Metan vs GPL
Last Updated: Apr 20 2019 13:40, Started by
AngelinCireasa
, Aug 01 2016 03:41
·
0
#1
Posted 01 August 2016 - 03:41
Am gasit sa cumpar din Italia o masina ce foloseste metan si sunt foarte pornit sa o iau fiindca vine la un pret foarte mic.
Intrebare 1: metan=cng? Intrebare 2: exista statii cng/metan la noi in tara? Din cate am citit pe net ar fi 1/2. Intrebare 3: este scumpa trecerea de la cng/metan la gpl? Si este posibila aceasta modificare? Intrebare 4: cea mai ieftina metoda de a aduce masina din Italia in tara. Stiu ca se face passagio si alte alea dar am inteles ca acum cativa ani mai existau si alte posibilitati (numere provizorii) si vreau sa stiu informatii despre aducerea masinii in tara cat mai proaspete. Multumesc anticipat |
#2
Posted 01 August 2016 - 06:58
Din cate stiu eu GPL este un gaz foarte inflamabil in comparatie cu gazul metan. STiu ca au sarit multi in aer ca incarcau buteliile de aragaz cu gaz GPL si pe urma probau sa vada daca scapa gaze cu bricheta si... BOOOM . Cu gaz metan nu cred ca o sa-ti dea randament motorul masinii aceleia, este foarte lenta si o sa-ti faca draci in trafic
Edited by dorin18111980, 01 August 2016 - 06:59. |
#3
Posted 01 August 2016 - 08:05
ar fi mult mai ieftin sa mergi cu CNG, din pacate, nu exista statii de incarcare la noi in tara, eu nu am vazut asa ceva. poate or fi cateva, dar nu conteaza.
practic, dumneata trebuie sa vii cu masina in tara si sa scnimbi instalatia de cng cu una cu gpl. cred ca exista instalatii de incarcare cu metan si din instalatia casnica, dar nu stiu cat costa una, nu stiu daca e voie si autonomia va fi limitata in jurul casei. asta in conditiile in care stai la casa, daca stai la bloc, e exclus asa ceva. Edited by rich1974, 01 August 2016 - 08:05. |
#4
Posted 01 August 2016 - 08:45
Eu mi-am cumparat o interfata pentru gpl si am observat ca la multe din masinile mele , la anumite modele, exista functia de schimbat de pe GPL pe CNG....
Ma gandesc ca instalatia poate sa fie aceeiasi si doar trebuie "sa umblii prin setari" |
#5
Posted 01 August 2016 - 09:00
Prima stație de alimentare cu gaz natural comprimat a fost deschisă în România la sfarsitul lui 2015, după o investiție de 3,2 milioane de euro iar soferii care au mașini diesel au acum posibilitatea de a-și monta instalații de gaz natural la stația din Râmnicu Vâlcea.
Concret, sistemul dual motorină-gaz natural constă în instalarea unui kit prin care se realizează injecție de gaz în motorină, iar costurile cu carburanții se reduc în acest fel cu 23-25%. Astfel, la un rulaj de 120.000 km/an, costul investiției poate fi amortizat în aproximativ opt-nouă luni. Gazul natural comprimat (GNC) folosit în sistemul dual motorină-gaz este metanul folosit la aragaz. Până acum, România era singura țară din Europa care nu avea o stație de alimentare cu GNC. Cei care aveau montată o astfel de instalație erau nevoiți să meargă în Bulgaria, unde sunt peste 100 de stații, sau în Republica Moldova. http://www.reportern...hisa-in-romania Masina pe CNG ruleaza pe gaz natural comprimat si pe benzina, emisii cu 30 % mai putine decat benzina si motorina, pret cu 60 % mai mic decat benzina si motorina, iar autonomia cam 350 de kilometri. Daca esti din Râmnicu Vâlcea sau pe langa granita, poate ca merita. Altfel, nu prea. @mihaiduban - ma indoiesc ca aceeasi instalatie poate functiona cu GPL sau GNC. GPL-ul este lichefiat si trece prin plaman pentru a se transforma in gaz, iar GNC-ul este gaz comprimat, deci difera cel putin butelia. Attached FilesEdited by claudiu1, 01 August 2016 - 09:04. |
#6
Posted 01 August 2016 - 09:00
in primul rand e diferenta uriasa de presiune, metanul(CNG) minim 200 bari si GPL-ul in jur de 1.5 bari. metanul e mai puternic caloric , 1 mc metan >1 litru gpl.
|
#7
Posted 01 August 2016 - 09:08
Am vrut să iau eu una, la fel, tot datorită prețului.
M-am documentat și am aflat că gazul trebuie încărcat sub presiune. O poți face acasă, dar ai nevoie de o instalație scumpă. În plus, nu prea avem stații de încărcare pe aici, așa că vei avea o mașină cu prelungitor. Dacă mergi prea departe, iese din priză și trebuie împinsă. Dacă o cumperi cu gândul de a o trece pe GPL, da. Altfel, stai departe. Diferența de preț spune multe. |
#8
Posted 01 August 2016 - 10:10
Vad ca autoturismele sunt duale, de exemplu Opel Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo - are 4 butelii de gaz pentru 21 kg, pe care se poate merge 370 km, plus un rezervor benzina de (numai) 14 litri, pentru 150 km autonomie. Dar am gasit si Opel cu GNC, iar rezervorul de benzina de 31 litri.
Consumul urban de benzina este de 9,3 litri/100 km, iar pe GNC este de 6,1 litri/100 km. Pret GNC: 3,29 lei/kg, inclusiv TVA. http://piataauto.md/...ehnice-si-pret/ http://www.wall-stre...k0CvxoCdxDw_wcB In afara de statia de CNG de la Ramnicu Valcea (deschisa non-stop) mai este una (privata) si in Bucuresti (L-V, program 9-17). Lista de autoturisme bi-fuel este mai mare, oricum au functionala si varianta de alimentare pe benzina. Passenger cars: Audi A5 2,0 TFSI CNG (planned) (unveiled 12/07) BMW 3 Series (E36) 316g CNG BMW 5 Series (E34) 518g CNG Chevrolet Cavalier Bi-Fuel CNG Citroën C3 1,4 GNV man. Citroën Berlingo Multispace 1,4 GNV (MPV) man. Fiat Panda Natural Power Fiat 500 Natural Power Fiat Punto 1,2 60 Natural Power/BiPower Fiat Grande Punto 1,4 Natural Power/BiPower Fiat Multipla Natural Power/Bipower Fiat Doblò SX 1,6 Natural Power/BiPower Fiat Siena Tetrafuel Ford Crown Victoria CNG Ford Contour Bi-Fuel CNG Ford Fusion CNG (CH) Ford Focus CNG (Not Available in US) Ford Focus C-Max CNG Ford S-Max CNG (CH) Ford Mondeo Sedan/STW CNG (CH) Ford Galaxy CNG (CH) Ford Tourneo (MPV) CNG Ford Kuga CNG (CH) Ford Maverick CNG (CH) Honda Civic CNG Honda Civic GX CNG Kia Pride (4D)CNG Mercedes-Benz B170/B200K NGT (W245) automatic Mercedes-Benz C200K T NGT wagon (S207) automatic Mercedes-Benz E200K NGT sedan (W211) automatic Opel Combo 1,6 CNG Comfort Opel Zafira 5D 1,6 CNG Comfort (MPV) Peugeot 405 (SD)CNG Peugeot 207 (3D/5D/SW/CC) VTi CNG (CH) Peugeot 308 (3D/5D/SW) VTi CNG (CH) Peugeot 405 (4D)CNG Peugeot 807 2,0 CNG (CH) Peugeot Pars (4D)CNG Peugeot Partner 1,4 GNV (MPV) man. Proton Saga Iswara 1,3 L (modified) Proton Wira 1,3 / 1,5 / 1,6 Auto/Manual BiFuel – EFI Mixer Type (Converted) Proton Campro 1,6 BiFuel – EFI – using sequential type (Converted) Renault Kangoo 1,6 CNG (MPV) Samand (4D) CNG Škoda Octavia 1,4 TSI CNG G-Tec Škoda Citigo 1,0 CNG Suzuki Wagon R CNG/LPG Suzuki SX4 CNG Toyota Camry CNG Volkswagen Golf Variant 2,0 BiFuel man. Volkswagen Caddy/Caddy Maxi Life EcoFuel CNG (MPV) man. Volkswagen Touran EcoFuel CNG (MPV) man. Volkswagen Passat Sedan/Variant 1,4 TSI EcoFuel CNG (unveiled 12/07) man/aut.(DSG) Volkswagen Transporter/Transporter Shuttle/Caravelle/Multivan T4/T5 2,0 I4/3,2 VR6 BiFuel/EcoFuel CNG and TSI EcoFuel CNG (latter planned) (MPV) (also LWB) Volvo C30 MultiFuel 1,8F (Gasoline/FFV E85/CNG) (CH) Volvo S40 MultiFuel 1.8F (Gasoline/FFV E85/CNG) (CH) Volvo V50 MultiFuel 1.8F (Gasoline/FFV E85/CNG) (CH) Volvo S60 Bi-Fuel CNG man/aut. Volvo V70 Bi-Fuel CNG man/aut. Volvo V70 MultiFuel 2.0F / 2.5FT (Gasoline/FFV E85/CNG) (CH) Volvo S80 Bi-Fuel CNG man/aut. Volvo S80 MultiFuel 2.0F / 2.5FT (Gasoline/FFV E85/CNG) (CH) Vans: Citroën Berlingo 1,4 GNV Citroën Jumper GNV Dodge Caravan CNG Fiat Doblò Cargo BiPower Fiat Ducato BiPower Ford Transit 2,3 CNG (also LWB) Iveco Daily CNG Mercedes-Benz Sprinter 316 NGT (also LWB) Opel Combo 1,6 CNG Tour Peugeot Partner bivalent Peugeot Bipper CNG (CH) Peugeot Expert CNG (CH) Peugeot Boxer bivalent Renault Kangoo 1,6 CNG delivery van Volkswagen Caddy/Caddy Maxi EcoFuel CNG (a camping car/van version also available as the Caddy Life Tramper EcoFuel CNG) Volkswagen Eurovan(Transporter) T4/T5 2,0 I4/3,2 VR6 BiFuel/EcoFuel CNG and TSI EcoFuel CNG (latter planned) (also LWB) Suzuki Mehran VX CNG BI FUEL Chevy Express Van CNG (Note, limited range ~130 miles/tank) https://en.wikipedia...#Passenger_cars Edited by claudiu1, 01 August 2016 - 10:13. |
#9
Posted 01 August 2016 - 10:54
mihaiduban, on 01 august 2016 - 08:45, said:
Eu mi-am cumparat o interfata pentru gpl si am observat ca la multe din masinile mele , la anumite modele, exista functia de schimbat de pe GPL pe CNG.... Ma gandesc ca instalatia poate sa fie aceeiasi si doar trebuie "sa umblii prin setari" Exclus , instalatiile sunt radical diferite . |
#10
Posted 01 August 2016 - 11:40
Masina cu CNG e o complicatie inutila in Romania. Nu ai unde sa faci RAR, nu ai unde sa faci ITP, rezervorul de benzina e foarte mic, samd.
|
|
#12
Posted 06 August 2016 - 23:24
#13
Posted 20 April 2019 - 11:37
Greu cu GNC in Romania...https://cngromania.eu/stadiu-de-implementare/
|
#14
Posted 20 April 2019 - 13:40
Daca pretul masinii este foarte mic, atunci merita luata si ii arunci o instalatie Gpl pe ea.
De adus, exista varianta platformei sau cea mai putin probabila, de a ruga proprietarul sa iti lase numerele lui pe masina ca sa vii cu ea in tara, dupa care sa ii trimiti numerele pentru ca el sa o radieze acolo. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users