Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

Recuperare bani de la furnizor

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Buna ziua.
Ma lovesc de o problema la care nu ma asteptam. Am incercat o colaborare cu un nou furnizor pe o gama de produse. Nu am cerut conditii deosebite convenind e comun acord sa platesc in avans pe baza de factura proforma. Dupa 3 luni si multe probleme am renuntat la el desi avea cele mai bune preturi dar s-au dovedit extrem de neseriosi. Problema e ca mi-a facturat un produs, l-am platit dar faptic la primirea coletului am primit altceva. Am anuntat telefonic, am returnat produsul si neavand pe stoc ce am cerut mi-au stornat reperul respectiv de pe factura.
I-am anuntat ca nu mai vreau sa lucrez cu ei, ca eu vreau furnizori seriosi, si deja am alt furnizor care desi e mai scump e mult mai serios si ca nu vreau alte produse vreau doar sa imi returneze banii. Ei refuza categoric sa imi returneze banii insistand ca ei nu returneaza si sa iau altceva de banii aia.
  Ce variante de abordare a problemei imi sugerati? Instanta de judecata cred ca e exclusa din cauza valorii mici. Nu ca nu se poate, dar nu merita.

Edited by PoeOvidiu, 21 September 2016 - 09:46.


#2
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,436
  • Înscris: 29.04.2008
Achizitioneaza ceva ce folosesti mai des, in cadrul sumei platite, si asta e.

#3
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Maine am drum pe la ei prin localitate, intru si merg pana la manager. Le pot face somatie de plata, ca in cazul facturilor neplatite? Astia sunt tepari. Parerea mea.

Edited by PoeOvidiu, 21 September 2016 - 10:01.


#4
mariovrs

mariovrs

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,393
  • Înscris: 27.09.2013
Bai da ce va mai complicati viata.. Ia ceva de banii aia si gata.  Crezi ca un avocat e mai ieftin?

Despre ce valoare vorbim?

#5
Guest_truet_*

Guest_truet_*
  • Grup: Guests
  • Înscris: --
Cred ca tu erai cel cu magazin de instalatii daca nu te confund... cel mai bine cumpara ceva de banii aia daca nu sunt multi si iti vezi de treaba... nu merita sa iti complici viata prea mult cu asa ceva daca sunt sume mici.

#6
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Daca il platesc ei la cheltuieli de judecata, da, e mai ieftin avocatul. Daca tu ai nevoie de nasturi si eu iti dau fermoar, il iei doar sa nu pierzi banii chiar daca il tii prin dulap vreo 10 ani ca nu ai ce face cu el?
E vorba de principiu nu de valoare.
Practic au dat o teapa, la fel cum fac si cu altii.
In instanta nu ajung, nu merita pentru valoarea care e. In cel mai rau caz iau ceva de la ei desi prefer banii inapoi. Nu imi convine sa sustin economic teparii.

Edited by PoeOvidiu, 21 September 2016 - 10:22.


#7
Guest_truet_*

Guest_truet_*
  • Grup: Guests
  • Înscris: --
In relatii comerciale e altfel... pentru ca oricum vei vinde ce iei.

Principiile costa timp si bani...

Edited by truet, 21 September 2016 - 10:31.


#8
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Eu eram ala cu magazinul, deocamdata e in asteptare magazinul, inca nu l-am deschis dar nici nu am renuntat la idee. Deocamdata merge distributia doar.
Cat despre timp si bani, timp este, banii sunt putini (aia ce ii bag in principiul asta). Asta nu e relatie comerciala, e furt. Firma x a furat de la firma mea respectiva valoare prin inselatorie.

Edited by PoeOvidiu, 21 September 2016 - 10:30.


#9
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Contractul ce spune ?

#10
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Ca plata se face in avans si ca preturile sunt alea din anexa de contract. SI ca intarzierile de plata sunt penalizate ca aici retin ca am intrebat care intarzieri daca plata e in avans?
Dar na, e un contract din asta standard. Nu prevede si ca el imi vinde ce nu are.
Oricum e irelevant contractul. Daca mergeam in instanta era dar avand in vedere ca nu am de gand sa merg asa departe, suma nu merita, nu prea are importanta contractul ala.
Ma interesa mai degraba o varianta de abordare a problemei pe cale amiabila. Dar se pare ca toate variantele duc acolo. Ai fost prost si ai dat banii acum ia ce am, ca ce ai platit nu am.
Dupa mine e la fel de tepar ca si ala care ia marfa si nu o mai plateste. Atat ca are metoda de tepuit putin mai mascata.

Edited by PoeOvidiu, 21 September 2016 - 10:49.


#11
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007
Ar trebui sa-ti ramburseze banii dupa ceva insistente.
Da-i niste faxuri + o notificare de la un avocat - nu costa mai nimic si are efect.
Contractul e ok, nu specifica pretentiile lui.

#12
misu183

misu183

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,954
  • Înscris: 21.12.2008
Ce contract, mai ales ca din cate am inteles e vorba de o suma mica? Si eu am cumparat de la furnizori pe care i-am gasit pe net la gugaleala. Nimeni nu mi-a dat nici macar o coada de contract. Proforma, dat pe mail dovada platii prin OP, primit marfa si factura. O data la un furnizor am comandat ce nu se putea aplica la ce-mi trebuia. Greseala mea. Mi-am turnat cenusa in cap si l-am intrebat daca se mai poate face ceva dupa ce mi se livrase marfa. Credeam ca m-am lins pe bot. Din moment ce nu avea ce vroiam eu ca sa-mi dea in schimb a acceptat retur dar m-a taxat cu 100 Eur, plata curierului si mi-a returnat restul de bani. Si totul prim mail si telefon. Habar n-am cum arata cei cu care colaborez. Si e vorba de lucrat asa de ani de zile. Sa fi fost eu mai norocos?

Edited by misu183, 21 September 2016 - 11:13.


#13
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Pai asta nu e gasit pe gugaleala. A fost agentul lui la mine, am discutat, am stabilit termenii colaborarii. In distributie, mai ales la mine ca merg pe industrie imi trebuie furnizori stabili, nu pot sa merg pe comenzi online. Problema e ca  m-am trezit ca doar eu respect termenii intelegerii. Si nu are cum sa fie vorba de sume mari dupa 3 luni. Nu trec cu ei de 1000/luna in primul an deoarece nu imi permit sa arunc in piata marfa de la un furnizor pe care nu ma pot baza. E vorba de imaginea firmei. Daca furnizorul meu e neserios ma vad pus in situatii delicate in fata clientilor mei, si atunci prefer sa ii tin la un rulaj minim posibil pana sunt 90% sigur ca sunt seriosi si pot sa intru linistit cu marfa in piata. Si uite asa am ajuns sa am furnizori destul de scumpi. Cei ieftini inafara de pret nu ofera nimic, decat nervi si stres, eventual timp pierdut sa gasesti solutii sa rezolvi problema clientului dupa ce furnizorul ala ieftin ti-a dat planurile peste cap la 9 livrari din 10. Pana la urma clientul meu nu trebuie sa fie afectat de problemele mele cu furnizorul. Nu o data am luat marfa rapid de la cel care avea si am mers cu adaos de 2-3 % pentru ca ala cu pretul bun mi-a facturat marfa aia dar mi-a trimis alta. Important e ca la clientul meu sa ajunga marfa care a comandat-o, la pretul si termenul care le-am promis. Ca eu pierd sau castig la factura aia e mai putin important in momentul respectiv. Nu e o problema ca pierd la o factura daca per total colaborare cu clientul iese cu profit si clientul e multumit.

Edited by PoeOvidiu, 21 September 2016 - 12:18.


#14
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006
Ce scrie in contractul dintre firmele voastre la capitolul stornare marfa?

Edited by adisz, 21 September 2016 - 12:28.


#15
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,425
  • Înscris: 15.01.2008
Daca vrei sa mergi pe amiabil, ai 3 variante:

1. Mediator (probabil n-o sa vina, vei avea de plata vreo 100 lei cheltuielile pentru invitatie)
2. Notificare de la avocat (poate ii sperie)
3. Te duci cu vorba buna si, daca nu inteleg, cu scandal. Aici tine doar de tine de cum pui problema, cum arati, cum vorbesti etc

#16
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014

 adisz, on 21 septembrie 2016 - 12:28, said:

Ce scrie in contractul dintre firmele voastre la capitolul stornare marfa?

Nu stiu de ce o dati cu contractul toti. E de ajutor doar daca ajungi la judecata. Altfel nu prea are nici o valoare. Daca ma duc si ii spun ca asa scrie in contract e fix zero, Daca e de bun simt intelege

 Michidoo, on 21 septembrie 2016 - 17:53, said:

Daca vrei sa mergi pe amiabil, ai 3 variante:

1. Mediator (probabil n-o sa vina, vei avea de plata vreo 100 lei cheltuielile pentru invitatie)
2. Notificare de la avocat (poate ii sperie)
3. Te duci cu vorba buna si, daca nu inteleg, cu scandal. Aici tine doar de tine de cum pui problema, cum arati, cum vorbesti etc

Deci imi ramane punctul 3. De scandal nu se pune problema. Prefer cu vorba buna si sa ramana loc de buna ziua. Desi sunt 99% sanse sa nu mai cumpar niciodata de la ei.
. Altfel instanta, si acolo da, conteaza ce scrie in contract. Am specificat de la inceput ca nu voi ajunge in instanta. O sa vad maine, discut fata in fata cu ei, nu telefonic.

#17
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Problema rezolvata. Dupa ce telefonic nu am rezolvat nimic, nu mi s-a mai raspuns la telefon. Am trecut pe la ei in vizita si am refuzat sa plec pana nu imi spun clar ce solutie vor adopta. Au dat-o intoarsa vreo 15 min, ca nu ei se ocupa de problema, ca la contabilitate, ca la seful nu stiu care, ca sa iau alt produs. Am cerut sa imi dea numarul de telefon sau sa imi zica unde pot gasi persoana care se ocupa de problema. Le-am zis scurt ca banii mei sunt pentru firme serioase nu pentru cei neseriosi, deci nu vreau marfa de la ei si din moment ce nu imi pot livra produsul platit in avans pe baza de factura proforma imi vreau banii inapoi deoarece au vandut ceva ce nu aveau si din punctul meu de vedere doar incercau sa imi ia banii, adica sunt tepari, si sa imi explice ei care e diferenta intre ala care ia marfa si nu o plateste si ala care ia banii si nu livreaza marfa.  Intr-un final au acceptat sa faca plata dupa o confruntare de solduri.

Edited by PoeOvidiu, 24 September 2016 - 11:01.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate