Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 

senzor axa cu came - bmw E90

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Salutare,

Poate v-am stresat, deranjat dar am luat o masina de 3 saptamani de la un samsar evident, adusa din germania ( 320i, 2006, cutie automata etc)  si am cam avut probleme cu ea, culmea au aparut dupa 700 km.

1. Am schimbat simeringurile de supape ca imi manca ulei(400gr la 500 km ) s-a rezolvat evident ( mentionez ca motorul avea ulei ars intarit cam peste tot, motor neingrijit, ulei schimbat la 40 000 km, ca altfel nu imi imaginez cum sa arate asa, mecanicul a zis ca daca schimb regulat uleiul se curata singur, altfel nu are cum sa il curete, nu generalizez dar nemtii sunt niste neingrijiti)
2. Inainte de schimbarea simeringurilor si dupa, masina la drum lung, cred ca dupa ce se incalzeste bine motorul, incepe sa smuceasca, infranare, reducere de viteza, limitare la 80 km, apoi isi revine merge ceas , apoi iarasi imi da nas... iar merge ok.. ieri cand am venit de la teleorman la bucuresti numai asa m-a tinut, infranare, nu ma mai lasa sa ii dau viteza, daca ii dadeam peste 90 ma limita la 80 si uite asa..
In tot acest timp am pus ba carly ori Inpa si de fiecare data imi aparea senzorul de management sau eccentric shaft sensor , le stergeam si reapareau.

2A59 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5B Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1


Attached File  Carly.JPG   236.48K   41 downloads
Attached File  INPA.JPG   679.81K   34 downloads

3. Pentru toti cunoscatorii de BMW, diagnoza, erori, oameni care au mai intalnit asta la masina lor.. pierdere de putere, limitare de viteza, smucire si etc ( mentionez ca smucirile se intampla intre schimbarile de trepte deci scot din calcul ca ar fi de la cutia de viteze automata).

4. Daca problema este de la senzorul de la axa cu came, cum as putea sa verific asta? Din tot ce am citit pe internet, daca scot mufa de la senzor si masina merge la fel, cu siguranta este de la senzor si trebuie schimbat , piesa care este foarte scumpa ( aproape 800 de ron siemens, nu ma incanta ideea dar asta e).

5. Am sunat sa ma programez la MHS Militari sa ii faca o diagnoza "ca la carte" macar stiu o treaba, voi ce ziceti, merita?

6. Cum testez un senzor de axa cu came daca nu mai este bun - din ce am tot citit peste tot , senzorul are un magnet intern si daca nu se mai lipesc metalele de el nu mai este in firea lui.

Multumesc pentru raspunsuri si astept sfaturi de la voi si informatii concrete daca se poate.

Edited by sorin86, 13 June 2017 - 09:02.


#2
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Cel mai bine ar fi sa intri pe BMW club.
Nasol sa ai atatea probleme.

#3
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005
1. Vezi ca la consumul ala de ulei cantitatea de calamina este foarte mare. Asta inseamna ca s-a depus si pe bujii si sigur s-a depus si pe catalizator. Eu iti recomand sa verifici bujiile. Daca are calamina pe bujie, atunci nu mai da scanteie calumea si de aici pot aparea intreruperi. Catalizatorul ti-as recomanda sa il scoti si sa il cureti sau eventual sa-l schimbi.
2. Probema poate fi de la senzorul ala. Se stie ca magnetul nu se impaca bine cu caldura si intr-adevar acolo este un senzor magnetic. Cu timpul se demagnetizeza si posibil sa nu mai indice corect. De verificat ar merge, pentru ca daca nu ma insel are 3 fire ( plus, minus, semnal ) dar trebuie sa stii sa faci corect lucrul asta. In principiu se masoara cu un multimetru tensiunea la bornele mufei cu fire. Se afla firele unde vine tensiunea si al treilea fir ramas este semnalul. De acolo, cu un osciloscop se urmareste intre masa si firul de semnal daca ai impulsuril continue si nu intrerupte.
3. Nemtii nu sunt neingrijiti...doar ca servisarea nu se face ca la carte. In Germania schimbul de ulei se face extragand uleiul pe la joja ( daca are ) dar in general nu scurg uleiul pe la busonul de la baia de ulei.
4. Nu cred ca merita sa faci toate astea la service. Senzor cred ca gasesti si pe e-bay mult mai ieftin.
5. Alta data nu mai lua de la samsari.

Edited by tehnics, 13 June 2017 - 09:14.


#4
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Dar cum se numeste in romana - Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1 = senzor axa cu came sau senzor management motor ?

#5
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004

 tehnics, on 13 iunie 2017 - 09:13, said:

De verificat ar merge, pentru ca daca nu ma insel are 3 fire ( plus, minus, semnal ) dar trebuie sa stii sa faci corect lucrul asta. In principiu se masoara cu un multimetru tensiunea la bornele mufei cu fire. Se afla firele unde vine tensiunea si al treilea fir ramas este semnalul. De acolo, cu un osciloscop se urmareste intre masa si firul de semnal daca ai impulsuril continue si nu intrerupte.

Are 9 pini si 8 is conectati la ECM. Daca are pe 2 pini alimentare si masa raman inca vreo 6. Senzorul care citeste pozitia excentricului nu semana deloc cu senzorul de pozitie de pe arborele cotit/came, ca nu ai un arbore care face n RPM si la care vrei sa-i stabilesti un punct de referinta. Excentricul face cursa de maxima de vreo 180 grade si pozitia lui trebuie determinata in intervalul asta.
http://www.e-automob...-vanos-bmw.html

Edited by gabyxm, 13 June 2017 - 10:02.


#6
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
I se zice pe romaneste senzor ax valvetronic sau pe mecaniceste senzoru de la a3a axa. Si daca nu are ulei in mufa, probabil e motorasul de la valvetronic. Si daca tot ai dat capacul jos, pune sa-ti verifice miscarea libera la a3a axa. As paria de acum ca e aproape intepenita.

#7
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Salut,

Asta e senzorul - 07 Eccentric shaft sensor  1   cod piesa - 11377527016, nush ce imi ziceti pe acolo

#8
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005

 gabyxm, on 13 iunie 2017 - 10:00, said:

Are 9 pini si 8 is conectati la ECM. Daca are pe 2 pini alimentare si masa raman inca vreo 6. Senzorul care citeste pozitia excentricului nu semana deloc cu senzorul de pozitie de pe arborele cotit/came, ca nu ai un arbore care face n RPM si la care vrei sa-i stabilesti un punct de referinta. Excentricul face cursa de maxima de vreo 180 grade si pozitia lui trebuie determinata in intervalul asta.
http://www.e-automob...-vanos-bmw.html
Da, vad ca e mai complicat decat credeam initial.

#9
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Am inteles ca daca scot mufa de la senzor eccentric motorul tot functioneaza..corect?

#10
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Teoretic da, dar nu mai ai valvetronic. O sa mearga ca atunci cand e rece (valvetronic incepe sa functioneze parca pe la 70 grade antigel).

#11
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Dar nu inteleg smuciturile, infranarile,cand merge bine cand infraneaza.. cand ma limiteaza..daca scot mufa o sa mai am infranari?

#12
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
O sa mearga exact cum merge primii cativa km cand pleci de la rece. Cand motorul e rece, valvetronic e inactiv. Implicit, tot ce patesti chiar si cu motorul rece e din alte cauze. Nu e o solutie, e un plasture pana gasesti bani si mecanic sa ti-o faca.
Ai toate alea pentru ca nu reuseste sa controleze corect deschiderea supapelor de admisie fie din cauza ca senzorul citeste balarii, fie ca motorul nu reuseste sa actioneze axa in pozitia corecta.
Cum ti-am scris si mai sus, pune mecanicul sa verifice cursa si libertatea de miscare a axei de valvetronic. Solutia asta de control al acceleratiei e cam farmacie dpdv tehnic si sensibila la orice diferenta de cuplu ce ar infrana miscarea axei, inclusiv mizeria sau deterioarea suprafetei lagarelor.

#13
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Salut,

REVIN cu un update, pe care l-am omis...
Atunci cand masina imi intra "in avarie" de fapt imi taia puterea motorului sau imi frana rotile.. deoarece imi aparea intermitent in bord martorul de la dsc, un triunghi cu un semnul exclamarii in el si o sageata de jur imprejurul lui.
Attached File  dsc failure.PNG   9.69K   3 downloads

De fiecare data cand ii dadeam viteza si masina ajungea la 100 de km/h imi apara semnul de la dsc, era intermitent, cum scadeam viteza imi disparea.

De dimineata am venit cu masina la munca si mi s-au aprins 2 semne in bord si nu s-au mai stins.

Attached File  Driving_stability.jpg   140.38K   3 downloads
Attached File  IMG_0174.JPG   312.46K   3 downloads
Attached File  IMG_0175.JPG   455.25K   3 downloads

Azi ma duc cu ea la diagnoza, daca problema e de la DSC innebunesc, am petrecut 1 saptamana citind despre acest senzor( eccentric position shaft), preturi, manopera, ce face , cum se rezolva si din ce cauza se defecteaza, dar defapt eu sa am probleme cu DSC sau cu directia masini..


"Sistemul de control al stabilității dinamice (DSC) este nucleul sistemelor de comandă a șasiurilor din vehiculele BMW. Acesta asigură cele mai înalte niveluri posibile de stabilitate în timpul condusului și maximizează tracțiunea tuturor roților la pornire sau la accelerare. Este capabil să detecteze primele semne de suprasolicitare sau de submăsurare și ajută la menținerea în siguranță a vehiculului, chiar dacă pneurile au un nivel diferit de prindere.
Senzori sofisticați verifică permanent modul în care conduce vehiculul. Informația vine dintr-o gamă de senzori care monitorizează rotația roților, unghiul de direcție, forțele laterale, presiunea și înclinarea (gradul de rotație în jurul axei verticale). Un model de simulare stocat în unitatea de comandă DSC pentru a asigura stabilitatea (modelul "one- / two-track") și poate fi comparată informațiile de pe volan și accelerator: dacă există o diferență prea mare între model și modul în care vehiculul Este în prezent în deplasare, DSC acționează pentru a spori stabilitatea sau tracțiunea.
Sistemele de gestionare a motorului și frânelor sunt vizate în mod specific; XDrive este, de asemenea, inclus în vehiculele cu tracțiune integrală. Reducerea sau creșterea cuplului motorului sau a roților individuale de frânare poate îmbunătăți stabilitatea și tracțiunea. Sistemul integrat de reglare a direcției de direcție Active Steering poate chiar să reducă semnificativ efortul de direcție și gradul de contribuție al DSC la stabilitate."




Sincer aseara cand am oprit masina, roata dreapta spate era incinsa..nu am idee de ce..

O parere ceva?


Multumesc

Edited by sorin86, 14 June 2017 - 07:29.


#14
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,841
  • Înscris: 01.11.2005
Sa nu cumva sa ai probleme cu vre-un etrier blocat si sistemul asta sa sesizeze vre-o neregula si sa iti limiteze viteza. La cat senzori are nu ar fi de mirare.
Ridica masina pe cric si cu frana de mana lasata jos incearca sa invarti de roata. Vezi cum se misca.

Edited by tehnics, 14 June 2017 - 09:05.


#15
sorin86

sorin86

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 797
  • Înscris: 16.12.2012
Am fost cu ea la diagnoza la BMW si mi-a zis ca am SZL -ul dus de la dsc .. este un disc si fascicolul de laser din interiorul volanului si acel disc este zgariat... Costa 150 de ron original bmw.. si din cauza asta imi apare dsc martor in bord si imi limiteaza viteza.

#16
Fuc26

Fuc26

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 04.08.2019

 sorin86, on 15 iunie 2017 - 08:53, said:

Am fost cu ea la diagnoza la BMW si mi-a zis ca am SZL -ul dus de la dsc .. este un disc si fascicolul de laser din interiorul volanului si acel disc este zgariat... Costa 150 de ron original bmw.. si din cauza asta imi apare dsc martor in bord si imi limiteaza viteza.

Salut, ai rezolvat problema acestor 2 senzori ? Imi apar si mie pe tester si nu pot sa sterg erorile, sunt permanente
2A59 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5B Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1

#17
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,663
  • Înscris: 24.10.2015
Daca schimbi senzorii si eroarea persista posibil sa fie fie lantul de distributie problema.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate