directie opel astra G .toceste roata
Last Updated: Mar 19 2017 20:29, Started by
lautarboss
, Mar 07 2017 09:35
·
0
#1
Posted 07 March 2017 - 09:35
salut. am un Opel astra G. rotile au inceput sa toceasca rau. mai ales cel din stanga fata.
vreau sa incep sa scimb la directie.capat de bara.saboti. pivoti. bieleta. si nu mai stiu. ce-mi recomandati sa mai schimb ? ca la final sa fac geometria la un service specializat. mentionez ca stau in franta. am fost la teste la cateva service uri. si au fost pareri diferite. multumesc tuturor pentru raspunsuri. |
#2
Posted 07 March 2017 - 09:58
Vezi si tu la ce are joc/uzura si schimba.Dupa schimbare,urgent pt reglarea geometriei,...si schimbi gumele.
|
#3
Posted 07 March 2017 - 10:38
am inteles. dar... capete de bara. bielete .punti. saboti. mai trebuie schimbat ceva ce tine de directie.
multumesc anticipat. |
#4
Posted 07 March 2017 - 10:49
Eu zic s-o iei invers, te duci intai la verificat geometria, iti zic oamenii aia ce trebuie sa schimbi.
|
#5
Posted 07 March 2017 - 10:59
Geometria "a căzut" de când am schimbat gumele .
Edited by lautarboss, 07 March 2017 - 10:59. |
#6
Posted 07 March 2017 - 12:16
geometria nu se schimba cand schimbi rotile. cel mult se "descentreaza" directia din cauza rotilor ce nu sunt echilibrate.
sfatul meu: 1. daca nu ai echilibrat rotile, sa o faci acum, eventual daca sunt foarte uzate, schimbi si anvelopele 2. schimbi ce este uzat, dar obligatoriu la ambele roti fata, nu doar la una, chiar daca una din ele pare a fi inca buna 3. faci geometria asa cum trebuie la un service specializat pt asa ceva, nu la gigi de la colt cu sfoara geometria unei roti nu inseamna doar un unghi, sunt mult mai multe care converg si care terbuiesc reglate asa cum trebuie. |
#7
Posted 07 March 2017 - 12:39
Dany_Darke, on 07 martie 2017 - 12:16, said:
geometria nu se schimba cand schimbi rotile. cel mult se "descentreaza" directia din cauza rotilor ce nu sunt echilibrate. sfatul meu: 1. daca nu ai echilibrat rotile, sa o faci acum, eventual daca sunt foarte uzate, schimbi si anvelopele 2. schimbi ce este uzat, dar obligatoriu la ambele roti fata, nu doar la una, chiar daca una din ele pare a fi inca buna 3. faci geometria asa cum trebuie la un service specializat pt asa ceva, nu la gigi de la colt cu sfoara geometria unei roti nu inseamna doar un unghi, sunt mult mai multe care converg si care terbuiesc reglate asa cum trebuie. deci.totul a pornit de la echilibrat. am schibat gumele. am fost la echilibrat. acolo a spus ca trebuie schimbat la directie bara. bieleta .pivoti amortizor .saboti .punti disc de frana. plus inca ceva. asta a fost la un service . la alti au spus altceva .capat de bara si bieleta si ceva de cauciuc bucsi cred. asta s-a intamplat acum vro 2 luni. si acum am vazut ca roade cauciucul in draci. mai mult pe partea stanga. dar si dreapta. ps. vreau sa chimb la ambele roti. totul nou. capete bara. bielete si ce mai trebuie [ voi incerca sa fac singurla masina] apoi ...geometria |
#8
Posted 07 March 2017 - 12:50
daca vei repara singur, eu zic sa mai fie cineva care stie ceva mecanica langa tine. din ce spui mai sus, sunt de parere ca nu stii foarte bine mecanica si ca vei lucra mai mult in orb.
daca schimbi amortizorul, stii de care trebuie sa cumperi? daca il schimbi tu, ai presa de arc? ai rampa? ai presa de pivoti? ai tot ce-ti trebuie pt astfel de reparatii? ai mentionat ca trebuie sa schimbi punti. pai ... de ce ai schimba puntea? stii care este puntea masinii, iar schimbatul ei ce presupune? daca umbli la frane si constati ca ai si cilindrul uzat, ori ruginit si poate aproape de gripare, ce faci? ai chit de reparatie? cum il repari? stii sa-l desfaci? astea te intreb doar din prisma faptului ca vrei sa incepi sa schimbi cam totul de pe acolo. eu zic sa schimbi ce este necesar, iar un service ar sti ce este necesar si ce nu. amortizorul il schimbi daca auzi ceva troncaneli la viraje, la gropi, idem si bucsile de amortizor. sunt metode specifice pt a determina daca sunt uzate pt schimbare sau nu. clar ca se pot schimba si doar pt ca asa vrei, insa problema principala este asta: stii sa o faci si ai tot ce-ti trebuie pt asta? |
#9
Posted 07 March 2017 - 13:03
@Dany_Darke - Probabil a inteles gresit, nu are punte pe fata, o fi din cauza traducerii din franceza. O sa ma uit la G-ul meu din 2001, dar fara nici-o sansa.
Altfel, nu prea vad ce treaba au sabotii cu discurile, una-i una, alta-i alta. Si nici ce influenta ar avea asupra geometriei rotilor pe fata. Mai repede trebuie vazut ce socuri au suferit rotile din fata (borduri, gropi, guri canal etc.), simpla schimbare a anvelopelor neavand influenta directa asupra geometriei, ci doar a dinamicii (eventuale vibratii). Daca ai timp, poti sa te (auto)perfectionezi cam cum este cu geometria directiei. http://www.fasep.com...a_directiei.pdf Sunt 3 reglaje - unghiul de cadere, unghiul de convergenta si unghiul de fuga. De obicei se schimba pivotii, capetele de bara (daca au joc), ceva bucsi, bielete, dupa care se (re)face geometria. Am scris la plural, adica pe ambele parti. Dar pentru asta trebuie sa-ti spuna un mecanic ce ai, camber pozitiv sau negativ (adica pe ce parte se uzeaza excesiv anvelopa) si ce/cine determina ungiul respectiv. https://www.google.r...h2HynRm9j9DikM: Edited by claudiu1, 07 March 2017 - 13:17. |
#10
Posted 07 March 2017 - 14:45
claudiu1, on 07 martie 2017 - 13:03, said:
@Dany_Darke - Probabil a inteles gresit, nu are punte pe fata, o fi din cauza traducerii din franceza. O sa ma uit la G-ul meu din 2001, dar fara nici-o sansa. Altfel, nu prea vad ce treaba au sabotii cu discurile, una-i una, alta-i alta. Si nici ce influenta ar avea asupra geometriei rotilor pe fata. Mai repede trebuie vazut ce socuri au suferit rotile din fata (borduri, gropi, guri canal etc.), simpla schimbare a anvelopelor neavand influenta directa asupra geometriei, ci doar a dinamicii (eventuale vibratii). Daca ai timp, poti sa te (auto)perfectionezi cam cum este cu geometria directiei. http://www.fasep.com...a_directiei.pdf Sunt 3 reglaje - unghiul de cadere, unghiul de convergenta si unghiul de fuga. De obicei se schimba pivotii, capetele de bara (daca au joc), ceva bucsi, bielete, dupa care se (re)face geometria. Am scris la plural, adica pe ambele parti. Dar pentru asta trebuie sa-ti spuna un mecanic ce ai, camber pozitiv sau negativ (adica pe ce parte se uzeaza excesiv anvelopa) si ce/cine determina ungiul respectiv. https://www.google.r...h2HynRm9j9DikM: multumesc mult pentru raspunsuri. @ De obicei se schimba pivotii, capetele de bara (daca au joc), ceva bucsi, bielete, dupa care se (re)face geometria @ pisele astea vreau sa le schimb. unde am mai cautat pe net cam tot asa am gasit. vreau sa le comand de pe site aici in franta si sa ma documentez cu tutoriale sa le schimb singur .... nu cred sa fie imposibil. manopera in service in franta este mare aproape 60 pana la 80 la suta din valoarea pieselor. si pisele sunt scumpe. dar pe net sunt mai ieftine ... exemplu oskaro parca. Edited by lautarboss, 07 March 2017 - 14:47. |
|
#11
Posted 07 March 2017 - 16:21
salut. am gasit in mare cateva piese. nu gasesc traducerea la pivoti . si ce bucse sa caut.
un site cred ca este bun. nu vreau sa fac reclama . dar este din alta tara.. sper sa gasesc intelegere la admini. ce parere aveti . https://www.mister-auto.com/panier/ multumesc tuturor pentru raspunsuri. astept parerile voastre. |
#12
Posted 07 March 2017 - 17:21
pivot= ball joint in engleza. In franceza nu stiu.
Pentru a-ti iesi buna geometria nu trebuie sa ai jocuri in pivoti, bucse bascula(brat), rulmenti, bielete de directie si capete de bara. De asemenea sa nu ai bascule indoite, amortizoare indoite, portfuzeta stramba. Astea se indoaie de regula la socuri violente cu roata--- in vreo bordura sau accident. Pentru a schimba vreun pivot sau chiar o bucsa la brat, ai nevoie de presa si outina indemanare. Daca vrei sa ocolesti datul cu Tesla in OO, mai bine cumperi intreg bratul. Nu ar trebui sa fie mare diferenta de pret fata de inlocuirea doar a reperelor de pe el. Chestia e ca tu vrei sa schimbi tot desi nu cred ca toate piesele sunt busite. Cam arunci cu banii. Edited by dan1980_25, 07 March 2017 - 17:23. |
#13
Posted 07 March 2017 - 19:25
Cum scriam, Astra G nu are saboti, ci placute de frana.
Mi-au schimbat niste colegi (mecanici auto) pivotii si bucsile la serviciu. Dar aveau elevator la dispozitie, iar pentru a scoate pivotii s-au folosit si de o teava ca prelungitor. Tine si de abilitati tehnice. Oricum ai o biblioteca de clipuri pe net, gen [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ryn-z6wan1M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] - daca vrei sa inlocuiesti cu totul bratul/bascula [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Jp3CCq4b518?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] - pentru bieleta directie Iar ca preturi... aici sunt in lei, http://www.epiesa.ro...rticol-2403410/ acolo in euro... Totul este sa strangi bine piesele montate, sa nu le pierzi pe drum. Acuma depinde ce intelegi prin strans bine. La prima masina, un Oltcit, mi-am schimbat eu pivotii si primul l-am strans asa de bine incat l-am rupt. Asa ca l-am pus la loc pe cel vechi, dupa care am cumparat altul pentru schimbare. Edited by claudiu1, 07 March 2017 - 19:28. |
#14
Posted 08 March 2017 - 21:41
multumesc tuturor pentru raspunsuri.am comandat docamdata doua capete de bara.
am vrut si doua bielete dar am zis sa o iau pe etape. voi monta capetele de bara. si voi merge din nou la service sa fac unghiul de fuga geomeria. daca comenteaza ceva cei de service. voi schimba si bieletele antirulu. pe urma caut si schimb gumele. maine am sa pun o poza sa vedeti ce tare sunt tocite ambele. am urmarit tutorialele de pe youtube. multumesc mult. ps... jocuri nu am pe roti. decat putin la dreapta. posibil capul de bara . troncane usor cateodata. Edited by lautarboss, 08 March 2017 - 21:42. |
#15
Posted 08 March 2017 - 22:05
pe elevator se verifica jocurile de pivoti, nu pe drum, ori o ridici sa fie suspendata si veirifici pivotii.
intelege ca o geometrie nu se face cu pivotii uzati. daca sunt defecti, numai geometrie nu e aia. o sa faci geometria dupa ficare piesa schimbata? ori chiar am postat degeaba? |
|
#16
Posted 09 March 2017 - 12:01
realizezi ca e o mare diferenta intre bieleta de directie si bieleta antiruliu? Daca ai schimbat capetele de bara si tie iti bate o bieleta de directie care e in continuarea capatului de bara, ai cam muncit degeaba. Masina se ridica pe elevator sau pe cric dupa caz, si se verifica jocurile cu atentie, cu mana sau cu vreun levier in functie de ce vrei sa depistezi. Daca schimbi piese la noroc nu faci nimic.
Edited by dan1980_25, 09 March 2017 - 12:02. |
#17
Posted 09 March 2017 - 15:48
baieti. aveti dreptate sunt slab la partea mecanica.iertati -ma, deci sa comand si bieletele din continuarea capatului de bara. bieleta de directie, da?
sau sa caut la un second cum a facu si baiatul din filmarea trimisa de @claudiu1 ? bieleta antirulu este cea de platic .da? cu doua suruburi in capete. si asta tine de directie.? Edited by lautarboss, 09 March 2017 - 15:50. |
#18
Posted 09 March 2017 - 16:47
hai sa-ti spun o chestie. cand e vb de directie si de frana, sa nu te joci niciodata. sunt esentiale pt siguranta masinii dpdv al condusului.
cumperi ceva sh, din cine stie ce masina terminata, apoi plangi ca ai intrat in gard si nu stii de ce, ca doar tocmai ce ai facut directia. efectiv va jucati cu vietile voastre si ale celorlalti implicit. diferenta aia de pret intre nou si sh, de 100 euro sa zicem, atata valoreaza vietile voastre si a celor din jur? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users