Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
presiune anvelope
Ultima postare: oct 13 2016 19:52, Inițiat de
lopi
, mai 27 2013 21:13
·
0
#1
Publicat: 27 mai 2013 - 21:13
Am un Golf IV cu jante aluminiu R15 195/65. Cauciucurile sunt de vara - Dunlop Sport BlueResponse, modelul nou de la Dunlop. La vulcanizare, presiunea tipica 2.2 atmosfere pe toate 4 cauciucuri.
La un coleg, cu niste cauciucuri de iarna Vredestein, asemanatoare, recomandau presiunea in cauciucuri de 3 atmosfere ! Era inscriptionat pe cauciuc. La vulcanizare a zis ca niciodata nu a bagat asa presiuni intr-un cauciuc. Am luat cartea de la Golf si din ce am vazut (nu stiu germana): "Der Fulldruck fur Winterreifen mus 0.2 bar hoher sein als bei Sommerreifen, sofern 3.5 bar nicht uberschritten werden." - adica iarna sa fie umflate mai mult cu 0.2 bar si ca presiunea ar fi cam 3-3.2 atmosfere ?!?! Golful, este break si din ce stiam se umfla mai bine pe fata, un 2.2 deoarece este motorul si masina este mai grea pe fara si pentru a avea o aderenta mai buna si vreo 2.0 pe spate pentru a avea aderenta bune in curbe (in cazul in care nu se incarca foarte tare in spate sau 4 persoane). La mine, cauciucurile, nu par deloc prea umflate. Parca am pana cu 2.2 atmosfere. Pe site la Dunlop nu am vazut ceva recomandari, doar sa ai presiune corespunzatoare. Cat ar trebui sa fie presiunea fata/spate. 3 atmosfere ??? |
#3
Publicat: 27 mai 2013 - 21:25
Intotdeauna te uiti la ceea ce recomanda producatorul masinii.
Gasesti informatia scrisa pe stalpul central/usa sofer/capac rezervor. Depinde de producator. Peste 2.5 bar am gasit doar la masinile sport, ce au talon f mic la anvelopa. Atentie! - pe anvelopa scrie presiunea maxima admisa! Da, este stiut ca iarna se baga 0.2-0.5 bar mai mult, la fel daca masina e foarte incarcata. Editat de Ahasverus, 27 mai 2013 - 21:29. |
#5
Publicat: 27 mai 2013 - 21:44
Probabil ca e ceva mai jos decat la mine (Bora), greutatea fiind mai mare cu vreo 100 si ceva de kile. Depinde oricum si de motor, diezelarele sunt mai grele deci de obicei presiunea ceruta pe fata e cu 0.1-0.2 bari mai mare. La mine e 2.2 fata, 1.9 spate dar le tin la cel putin 2.4/2.2, mi se pare destul de comfortabil si volanul raspunde mai usor mergand preponderent prin oras in ultimul timp.
|
#6
Publicat: 27 mai 2013 - 23:32
lopi, on 27 mai 2013 - 21:13, said:
Am un Golf IV cu jante aluminiu R15 195/65. Cauciucurile sunt de vara - Dunlop Sport BlueResponse, modelul nou de la Dunlop. La vulcanizare, presiunea tipica 2.2 atmosfere pe toate 4 cauciucuri. La un coleg, cu niste cauciucuri de iarna Vredestein, asemanatoare, recomandau presiunea in cauciucuri de 3 atmosfere ! Era inscriptionat pe cauciuc. La vulcanizare a zis ca niciodata nu a bagat asa presiuni intr-un cauciuc. Supraumflarea nu este buna, de regula creste uzura in directie si amortizoare fiind cauciucul mai "tare" dar si el capata uzura pe centru si mai mica pe margini, dar evident nici sub nu este bine uzeaza cauciucul in special pe margini si creste consumul, risti sa lovesti janta intr-o groapa mai serioasa daca nu ai presiune corecta. Treaba cu iarna si vara e simpla, presiunea nu e niciodata constanta, variaza cu temperatura, de aceea verificarea / umflarea se face exclusiv la rece preferabil dimineata la umbra... daca o faci dupa mers la benzinarie o umfli la meserie degeaba, vei avea alte presiuni cand se racesc. Trebuie sa ai un manometru digital care sa fie bine etalonat si sa aibe macar 0.05 bari rezolutie. Faci dimineata presiunea la fix si veri fi surprins ce bine merge. La amiaza pe soare si mers usor presiunea va fi cu 0.1 mai mare... este corect/normal. Pe autostrada sau pe canicula o sa creasca chiar 0.2... iarasi este normal si bine, cauciucurile sunt calculate pentru aceste variatii. Iarna e pe dos, daca ai presiune de vara e praf, o sa fie moi de aia trebuie verificate si presurizate din nou. |
#9
Publicat: 28 mai 2013 - 09:52
lopi, on 27 mai 2013 - 21:13, said:
Am luat cartea de la Golf si din ce am vazut (nu stiu germana): "Der Fulldruck fur Winterreifen mus 0.2 bar hoher sein als bei Sommerreifen, sofern 3.5 bar nicht uberschritten werden." - adica iarna sa fie umflate mai mult cu 0.2 bar si ca presiunea ar fi cam 3-3.2 atmosfere ?!?! [...] Cat ar trebui sa fie presiunea fata/spate. 3 atmosfere ??? in carte cat scrie pt. cauciucuri normale? io am in lateral pe usa o placa unde-s trecute presiunile pentru toate variantele de jante omologate. de ex. la 225/45 R17 2.0 atmosfere (fata) iar 245/40 R17 2.3 atmosfere (spate). iar in roata re rezerva vor 4.2 atmosfere . io intotdeauna pun 0.2 in plus fata de ce scrie. peste nu-mi place comportamentul masinii. depinde de la masina la masina, de la roata la roata. io m-as uita la ce zice producatorul si eventual in incerca treptat cu putin mai mult. |
#10
Publicat: 28 mai 2013 - 17:30
In cartea masinii, nu am vazut sa scrie undeva presiunea in anvelope, doar ca iarna sa fie + 0.2 mai mult decat vara. Sau poate scrie pe undeva, dar nu am vazut. E si in germana si e greu cu ea.
Aveti dreptate, am gasit scris pe capacul de la motorina ! Scrie daca e goala masina 2.1 bar fata + 1.9 bar spate. Daca e plina, 4 persoane + bagaje, 2.5 bar fata + 3.2 bar spate. Am transformat in atmosfere si mi-a iesit intre 2-2.46 atm fata in functie de incarcare si 1.8-3.15 atm spate in functie de incarcare. La mine se merge mult 1-2 persoane in masina, exceptional 3-4. Bagaje, 1-2, nu mai mult. As baga 2.3 atm pe fata si 2.3 atm pe spate pentru gropi. Imi este ca daca o las 2.2 atm pe spate sau mai putin stric si cauciucul si janta. Conteaza asa de mult un 0.1-0.2 atm la consumul de combustibil si la stabilitate ? Acum am 2.2 atm pe toate 4. Mi se pare cam saltareata si in curbe la viteze mari are tendinta sa fuga de spate. Daca bag cu + 0.2 peste ce recomanda WV, ar veni 2.2 atm fata + 2 atm spate. Nu e prea putin pentru gropi ? Editat de lopi, 28 mai 2013 - 17:33. |
|
#11
Publicat: 28 mai 2013 - 20:07
Din ce vad aici urmeaza sa verifici presiunea in roti in laborator atestat NASA! Personal am dresat sotia ca atunci cand face plinul sa-l roage pe baiat sa verifice si presiunea si sa-i spuna in care roata a bagat aer. Asta ca sa isi dea seama daca e ceva in neregula cu una din anvelope. Altfel nu stiu cati stau dimineata la umbra cu manometru calibrat metrologic sa verifice presiunea din roata. Sa fiu al naibii daca masina nu are de 4 ani acelasi consum, jantele si anvelopele originale (pe astea le schimb cand o sa trec din nou la cele de vara) cu nivel de uzura normal. E drept nu am participat la nicio cursa de formula 1, dar daca particip prima data tunez masina cu un manometru calibrat. Nu de alta dar sunt convins ca diferenta de la 2.2 la 2.3 bari o sa imi dea o diferenta de 10 secunde tur.
si ca sa fiu mai catolic decat papa de cand 1Bar=1 atm? Pai ori suntem bagabontzi, ori nu mai suntem.... |
#12
Publicat: 28 mai 2013 - 20:56
1 bar nu este egal 1 atmosfera ! chiar am facut conversia pe google . Dah, am facut cam multa teorie. Le las pe toate cu 2.3 atmosfere si gata. Nu m-am jucat asa de mult cu presiunea la roti si tot citeam pe net fel de fel - ca economie combustibil, stabilitate, strica cauciuc, strica janta. Asa e, la urma urmei, poti sa ai cam ce presiune, daca ai luat groapa aiurea tot strici cauciucul, janta si cu economie de combustibil, cred ca e nesemnificativa pe langa stilul de mers.
|
#13
Publicat: 28 mai 2013 - 21:19
Daca fuge spatele la golf is proaste cauciucurile. Nu fuge la mine care am tractiune pe spate.
La jante & gropi io mi-as face probleme la jante R19 si cauciucuri de 235-265/35, dar la golf nu e cazul. Pune cauciucuri calumea si intrana fabricantjl ce presiune recomanda e (mail). |
#16
Publicat: 03 martie 2015 - 17:01
Buna,
Ma poate lamuri si pe mine cineva ce inseamna sintagma " cauciucul nu ia atmosfera"? Am fost azi la o vulcanizare din cartier sa umflu cauciucurile, dupa ce un domn de la o benzinarie mi-a spus ca sunt putin lasate si sa fac o vizita la vulcanizare. Era un domn la vulcanizare, care nu stiu cate cunostinte o fi avand, mi le-a umflat, iar la roata din stanga, spate a zis ca nu a luat atmosfera si sa fiu atenta daca pana maine se mai lasa. Nu ma pricep la detaliile astea, nici nu stiu cum pot sa-mi dau seama cum trebuie sa arate un cauciuc cu presiunea ok....de unde imi dau seama daca pana maine se mai lasa sau nu, daca nu e vizibil rau? De exemplu cand e stationata, cauciucurile din partea de jos, la contactul cu asfaltul sunt foarte putin lasate, dar am vazut ca la toate masinile e asa. Domnul respectiv mi-a zis ca daca se lasa pana maine, sa revin fiindca e posibil sa aiba vreo gaura ceva sau vreun por si sa-mi schimbe roata sau sa mi-o peticeasca...am anvelope de iarna pirelli. In cazul in care se mai lasa, si circul cu ea e posibil sa fac pana? Sotul meu nu a mai trecut pe la vulcanizare pentru a face presiunea rotilor de vreo 3 luni cred, am fost si pe la munte cu ea in urma cu 2 luni, iar momentan nu este acasa ca sa ma poata ajuta in acest sens. m-am gandit sa cer o perere pe un forum sa ma lamuresc putin. Multumesc Editat de andrulina, 03 martie 2015 - 17:02. |
#17
Publicat: 03 martie 2015 - 21:20
baby,
"cauciucul nu ia atmosfera", e prima data cand aud asa ceva nu mai merge acolo parerea mea, te duci la orice OMV si rogi un baiat sa faca presiunea la roti pe rama usii fata sofer trebuie sa ai valorile recomandate nu-ti face grijanie mergi normal cu masina. daca nu "trage" stanga-dreapta nu e nici o nenorocire probabil ca "meshteru" n-a reusit sa umfle roata si ti-a spus fraza aia nu v-ar strica sa aveti un manometru in masina si eventual un mini-compresor cu voi. nici nu costa o avere si nici nu ocupa mult loc succes andreic, on 16 iunie 2013 - 01:39, said:
E bine sa lucrezi numai in bari. e p-acolo, foarte comparabil de altfel |
#18
Publicat: 03 martie 2015 - 21:51
Eu ma gandesc la faptul ca " mesterul " a reusit sa " Nu " bage aer in anvelopa .
Cauza ?
Editat de tiopedi, 03 martie 2015 - 21:52. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi