Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964
 Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...
 

Despre baterii ( acumulatori ) auto

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
3 replies to this topic

#1
anthar

anthar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 125
  • Înscris: 23.02.2011
Vreau sa deschid acest topic in dorinta de-a informa  la obiect in privinta bateriilor auto si a modalitati de exploatare.


N-o sa intru in detalii tehnice ci o sa enumar doar sfaturile de urmat in diverse situatii.
Astfel, daca doriti sa achizitionati o baterie , trebuie sa :
- masurati dimensiunile locasului bateriei
- observati sistemul de amplasare a bornelor , majoritatea sunt cu borna + pe dreapta dar sunt si invers
- notati capacitatea bateriei (exprimata in Ah ), tensiunea si curentul de pornire la rece ( codificat CCA )
Ce reprezinta aceste valori ptr unii poate fi mai greu de inteles si ptr ca nu vreau sa devin prea tehnic vreau ca sa retineti urmatorul lucru : cand alegeti o baterie , alegeti-o astfel incat sa aibe Ah cat mai mare si CCA la fel cat mai mare - cu conditia ca sa se potriveasca dimensiunile de instalare in locas.
In special CCA este crucial la pornirea pe temperatura foarte scazuta . Ex o baterie de 12 v 70 Ah si 640 CCA EN  va avea un curent de pornire la rece de 640 Amperi  iar o baterie de 12V 70 Ah si 800 A CCA EN  va avea un curent de pornire la rece de 800 amperi desi cu aceeasi capacitate ultima este mult superioara ( si bineinteles mai scumpa ) .
Cum se explica asta : - Chiar in momentul actionarii demarorului , electromotorul este foarte solicitat si poate absorbi din baterie un curent enorm , de sute de amperi , aproape ca pune in scurt bateria. Daca bateria nu poate oferii acei sute de amperi timp de o secunda ,doua , electromotorul se ineaca si motorul nu porneste.
Acum , ptr o baterie noua  acest CCA nu e chiar asa de restrictiv ptr ca bateria are destule resurse in ea insa dupa trecerea a 2 -3 ani devine tot mai acuta lipsa curentului de pornire.
De ex bateria mea are 9 ani si inca porneste foarte bine - dar are CCA 800 A . Daca as fi avut o baterie cu CCA de 640 A nu ma tinea nici 5 ani.
Acum , multi o sa sara cu gura pe mine ca nu-i recomandat sa pui pe masina o baterie cu o capacitate mai mare decat prevede producatorul , adica acei amperi-ora Ah ex 55 Ah , 60Ah , 74 Ah etc.
Informez, in deplina cunostiinta de cauza ca la o baterie capacitatea este limitata de locasul de instalare - daca nu incape acolo n-o cumperi , iar daca incape capacitatea e doar cu max 15-20 % mai mare , lucru benefic. Defapt si daca bateria ar fi cu 50% mai capacitiva tot n-ar strica ptr ca alternatorul debiteaza o intensitate foarte mare , in jur de 70 - 100 A in functie de modelul masinii , din care va folosi doar 1/10 din capacitatea bateriei ptr a incarca bateria . adica la o baterie de 70 A doar 7 amperi.Practic poate incarca si o baterie de 200 Ah fara probleme .
Aici se vor gasii destui care sa afirme ca la drumuri scurte ( urban ) alternatorul nu va reusi sa incarce complet (100%) un acumulator mai mare .
Si , care e problema ? O baterie de 100 Ah incarcata 3/4 e la fel de buna ca una de 70 Ah full.
Bateria nu se sulfateaza decat daca tensiunea pe element scade sub o anumita valoare , lucru care n-are legatura cu capacitatea ei ci cu regimul de exploatare. Si aici ajung la alta problema spinoasa - drumurile scurte si pornirile dese de motor . Se ia un cetatean care zilnic porneste masina , merge cu ea 15 minute pana la servici , apoi de la servici trece pe la market , pe la banca si pe la gradi , totul intr-un interval relativ scurt. Cu fiecare pornire , capacitatea bateriei scade cu un anumit procent , ptr a compensa ( adica a pune la loc acel curent ) e nevoie ca masina sa ruleze cam 20 minute dupa fiecare pornire.Daca nu se intampla acest lucru se aduna un handicap in minus si cand capacitatea bateriei ajunge la 30 % si e frig afara atunci motorul porneste greu. Daca aveam o baterie cu o capacitate mai mica si in special cu un CCA mai mic acest moment survenea mai repede si atat. Ptr remediere se incarca bateria in casa pe redresor sau se tine motorul in relanti , in parcare , un anumit timp in functie de gradul de descarcare.
Este bine sa va cumparati un multimetru electronic ( costa 25 ron max ) si din cand in cand sa masurati tensiunea bateriei. Ptr o valoare reala se masoara bateria dimineata , cu motorul oprit.
O baterie buna va avea de la 12,5 la 12,7 volti. Daca are sub 12,5 volti bateria e cam descarcata iar daca are sub 12,2 volti si e frig afara s-ar putea sa nu porneasca .La 12 volti e goala bateria .
Atentie caci vorbim aici de o diferenta de max  0,8 volti intre incarcat si descarcat asa ca va trebuie un multimetru bine calibrat si cu bateria lui buna - caci altfel va da erori mari.
Acum daca ati deschis capota e bine sa masuram si tensiune cu care incarca alternatorul , prin urmare pornim motorul si masuram iar tensiunea la bornele bateriei care trebuie sa fie intre 14 si 14,7 volti fara sa aprindem farurile etc.
De multe ori vom avea o tensiune mai mica de incarcare din cauza conexiunilor oxidate sau slabite .Ptr a verifica calitatea conexiunilor care vin la baterie atunci cand ajungem acasa in parcare , nu oprim motorul si ridicam capota .Apoi punem mana pe bornele bateriei si in special pe capetele metalice ale cablurilor care vin la baterie . Daca sunt foarte calde sau chiar  fierbinti atunci avem conexiuni imperfecte care duc la pierderi de curent de la alternator si o incarcare deficitara a bateriei . Multi au aruncat baterii bune din cauza asta sau chiar alternatoare.

Cand cumparati o baterie , de noua , sa fiti atenti la data ei de fabricatie , caci se invecheste cat sta pe raft si pierde din calitati. Cereti vanzatorului sa va arate unde este codificata data fabricatiei - care difera de producator ( cautati pe net cum se citeste data ).
Nu  recomand sa cumparati baterii second hand ptr ca masurarea tensiunii ei nu da deloc toate datele necesare stabilirii nivelului de capacitate ramas.

#2
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,867
  • Înscris: 25.01.2007
http://forum.softped...nere-achizitie/

#3
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Multumim! De unde stim cind a fost facuta bateria? Care sunt codurile ??

#4
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Cum se zicea mai sus - e ditamai topicul
Nu fragmentam discutia.
Asta se inchide, continuati acolo, va rog!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate