Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Cum sa conduci un BMW iarna, pe zapada

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Vorbim de masinile BMW din ultimii 10 ani, care au mai multe Moduri de condus: Sport/Comfort/Eco

Masinile noi sunt in general supra-alimentate, ceea ce insemna cuplu mare, chiar si la turatii mici.
Asta face ca rotile sa rupa repede aderenta, iar daca aveti masina cu propulsie sau chiar si 4x4, aveti sanse se va intoarceti.

Unele masini au "Winter Mode". Cand e activat se taie puterea de la motor si se blocheaza partial diferentialul central (daca e 4x4).

La BMW nu exista Winter Mode, dar il putem mima.

1. Activati Eco Pro mode - asta taie cuplul care ajunge la roti -> nu fuge spatele

Attached File  5.jpg   280.16K   62 downloads Attached File  4.jpg   267.39K   63 downloads


2. Dezactivati functia de Coasting in modul Eco Pro, pentru a avea frana de motor.

Menu - Settings - Driving Mode - Eco Pro - Coasting (OFF)


Attached File  3.jpg   149.54K   51 downloads Attached File  2.jpg   167.66K   47 downloads Attached File  1.jpg   220.96K   45 downloads

Cand functia Coasting e activa, daca iei piciorul de pe pedala de acceleratie, automat se intrerupe legatura dintre cutie si motor -> e ca si cum ai merge in neutru, cu cutie manuala.
In timpul iernii, insa ne dorim frana de motor, de aceea functia de Coasting trebuie sa fie dezactivata.

#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,137
  • Înscris: 22.05.2003
Putina lume stie faptul ca exista comportamente diferite la 4x4, in functie de masina.

La cele cu tractiune preponderent fata (SUV-uri ieftine), la plecarea de pe loc se trimite pana la 30% cuplu pe spate, apoi merg tractiune fata.
La BMW, e preponderent spate, iar cand acelerezi (chiar si la plecarea de pe loc), trimite 70-90% din cuplu pe spate.
La Mercedes este mai neutru, adica in mod normal sta pe 40-60%.

#3
Bylly00

Bylly00

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,729
  • Înscris: 27.06.2015
Raspunsul pe scurt este "cu grija" daca are doar tractiune spate si aproape cum mergi vara daca ai 4x4 si anvelope (bune) de iarna.

#4
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,663
  • Înscris: 26.11.2001
Problema este indiferent de tractiune sa controlezi masina, dar mai ales sa o opresti.
Asta nu prea intelege lumea...
Ieri un nene cu un Q7 era in fata mea si a intrat perpendicular de pe o straduta pe Bld.
Omul a accelerat voiniceste si s-a intors la 90 de grade, fix pe contrasens.

Daca modul eco iti taie puterea, mai ales la masini puternice, sansele sunt minime sa ai probleme.

#5
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,487
  • Înscris: 18.06.2007
și quattro la Audi trimite 60% spate și 40% față și există șansa să îți fugă spatele dacă nu ești atent. Felicitări pentru tutorial

#6
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Aseara era o zapada pe drum de puteai sa schiezi, iar un taran cu suv la urcare + curbe , face depasiri in coloana, doar pentru ca avea Hyundai Tucson... la el cauciucurile aveau alta aderenta :)))

O masina cu tractiune pe spate o conduci la fel ca una cu tractiune pe fata, 4x4, etc... nu conteaza cat cuplu are, etc. Totul depinde de "pilot", de cat de fin accelerezi, sa fi precaut si sa nu te comporti ca pe circuit, ca emblema de BMW nu iti da aripi.

Iar in privinta 4x4 depinde foarte mult de sistem de conceptie, nu conteaza ca e masina ieftina sau scumpa.

#7
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Important este si tipul de transmisie . Majoritatea SUV-urilor cu motorizari puternice au cutie automata. Indiferent de sistemele inteligente , exista o intarziere intre comanda si raspuns . La fel si la turismele fara tractiune integrala. Iarna este nevoie de multa atentie si multa rabdare , in special datorita faptului ca exista conditii diferite de rulare pe care le intalnim de multe ori pe o distanta foarte mica , toate la un loc. Anvelopele de iarna nu pot sa acopere toate aceste tipuri de carosabil si de aici apar unele diferente de comportament al masinii .
Indiferent de sisteme si de setari , nu lasati codusul la mana lor . Iarna se merge cu multa grija , chiar daca masina "zice ca poate" .

#8
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,891
  • Înscris: 22.12.2005

View PostCourage, on 09 ianuarie 2017 - 11:49, said:

Problema este indiferent de tractiune sa controlezi masina, dar mai ales sa o opresti.
Asta nu prea intelege lumea...
Ieri un nene cu un Q7 era in fata mea si a intrat perpendicular de pe o straduta pe Bld.
Omul a accelerat voiniceste si s-a intors la 90 de grade, fix pe contrasens.

Daca modul eco iti taie puterea, mai ales la masini puternice, sansele sunt minime sa ai probleme.

Felicitari pt tutorial. Din pacate cred ca targetul este sub 1% din ce care au astfel de masini. stii ce zic..
si poti sa ai si q10000 , daca nu ai creier tot degeaba ii.

sa fie cu sanatate. si LMA

#9
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Si as mai adauga si ca DSC trebuie tinut pe ON, lucru care oricum taie pedala daca iti fuge spatele pe zapada.

La BMW butonul are 2 pozitii - la o apasare scurta opreste doar Traction Control, la o apasare lunga (3 secunde minim) opreste si Traction Control si ESP-ul.

Poate cineva se intreaba ce utilitate are sfatul de mai sus in conditiile in care DSC-ul este oricum pornit by default de fiecare data cand pornesti motorul, dar eu am patit-o de vreo 2 ori in ultimele zile - am oprit DSC-ul ca sa ies cu ea din locul de parcare ingropat in zapada, si l-am uitat oprit, nu stiam de ce valseaza asa gratios la o accelerare mai brusca.

#10
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,664
  • Înscris: 24.10.2015
Esp-ul chiar e mana cereasca pentru un incepator, mai ales daca are si cativa caluti masina. Eu nu-l dezactivez niciodata si nu am avut probleme inca pe zapada sau ghetus. Eram cu prietena, merceam pe un drum cu zapada si dedesubt gheata, oricat acceleram masina mergea frumos si incetisor. Si am inceput sa-i explic prietenei despre esp si m-am gandit sa-i fac o demonstratie cu el dezactivat ca sa inteleaga mai bine. Cum l-am dezactivat si am apasat putin pedala ne-am si intors de vreo trei ori pe drum si mergeam cu spatele, am dat direct intr-un troian. Noroc ca nu era vreun copac.

Edited by vinciun, 20 January 2017 - 18:14.


#11
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,891
  • Înscris: 22.12.2005

View Postvinciun, on 20 ianuarie 2017 - 18:12, said:

Esp-ul chiar e mana cereasca pentru un incepator, mai ales daca are si cativa caluti masina. Eu nu-l dezactivez niciodata si nu am avut probleme inca pe zapada sau ghetus. Eram cu prietena, merceam pe un drum cu zapada si dedesubt gheata, oricat acceleram masina mergea frumos si incetisor. Si am inceput sa-i explic prietenei despre esp si m-am gandit sa-i fac o demonstratie cu el dezactivat ca sa inteleaga mai bine. Cum l-am dezactivat si am apasat putin pedala ne-am si intors de vreo trei ori pe drum si mergeam cu spatele, am dat direct intr-un troian. Noroc ca nu era vreun copac.

si la scoala (cand ai dat de permis) cat esp ai avut ?

ca idee, sistemele astea sunt puse sa ne ajute, nu sa ne inlocuiasca gandirea si skills-urile de soferi.rezultatul super"esp"izarii sunt panaramele de "soferi" si "soferite" care ne omoara!
esti tatis la condus? ia pune mana pe o masinuta cinstita si ..arata-ne ca stii care e treaba

:)

ps - da, m-am tavalit cand am trecut de pe o moto plina de "esp"isme si figuri in cap pe una normala. Ma facuse sa uit ca sunt sofer. Eram pur si simplu ca n masinutele alea in care bagi o fisa si te dai 3 minute.De atunci ..mi-am invatat lectia. Vrei sa soferesti- pune mana, invata.Vrei sa fii un posesor de arma pe 4 roti..baga mare.Eventual SUV si peste 2 tone.

Acesta este un pamflet. Cei de pe softpedia sunt toti neintrecuti soferi.

Pentru restul..exista ESP:))

PPS - vaz ca bmmul a facut jucarii electrice si se lauda cu pretul de 10 ron / 100 km. nu am vazut nicaeri cat costa jucarea si n cate secole se amortiezeaza:)

View Posttchoara, on 10 ianuarie 2017 - 10:57, said:

Si as mai adauga si ca DSC trebuie tinut pe ON, lucru care oricum taie pedala daca iti fuge spatele pe zapada.

La BMW butonul are 2 pozitii - la o apasare scurta opreste doar Traction Control, la o apasare lunga (3 secunde minim) opreste si Traction Control si ESP-ul.

Poate cineva se intreaba ce utilitate are sfatul de mai sus in conditiile in care DSC-ul este oricum pornit by default de fiecare data cand pornesti motorul, dar eu am patit-o de vreo 2 ori in ultimele zile - am oprit DSC-ul ca sa ies cu ea din locul de parcare ingropat in zapada, si l-am uitat oprit, nu stiam de ce valseaza asa gratios la o accelerare mai brusca.

o sa tin minte. din pacate am trecut de primele sute de mii de km asa ca stiu sa apas pe coada pisicii:)

multumesc( si serios o zic) atat tie cat si initiatorului. macar o viata de salvati e de bine. Clar e nevoie pentru cei care au o cheie de la usa unei masini cum povestiti voi si nu stiu cum se conduce.

scuze, modestia e pentru prosti.

#12
vinciun

vinciun

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,664
  • Înscris: 24.10.2015
Conduc la munca si masini mai sarac echipate si nu am accidentat niciuna. Nu ma laud ca-s super sofer dar totul e inainte. Cand am dezactivat esp-ul intentionat am calcat-o un pic, doar voiam sa-i demonstrez prietenei, drept ca nici eu nu m-am asteptat ca o sa ne intoarcem chiar de trei ori.

#13
foxbat

foxbat

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,891
  • Înscris: 22.12.2005

View Postvinciun, on 20 ianuarie 2017 - 19:51, said:

Conduc la munca si masini mai sarac echipate si nu am accidentat niciuna. Nu ma laud ca-s super sofer dar totul e inainte. Cand am dezactivat esp-ul intentionat am calcat-o un pic, doar voiam sa-i demonstrez prietenei, drept ca nici eu nu m-am asteptat ca o sa ne intoarcem chiar de trei ori.

stiu ce zici. si eu . acum vreo..multi ani. de atunci am inteles ca nu sistemele fac soferul. ci mintea!
Multumesc si la multi km faini.

#14
Mr. Incredible

Mr. Incredible

    It's showtime!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,640
  • Înscris: 07.10.2005

View PostAdm, on 09 ianuarie 2017 - 11:44, said:

La BMW, e preponderent spate, iar cand acelerezi (chiar si la plecarea de pe loc), trimite 70-90% din cuplu pe spate.
Daca ne referim la modele BMW cu tractiune integrala raportul in conditii normale este de 40% fata si 60% spate, se duce spre 100% intre punti in functie de nevoie. La viteze mari transfera tot cuplul spre spate.

https://en.wikipedia...wiki/BMW_xDrive

Instead of a permanent torque split (which is featured in earlier systems), xDrive provides variable torque split between the front and rear axles through the use of a multi-plate wet clutch located in the gearbox on the output to the front drive shaft. This setup allows xDrive to modulate the torque split between the front and the rear axles, which is normally split at 40:60 ratio. If wheel slip is detected by the ABS/DSC system, xDrive can react within a tenth of a second to redistribute up to 100% of the engine power to the front or rear axle.[1] The wet clutch is applied through a high speed electric servo motor turning a cam-shaped actuator disc. As the rear drive shaft is hard-coupled to the transmission output, full torque transfer to the front axle can only be achieved if the rear wheels have no traction and are both slipping.

Edited by Mr. Incredible, 07 June 2017 - 20:30.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate