Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Roata spate (rezerva) incinsa

- - - - -
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
BLiviuAndrei1997

BLiviuAndrei1997

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 14.02.2016
Buna seara! Am un Passat cc, jante R18 si curand am pus roata de rezerva in spate (aliaj R16) pe partea dreapta. Dupa ce am mers putin mai repede cu ea si cateva frane normale a inceput sa miroasa putin a incins, aliajul ala frigea.
Vreo idee daca exista vreo problema sau e ceva normal? (mentionez ca miercuri - joi imi ajung anvelopele noi)

#2
bogdan_popescu

bogdan_popescu

    Jesus is coming soon!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,543
  • Înscris: 13.05.2008
merge roata infranata, probabil s-a blocat etrierul.

#3
BLiviuAndrei1997

BLiviuAndrei1997

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 14.02.2016
Nu stiu sigur daca asta e, adica am mers si cu 120-140 si mai foloseam frana uneori, ma gandeam sa nu fie din cauza de la roata propriu-zisa, aliajul nu frigea asa tare in sensul ca tineai mana pe el fara probleme.

#4
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,866
  • Înscris: 20.10.2015

 BLiviuAndrei1997, on 18 martie 2017 - 01:28, said:

Buna seara! Am un Passat cc, jante R18 si curand am pus roata de rezerva in spate (aliaj R16) pe partea dreapta. Dupa ce am mers putin mai repede cu ea si cateva frane normale a inceput sa miroasa putin a incins, aliajul ala frigea.
Vreo idee daca exista vreo problema sau e ceva normal? (mentionez ca miercuri - joi imi ajung anvelopele noi)

DE CE ai schimbat roata?

#5
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,381
  • Înscris: 01.12.2001
Ar trebui ca si cea din stanga sa fie la fel. Daca nu au aceeasi temperatura, nu e bine.

#6
User107

User107

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 990
  • Înscris: 13.01.2017
Sa inteleg ca ai mers cu viteza aia cu 3 roti pe 18 si una pe 16? Dragut. Incins este cand nu poti pune mana pe roata.

#7
ionut76

ionut76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,370
  • Înscris: 05.04.2006
Roata aceea de rezerva are o limita de viteza, pe la 80 km/h. Tu ai mers cu 120-140 km/h (autostrada presupun), adica muult peste limita rotii. Ce te faceai daca roata respectiva exploda la viteza aceea ??

#8
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

 BLiviuAndrei1997, on 18 martie 2017 - 01:28, said:

Buna seara! Am un Passat cc, jante R18 si curand am pus roata de rezerva in spate (aliaj R16) pe partea dreapta. Dupa ce am mers putin mai repede cu ea si cateva frane normale a inceput sa miroasa putin a incins, aliajul ala frigea.
Vreo idee daca exista vreo problema sau e ceva normal? (mentionez ca miercuri - joi imi ajung anvelopele noi)
Ceva normal in niciun caz nu e,mai ales ca e vorba de spate...puterea cea mai mare de frânare este pe față.
N-ai verificat(pus mana) si  roata din stanga,la fel de incinsa era?

#9
User107

User107

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 990
  • Înscris: 13.01.2017

 ionut76, on 18 martie 2017 - 08:39, said:

Roata aceea de rezerva are o limita de viteza, pe la 80 km/h. Tu ai mers cu 120-140 km/h (autostrada presupun), adica muult peste limita rotii. Ce te faceai daca roata respectiva exploda la viteza aceea ??
Nu mentioneaza ca este roata ingusta. Si eu am crezut asa initial, dar nu se mentioneaza nimic, deci presupun ca este normala.

 missionnad, on 18 martie 2017 - 08:42, said:

Ceva normal in niciun caz nu e,mai ales ca e vorba de spate...puterea cea mai mare de frânare este pe față.
N-ai verificat(pus mana) si  roata din stanga,la fel de incinsa era?
Nu este prea clar, a spus ca frige si apoi ca putea pune mana pe ea. Daca a oprit mai in forta si apoi a verificat roata, era normal sa fie foarte calda.

