Parere montaj GPL pe VW Polo 2007
Last Updated: Jan 29 2018 18:20, Started by
95-DMC
, Oct 02 2017 20:40
·
0
#1
Posted 02 October 2017 - 20:40
Buna seara! Ma aflu intr-o dilema din care nu pot iesi. Detin un VW Polo 9N, 1.2, 12 valve, 51kw, cod motor BZG.
Din cauza scumpirilor benzinei/motorinei ma tot „bate gandul” sa montez pe masina GPL. As dori cateva pareri din partea dvs, daca detine cineva o asemenea masina cu gpl, care ar fi avantajele, dezavantajele, (probleme, daca sunt). Multumesc anticipat! |
#2
Posted 02 October 2017 - 20:47
stiu pe cineva cu un polo pe gpl si merge bine. dar nu stiu ce motor are. iti spun maine daca ai rabdare. stiu doar ca merge cu ea bine-merci. are butelie toroidala.
|
#3
Posted 02 October 2017 - 21:39
CiureaDaniel, on 02 octombrie 2017 - 20:40, said:
Buna seara! Ma aflu intr-o dilema din care nu pot iesi. Detin un VW Polo 9N, 1.2, 12 valve, 51kw, cod motor BZG. Din cauza scumpirilor benzinei/motorinei ma tot „bate gandul” sa montez pe masina GPL. As dori cateva pareri din partea dvs, daca detine cineva o asemenea masina cu gpl, care ar fi avantajele, dezavantajele, (probleme, daca sunt). Multumesc anticipat! Am un Polo versiune mai veche. Avantajele snt ca vei consuma gaz in loc de motorina/benzina. Dezavantajele sunt ca trebuie sa stochezi butelia undeva, Polo nu e o masina prea generoasa ca spatiu. De altfel nici nu consuma prea mult ca sa merite investitia. Mai bine o lasi asa. |
#5
Posted 02 October 2017 - 23:03
Un motor de 1.2 ma gandesc ca nu are un consum de speriat... crezi ca merita conversia? si investitia? cam cati km parcurgi pe an? motorul in sine nu o sa aiba probleme daca va functiona pe gpl, singura chestie e ca nu prea stiu daca renteaza la un motor mic.
|
#6
Posted 03 October 2017 - 05:28
Drag0n_X, on 02 octombrie 2017 - 23:03, said:
Un motor de 1.2 ma gandesc ca nu are un consum de speriat... crezi ca merita conversia? si investitia? cam cati km parcurgi pe an? motorul in sine nu o sa aiba probleme daca va functiona pe gpl, singura chestie e ca nu prea stiu daca renteaza la un motor mic. |
#7
Posted 03 October 2017 - 05:32
Daca ai banutii pentru instalatie, iti recomand s-o pui. Principalul avantaj e pretul. Consumul va fi acelasi, dar la juma de pret.
Ca dezavantaj ar fi o a doua revizie. Pe mine ma costa 80 lei in plus. Ar mai fi parcările, dar la nivel nu sunt probleme (nici n-am fost dat afara când am parcat la interior. |
#8
Posted 03 October 2017 - 06:38
Depinde si la ce e folosita masina. Ca exemplu, un coleg povestea prin anul 2000 ca o ruda isi cumparase sh o masinaTico cu instalatie gpl. Avea nevoie numai pentru naveta zilnica intre 2 localitati, deci strict transport 1-2 persoane. Instalatia avea gabarit mic dar nici Tico nu e mare, in portbagaj incap o servieta si o umbrela, nu?
|
#9
Posted 03 October 2017 - 07:58
Butelia se poate pune in locul rotii de rezerva. Asa o am eu pusa, iar roata sta in portbagaj. Nu ma deranjeaza, nu transport bagaje voluminoase.
|
#10
Posted 03 October 2017 - 08:00
In general, sunt adeptul instalatiilor gpl din mai multe motive:
1. Economie la buzunar: 50L GPL vs 50L Benzina = 125 ron vs 250 ron. Asta e teoria. In practica e cam 170 pentru GPL ca mai consumi si benzina. 2. Poluezi mai putin. 3. Poti merge fara oprire peste 1000km (daca e cazul). Dezavantaje: 1. Costuri initiale marisoare: 2000-3000 ron, in functie de producator si de masina pe care o pui. 2. Mai putin loc in portbagaj. Parerea mea e ca daca faci suficienti km, adica peste 15.000 pe an, renteaza 100% instalatia GPL. Se amortizeaza in vreo 2 ani. Daca faci sub 10.000 pe an, las-o pe benzina. Revizia nu e cine stie ce cost: 50-100 ron/an Eu intru cu a mea si la subteran. Nu mi-a zis nimeni, nimic, vreodata. Si in privinta celor care spun ca nu e safe in caz de accident, eu sunt de parere ca butelia de GPL e mult mai sigura decat rezervorul de plastic. In caz de accident, e suficient spatiu de comprimare a gazului. Mai repede se va sparge rezervorul de benzina decat butelia de gaz. |
|
#11
Posted 03 October 2017 - 08:36
#12
Posted 03 October 2017 - 08:42
Legat de butelie, seful prietenei are butelia sub masina, in locul rotii, desi spatiul la el nu e o problema (Dacia Lodgy). Depinde pe ce masina montezi si renteaza daca faci km. Poti sa faci si 7-8000 pe an, dar amortizezi in timp mai indelungat.
Se intampla, dar majoritatea care au probleme sunt cu intervenzii la montaj neautorizate (se merge pe premisa ca mai modific din calculator putin mai mult pentru mai multa putere). Am vazut masina cu instalatie de 10 ani si nu are nimic. Functioneaza perfect. |
#13
Posted 03 October 2017 - 10:15
#16
Posted 03 October 2017 - 12:54
Daca a explodat, e de investigat cauza. Sunt destul de convins ca ceva era in neregula. Se fac 10 ani de cand "exploatez" masini cu GPL (peste 300.000km, in total) si nici una n-a avut probleme sa scape gaz, mai ales pe la butelie.
O butelie tratata cu indiferenta si lasata sa rugineasca ani de zile, cu siguranta face probleme. De altfel, producatorul recomanda schimbarea buteliei de GPL cu una noua la fiecare 8 sau 10 ani (nu retin exact). Daca el o fi avut butelia din 2005...e de inteles. Bine ca a scapat teafar. |
#17
Posted 03 October 2017 - 20:45
Multumesc pentru raspunsurile oferite! Masina o am de aproximativ 2 saptamani, nu am apucat sa ii fac consumul, dar daca se poate sa ies mai ieftin la carburant, de ce nu?
|
#18
Posted 04 October 2017 - 09:03
Sper ca ti-ai facut calculele... sa vezi in cat timp se amortieaza, da ?
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users