Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 

Problema electrica Piaggio Hexagon 125 cc

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
Vakulla

Vakulla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 31.05.2009
Buna seara. Problema a aparut din senin,motorul porneste fara probleme la pedala,are relanti bun,se tureaza bine,in schimb,nu se mai aprinde nimic la el:lumini,semnalizari,frana,claxon.Am verificat sigurantele,sunt in regula.Bateria este noua. Am incercat si fara baterie,acelasi rezultat. Ma poate ajuta cineva cu un sfat?

#2
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005
http://scooterforum...._125-jpg.33298/

sursa pentru schema din atasament: http://www.pdfmotoma...fbdc16eb0cf4c20

Ai tensiune pe sigurante?

Attached Files


Edited by dicdobre, 22 August 2017 - 21:22.


#3
Vakulla

Vakulla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 31.05.2009
dicdobre multumesc de raspuns. Schema electrica o am si eu(am carticica originala de la el). Ideea e ca nu ma ajuta prea mult,m-am uitat pe schema ca broasca la inundatie :) nu sunt de meserie. Ca novice,ce as mai putea face in afara de a masura tensiunea pe sigurante? Daca e tensiune pe ele,ce sa mai verific? Vizual am verificat toate firele la care am acces,sa nu fie vreunul rupt sau ceva,am verificat fisele sa fie fixate bine. Am un releu cu 4 fire din care unul merge la baterie(nu stiu ce rol are),l-am schimbat si pe ala ca aveam unul nou de rezerva,acelasi rezultat...Incerc azi sa fac rost de un ampermetru sa verific ce ai zis si revin cu un raspuns.

#4
gabimilo1

gabimilo1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 966
  • Înscris: 10.01.2011
salut
verifica (daca nu ai facut asta) siguranta aceea unde scrie ,,25 A Fuse,, pe schema pe care ti-a dat-o colegul @dicdobre - este deasupra cuvintului ,,Hexagon ...,,

verifica sa ai curent si pe o parte si pe cealalta sau sa nu fie firele de pe spatele ei sarite.

nu stiu unde este pozitionata pe scuter, ar trebui sa fie o siguranta mai babana decit celelalte.

dupa schema,pe baterie vin doua fire rosii , la plus, verifica si vezi sa faca bine contact in papuc (mai ales) si pe borna.

Edited by gabimilo1, 23 August 2017 - 08:46.


#5
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005
Cred ca daca siguranta de 25A e arsa nu ar mai merge aprinderea.

@initiator
Nu-i musai sa ai un voltmetru, cu o lampa de control (bec 12V + doua fire) se pot face verificari sa vezi unde pierzi plusul.
Firul care vine da la baterie la releu are tensiune pe el?

#6
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Cauzele poti fi chiar banale , undeva pe traseu s-a intrerupt un fir sau lipsa masa ( rupt , ruginit ) ; parerea mea este sa mergi la un electrician daca nu te picepi . Teoretic ar trebui sa dai jos carenele si sa te apuci babeste de verificat cabluri .

#7
Vakulla

Vakulla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 31.05.2009
Noroc! Firul rosu care pleaca de la baterie se imparte in doua: un fir mai subtire care trece prin siguranta de 25 A si de acolo pleaca in sistem si o parte mai groasa care intra in releul de care am pomenit initial,iese din el si pleaca in circuit. SIguranta de 25 este nu este arsa,ciudat(sau nu) este ca motorul porneste si fara ea. Problema e ca nu am tensiune deloc pe ea,am verificat cu ampermetru(si cu bec). Am mai gasit ceva fire prapadite,le-am desfacut  si reizolat in speranta ca acolo ar putea fi buba.Nu e nici asta. Am scos toate fisele vizibile,le-am curatat si le-am pus la loc. Same shit. Posibil sa fii murit subit releul de incarcare? Ce ziceti?

#8
gabimilo1

gabimilo1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 966
  • Înscris: 10.01.2011
salut,

pe siguranta de 25 A trebuie sa ai curent ( un fir de la lampa de control il pui pe siguranta si celalalt la sasiu, unde ai masa = trebuie sa se aprinda lampa de control.).

daca nu ai curent pe siguranta verifica firul de la baterie pinala ea, inclusiv in papucul de la baterie, uneori nu face bine contact acolo.

poti pune doar de proba un fir de la baterie direct pina la siguranta, asa vezi daca e firul de vina.

scuterul trebuia sa functioneze doar cu bateria pina cind se consuma, daca e releul de incarcare defect nu mai incarca si in putin timp ti se descarca bateria.

dar ar fi trebuit sa - ti mearga luminile.

Edited by gabimilo1, 24 August 2017 - 08:07.


#9
Micenae

Micenae

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,142
  • Înscris: 22.08.2017

View PostVakulla, on 23 august 2017 - 17:18, said:

Noroc! Firul rosu care pleaca de la baterie se imparte in doua: un fir mai subtire care trece prin siguranta de 25 A si de acolo pleaca in sistem si o parte mai groasa care intra in releul de care am pomenit initial,iese din el si pleaca in circuit. SIguranta de 25 este nu este arsa,ciudat(sau nu) este ca motorul porneste si fara ea. Problema e ca nu am tensiune deloc pe ea,am verificat cu ampermetru(si cu bec). Am mai gasit ceva fire prapadite,le-am desfacut  si reizolat in speranta ca acolo ar putea fi buba.Nu e nici asta. Am scos toate fisele vizibile,le-am curatat si le-am pus la loc. Same shit. Posibil sa fii murit subit releul de incarcare? Ce ziceti?

Este posibil sa porneasca daca are sistem de aprindere independent de instalatia de 12V. Scuterele care pornesc fara baterie sunt asa si de regula sunt cu aprindere cu modul de aprindere AC. Au o bobina care produce curentul necesar aprinderii cand dai la pedala. In imaginea de mai jos bobina infasurata in negru este pt aprindere, produce curent alternativ cand dai la pedala:

Attached File  1111.JPG   229.42K   11 downloads

#10
Vakulla

Vakulla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 31.05.2009
Da Micenae,tipul asta de Piaggio functioneaza cu sau fara baterie. Fara baterie luminile,semnalizarea,etc palpaie la relanti si cresc la puterea normala cand esti in mers si motorul este turat,e pe principiul dinamului. Daca ii pun bateria am curent la toate,sigurante,lumini si ce mai e,dar nu pot merge asa ca o descarc rapid. Fara baterie nu mai am decat curentul la pornire. Am chemat si un electrician care s-a dat batut.El zice ca nu e releul de incarcare.Chiar daca acesta a crapat si nu mai incarca bateria,tot ar trebui sa am curent pentru lumini si restul.Inca o data a verificat si el firele si nu a gasit nimic suspect.Daca nu e releul,atunci ce piesa poate cauza lipsa curentului?

#11
gabimilo1

gabimilo1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 966
  • Înscris: 10.01.2011
salut

View PostVakulla, on 22 august 2017 - 19:49, said:

nu se mai aprinde nimic la el:lumini,semnalizari,frana,claxon.

View PostVakulla, on 30 august 2017 - 02:40, said:

. Daca ii pun bateria am curent la toate,sigurante,lumini si ce mai e,dar nu pot merge asa ca o descarc rapid.

nu te supara dar eu nu inteleg, ai sau nu curent la lumini cu bateria montata?

probabil nu incarca alternatorul,

conform schemei din postul #2 (pdf - ul), alternatorul poate fi defect, sau releul de incarcare, sau piesa de sus - ignition control unit defecta.

releul zici ca e bun

la alternator pot fi fire dezlipite in el

eu as verifica urmatoarele:

daca ai la bord un martor rosu cu o baterie pe el verifica sa nu fie ars, unele alternatoare isi iau excitatia prin becul ala.

daca becul e ars, alternatorul nu iti incarca (presupun ca de fapt asta e defectul tau si nu ca nu ai lumini la moto cu bateria montata)

alternatorul nu incarca nici daca nu ai plus pe siguranta de 25 A cu bateria montata caci aceea alimenteaza cu + releul regulator ->(urmareste firul rosu din siguranta, celalalt + pentru releul de incarcare vine din contact) - deci releul de incarcare trebuie sa aiba 2 fire rosii cu +, unul din siguranta de 25 si unul dupa ce pui contactul.

nu mi-o lua in nume de rau, eu incerc sa te sfatuiesc doar cu schema din postul 2 si din ceea ce inteleg din postari,tu esti cel care decide ce faci.

Edited by gabimilo1, 30 August 2017 - 20:55.


#12
gabimilo1

gabimilo1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 966
  • Înscris: 10.01.2011
vezi ca pe schema din postul 2 becul de la bord pe care te sfatuiesc sa-l verifici este notat cu charge w/l.

#13
Vakulla

Vakulla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 68
  • Înscris: 31.05.2009
Neata! gabimilo,poate nu m-am facut inteles :) Mai zic o data. Daca ii pun bateria la moto,se aprind toate,totul functioneaza normal,pornire la starter,inclusiv martorii din bord de care ziceai,tensiune la siguranta de 25,lumini,claxon si-asa mai departe. Ce am omis sa va spun este ca martorul de baterie din bord nu se mai stinge dupa pornire.Inainte,statea aprins cand puneam contactul,porneam motorul si imediat dupa se stingea. Fara baterie nu mai am nimic din cele enumerate mai sus.

#14
Micenae

Micenae

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,142
  • Înscris: 22.08.2017
Inseamna ca ai probleme cu incarcarea, cat ai curent in baterie functioneaza toate anexele iar dupa ce ramai fara curent mai functioneaza doar aprinderea care are curent din alta sursa (o bobina separata in generator).

#15
gabimilo1

gabimilo1

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 966
  • Înscris: 10.01.2011
salut
@micenae are dreptate, martorul acela de baterie arata ca nu incarca
trebuie vazut alternator si releu de incarcare.
eu nu am moto dar la masini cind nu incarca de obicei e de vina releul de incarcare care cuprinde si carbunii si este montat pe alternator.
tie ti-a zis electricianul ca asta e ok.
daca firele sint in regula si alimenteaza corect fiecare aparat atunci mai ramine doar alternatorul
vezi sa nu fi remediat gresit firele (legate gresit, ai zis mai sus ca au fost ceva probleme pe la fire)
verifica contactul cu cheie, vad ca alternatorul este legat acolo cu un fir verde, precum si la modulul ignition control unit.

#16
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Cu alte cuvinte , magnetoul e bulit .

#17
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005
De unde pana unde magnetou?

In schemele electrice pe care le-am postat mai sus nu apare magnetou.

Daca au fost anulate/ demontate alternatorul si aprinderea originala (conform schemelor) si inlocuite cu magnetou - avem o strutocamila.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate