Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Tiriac Auto Brasov - hotie pe fata?

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
msmihai

msmihai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,271
  • Înscris: 02.09.2006
Salut,

Ieri la ora 11:00 am avut programare la revizie la Tiriac Auto Brasov. Masina a intrat fizic in service pe la 11:15.

La ora 14:45 am primit apel de la Tiriac, sa ridic masina. Acest lucru se poate vedea si pe devizul de lucru.

Adunand insa timpii de manopera ceva nu se pupa.

2.4 ore pentru revizie
0.5 ore pentru bujii
0.9 ore pentru discuri si placute
0.3 ore test de frana
0.3 ore curatat ghidaje etriere

=> TOTAL: 4.4 ore sau 4 ore si 24 minute.

Intre ora 11:15 si 14:45 sunt 3 ore si jumatate.

Mi se pare mie sau e hotie pe fata?
Ma gandesc serios sa-i reclam la OPC. Am suficiente dovezi? Ce ar putea sa invoce cei din service?

Attached Files


Edited by msmihai, 17 May 2017 - 09:14.


#2
Klaudio

Klaudio

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 27.02.2004
La toate service-urile se intampla acelasi lucru. Nu e nimic ilegal, orele specificate in factura sunt cele normate de producatorul masinii. Efectiv, timpul de lucru e mai mic.

#3
niggaru

niggaru

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 873
  • Înscris: 05.05.2005
timpii de manopera sunt standardizati. asa e la orice service.

#4
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Nu vad unde e problema. La masina aia nu a lucrat un singur om, puteau fi 4-5 ce lucrau simultan. Cate unul la fiecare roata, altul la bujii.

#5
ioppo

ioppo

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,429
  • Înscris: 20.02.2008
Pot lucra mai multi mecanici in acelasi timp. Ce e asa greu sa iti dai seama?

#6
pustiu_22

pustiu_22

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,049
  • Înscris: 19.01.2007

 msmihai, on 17 mai 2017 - 09:13, said:

2.4 ore pentru revizie
0.5 ore pentru bujii
0.9 ore pentru discuri si placute
0.3 ore test de frana
0.3 ore curatat ghidaje etriere

=> TOTAL: 4.4 ore sau 4 ore si 24 minute.
Say WHAAAT?
0.3h = 30 min? NU
0.5h = 30 min? DA
Si cine a spus ca a lucrat o singura persoana?

Edited by pustiu_22, 17 May 2017 - 09:36.


#7
catalucan

catalucan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,013
  • Înscris: 24.03.2007
Un mecanic-auto ajunge in cer si i se plange Sfantului Petru:
- Cum se poate sa mor la 38 de ani?
- Uite, noi am adunat toate orele de manopera de pe chitantele eliberate de tine si reiese ca ai 90 de ani.

#8
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Exista niste timpi ce se regasesc in normativele producatorului.
In pactica unii sunt exagerati altii dimpotriva.

Problema este ca Tiriac are niste preturi nesimtite la manopera. Zici ca sunt toti neurochirurgi.

Era un banc:

Quote

Un mecanic-auto ajunge in cer si i se plange Sfantului Petru:
- Cum se poate sa mor la 38 de ani?
- Uite, noi am adunat toate orele de manopera de pe chitantele eliberate de tine si reiese ca ai 90 de ani.

Daca masina nu mai e in garantie, nu are rost sa faci reviziile la Tiriac.
Gaseste un service decent si o sa ai o mare surpriza placuta la piese si manopera.

#9
gigiipse

gigiipse

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 702
  • Înscris: 14.04.2006
Cum ti s-a mai zis acei timpi sunt standard si sunt setati de producator. La orice plangere se va face comparatia cu ce e in procedura, cat timp nu au fost depasite normele nu prea ai ce face. Anumite operatiuni simple sunt descrise in procedura de service si au timpi ficsi, de asta au dat timpii aia, nu ca ar fi lucrat 10 la masina in acelasi timp. Totusi nu ai intrebat si tu inainte cat o sa coste? 20 mil pt o revizie la o fiesta e bataie de joc. Si ca fapt divers nu mai esti de mult obligat sa faci revizia la ei sa pastrezi garantia ca de, suntem cetateni europeni si avem si drepturi si stangi Posted Image

Edited by gigiipse, 17 May 2017 - 09:56.


#10
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,086
  • Înscris: 07.07.2006
Timpii ăia sînt standard, e norma producătorului. Operațiunile se pot termina mai repede sau mai greu. Mecanicii buni așa își cîștigă pîinea, depășind norma, facturînd de pildă 9 ore de manoperă în 8 ore lucrătoare. Din contra, mecanicii mai puțin experimentați facturează 6 ore de manoperă în 8 ore lucrătoare. Serviceul cîștigă în primul caz, pierde în al doilea, pentru că ăla nu facturează nici măcar ziua de muncă.
Deci timpii de pe factură nu reprezintă timpul efectiv lucrat, că nu stă nimeni cu cronometrul lîngă mașină. Timpii se iau automat dintr-o bază de date, cum se iau și prețurile.
Unde te pot „face” serviceurile: 1. normează mai mult decît producătorul (de pildă adaugă un 15% peste normă, la orice lucrare, adică dacă ceva la producător e normat 1h, la ei e 1,15 h) - așa pot face de pildă cei care au prețuri mai bune per ora de manoperă (clientul e atras de prețul pe oră, în schimb nu știe că e încărcat la „ore”) și 2. facturează separat operațiuni deja incluse în altele mai mari (de pildă la schimbat plăcuțe e inclusă și demontarea roților, dar te poți trezi pe factură cu schimbat plăcuțe x ore și demontat/montat roți y ore, sau la revizii, aici e mai greu de depistat, tre să știi exact ce conțin, că altfel poate să factureze separat cîteva din operațiunile care deja sînt incluse în revizie).
Din cele 2 posibile „manevre”, numai a doua e înșelăciune, pentru că îți facturează de 2 ori aceeași operațiune, prima e legală dacă mașina nu mai e în garanție (dealerii autorizați nu sînt obligați să normeze ca producătorul decît dacă mașina e în garanție, altfel își definesc ei singur alte operațiuni cu normele proprii).
Oricum, e greu să afli „adevărul”, nu eai de unde să știi nici normele, nici ce include fiecare operațiune. Ori ai acces la softul lor, ori faci o reclamație la importator dacă ai bănuieli.

Edited by abancor, 17 May 2017 - 10:01.


#11
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
poate sunt eu nebun, dar in devizul ala vad si inlocuire bujii, discuri frana etc.
filtrele si uleiul  cu manopera ar trebui sa coste 600-800 lei. restul sunt celelalte componente  (mi se pare decent costul).
ceea ce ma ingrijoreaza este timpul pentru inlocuirea bujiilor... ma rog, daca le rupeau era problema lor.

Edited by QuickSpeed, 17 May 2017 - 10:03.


#12
Cloudfare

Cloudfare

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 538
  • Înscris: 15.05.2017
In primul rind ar trebui sa discuti cu cei din service. Anpc nu prea are ce face daca ai semnat.
Ai putea sa adresezi la anpc in schimb: nu sint marcate piesele OEM, daca ai primit certif garantie si piesele inlocuite :)

#13
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017

 dan1980_25, on 17 mai 2017 - 10:13, said:

decent era undeva la 1200 piese+manopera.
Nu prea vad bine in poza aia(calitatea e jalnica) insa daca manopera e 440 de lei in total, e aproape bine. Un 350 era mai aproape de adevar, dar hai sa zicem ca merge si asa.
Insa piesele alea...
pai cam asa si iese!
sa nu uitam ca tva-ul este al statului...

#14
AlexRe

AlexRe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 03.02.2008
Orice operatiune se face dupa un normativ stabilit de fabricant. Ca lucreza 2 mecanici sau mai multi si astfel se reduce timpul de asteptare al clientului, este doar un beneficiu pentru client. Resursele consumare de service sunt aceleasi pentru executarea operatiunii. In cazul de fata nu ai cauza de castig.

#15
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,270
  • Înscris: 06.07.2007

 QuickSpeed, on 17 mai 2017 - 10:16, said:

pai cam asa si iese!
sa nu uitam ca tva-ul este al statului...
corect. Insa piesele turnate in aur mi se par scumpe.
Daca calculezi bujii iridium+ ulei de calitate extra+ filtre Mann sau Mahle(depinde)+ discuri si placute Ate, toata treaba va iesi cam la 1300 maxim 1500.
Dar neah, e reprezentanta, preturi de reprezentanta.
Deci hotie nu e. Astea-s preturile la reprezentante.

Edited by dan1980_25, 17 May 2017 - 10:20.


#16
caiuscorneliu

caiuscorneliu

    Lazy Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,394
  • Înscris: 06.02.2008
Pe scurt, te-au furat de te-au îndoit. Dar nu la timp ci la pret :)

Edited by caiuscorneliu, 17 May 2017 - 10:39.


#17
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Ford oricum nu este o maşină chiar ieftină la întreţinere.
Dar iniţiatorul are pretenţia să coste reparaţia maşinii cât o revizie anuală periodică.
Se pare că iniţiatorul nu ştie diferenţa dintre revizie şi reparaţie.
Pe de altă parte, este normal ca anumite defecte să fie constatate pe loc, la demontare sau în timpul unor teste, aşa cum de asemenea e normal ca proprietarul/conducătorul maşinii să nu ştie de ele şi să nu se arate uluit la constatarea lor, după care să ameninţe cu ANPC & co.
De bun simţ ar fi şi ideea ca oricine să ştie că Ţiriac nu este un filantrop şi, prin urmare, nu practică tarife mici nici la service-uri, nici la asigurări. Nu-l sui în slăvi pe fostul tenisman, actualul om de afaceri, dar mi-e greu să cred că se pretează la găinării mărunte de genul încărcării unor facturi/devize.
Mi se pare un preţ corect (pentru acel service), cu condiţia să se fi efectuat toate operaţiile trecute în deviz şi să se fi montat piese de origine sau echivalente, nu aftermarket (deşi iarăşi nu cred că un astfel de service se pretează la aşa ceva).

Legat de manoperă: orice sistem informatic are stabilite nişte tarife standard pentru fiecare operaţie, tarife asociate cu anumiţi timpi, de asemenea standardizaţi.
De exemplu: rotirea roţilor - 30 minute. Un mecanic poate fi mai lent, mai meticulos, altul poate fi mai iute de mână, mai rutinat. În sistemele informatice se lucrează cu valori medii la timpii de lucru.

Edited by Speedo, 17 May 2017 - 13:31.


#18
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
Mai-mai depinde de masina daca e cu 6 cilindri e logic ca are 6 bujii nu? 10 min pt o bujie 6 bujii=60min / o ora

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate