Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...
 Cartelul din Carpati - mafia PNL ...

Trecut: Europa versus S.U.A. la c...

Garantie apartament dezvoltator

Aplicație GPS cu zoom automa...
 

Taxa de DUPA rezilierea contractului

- - - - -
  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#19
Byblos4

Byblos4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,664
  • Înscris: 26.09.2014

View PostMooF2010, on 20 februarie 2015 - 16:37, said:

Deobicei cand reziliezi primul contract de servicii (nu cel care se prelungeste tacit) se plateste contractul integral.

Daca citesti contractul tu achizitionezi un pachet de servicii care il platesti in 24 de rate, asta este exprimarea din contract. Daca reziliezi inainte de termen ar trebui sa platesti cele 24 de rate pe loc.

Daca asa scrie, este absurd.Este vorba de niste servicii, nu de un bun pe care il achiti in rate.

#20
tom_1133

tom_1133

    utilizator Linux Mint

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,716
  • Înscris: 10.02.2011

View Posttchoara, on 20 februarie 2015 - 16:03, said:

Spoiler
Foarte coerent postul tau  Posted Image

Insa @initiatoru' se refera la nesimtirea/furaciunea pe fata a firmei resprective !

De exemplu' o ruda a mea a semnat un contract in data de 26 Iulie 2011 pentru 2 ani cu RDS pentru serviciile de telefonie fixa, cablu TV si internet.
Ia venit acasa prelungirea contractului si a refuzat, insa beneficia de servicii in continuare, platind luna de luna;
daca nu platea o factura, i se opreau serviciile fix a doua zi !

In data de 24 Martie 2014 (dupa 2 ani si ceva !!!) s-a dus la sediul RDS sa rezilieze contractul.
A adus tot echipamentul primit la semnarea contractului pe data de 26 Iulie 2011, achitat si ultima factura la casierie, apoi s-a dus sa rezilieze contractul dar la trimis din nou la casierie sa mai achite........si despagubirea rezilierii contractului din partea clientului.
N-a facut scandal caci vroia sa scape de RDS si a platit, insa dupa ce a expirat contractul cu RDS.

Insa surpriza este ca pe procesul verbal in doua exemplare scrie (negru pe alb) ca pe data de 26 Iulie 2011 s-a semnat contractul iar mai jos la Solicit rezilierea contractului mai sus mentionat incepand cu data de 31 August 2011  Posted Image

Si a platit 181,13 Lei pentru reziliera contractului.


L.E.:
si am dovezi, pot sa pun poze   Posted Image

Edited by tom_1133, 20 February 2015 - 17:06.


#21
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007

View Postiulian0512, on 20 februarie 2015 - 16:19, said:

Si daca toti ar rezilia si ar plati toate acele servicii mentionate de tine (salariul echipei de instalare + sculele lor + masina echipei + benzina + revizia masinii + cablul + echipamentele necesare instalarii) nu vad cum ar suporta niste costuri. imi pot explica cum ?

Pai exact - tu acum asta faci, platesti acele servicii, ca sa nu le plateasca UPC.

Recapitulam: UPC este un furnizor de telecomunicatii. Ca sa ofere servicii prompte (instalare a doua zi, echipa calificata, servicii de telecomunicatii la un anumit nivel etc.), ei AVANSEAZA niste cheltuieli. Adica, inainte sa semnezi tu cu ei, isi trag magistrale pe stalpi, angajeaza oameni, cumpara masini, cumpara scule etc.

Cand vii tu si zici ca vrei instalare, ei iti zic asa: "Pretul serviciilor este de X, iar instalarea este gratis, daca te abonezi pe minim un an". Ei isi calculeaza costurile de operare pentru prestarea serviciilor catre tine timp de un an de zile, si sunt dispusi sa sacrifice o parte din adaos, ca sa-ti ofere tie niscaiva reducere la promotie + instalare gratis. Dar ca sa se asigure ca isi scot parleala cu tine, reglementeaza in contract o taxa de reziliere timpurie. Pe care trebuie s-o platesti daca reziliezi inainte de expirarea termenului contractual, e normal.

De-asta DUPA expirarea termenului contractual poti sa reziliezi cand vrei - pentru ca la acel moment, si-au scos amortizarea conform calculelor preconizate, si nu le mai creezi niciun prejudiciu.

Stiu ca pentru tine nu este asa evident. Stiu ca tu te gandesti "pana mea, aveti deja cablurile trase, aveti angajati, aveti masini, n-ati cumparat ceva special pentru mine, nu v-am creat eu personal cu dedicatie vreun prejudiciu", dar te inseli.

#22
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,453
  • Înscris: 01.12.2001

View Posttom_1133, on 20 februarie 2015 - 17:02, said:

In data de 24 Martie 2014
Insa surpriza este ca pe procesul verbal in doua exemplare scrie (negru pe alb) ca pe data de 26 Iulie 2011 s-a semnat contractul iar mai jos la Solicit rezilierea contractului mai sus mentionat incepand cu data de 31 August 2011
Zici ca in 2014 i-a fost intocmit un pv ca a cerut rezilierea in 2011?

#23
tom_1133

tom_1133

    utilizator Linux Mint

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,716
  • Înscris: 10.02.2011
Exact !
Da' a lasat-o asa, n-a mai facut scandal pentru 181,13 Lei.

A zis bogdaproste ca a scapat de ei, RDS.

#24
iulian0512

iulian0512

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 756
  • Înscris: 03.01.2010

View Posttchoara, on 20 februarie 2015 - 17:05, said:

Pai exact - tu acum asta faci, platesti acele servicii, ca sa nu le plateasca UPC.

Recapitulam: UPC este un furnizor de telecomunicatii. Ca sa ofere servicii prompte (instalare a doua zi, echipa calificata, servicii de telecomunicatii la un anumit nivel etc.), ei AVANSEAZA niste cheltuieli. Adica, inainte sa semnezi tu cu ei, isi trag magistrale pe stalpi, angajeaza oameni, cumpara masini, cumpara scule etc.

Cand vii tu si zici ca vrei instalare, ei iti zic asa: "Pretul serviciilor este de X, iar instalarea este gratis, daca te abonezi pe minim un an". Ei isi calculeaza costurile de operare pentru prestarea serviciilor catre tine timp de un an de zile, si sunt dispusi sa sacrifice o parte din adaos, ca sa-ti ofere tie niscaiva reducere la promotie + instalare gratis. Dar ca sa se asigure ca isi scot parleala cu tine, reglementeaza in contract o taxa de reziliere timpurie. Pe care trebuie s-o platesti daca reziliezi inainte de expirarea termenului contractual, e normal.

De-asta DUPA expirarea termenului contractual poti sa reziliezi cand vrei - pentru ca la acel moment, si-au scos amortizarea conform calculelor preconizate, si nu le mai creezi niciun prejudiciu.

Stiu ca pentru tine nu este asa evident. Stiu ca tu te gandesti "pana mea, aveti deja cablurile trase, aveti angajati, aveti masini, n-ati cumparat ceva special pentru mine, nu v-am creat eu personal cu dedicatie vreun prejudiciu", dar te inseli.

Cred ca nu m-ai inteles, dar iti mai explic odata.
Deci eu nu am contestat niciodata faptu ca sunt costuri si ca trebuiesc platite de consumator, adica de mine. Dar ce nu intelegi tu e ca acea TAXA depaseste costurile acestor instalari,cabluri,etc care mie mi-au fost oferite gratuit. Deci prin urmare acea diferenta este T E A P A daca nu este explicata in factura sau in contract si nu mai poate fi considerata justa despagubire. (nu e just/drept sa iei bani in plus ptr nimic)

Hai sa facem un exercitiu de imaginatie poate ai sa intelegi mai bine unde bat:
Mergi pe strada si te impiedici in oglinda unei masini si o rupi sa zicem, proprietaru te da in judecata si iti cere despagubiri pe oglinda.
Oglinda costa X roni + Y roni manopera + altele gen tractare, toate justificabile factura/bonuri/etc. Nu cred ca se pune o suma fixa din burta proprietarului ca asa vrea ei si asa crede chelia lui ca trebuie drept despagubire.

Edited by iulian0512, 20 February 2015 - 17:23.


#25
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004

View Postiulian0512, on 20 februarie 2015 - 15:58, said:


Daca ti-e lene sa citesti de ce mai postezi ? sa faci count mare la posturi ?
Ce importanta are ce scrii tu, ca sa fie citit?
Important e ce scrie in lege si contracte.
Trebuie sa platesti toate lunile pana vezi hartia de reziliere (nu nr de inregistrare a cererii).

Edited by don_dannielo, 20 February 2015 - 17:34.


#26
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,294
  • Înscris: 12.08.2006

View Posttchoara, on 20 februarie 2015 - 16:03, said:

taxa de reziliere poate sa includa mai multe lucruri: costul instalarii, promotia de care ai beneficiat etc. Cand semnezi un contract, cealalta parte isi face niste previziuni, niste calcule - daca ii incurci si reziliezi mai devreme, la cererea si optiunea ta, nu din culpa lor, atunci e normal sa platesti.

    Dar daca U** nu mai furniza serviciile sau rezilia unilateral contractul ce "taxa" platea abonatului care ramane fara acele servicii???
   Nu sunt cumva clauze inegale...abuzive?

#27
iulian0512

iulian0512

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 756
  • Înscris: 03.01.2010

View Postdon_dannielo, on 20 februarie 2015 - 17:32, said:

Ce importanta are ce scrii tu, ca sa fie citit?
Important e ce scrie in lege si contracte.
Trebuie sa platesti toate lunile pana vezi hartia de reziliere (nu nr de inregistrare a cererii).
Au fost platite toate lunile in care am avut net+tv nu am avut restante figurez doar cu taxa de reziliere, in acest topic discutam despre Taxa de reziliere.

Edited by iulian0512, 20 February 2015 - 17:44.


#28
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,294
  • Înscris: 12.08.2006

View Postdon_dannielo, on 20 februarie 2015 - 17:32, said:


Trebuie sa platesti toate lunile pana vezi hartia de reziliere
Nu exista hartie de reziliere.
Rezilierea se face printr-o notificare.
Se ia act de acea notificare.
Operatorul poate sa spuna ce vrea.

#29
fpower66

fpower66

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 06.12.2009
Ne poti spune ce taxa de reziliere ti-au cerut?

#30
iulian0512

iulian0512

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 756
  • Înscris: 03.01.2010
nu are nici o denumire speciala alta decat taxa de reziliere

#31
fpower66

fpower66

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 06.12.2009

View Postiulian0512, on 20 februarie 2015 - 18:05, said:

nu are nici o denumire speciala alta decat taxa de reziliere
Scuze! Ma refeream la cuantumul taxei..

#32
iulian0512

iulian0512

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 756
  • Înscris: 03.01.2010

View Postalexa32, on 20 februarie 2015 - 17:49, said:


Nu exista hartie de reziliere.
Rezilierea se face printr-o notificare.
Se ia act de acea notificare.
Operatorul poate sa spuna ce vrea.
pai daca trebuie sa mai iau in calcul faptul ca operatorul minte o las balta imi schimb nr de tel si imi vad de treaba

View Postfpower66, on 20 februarie 2015 - 18:07, said:


Scuze! Ma refeream la cuantumul taxei..
200 ron + asa zisele penalizări de la srl-ul credit ciprus nush ce

#33
Byblos4

Byblos4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,664
  • Înscris: 26.09.2014
Dar cand pica netul de la provaidarrii astia, ei ce despagubiri platesc consumatorilor?

#34
fpower66

fpower66

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 06.12.2009

View Postiulian0512, on 20 februarie 2015 - 18:11, said:

pai daca trebuie sa mai iau in calcul faptul ca operatorul minte o las balta imi schimb nr de tel si imi vad de treaba


200 ron + asa zisele penalizări de la srl-ul credit ciprus nush ce

Daca rezulta din contract suma de 200 lei ca taxa de reziliere unilaterala anticipata, nu ai ce face, soarta..

Insa penalizari la credit bla bla  . praf de mers

#35
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007

View Postiulian0512, on 20 februarie 2015 - 17:22, said:

Cred ca nu m-ai inteles, dar iti mai explic odata.

In mod cert nu ai inteles tu, dar iti explic in continuare Posted Image

Nu se pune problema de cat ii costa pe ei instalarea si furnizarea serviciilor catre tine, pentru ca in speta ta este vorba despre raspundere CONTRACTUALA, nu delictuala.

Ai spus ca nu te pricepi la drept; nu este de condamnat, dar asculta-i pe cei care se pricep. In cazul raspunderii delictuale, adica in exemplul dat de tine cu oglinda, platesti fix cat ai pricinuit paguba. In cazul raspunderii contractuale pe clauza penala (ca asta este ceea ce platesti tu acum), partile stabilesc anticipat care este valoarea prejudiciului, determinand o suma fixa.

Poate este injust pentru tine (daca contractul este incheiat pe un an si tu reziliezi in luna 11 + 29 de zile), poate este injust pentru ei (daca contractul este incheiat pe un an si tu reziliezi in ziua 2 dupa semnare), dar ambele parti agreaza ca prejudiciul ca valoare MEDIE pentru durata incheiata este suma de X ron.

Citesti contractul, stabilesti daca ti se pare just si semnezi.

Dupa ce ai agreat un cuantum fix, sa vii sa spui ca despagubirea pretinsa de UPC este disproportionata, este un nonsens.

Daca vroiai sa ai super control pe contract, veneau UPC la semnare si iti spuneau ca estimeaza paguba la 200 RON pentru contractul de un an, iar tu veneai si spuneai ca vrei sa modifici contractul astfel incat cei 200 RON sa se calculeze la zi prestata, respectiv 0,54 RON pe zi, si clauza penala sa se calculeze in functie de zilele ramase din contract. Dar nu ai facut asta pentru ca (i) UPC are o putere de negociere imensa fata de tine (adica semnezi ca ei sau "la revedere"), si (ii) 200 RON sunt bani de fistic, si nu te afecteaza asa tare incat sa ceri audiente la Juridic sa le propui modificari pe contract.

Repet, tu nu platesti un cuantum real al prejudiciului, tu platesti un cuantum prestabilit de TINE impreuna cu UPC.

Asa functioneaza clauza penala pe raspunderea contractuala, si este chiar minunat ca exista aceasta institutie. Iti dai seama cati bani ar trebui sa sparga UPC ca sa calculeze in mod PRECIS care este prejudiciul cauzat lor prin rezilierea ta? Tu calculezi numai cablul tras in casa si salariul pe zi al echipei de instalare, dar nu iei in calcul investitiile lor in echipamente (adica ce cumpara si instaleaza pe stalpi inainte sa se apuce sa aboneze lume in zona aia), costurile de deplasare (masina, benzina, asigurare RCA, revizii, reparatii), dobanda lor la banca pentru liniile de finantare etc. Deci este evident ca ar fi o munca EXTREM de laborioasa sa calculeze care este exact cota ta de paguba din toate cele de mai sus. Ca dupa 2 luni de analiza, sa reiasa ca, de fapt, prejudiciul real nu a fost 200 RON ci, 136 RON.

Sa fim seriosi... Este foarte bine ca prejudiciul contractual este precalculat si prestabilit. Ai posibilitatea sa lecturezi contractul - daca ti se pare disproportionat, nu semnezi.

View Postalexa32, on 20 februarie 2015 - 17:42, said:

Dar daca U** nu mai furniza serviciile sau rezilia unilateral contractul ce "taxa" platea abonatului care ramane fara acele servicii???
   Nu sunt cumva clauze inegale...abuzive?

View PostByblos4, on 20 februarie 2015 - 18:36, said:

Dar cand pica netul de la provaidarrii astia, ei ce despagubiri platesc consumatorilor?

Acelasi raspuns pentru ambii: plateau clientului taxe zero sau taxe uriase, in functie de contractul pe care l-au semnat.'

Este foarte simplu:

Societatea X este furnizor de telecomunicatii. Pe site-ul lor exista un mare banner cu "abonament internet + TV la numai 50 RON". Dar ei, de fapt, iti vand niste CONDITII CONTRACTUALE pentru banii aia.

Vrei alte conditii contractuale? Platesti in plus.

Vrei net si tv la 50 RON cum are juma' de Bucuresti? Platesti 50 RON, dar vezi ca banda de internet nu este garantata, uptime-ul este garantat in proportie de 80%, si am voie sa intrerup serviciul pentru maxim 48 de ore pe luna.

Ce-ai spus? Ti se pare inacceptabil? Pai pot sa-ti garantez banda de internet la X Mbps, pot sa-ti garantez uptime de 99%, si pot sa-ti garantez ca nu-ti pica netul mai mult de 1 ora pe luna, ca aloc o echipa dedicata de mentenanta. Dar nu te mai costa 50 RON pe luna, ci 500 RON pe luna.

Intelegeti?

Voi cumparati un produs ieftin si va plangeti ca nu aveti parghii contractuale echilibrate. Platiti abonament de 100 EUR pe luna si o sa vedeti cum apare in contract si raspunderea furnizorului, si multe altele. Dar nu e combinatie cu abonamentul de 100 EUR pe luna, ca e scump, si practic pentru Facebook si torente face acelasi lucru ca ala de 50 RON (pe buna dreptate, nu fac misto). Deci acceptati faptul ca produsul cel ieftin se potriveste pentru 99% din nevoile voastre (adica sa mearga ok si sa fie ieftin), si acceptati ca diferenta de 1% inseamna taxa de reziliere si lipsa de raspundere a furnizorului.

Edited by tchoara, 20 February 2015 - 19:16.


#36
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,294
  • Înscris: 12.08.2006
Poate nu m-am facut inteles...
Nu ma refer la intreruperi temporare in furnizarea serviciilor ci la un caz ipotetic aparut,  de imposibilitate definitiva de a mai furniza serviciile, cum ar fi falimentul de exemplu.

In acest caz eu ce despagubiri primesc ca si parte contractanta ?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate