vol. XIX, no. 495, pp. 952-955. O mașină zburătoare pentru armată Primul lucru făcut a fost sa se realizeze o elice de 18 inch în diametru care sa fie rotită la diferite viteze pentru a vedea cât de mult ridică. Aceasta a fost realizată din alamă foarte subțire, și pe un cadru de sârmă, foarte asemănător cu cele utilizate acum [n. anul 1904] pentru ventilație și suflare, alimentate la curent electric. S-a găsit că o pală goală, cu un umăr abrupt, părea a fi cea mai bună. S-a constatat că o greutate considerabilă ar putea fi ridicată și, pentru a încerca ce se putea face la scară mare, a fost construită o elice cu diametrul de treizeci și două de picioare, palele din cea mai subțire foaie de fier care se putea achiziționa, rotirea fiind asigurată prin curea. Contrar așteptărilor, atunci când aceasta a fost turată la viteză mare într-o turnătorie care avea un acoperiș înalt, greutatea care putea fi ridicată era cu mult superioară celei a rotorului în sine, aproximativ șase sute de livre sau mai mult, și apoi în patruzeci de secunde rotorul și greutățile cădeau de unde au plecat, nu conta cât de repede era turată elicea. Acesta a fost un lucru dificil de înțeles. De ce se comporta așa? Când era învârtită la o viteză dată, plecând din repaus, în aer staționar, o anumită turație făcea rotorul să sară foarte repede în sus de-a lungul axului vertical, ridicându-și propria greutate și apoi brusc, și pe măsură ce turația era mărită, acesta aluneca în jos pe axul vertical după un interval niciodată peste patruzeci de secunde, incapabil sa-și susțină propria greutate. Sute de oameni l-au văzut. Testul a fost repetat iarăși și iarăși. Nimeni nu a înțeles de ce se comporta așa cum se comporta. S-a revenit apoi la elicea de alamă de optsprezece inch și s-a constatat că, după o anumită perioadă, aceasta trecea prin aceleași stadii ca rotorul mare, dar perioada capabilității de a ridica era de multe ori mai extinsă la modelul mic decât la cel mare. După o lungă investigație, s-a constatat că rotoarele de orice dimensiune, atunci când erau turate la punct fix, suflau un curent descendent de aer care repede devenea aproape sau chiar la fel de rapid ca pasul elicei, deci nu mai ridicau nimic. Cu toate acestea, când rotorul era montat la capătul exterior al unui braț lung, care se rotea în jurul unui ax, pentru a aduce în permanență elicea în aer nou, capacitatea de ridicare nu dispărea niciodată și avea un anumit raport cu viteza, și au fost colectate date pentru dimensionarea mașinii. ... Nimic nu este cunoscut de autor relativ la detaliile mașinii recent încercate de frații Wright în Carolina de Nord, cu excepția celor obținute din relatări imperfecte de ziar, dar din ce s-a publicat se pare că mașina lor seamănă foarte mult, dacă nu este identică, cu cea pentru armată descrisă aici; dar fie că este sau nu așa, trebuie să-i felicităm foarte mult pentru succesul cu care și-au încununat eforturile și acest gând se extinde la vechiul meu prieten - Chanute - despre care se spune că i-a ajutat. EDWARD WELLMAN SERRELL. ----------- Se pare că frații Wright (și alții), când au zburat pentru prima dată în 1908, au fost depășiți cu aproximativ 40 de ani. Mașină de zbor mai grea decât aerul, capabilă să ridice un om, fusese demult construită și testată în fața a sute de oameni. Este evident că ofițerul pensionar EDWARD WELLMAN SERRELL a scris textul sub influența numeroaselor articole de ziar, care au apărut după 17 Decembrie 1903, prezentând avionul celor doi echipat cu o elice ridicătoare plasata dedesubt. Marea întrebare ar fi: Există dovezi solide că elicopterul (captiv) menționat mai sus, cu o elice de 32 picioare în diametru, care a ridicat peste 600 livre, a fost testat și a zburat sau totul nu este decât o pretenție pe modelul celor 160 zboruri pe care cei doi inventatori din Dayton au susținut că le-au efectuat între 17 decembrie 1903 și 5 octombrie 1905? (vezi: The Wright Brothers and Their Claims - The Timeline of a Fraud) |
#2
Posted 25 December 2017 - 14:04
Analfabet functional?
Unde scrie ca a ridicat macar 100 kg PESTE greutatea lui si a mecanismului care asigura rotirea elicei??? |
#3
Posted 25 December 2017 - 14:30
Intregul articol se poate descarca de aici:
https://www.jstor.or...an_tab_contents 1904-06-24 A Flying Machine in the Army - Science - New York.pdf 912.96K 7 downloads Chiar dacă motorul era extern, ridicarea a 270 kg, cu o elice de elicopter, în jurul anului 1865, reprezinta o performanta extraordinara. Un elicopter Mosquito de 242 kg, greutate totala, are motor de 60 CP. Edited by energizer777, 25 December 2017 - 14:39. |
#4
Posted 25 December 2017 - 15:00
De Traian Vuia s-a auzit acolo-n America?
Definitia avionului nu era despre un "elicopter captiv" trebuia cu mijloace proprii sa depaseasca gravitatia |
#5
Posted 29 December 2017 - 19:13
Povesti exista multe dupa legende.Daca era macar o poza sau o schita dupa masinarie ti-ai mai fi putut exprima o parare.Dupa calculele mele de nespecialist,ar fi fost nevoie de vreo 75 de CP ca sa ridici cele 270+100kg daca elicea ar fi cantarit atat.Iar fenomenul de scadere a portantei de la o anumita inaltime s-ar putea explica astfel:in secolul 19 nu se cunosteau inca profilele aerodinamice care creaza portanta prin presiune si suprapresiune pe extradosul aripii sau palei.Presupunand ca s-a folosit o suprafata plana la un anumit unghi,aceasta o creat portanta numai prin prsiunea la intradosul aripii.Aceasta presiune este mare in apropierea solului generand asa numitul efect de sol.O data cu ridicarea elicii de la sol,dispare si efectul respectiv portanta scazand drastic.
|
#6
Posted 29 December 2017 - 19:17
este clar ca lumina noptii, brusli il bate pe vandam ..
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users