Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Anvelopele de iarna devin obligatorii din 2011
Last Updated: Nov 15 2010 22:02, Started by
HLG
, Nov 11 2010 23:17
·
0
#1
Posted 11 November 2010 - 23:17
Quote Șoferii de autoturisme și autovehicule cu greutatea de peste 3,5 tone nu vor fi obligați să-și echipeze autovehiculele cu anvelope de iarnă în acest sezon, însă vor plăti amenzi dacă vor bloca drumurile naționale din cauza nedotării corespunzătoare. Transportatorii rutieri de marfa nu vor mai fi obligati sa-si doteze autovehiculele cu anvelope de iarna in acest sezonSursa: ARHIVA EVZ "Șoferii nu sunt obligați să aibe anvelope de iarnă, dar dacă vor provoca un accident, vor derapa sau vor bloca drumul vor plăti amenzi, precum și cheltuielile de degajare a drumului", a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, după o întâlnire desfășurată la sediul instituției cu reprezentanții transportatorilor. Ea a precizat că amenzile vor fi cuprinse între 400 și 2.000 de lei. Totodată, Boagiu a mai spus că în cazul deteriorării mașinii într-un accident, proprietarii nu vor mai fi despăgubiți de asigurători dacă nu au mașinile echipate corespunzător. Proiectul de OUG lansat în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor urmează să fie modificat, potrivit lui Vasile Ștefănescu, președintele COTAR. "În circa 30-40 de zile, va fi adoptată o Ordonanță, astfel încât, în cazul în care vor fi conducători care vor bloca aceste drumuri din cauza faptului că nu sunt echipați cu anvelope de iarnă vor fi amendați și vor plăti tractarea autovehiculelor. Ministrul a decis, în urma argumentelor noastre pertinente, să retragă proiectul de Ordonanță actual de pe site, urmând să fie refăcut în urma discuțiilor cu sindicatele și patronatele", a declarat președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), citat de Agerpres. Anvelopele de iarnă, obligatorii pentru circulația din afara orașelor Totodată, în urma discuțiilor, s-a stabilit că va fi introdusă obligativitatea echipării cu anvelope de iarnă (cu excepția orașelor și municipiilor) pentru toate autoturismele începând din 1 noiembrie 2011, astfel încât transportatorii și conducătorii auto să se poată pregăti din timp, și, totodată, să fie stabilite norme clare de echipare și clasificare a anvelopelor de iarnă. "Ordonanța se va aplica de la 1 ianuarie 2011, pentru a da timp conducătorilor auto și transportatorilor să se pregătească. Suntem bucuroși că doamna ministru a fost de acord cu argumentele noastre și suntem și mai bucuroși de faptul că de la 1 ianuarie 2011 vom avea control unic al activității de transport", a declarat Augustin Hagiu, președinte Federației Operatorilor Români de Transport (FORT). Control unic de la 1 ianuarie 2011 Ministrul Anca Boagiu a menționat că, din 2011, va exista o instituție unică de control în ceea ce privește transporturile și a mai explicat că a convenit cu patronatele rutiere ca acestea să aibă un reprezentant în cadrul comandamentului de iarnă. Practic, controlul va viza existența rovinietei, starea tehnică a autovehiculului, existența documentelor firmei de transport, ale șoferului, inclusiv atestatul profesional, documentele de atestare a mărfii, concordanța dintre documente și ceea ce se transportă și documentele de autorizare pentru transporturile periculoase Oficialul MTI a subliniat că jumătate din cei 120 de km catalogați ca puncte negre în timpul iernii au fost dotați cu parazăpezi, fiind devansată cu 2 săptămâni această obligație la nivelul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, de la 15 noiembrie la 1 noiembrie a fiecărui an. În total, drumurile naționale din România au stat blocate anul trecut în medie circa 67 de zile din cauza neechipării corespunzătoare a autovehiculelor pe timp de iarnă, a mai spus ministrul. Conform calculelor Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, în iarna 2009-2010, costurile medii pentru deblocarea drumurilor din cauza zăpezii și a lipsei echipării corespunzătoare a autovehiculelor pe timp de iarnă au fost de 2,18 milioane lei. |
#2
Posted 11 November 2010 - 23:28
Asa e mai normal (ma refer la intrarea in vigoare de la anul).
|
#3
Posted 11 November 2010 - 23:32
Foarte tare!
Imi pare bine pentru ca vanzatorii de anvelope se si vedeau iesiti din criza!!! Fara nici o exagerare, mai ales dupa ce au dat dovada de o crasa nesimtire crescand preturile fara nici un motiv in afara ca... se cauta! Pe de alta parte, anvelopele mele de vara..... inca mai fac fata la conditiile meteo! Sper ca macar pana la sfarsitul anului sa avem parte de o astfel de vreme! |
#4
Posted 11 November 2010 - 23:45
copjob2000, on 11th November 2010, 23:32, said: Imi pare bine pentru ca vanzatorii de anvelope se si vedeau iesiti din criza!!! Fara nici o exagerare, mai ales dupa ce au dat dovada de o crasa nesimtire crescand preturile fara nici un motiv in afara ca... se cauta! Eu le mai am de anul trecut, aproape noi |
#5
Posted 11 November 2010 - 23:57
pacat,mie sincer imi pare rau ca nu se aplica
si la anul va fi ac problema; x,y,z vor fi revoltati pt ca vor fi obligati sa-si puna anvelope corespunzatoare |
#6
Posted 12 November 2010 - 00:05
Din link-ul postat poate sa imi explice si mie cineva:
1. Ce sa inteleg din ceeace scrie jurnalistu' in articol Quote ... Totodată, în urma discuțiilor, s-a stabilit că va fi introdusă obligativitatea echipării cu anvelope de iarnă (cu excepția orașelor și municipiilor) pentru toate autoturismele începând din 1 noiembrie 2011, astfel încât transportatorii și conducătorii auto să se poată pregăti din timp, și, totodată, să fie stabilite norme clare de echipare și clasificare a anvelopelor de iarnă. "Ordonanța se va aplica de la 1 ianuarie 2011, pentru a da timp conducătorilor auto și transportatorilor să se pregătească. Suntem bucuroși că doamna ministru a fost de acord cu argumentele noastre și suntem și mai bucuroși de faptul că de la 1 ianuarie 2011 vom avea control unic al activității de transport", a declarat Augustin Hagiu, președinte Federației Operatorilor Români de Transport (FORT). Daca se aplica de la 1 ianuarie 2011 cu poate incepe obligativitatea din 1 noiembrie 2011? Va fi specificata data de obligativitate sau intra in vigoare si chipurile nu intra in functiune decit de la 1 noiembrie 2011. Cum ramine cu 15 noiembrie? 2. (daca sint offtopic cer scuze) Parca fostul ministru al transporturilor la sfirsitul iernii 2010 (martie 2010) spunea ca nu mai sint bani la transporturi din cauza deszapeziri asa ca sa nu cerem reparari/asfaltari/etc iar acum Quote Conform calculelor Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, în iarna 2009-2010, costurile medii pentru deblocarea drumurilor din cauza zăpezii și a lipsei echipării corespunzătoare a autovehiculelor pe timp de iarnă au fost de 2,18 milioane lei. Atunci cum ramine? Bugetul pt reparatii/asflatari ale ministerului pt anul 2010 erau doar de 2.18 milioane de lei??? Edited by active95, 12 November 2010 - 00:07. |
#8
Posted 12 November 2010 - 00:09
#9
Posted 12 November 2010 - 00:42
Sa inteleg ca in afara oraselor nu or sa fie obligatorii? Pai daca e asa sor'mea si ai mei scapa, or sa o foloseasca masina mea dac prin absurd or sa fie nevoiti sa iasa din oras in perioda asta. Daca nu e asa ma intreb unde naiba o sa tin depozitate 12 anvelope!
|
#10
Posted 12 November 2010 - 01:01
n-ai inteles bine.
"Anvelopele de iarnă, obligatorii pentru circulația din afara orașelor" |
|
#11
Posted 12 November 2010 - 01:09
M-am exprimat eu gresit! In orase nu or sa fie obligatorii? Asta m-ar interesa pe mine!
|
#12
Posted 12 November 2010 - 03:03
copjob2000, on 11th November 2010, 23:32, said: Foarte tare! Imi pare bine pentru ca vanzatorii de anvelope se si vedeau iesiti din criza!!! Fara nici o exagerare, mai ales dupa ce au dat dovada de o crasa nesimtire crescand preturile fara nici un motiv in afara ca... se cauta! Pe de alta parte, anvelopele mele de vara..... inca mai fac fata la conditiile meteo! Sper ca macar pana la sfarsitul anului sa avem parte de o astfel de vreme! Deja au vândut o grămadă...Și eu intenționam să comand zilele astea un set de 4 anvelope de iarnă dar acum mă mai gândesc. Nu că n-ar fi mai bune decât allseason-urile din dotare dar cred că un stil de conducere adecvat (distanță mai mare față de vehiculul din față, nebruscarea comenzilor și frână de motor) compensează diferența nu imensă între un cauciuc de iarnă mediu și un allseason bun. Și oricum la ce ierni am avut pe-aici prin Gorj în ultimii ani...Prin '94 urcam la Rânca iarna cu o coajă de Dacie cu Dumnezeu știe ce cauciucuri încălțată, DAR cu lanțuri pe roțile din față. Bine că alea erau lanțuri nu porcărioare de se găsesc acum prin supermarketuri, made in China. Edited by floryyn, 12 November 2010 - 03:06. |
#13
Posted 12 November 2010 - 08:14
Au schimbat legea pentru ca nu am mai fi avut politie pana in martie. Astia nu au bani sa-si incalte tinichelele
|
#14
Posted 12 November 2010 - 08:18
ionut_ionut, on 11th November 2010, 23:57, said: la anul va fi ac problema; x,y,z vor fi revoltati pt ca vor fi obligati sa-si puna anvelope corespunzatoare Am vazut stirea la TV in dimineata asta, iarna aceasta au scapat de "cheltuieli inutile" cei care sunt contra anvelopelor de iarna si cei care au avut bani de masina si de titei, dar de gume nu. In rest, numai de bine, ale mele sunt pe masina de DOUA saptamani, eu sunt unul dintre cei care nu sunt asa zgarciti si pe care gumele de iarna n-o sa-l tina 10 ani, numai 8. |
#15
Posted 12 November 2010 - 08:24
domnu' vadim a zis caca uciucurile de iarna sunt o afacere de 500milioane euroi pentr udrea si cocosel...
si ca udrea conduce tara prin marioneta basescu! |
|
#16
Posted 12 November 2010 - 08:25
floryyn, on 12th November 2010, 03:03, said: Deja au vândut o grămadă...Și eu intenționam să comand zilele astea un set de 4 anvelope de iarnă dar acum mă mai gândesc. Nu că n-ar fi mai bune decât allseason-urile din dotare dar cred că un stil de conducere adecvat (distanță mai mare față de vehiculul din față, nebruscarea comenzilor și frână de motor) compensează diferența nu imensă între un cauciuc de iarnă mediu și un allseason bun. Ai condus in conditii de iarna, atat cu unele cat si cu altele, pana acum? |
#17
Posted 12 November 2010 - 08:28
si legenda continua.
Merita cumparate oricum pt iarna. Chiar si pt mers in oras. |
#18
Posted 12 November 2010 - 08:45
Eu sunt tare curios cum se vor aplica acele sanctiuni pentru cei "neechipati".Pana cand iese legea/ordonanta mai trec 2 luni cel putin.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users