Rulmentii trebuie sa aibe neaparat joc C3 cei de la masina de spalat Samsung WF1602WUV?
Last Updated: Apr 26 2018 18:58, Started by
July02
, Oct 06 2017 16:32
·
0
#19
Posted 06 October 2017 - 20:35
July02, on 06 octombrie 2017 - 16:32, said:
Rulmentii de la masina de spalat Samsung WF1602WUV trebuie sa aibe neaparat joc C3 ? sau din contra jocul ala face rau la tripoda - generand vibratii suplimnetare in timpul rotatiilor ? si facand sa se rupa tripoda in timp...? sau neavand joc se genereaza trepidatii prin miscarea rulmentului- generand vibratii suplimnetare in timpul rotatiilor ? si facand sa se rupa tripoda in timp...? Intr-un sfert de secol de surubarit masini, eu n-am vazut tripoda rupta decat din cauze de coroziune exxcesiva. Rulmentii care se monteaza la MS trebuie sa aiba joc pentru ca sunt montati cu strangere pe inelul exterior, iar prin presarea lor in lagar dispare partial sau total acest joc. Daca ei nu ar avea joc din constructie, s-ar gripa repede in functionare. |
#20
Posted 06 October 2017 - 21:21
Tot fără polemică...
1. Mi se pare cel puțin dubios ca rulmentul să fie cu strîngere pe inelul exterior, mai ales cînd vorbim de un radial-axial ordinar. Eu unul nu am auzit de așa ceva! La acest tip de rulmenți, strîngerea se realizează exclusiv pe ax, deoarece inelul exterior este foarte subțire și fără rezistență (în comparație cu inelul interior, evident), asta ca să nu mai vorbim de tensiunile de compresiune ce ar apărea. Da, există și rulmenți care se montează cu strîngere pe alezaj, dar, de obicei, aceștia sînt compuși din două părți distincte (de exemplu, rulmenții conici). Aceștia se montează și cu sistem de ajustare a jocului de montaj. Și, în general, jocurile astea diferite nu prea au de-a face cu tipurile de strîngere la montaj, ci mai mult cu compensările de dilatare termică (în funcție de regimurile de turație și de încărcarea la care sînt supuși rulmenții). 2. Nu se poate scoate complet jocul la montaj. Nu de alta dar, prin funcționare, apare încălzirea... iar prin încălzire se cam „umflă” toate. Dacă nu ar avea spațiu să se „umfle”, ce s-ar întîmpla oare...? Edited by crislacor, 06 October 2017 - 21:22. |
#21
Posted 07 October 2017 - 17:25
crislacor, on 06 octombrie 2017 - 21:21, said:
Tot fără polemică... 2.Nu numai ca poate disparea jocul complet, dar am avut situatii cand, incercand sa montez un rulment de precizie superioara (joc foarte mic) acesta era aproape blocat in lagar. |
#22
Posted 07 October 2017 - 19:44
1. În cazul mașinilor de spălat, strîngerea (blocarea) inelelor interioare este axială (prin șurubul de fixare a fuliei), deoarece rulmenții, fiind cu montaj de alunecare pe ax, sunt practic flotanți. Iar faptul că inelele exterioare intră fix în alezaj, asta nu înseamnă că e montaj cu strîngere! Ar fi un dezastru pentru mașina de spălat să aibă rulmenții joc în alezaj.
Da, se folosesc alezaje libere la rulmenți, în principal în aplicațiile în care se ajunge la temperaturi înalte și inelul exterior are nevoie de spațiu pentru dilatare. Dar, în aceste cazuri, inelul exterior este imobilizat axial (în majoritatea cazurilor, doar la unul din cei doi rulmenți), ceea ce nu se poate spune despre mașinile de spălat... 2. Scuze, dar în cazul prezentat de tine, ori rulmentul respectiv nu a fost bine ales, ori toleranța de execuție a alezajului și/sau a axului nu au fost cele corecte. Un rulment montat corespunzător se învîrte lin și nu „agață” (fenomen ce apare în cazul unei strîngeri anormale). |
#23
Posted 22 April 2018 - 11:16
Salut.am luat si eu o masina samsung.are bataie de noua in sensul ca bate ceva indiferent de greutatea incarcaturii.am pus mana pe tambur si are un mic joc sus-jos.ce credeti e defecta din fabrica?
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users