#10
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
fiind aliaj aluminiu spiţată, frecarea cu aerul produce
- congelare (avioane)
- încingere (pe şosea) funcţie de cît de blocată e roata... din etrier...desigur... că rulmentul şi surzii îl aud cînd are bilele cubice.
acum
- cauciuc cald ... presiune mică sau nu e ca celelalte 3
- jantă caldă ... etrieru'!

Edited by sarac.lipit, 18 March 2017 - 09:38.


#11
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Am inteles ca janta e mai mica, dar diametrul rotii e la fel? Ca daca e mai mic, posibil sa fi intrat esp in functiune, din cauza turatiilor diferite. Ca esti iresponsabil in cazul asta, e alta poveste.

#12
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

 User107, on 18 martie 2017 - 09:18, said:

Daca a oprit mai in forta si apoi a verificat roata, era normal sa fie foarte calda.
Transferul termic catre janta nu prea avea cand sa se faca,chiar daca a oprit mai in forta.
O spun in cunostiinta de cauza,cu putin timp in urma mi-am desfacut pentru prima data componentele sistemului de franare pe spate pentru o mica mentenanta,curatare,verificare.
Dupa ce am montat la loc am dat o tura punand frana de la viteza mare;niciuna din cele 4 jante nu erau calde,pe spate nici atat.

#13
BLiviuAndrei1997

BLiviuAndrei1997

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 14.02.2016
Am schimbat roata pentru ca pe cealalta facusem pana si nu o mai putea face. Mi-am comandat continental contisport 5 si sosesc din germania abia pe miercuri - joi, din motivul asta nu am "reparat-o" pana acum. De obicei cu ea mergeam cu 50-70, dar am avut nevoie sa ajung urgent undeva. Mentionez ca anvelopa este mai inalta pentru a echilibra intr-un fel diferenta aia de inch dintre jante. Si da, m-am exprimat gresit, aliajul era cald, nu incins, se putea tine mana pe el fara probleme.

#14
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,381
  • Înscris: 01.12.2001

 sarac.lipit, on 18 martie 2017 - 09:36, said:

fiind aliaj aluminiu spiţată, frecarea cu aerul produce
- congelare (avioane)
- încingere (pe şosea)
De unde le scoti?
Mai crede careva ce ai scris si se face de rusine da o repeta undeva.

#15
User107

User107

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 990
  • Înscris: 13.01.2017
Fiind jante diferite pe acelasi ax, sunt forte centrifuge diferite in cele doua roti mai ales la viteza de 120-140km/h. Se pot face calcule, dar nu este cazul, probabil nu s-a intamplat nimic inca. Incearca sa lasi masina in parcare pana joi. Din cate stiu poti primi amenda.

Edited by User107, 18 March 2017 - 11:40.


#16
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,381
  • Înscris: 01.12.2001
Jante diferite dar diametrul de rulare ar trebui sa fie egal. Masele aproximativ egale.

#17
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,866
  • Înscris: 20.10.2015
Am intrebat de ce ai schimbat-o pentru ca am crezut ca ai lovit-o cumva.
Altfel nu are motiv sa se incalzeasca.

Sa fii sigur ca nu e de la frana, ori o ridici pe cric si vezi dac-o poti invarti, ori poate freaca pe undeva ca-i alta dimensiune, sau mergi cu ea fara frana, constant, 60-70, 3-4km, apoi o scoti din viteze si o lasi sa se opreasca fara frana.
Verifici temperatura rotilor

Verifica si intinderea cablului de frana de parcare, daca are asa ceva

#18
BLiviuAndrei1997

BLiviuAndrei1997

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 14.02.2016
Am rezolvat problema, nu s-a intamplat nimic. Imi astept linistit anvelopele pana joi si dupa imi voi pune in functie masina iar.
Seara faina!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate