Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

nu am retur pe masina, e posibil?

- - - - -
  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
manu10

manu10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 10.12.2014
salutare,
pe scurt am descoperit ca la masina nou cumparata ( Renault 4 din 1982 ) nu am retur la pompa de benzina ( precizez ca este originala) iar cum carburatorul e de Dacia pe masina nu am retur nici acolo ( banuiesc ca ar fi existat pe carburatorul original ).
m-am tot uitat pe sub masina si nu vad decat tava de tur care vine de la rezervor si intra in pompa!
amu, ori masina nu are retur, ori fostii propietari au anulat returul cand au pus carbu de dacia!
am ajuns aici incercand sa-mi explic pierderile de benzina din carburator pe la bucse ( la inceput avea pierderi mari, dar dupa ce-am mai bricolat pe acolo acum are doar  cateva picaturi pierdere, dar sacaitoare )
atasez niste poze gasite pe net unde se vede un rezervor demontat de pe un R4 si care are doua tzatze ( deci clar tur si retur ) dar si alta poza unde pare a fi o singura tava, doar tur...

Attached Files



#2
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009
restaurare ?

#3
manu10

manu10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 10.12.2014

 petre69, on 18 iunie 2017 - 21:04, said:

restaurare ?
cum ziceam, pozele nu-mi apartin, dar ajuta sa intelegem problema...
mda, si eu ma chinui sa aduc masinuta cat mai aproape de starea initiala, dar e greu fara documentatie si fara experienta.. ma tot chinui sa inteleg modificarile aduse de fostii propietari si sa remediez cat pot..

#4
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,777
  • Înscris: 22.12.2006
daca te referi de pierderi la bucsile axului clapetei, alea nu au legatura cu existenta returului.
au fost sisteme fara retur, cand inchidea cuiul ponto din carburator, membrana pompei de benzina ramanea intr-o pozitie oarecare si bratul pompei pe care apasa cama ramanea retras si nu il mai actiona aceasta.

#5
manu10

manu10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 10.12.2014

 andrei_221, on 18 iunie 2017 - 21:31, said:

daca te referi de pierderi la bucsile axului clapetei, alea nu au legatura cu existenta returului.
au fost sisteme fara retur, cand inchidea cuiul ponto din carburator, membrana pompei de benzina ramanea intr-o pozitie oarecare si bratul pompei pe care apasa cama ramanea retras si nu il mai actiona aceasta.
deci exista o posibilitate sa fie fara retur!
numa ca la mine-i mai complicata situatia  fiind carb de Dacia pe masina clar ramane problema varianta cuiului ponton, sa speram ca-i din membrana pompei ..
intradevar acuma pierde benzina numa la aprox 2-3 ore de la oprirea motorului prin bucsele axului clapetei ( suspectez uzura acestora, insa nu se mai gasesc de cumparat ).
dar cand am cumparat-o pierdea benzina si-n tipul mersului prin talpa carburatorului ( am descoperit ca au fost ovalizzate gaurile de prindere pe galerie - fiindca la carb dist e de 65mm iar pe galerie 55mm ) asa ca am schimbat garniturile de cateva ori, le-am bricolat, le-am strans iar acum pare ok, momentan nu mai pierde pe acolo, in cel mai rau caz musteste un pic de benzina pe garnituri, dar ma tot gandesc sa nu reapara din cauza posibilului debit prea mare de benzina nefiind retur...
in plus am descoperit ca furtunul de aerisire din rezervor e lasat in aer si normal ca pierde benzina pe acolo cand fac plinu' si se evapora in rest, tre sa caut o solutie sa inchid circuitul acela ( atasez si un desen ca sa intelegeti mai bine! )
pun o poza si cu pompa de benzina, poate stie cineva daca e din acea smechera care nu are nevoie de retur dar oricum in cazul asta ar trebui sa pun carburator original, nu? ca la dacie cuiul ponton nu inchide, dacia avand retur pe pompa...
atasez si un link cu singurul carburator compatibil pentru masina mea pe care l-am gasit pe net ( zenith 28 if ) si din ce vad eu in poze, nu are retur!!!
http://www.ebay.com/...GFYvVPS&vxp=mtr
sau nu-l vad eu?
merci fain!
PS
iata si un link cu pompa care e acum pe masina:
https://www.franzose...ehoer/ANR82160/

Attached Files


Edited by manu10, 19 June 2017 - 05:55.


#6
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
F simplu de facut retur cu un T .

#7
manu10

manu10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 10.12.2014

 unucelalalt, on 19 iunie 2017 - 08:13, said:

F simplu de facut retur cu un T .
stiu ca-i simplu, dar trebuie intai sa descopar daca e nevoie de retur pe masina mea, apoi in afara de T-eu trebuie vazut daca e nevoie de o diuza si de cat sa fie, de o supapa de sens pe traseu... daca dirijez prea multa benzina pe retur sau prea putina!?
sper sa cunoasca cineva acest tip de carb zenith 28 if ca daca nu are retur si pompa originala nu are nici ea inseamna ca nu-i nevoie de retur pe masina.
mai ales ca pe net am gasit rezervoare pt R4 cu tur + retur si  doar tur.

#8
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Si la D1300 se poate merge fara retur,fara pierderi de benzina.Verifica cuiul pontou sa inchida f bine si eventual micsoreaza putin nivelul de benzina din carburator.Faptul ca iti pierde benzina pe la axul clapetei ,inseamna ca la tine,in repauz,imediat dupa oprirea motorului creste nivelul de benzina in carburator din cauza cuiului pontou.[diuza] de retur la d 1300 este de 1mm diametru.In caz ca vrei sa pui  [T] pt retur,ai grija ca acesta sa debiteze catre retur pe acea gaurica de 1mm.

#9
manu10

manu10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 10.12.2014

 gcom61, on 19 iunie 2017 - 09:11, said:

Si la D1300 se poate merge fara retur,fara pierderi de benzina.Verifica cuiul pontou sa inchida f bine si eventual micsoreaza putin nivelul de benzina din carburator.Faptul ca iti pierde benzina pe la axul clapetei ,inseamna ca la tine,in repauz,imediat dupa oprirea motorului creste nivelul de benzina in carburator din cauza cuiului pontou.[diuza] de retur la d 1300 este de 1mm diametru.In caz ca vrei sa pui  [T] pt retur,ai grija ca acesta sa debiteze catre retur pe acea gaurica de 1mm.
sal, buna si informatia asta! merci.
dar am nevoie de niste lamuriri ( mi-s nou in domeniul asta :) )
1. daca Dacia putea merge fara retur si fara pierderi unde se ducea surplusul de benzina? se ardea benzina in plus, poluare in plus sau?
2. cum fac sa verific cuiul ponton daca e ok au ba? ( precizare: nu pierde benzina imediat dupa oprirea motorului, ci dupa cateva ore: 1-3 ore, cam asa!
3. daca fac torusi acel T-eu de retur e suficient sa pun la el acea diuza de dacia de 1mm, ceva supapa de sens nu mai trebuie?

#10
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
La carburatoarele cu cuiul pontou defect,se consuma benzina mai multa din cauza cresterii nivelului in camera de nivel a carburatorului;presiunea pompei de alimentare este data de puterea de apasare a arcului pe membrana pompei.Practic,atunci cand cuiul pontou inchide(nivel maxim),arcul nu mai are putere sa impinga membrana/benzina catre carburator si ramane comprimat,tinand circuitul dintre pompa si carburator sub presiune,chiar daca s-a oprit motorul.Din cauza neetanseitatilor supapelor sau a cuiului pontou se pierde presiunea.Rolul acelui retur era sa nu ramana presiune pe acel traseu;oricum,debitul pompei este mult mai mare decat permite acea gaurica de 1mm.
Cuiul pontou il poti verifica  [romaneste]cam asa:se demonteaza capacul carburatorului si tinand capacul vertical(cu conducta de intrare benzina in sus),se trage(suge)) aerul dinspre cui si se acopera cu limba;daca apare o suctiune a limbii si se mentine,atunci poti spera ca,cuiul inchide bine.Inainte de astacurata si goleste filtrul de benzina la intrare in carburator...
Daca faci retur cu [T] nu ai nevoie de nici o supapa de sens,ci doar de o diuza cu gaura de 1mm

#11
manu10

manu10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 10.12.2014
merci @gcom61,
pai o sa-mi fac curaj intr-o zi si am sa demontez carbu asa cum ai zis si am sa trag si din el ca sa vad daca o fi bun cuiu ponou...
is alergic la benzina, dar sper sa ma descurc cu brio Posted Image
filtru ma gandesc ca-i imediat unde intra benzina in carb, desfac surubelul acela...
intre timp azi am reusit sa inchid acel furtun de aerisire de era lasat de isbeliste...
maine am drum pana la oras, asa ca o sa vad cum se comporta...
cat despre retur ramane de vazut in viitor, poate si renunt daca nu o sa mai am pierderi de benzina si o sa am un consum rezonabil :)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate