Salt la conținut

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Program de slabire cu succes gara...

Reconditionare cada baie din fonta

Problema imprimanta

Here goes nothing
 BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...

Sfat alegere parbriz

EMAG - recenzii false facute de ei?
 Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai

Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...
 Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice

Amintiri despre satelit si retran...
 

Ford Tourneo Courier - benzina sau diesel?

- - - - -
  • Vă rugăm să vă autentificați pentru a răspunde
62 răspunsuri în acest subiect

#1
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.867
  • Înscris: 28.11.2001
Salut,

Am nevoie de o masina pentru familie si pentru firma si sunt hotarat 95% pe Ford Tourneo Courier.
Fișier atașat  TourneoCourier_25.jpg   318,47K   67 download-uri
Fișier atașat  TourneoCourier_26.jpg   308,36K   63 download-uri
Singura dilema a mea este daca sa aleg intre:
- benzina 1.0 Ecoboost 100CP
Urban 6.8 / Extra 4.7 / Mixt 5.4
Viteza maxima 173 / 170Nm intre 1400 - 4000 rpm
Acceleratie 0-100kmh 12.3 / Acceleratie  50-100kmh 9.2
Greutate masina 1185kg
sau
- diesel 1.5 TDCI 75CP DPF
Urban 4.7 / Extra 3.7 / Mixt 4.1
Viteza maxima 157 / 190Nm intre 1700 - 2000 rpm
Acceleratie 0-100kmh 16.0 / Acceleratie  50-100kmh 11.5
Greutate masina 1205kg

Diferenta de pret la acelasi nivel de echipare aprox. 800 Euro cu tva.

Masina va rula cam 15-20k km pe an (urban cam 75%) plus concedii. Uneori va fi incarcata cu maxim 200kg pentru 150km dar fara excese.

Am facut drive test cu 1.5TDCI si se misca decent fara accente de sportivitate (pe care oricum le-am pierdut in timp). Acum am un Ford Fusion pe gaz (1.6 100CP) si cam pe acolo se simte masina.

Ma intereseaza pareri legate de motorul pe benzina - cei care l-ati condus pe Fiesta sau pe Focus - pareri, probleme, etc.

Multumesc.

#2
aandrei_24

aandrei_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.477
  • Înscris: 02.02.2007
Opinia mea e ca pt km aia și cei 75 la suta în oraș sa mergi pe benzina. Ecoboost a fost ales motorul anului de mai multe ori, l-am condus pe fiesta și se misca bine. TDCI asta e foarte lenes, 16 secunde la suta sunt enorm. Plus ca are pdf care e o bătaie de cap. Plus revizii mai scumpe. Nu uita ca de aia 800 euro diferenta bagi 550 l de benzina. Care e pretul la care le ai ofertate?

Opinia mea e ca pt km aia și cei 75 la suta în oraș sa mergi pe benzina. Ecoboost a fost ales motorul anului de mai multe ori, l-am condus pe fiesta și se misca bine. TDCI asta e foarte lenes, 16 secunde la suta sunt enorm. Plus ca are pdf care e o bătaie de cap. Plus revizii mai scumpe. Nu uita ca de aia 800 euro diferenta bagi 550 l de benzina. Care e pretul la care le ai ofertate?

#3
noone2

noone2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.180
  • Înscris: 10.03.2007
Eu zic sa mergi pe diesel. Si benzina e tot turbo, asa ca nu mai faci mare lucru alegand benzina, tot asa pui si turbina benzinarei pe butuci, cum o pui pe aia de diesel.
Diferenta de 2 litri (teoretic, ca practic va fi mai mare) la consum, la 20.000 de km, inseamna 400 de litri de motorina, adica 600 de euro/an. Enorm. Cu banii aia anulezi DPF-ul de 2 ori, cand va fi cazul, si scapi de singurul incovenint al dieselului.

#4
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.207
  • Înscris: 21.08.2003
Motorisca de 1.0L este geniala pe un Ford focus nu mai zic de fiesta...consuma oriunde intre 5 si 15 L/100km dar oare cum se va comporta pe Turneo care este un Connect cu geamuri,adica o masina utilitara la origini ,mai putin gandita pentru confort si cu niste lonjeroane intarite pentru greutate?

#5
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.867
  • Înscris: 28.11.2001
Nu e un Connect, e mai mic.

#6
Vortexx

Vortexx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.568
  • Înscris: 13.05.2014

View Postnoone2, on 16 noiembrie 2014 - 09:22, said:

Eu zic sa mergi pe diesel. Si benzina e tot turbo, asa ca nu mai faci mare lucru alegand benzina, tot asa pui si turbina benzinarei pe butuci, cum o pui pe aia de diesel.
Diferenta de 2 litri (teoretic, ca practic va fi mai mare) la consum, la 20.000 de km, inseamna 400 de litri de motorina, adica 600 de euro/an. Enorm. Cu banii aia anulezi DPF-ul de 2 ori, cand va fi cazul, si scapi de singurul incovenint al dieselului.

Mda. Dieselu ala e lesinat rau. O dacie papuc de aia veche 1.6 pe injectie ia suta in 14 secunde :)). Cu dieselu ala nu-i de facut depasiri. E moarte curata. O masina plictisitoare la fel ca restul tractoarelor.

#7
noone2

noone2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.180
  • Înscris: 10.03.2007
Iar incepi cu depasirile kamikaze la o utilitara? Numai tampenii vorbiti. Am condus prin tara asta masini care prind suta in mult mai multe secunde decat scotuia asta si n-am murit.
Toti soferii lui peste vor sa depaseasca 3 tiruri consecutive, cu a cincea, cand au alt tir in fata lor la 100 de metri.

#8
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.867
  • Înscris: 28.11.2001
La diesel apare si problema cu incalzirea masinii pe timp de iarna (la mine in zona iarna se ajunge constant la -15 -20C) si am avut masini diesel si cam faceam frigul in ele (renault kangoo, trafic, Peugeot 206, corsa, astra).
Nici acum cu benzina aspirata pe gaz nu ai vreo sansa sa fii shumi pe drum.

Editat de petman, 16 noiembrie 2014 - 09:55.


#9
Vortexx

Vortexx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.568
  • Înscris: 13.05.2014

View Postnoone2, on 16 noiembrie 2014 - 09:47, said:

Iar incepi cu depasirile kamikaze la o utilitara? Numai tampenii vorbiti. Am condus prin tara asta masini care prind suta in mult mai multe secunde decat scotuia asta si n-am murit.
Toti soferii lui peste vor sa depaseasca 3 tiruri consecutive, cu a cincea, cand au alt tir in fata lor la 100 de metri.

Tot e lesinata ma. E mai fain 1.5 dci decat 1.5 ala. 75 de cai sunt vai de mama lor. Cum am spus mereu. Cuplul de diesel e de marketing. Motoarele sunt lesinate si au nevoie de un cuplu de 2 ori mai mare fata de un benzinar care face acelasi lucru.

#10
sandel_u

sandel_u

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 3.663
  • Înscris: 21.11.2009
Ce vad eu ca avantaje pentru benzinar:
- este mai ieftin la achizitia initiala; (aici tu poti sa ne confirmi daca cei 800 euro sunt in favoarea benzinarului)
- are costuri mai mici pentru revizii; (aici poti sa verifici mai bine la reprezentanta)
- are cilindree mai mica si deci RCA-ul o sa fie mai mic; (cred ca numai anul asta RCA-ul a crescut cu aproape 50% si o sa tot creasca)
- motoarele pe benzina sunt cele recomandate pentru mers in oras; (ai zis 75% in oras)
- motoarele pe bezina sunt mai rezistente decat cele diesel; (chiar daca are turbo, tot ramane mai putin pretentios la exploatare, calitate combustibil, stil de mers, etc);
- daca te costa prea mult combustibilul poti sa ii bagi o instalatie GPL;
- acel motor a fost premiat motorul anului, ceea ce atesta calitatea sa;
Nu prea merge argumentul cu faptul ca iarna se incalzeste mai repede, pentru ca si benzinarele cu turbo, tot greu se incalzesc (mai greu decat benzinarele aspirate).

#11
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.786
  • Înscris: 01.12.2007
Consumurile oferite de producator nu au nici cea mai mica treaba cu realitatea. Pune o diferenta macar de 2L in regim mixt, un pret mediu la motorina de 2 euro (banuiesc ca o pastrezi macar 4-5ani) si vezi la ce suma ajungi dupa 100k km. Gandeste-te la revanzare,cine va cumpara Tourneo pe benzina ? Gandeste-te ca si benzina este turbo,gandeste-te ca nu va mai fi la fel de fiabil ca un aspirat clasic,nici macar nu se mai incalzeste atat de usor.

In general lumea are o impresie proasta despre dieseluri doar pt ca s-au obisnuit cu fiabilitatea de la 200k km in sus,cu fiabilitatea masinilor aduse de samsari.

Editat de ionutMembruAnonimut, 16 noiembrie 2014 - 14:08.


#12
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.867
  • Înscris: 28.11.2001
- Benzinarul este mai ieftin cu 800 Euro.
- Reviziile cica se fac la 30k km la ambele variante (desi mie mi se pare o prostie sa tii uleiul ala in motor 30km si sigur voi face reviziile mai repede) - urmeaza sa primesc ofertele de servisare.

Editat de petman, 16 noiembrie 2014 - 14:07.


#13
Vortexx

Vortexx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.568
  • Înscris: 13.05.2014
Dar ce ulei foloseste de tine 30k km? Eu bag Castrol si il schimb la 15k.

#14
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.867
  • Înscris: 28.11.2001
Ulei Ford cred. Formula F folosita de mine si la Fusion este produs de BP.

La 5 ani la un rulaj mediu anual de 20k km, la un pret estimat al benzinei de 1,32Euro si la motorina de 1,4Euro, benzinara ma costa in plus fata de diesel cu aprox  1200 euro. Daca scad diferenta de la achizitie iese un 400 euro in plus fata de benzinara.
Mai ramane sa bag in ecuatie si costurile cu mentenanta.

Editat de petman, 16 noiembrie 2014 - 14:25.


#15
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.786
  • Înscris: 01.12.2007
Chiar crezi in datele specificate de producator ?  Legat de pretul combustibilului,eu iti zic doar ca din 2009 si pana in prezent, acesta aproape ca s-a dublat.

Fiesta 1.0 100cp a scos in teste un consum mixt de 6.8%, f departe de 4.3-ul declarat de producator. Tu cu tourneo daca scoti 8% mixt vei fi foarte bun.

#16
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 4.867
  • Înscris: 28.11.2001
Eu am pus 2 litri in plus la fiecare motorizare la consumul mixt pentru ca nici la motorina nu prea scoti consumul ala.

#17
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Mesaje: 1.255
  • Înscris: 02.04.2011
Diesel. In oras e mai nasol cu diesel pana il incalzesti, deci la turele de dimineata, apoi nu mai ai treaba, ca pornesti cu motorul cald. In 2-3 ani recuperezi diferenta de pret fata de benzina din consum.  La fel si mentenanta. La motorasele astea mici nu e diferenta semnificativa intre diesel si benzina la revizii. Ce pierzi la diesel cu filtrele recuperezi la benzina cu bujiile. Tot pe acolo ies.
La diesel o sa meaga cu consum mai decent in sarcina (masina de firma, eventual plina cu diverse, pe distante scurte, cu accelerari si franari multe).

Editat de radu_vasile59, 16 noiembrie 2014 - 15:03.


#18
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Mesaje: 9.786
  • Înscris: 01.12.2007

View Postpetman, on 16 noiembrie 2014 - 15:00, said:

Eu am pus 2 litri in plus la fiecare motorizare la consumul mixt pentru ca nici la motorina nu prea scoti consumul ala.

La 100.000km inseamna:
2000L (diferenta de 2L)
2500L (diferenta de 2.5l)

Pune un pret mediu de 2 euro.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

Utilizatori activi: 1

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate