Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 

Platforma + remorca MMA> 3.5T tahograf?

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
tonidawa

tonidawa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 09.06.2013
Salut,

Din legislatie inteleg ca daca efectuezi transport cu ansamblu peste 3.5T in scop comercial (masina pe firma) iti trebuie tahograf pe ea chiar daca mergi pe gol.

Pe scurt am o remorca de dus intr-un loc si in loc sa o tractez,  o incarc pe masina iti trebuie tahograf sau iti trebuie doar in cazul in care o tragi dupa tine chiar si goala?> :/

#2
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Daca o incarci e marfa nu remorca , nu ansamblu , ce treaba ai cu tahograful ? Daca depasesti cu incarcatura masa maxima autorizata a masinii sau aia de 3,5 nu se ia de tine ISCTR ( aia cu transporturile ) ci cel mult o amenda de politie . Cine te cantareste ? Nu te opreste nici naiba . Conteaza ce scrie in talon . Daca ai masa max 3499 in talon la masina poti sa tragi 5 tone la cantar n-ai treaba . Cum ai avea 8+1 pers in talon si tu ai 18 in masina . Nu te sanctioneaza ca nu ai cat D ci pt pers in plus .
Si -Daca nu depasesti 50 km pe raza domiciliului firmei ( sau orasului , nu mai stiu precis )nu iti trebuie nici atunci tahograf dar licenta de transport si atestat la sofer da . Cum sunt autobuzele urbane de ex , sau masini de aprovizionare pe curse scurte . Chiar daca au tahograf nu baga diagrama pana in 50 de km . Am atestat si am lucrat si a mai intrebat zilele trecute unu' si am verificat sa nu spun prostii . Legea e stufoasa dar mai stiam ceva pe unde / ce / cum si mi-a fost usor sa gasesc .

Edited by unucelalalt, 15 May 2016 - 12:01.


#3
tonidawa

tonidawa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 09.06.2013
Vreau sa merg legal fara stres  deci iese din calcul depasirea mma-urilor "ca nu ma cantereste nici naiba" ..

Inteleg ca o remorca devine "marfa" daca o incarci in bena dar daca o tragi goala dupa tine iti trebuie tahograf? caci intri la ansamblu pestei 3.5T;   asta e nedumerirea mea.....

Edited by tonidawa, 15 May 2016 - 12:54.


#4
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
Corect
pui remorca sus si mergi fara tahograf si fara limitator
problema vine dupa ce dai jos remorca si vii acasa in ansamblu cum dovedesti cele 28 de zile din urma ....foi de concediu nu poti pt ca nu aveai cum sa ajungi in germania in concediu fiind, foi bifate la alte activitati cam greu daca nu ai o imprimanta la tine pt ca de acasa nu stii exact cand si cum vei porni spre casa cu ansamblu...

#5
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Pai daca ai remorca in masina e o incarcatura ca oricare alta , nu ai nevoie la ea nici de talon , nici de ITP , de absolut nimic , poate fi neinmatriculata . Este incarcatura . Cel mult un act de proprietate iti poate cere politia ca nu e furata pt ca nu sunt niste lazi sparte de dat pe foc . Ce fel de ansamblu esti daca nu tractezi nimic dupa tine ?

Daca o tractezi si cu suma de pe taloane de mma esti peste 3,5 ai nevoie nu numai de tahograf , iti trebuie si licenta ( inainte de tahograf ) si Atestat Profesional de Transport Marfa . Daca remorca are peste 750 kg iti trebe cat B+E.

#6
tonidawa

tonidawa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 09.06.2013
si daca iti trebuie sa te intorci in ansamblu cum demonstrezi ca tu te-ai dus cu ea incarcata si cf. legii nu erai obligat la pauze?

#7
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Faci aviz de expeditie , de marfa pe ea , o treci in foaia de parcurs . Nu ? Eu zic ca merge . Nu te opreste nimeni sa o faci marfa . Daca de ex ar fi defecta si o duci la reparat incarcata sau la ITP ca e expirat etc .Sunt atatea situatii ipotetice in care un vehicul e incarcatura si poate fi facut aviz pe el.

Edited by unucelalalt, 15 May 2016 - 14:16.


#8
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
unucelalalt iti desenez eu sitatia ca pt tine e mai usor de priceput.
omul are o utilitara de 3500 kg pune pe ea un trailer si merge in germania , acolo il da jos si pune 2 masini (una pe duba una pe remorca)
omul nostru neavand tangente cu domeniul transport pana acum nu stie ca trebuie sa prezinte activitatea de conducere a soferului pe ultimele 28 de zile , si e foarte dificil sa explici oricarui control ca masina ta de 3,5 t cu care ai mers incolo s-a transformat in germania in ansamblu de 5,5 tone .

#9
tonidawa

tonidawa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 09.06.2013
Exact asta am vrut sa stiu... parca nu imi vine a crede ca asa sunt legile Posted Image.

Acum mai am o nelamurire daca pui tahograf pe o dubita esti obligat sa circuli cu pauze?    Sincer pentru mine aceste lucruri par fara sens cu cat citesc mai multa legislatie cu atat intri mai mult in ceata...

#10
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015

 pimi, on 15 mai 2016 - 17:18, said:

unucelalalt iti desenez eu sitatia ca pt tine e mai usor de priceput.
omul are o utilitara de 3500 kg pune pe ea un trailer si merge in germania , acolo il da jos si pune 2 masini (una pe duba una pe remorca)
omul nostru neavand tangente cu domeniul transport pana acum nu stie ca trebuie sa prezinte activitatea de conducere a soferului pe ultimele 28 de zile , si e foarte dificil sa explici oricarui control ca masina ta de 3,5 t cu care ai mers incolo s-a transformat in germania in ansamblu de 5,5 tone .
   Ok , eu n-am nevoie de desene , el da date prea telegrafice ca sa inteleaga cineva despre ce e vrb . " o remorca de dus intr-un loc " Daca alte date sunt la secret cum spune cineva pe aici -am globul de cristal la reparat . Vad ca tu stii mai bine decat el care e situatia lui , probabil sunteti amici , nu ma bag .
   Cu atat mai putin as dori sa traga vreun ponos . Ma rog , eu cand ma duc la doctor spun tot , altii fac cum vor .

 tonidawa, on 15 mai 2016 - 20:32, said:

Exact asta am vrut sa stiu... parca nu imi vine a crede ca asa sunt legile Posted Image.

Acum mai am o nelamurire daca pui tahograf pe o dubita esti obligat sa circuli cu pauze? Sincer pentru mine aceste lucruri par fara sens cu cat citesc mai multa legislatie cu atat intri mai mult in ceata...
Mai omule , tu dai datele cu portia . Eu am Atestat profesional de marfa +persoane de la inceputul legii de prin 2001 si il inoiesc la 5 ani . Scoala dureaza de fiecare data cca 2 sapt daca mai retin eu si se da examen . Nu inveti un vraf de legi pe SP . Tu nu numai ca esti pe afara dar nu ai voie sa te urci in masina asta ca are sau nu tahograf .
Ai nevoie de ATESTAT . Ai asa ceva ? In momentul cand ai facut scoala si ai atestat stii tot ce trebuie , si despre pauze si tot . Nu vreau sa te ofensez dar esti ratacit rau . Nu te teme ca am injurat si noi soferii legile astea si dupa ce le inveti ca pe Tatal nostru si tot mai ai cate o ceata . Toti umbla cu un vraf de carti de legi in masina sa nu se incurce cu scoala facuta cu tot , pt ca practica te pune in tot felul de situatii iar legile sunt incurcate rau . Mai usor te faci medic .

Edited by unucelalalt, 15 May 2016 - 21:03.


#11
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
nu il cunosc pe om , cunosc insa bine fenomenul si pt ca il cunosc l-as sfatui sa se linisteasca - transportul de masini pe platforma din UE se apropie cu pasi repezi de final , prietenii de la anaf au inceput sa lucreze la caz.

#12
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Asta am gasit mai usor si nu e legea toata de 5 kg de citit .
http://www.avocatnet...emorca-35t.html

 pimi, on 15 mai 2016 - 20:41, said:

nu il cunosc pe om , cunosc insa bine fenomenul si pt ca il cunosc l-as sfatui sa se linisteasca - transportul de masini pe platforma din UE se apropie cu pasi repezi de final , prietenii de la anaf au inceput sa lucreze la caz.
Pai la el nu e vrb de ( doar ) ANAF , in prima instanta e vrb de ISCTR aici in RO , de legislatie de transport UE . Daca mai vrea sa si iasa afara e mai rau dar nu zice nimic ce vrea sa faca . Eu vin sofer de pe vremea cand era ITA cu controlul in transporturi pe vremea lu ceasca , si aia erau dati naibii dar acum e " bagarea dejtului in cwr " , astia sunt mai criminali . El crede ca se joaca cu papusi .

Edited by unucelalalt, 15 May 2016 - 21:04.


#13
tonidawa

tonidawa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 09.06.2013
Nu e nimic secret platforma o folosesc pentru transportat masini dar nu are importanta ca e sau nu platforma poate  sa fie si remorca de cartofi. Totul pleaca de la legislatie masina sub 3.5 t mergi linistit nu te intrreaba nimeni de sanate, dar daca pui o platforma remorca etc.. intri la alta categorie.

Dar pentru ca suntem oameni si gandim apare intrebarea de la inceputul threadu-lui. Daca ai posibilitatea sa mergi fara tahograf evident legal (ca daca nu ma interesa legalitatea nu mai intrebam nimic) nu e normal sa urci remorca platforma etc  pe masina  si sa mergi linistit?
Apoi cand te apuci sa cari cartofi o dai jos si mergi pe pauze iarasi legal caci asa e legea nu? In conditiile date actiunea, drumul parcurs este legal sau nu?

Apoi cu duba goala cum mai mergi daca ii pui tahograf si ai de facut un drum mai lung? il dai jos si il pui de fiecare data cand ii pui remorca sau cum ? Posted Image
Cred ca mai bine ar fi sa intreb la o scoala de soferi ...cand aflu va explic clar cum sta treaba, oricum ar fi este dubioasa rau sau nu vad eu calea corecta.

Edited by tonidawa, 15 May 2016 - 21:31.


#14
pimi

pimi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,771
  • Înscris: 15.01.2007
il pui?il dai jos?
e cam sigilat si e cam ilegal sa umbli la aparat neautorizat
e mai simplu sa nu bagi cardul in aparat, sau ma rog daca ai un taho analogic nu bagi diagrama .
baiul e ca legal trebe limitator , si asta cu sau fara remorca te va limita la 90km/h

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate