Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

Problema Contact Matiz

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1
TmcV

TmcV

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 19.07.2016
Buna seara! Am si eu o problema cu un Matiz din 2008 si as vrea o parere.. Eram la benzinărie unde era o coada foarte mare si trebuia sa astept cateva minute bune. Am zis sa opresc motorul cat stau sa astept. Cand am vrut sa pornesc nu a mai pornit. In sensul ca martorii din bord erau aprinși dar cand întorceam cheia nu reacționa in niciun fel. Nu puteam sa pornesc motorul, dar nici sa opresc martorii din bord.. chiar daca scoteam cheia. Cu alte cuvinte era blocat contactul. M-a împins cineva si a pornit de am plecat. Era motorul pornit, scoteam cheia si motorul mergea in continuare. Care ar putea fi problema si cun poate fi rezolvată?! :/

#2
Celtic

Celtic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 821
  • Înscris: 24.12.2004
S-a defectat partea electrica a contactului de pornire, cel care se gaseste in spatele contactului mecanic.

#3
TmcV

TmcV

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 19.07.2016
Sunt fata si nu ma prea pricep. Dar ce ar trebui sa fac? Ce trebuie schimbat?

#4
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
mergi la service cu masina si se vor ocupa baietii de acolo. poate mai sunt si alte probleme sau defecte, pe forum nu le poti gasi pe toate. mai ales daca nu stii sa explici problema sau sa te orientezi in spatiu sa intelegi ce anume este defect, desi colegii ti-au indicat exact ce si cum.

#5
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
Probabil trebuie sa schimbi contactul complet (mecanic + electric):
Attached File  contact.jpg   73.85K   43 downloads
Pana atunci ar fi bine, ca pe timpul noptii,  sa scoti borna + de la baterie.

Edited by pasilla, 14 June 2017 - 23:57.


#6
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Vezi ca din 2008 e cu imobilizator, deci trebuie comandat contact mecanic pe cod ca altfel nu va merge ca trebuie schimbat contactul dar cheia sa ramana aceeasi. Altfel se poate pune alt contact si cheia actuala o prind baietii la service cu ceva lipita de contact undeva in carcasa aia de la volan. Sau anuleaza imobilizatorul.
La Matiz de obicei problema e la contactul mecanic, se rupe tija care actioneaza contactul electric.
  Daca esti din zona Clujului te ajut eu, te costa doar piesele Posted Image

Edited by PoeOvidiu, 15 June 2017 - 06:37.


#7
5w30

5w30

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 714
  • Înscris: 14.04.2017
Vaaaai.
S-a rupt limbutza care actioneaza contactul electric.
Solutia? Se scoate contactul mecanic, se cumpara unul de matiz si se schimba butucul interior, pastrandu-se cateii si cheia originala. Bobina imobilizatorului e externa, atarna de un cablu, nu trebuie schimbata.
http://www.gmclub.ro...-pornire-matiz/
Citeste tot si scoate pozele la imprmanta, ca sa ti-l poata demonta cineva.

http://www.gmclub.ro...e-8#entry576924

#8
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,579
  • Înscris: 08.03.2017
Nu se pricepe la reparat - o putem ajuta eventual cu un service din zona si cu adresa de unde poate cumpara o piesa de calitate .
Cand se lucreaza in zona bornele de pe baterie JOS .
Trebuie schimbat cu unul nou , e o zona periculoasa de unde pot porni incendii.

Edited by ldpe, 15 June 2017 - 07:42.


#9
aiptek

aiptek

    the big red

  • Grup: Moderators
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 02.07.2006

 5w30, on 15 iunie 2017 - 07:26, said:

Vaaaai.
S-a rupt limbutza care actioneaza contactul electric.
Solutia? Se scoate contactul mecanic, se cumpara unul de matiz si se schimba butucul interior, pastrandu-se cateii si cheia originala. Bobina imobilizatorului e externa, atarna de un cablu, nu trebuie schimbata.
http://www.gmclub.ro...-pornire-matiz/
Citeste tot si scoate pozele la imprmanta, ca sa ti-l poata demonta cineva.

http://www.gmclub.ro...e-8#entry576924
mi-ai luat vorba din gura.Acelasi lucru l-am patit si eu cand aveam matizul singura solutie e cumpararea unui set nou care contine contactul complet si yalele de la usi si portbagaj si se face ce ai zis tu mai in sus.

#10
TmcV

TmcV

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 19.07.2016
Am scos borna de la baterie cand am ajuns acasa, pentru ca altfel s-ar fi consumat..

#11
TmcV

TmcV

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 19.07.2016

 PoeOvidiu, on 15 iunie 2017 - 06:27, said:

Vezi ca din 2008 e cu imobilizator, deci trebuie comandat contact mecanic pe cod ca altfel nu va merge ca trebuie schimbat contactul dar cheia sa ramana aceeasi. Altfel se poate pune alt contact si cheia actuala o prind baietii la service cu ceva lipita de contact undeva in carcasa aia de la volan. Sau anuleaza imobilizatorul.
La Matiz de obicei problema e la contactul mecanic, se rupe tija care actioneaza contactul electric.
  Daca esti din zona Clujului te ajut eu, te costa doar piesele Posted Image

Nu sunt din Cluj.. Dar spune-mi te rog ce trebuie sa cumpar mai exact! Cheia are cip! Cum se face in cazul asta? Da-mi cateva informații..

#12
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Ori iei contact nou de care gasesti pe la piese auto si muti cateii din al tau in ala sa potriveasca cheia ta, ori iei contact pe comanda dupa codul cheii, ori pui orice contact ci cheia asta o lipesti cu Poxipol sub contactul nou ca sa fie aproate de imobilizator. Nu e mare filozofie, e doar un Matiz Posted Image
in prima faza se demonteaza contactul electric de pe cel mecanic, se baga o surubelnita in el si se verifca daca functioneaza corect contactul electric :)
Daca acesta functioneaza corect se schimba doar cel mecanic. Asta cu "schimba tot" e apucatura de Dorel care nu stie sa faca o diagnoza si atunci schimba tot ca sa fie sigur ca nimerste si piesa defecta.

Edited by PoeOvidiu, 15 June 2017 - 11:58.


#13
TmcV

TmcV

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 19.07.2016

 PoeOvidiu, on 15 iunie 2017 - 11:55, said:

Ori iei contact nou de care gasesti pe la piese auto si muti cateii din al tau in ala sa potriveasca cheia ta, ori iei contact pe comanda dupa codul cheii, ori pui orice contact ci cheia asta o lipesti cu Poxipol sub contactul nou ca sa fie aproate de imobilizator. Nu e mare filozofie, e doar un Matiz Posted Image
in prima faza se demonteaza contactul electric de pe cel mecanic, se baga o surubelnita in el si se verifca daca functioneaza corect contactul electric :)
Daca acesta functioneaza corect se schimba doar cel mecanic. Asta cu "schimba tot" e apucatura de Dorel care nu stie sa faca o diagnoza si atunci schimba tot ca sa fie sigur ca nimerste si piesa defecta.

Super! Am inteles perfect ce trebuie facut! Multumesc foarte mult 😍

#14
TmcV

TmcV

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 19.07.2016

 PoeOvidiu, on 15 iunie 2017 - 11:55, said:

Ori iei contact nou de care gasesti pe la piese auto si muti cateii din al tau in ala sa potriveasca cheia ta, ori iei contact pe comanda dupa codul cheii, ori pui orice contact ci cheia asta o lipesti cu Poxipol sub contactul nou ca sa fie aproate de imobilizator. Nu e mare filozofie, e doar un Matiz Posted Image
in prima faza se demonteaza contactul electric de pe cel mecanic, se baga o surubelnita in el si se verifca daca functioneaza corect contactul electric :)
Daca acesta functioneaza corect se schimba doar cel mecanic. Asta cu "schimba tot" e apucatura de Dorel care nu stie sa faca o diagnoza si atunci schimba tot ca sa fie sigur ca nimerste si piesa defecta.

Cumpar contact nou si mut "cateii" din cel vechi in cel nou.. Dar gasesc contact fara cheie? Pe internet am vazut ca se vinde doar cu cheie...

#15
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Il iei cu tot cu cheie. Doar ca nu o sa folosesti niciodata cheia aia. Ii faci doar o operatie de transplant de catei Posted Image

Edited by PoeOvidiu, 15 June 2017 - 12:56.


#16
gymy

gymy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 29.11.2005
Sau schimbi tot contactul si desfaci dopul de la cheie si schimbi cipul.Eu asa am facut si merge.

#17
_-_

_-_

    - Magister Ludi -

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,901
  • Înscris: 21.03.2013
Am patit si eu acelasi lucru. Nu stiu daca este de vina componenta mecanica sau cea electrica a contactului cu cheie. Abia marti voi merge la service cu masina (daca nu se intampla nimic cand reconectez borna de la baterie si daca reusesc sa o pornesc prin impingere).
Din cate inteleg, metoda recomandata oficial este comandarea contactului cu cheie dupa codul cheii. Are cineva idee cat ar costa sau dura toata treaba asta?
Dar celelalte metode cam ce costuri ar implica?
Am inteles ca este relativ delicata treaba cu mutarea "cateilor" si ca doar un lacatus priceput ar putea sa o faca...

#18
Pololica

Pololica

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,806
  • Înscris: 04.01.2015
Ca sa-ti faci idee, caută pe piese rădăcini. Au cam toata gama de piese pentru Daewoo si Chevrolet. In principiu, costul de la magazin plus 10-20% reprezintă costul de service. Cel Putin asa a fost la mine când am schimbat alternatorul. Pe site era aproape 400 lei, iar in service (tot nou) 400 cu montaj inclus.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate