Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cum imi pregatesc masina pt Bucuresti - Grecia
Last Updated: Dec 15 2007 23:57, Started by
sanchez
, Aug 09 2007 08:29
·
0
#1
Posted 09 August 2007 - 08:29
Salutare!
In septembrie ma pregatesc sa plec in Grecia - Sithonia. Va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa-mi pregatesc masina pt un astfel de drum. Acolo s-ar putea sa merg si pana la Meteora - deci alt dum dus intors de vreo 800 km. Va multumesc anticipat! |
#2
Posted 09 August 2007 - 09:09
Frane, cauciucurile verificate bine, lichidul de frana la nivel, antigelul, actele.... LA DRUM.
Harti 2-3. Engleza la punct. Benzina numai de la FIRME KLUMEA. Bani pe card. Nu e mare chestie. Atentie!!! Cel mai bine sa-ti pregatesti creierul! Sa fi odihnit. Eroarea umana este cea mai importanta cauza a accidentelor. Nu factorul tehnic. |
#3
Posted 09 August 2007 - 09:19
Ar mai fi un sistem de navigatie. Ajuta mult dar Basarab a acoperit esentialul.
|
#4
Posted 10 August 2007 - 00:39
Daca planuiesti sa platesti cu cardul ia cel mai bine 2 carduri diferite de la 2 banci, am patit de cateva ori prin UE sa nu accepte la peco de exemplu Mastercard si am platit cu VISA, si invers, in unele tari nu accepta peste tot toate tipurile de carduri.
|
#5
Posted 10 August 2007 - 01:11
Inainte sa plec la Bucuresti la o saptamana dupa ce am luat Matizul (iulie 2004) am vrut mai intai sa verific piulitele de la roti, sa vad cat sunt de stranse. Surprizaaaa! Erau ca si sudate. Daca ramaneam in drum - cred ca mai degraba bagam matanii decat sa incerc sa desfac rotile. Cheie pt roti NU mi-a dat fostul proprietar, asa ca am cautat eu o cheie de 17, tubulara cu brat de vreo 30 cm. Tot cu ocazia aia am obs ca la roata dreapta-fata NU aveam una din cele 4 piulite (boii de la service au uitat sa o mai puna, capacul era plin de negreata- deci nu a fost desfacut de muuuult timp).
Apoi am verificat furtunele, lichidele, lamelele stergatoarelor, luminile, jocul rotilor (masina de 27k km in 1,5 ani, ingrijita insa) si cam atat. Mi-am luat muzica la mine, ceva de baut pt drum (suc si apa), tigari, ochelari, bagajele si... nevasta. Am pus benzina de la Hanu Ancutei si da-i bice. In 800 de km mi-a luat fix 40 de litri. 4 persoane, portbagaj plin, talpa la greu, AC pornit oricand a fost nevoi, cateva opriri sa mai admiram peisajul (una la Marasesti, da' ne-a fugarit rapid ploaia care a inceput la scurt timp). Nu am avut nicio problema la drum. Matizul meu s-a comportat excelent (o sg data a vazut 150- m-amluat la intrecere cu un microbuz, insa dupa 1 km l-am lasat, ca nu prea cunosteam bine masina si am zis ca mi-e destul). De harta nu a fost nevoie- tatal meu si finii lui erau in masina din fata, la care cand vedeam avariile stiam ca e radar (aveau detector). |
#8
Posted 11 November 2007 - 11:28
#9
Posted 04 December 2007 - 12:59
Un lucru e sigur: planificarea este ceva bun...
In plus, fata de cele spuse de ceilalti, mai ales pe timp de vara, e bine de schimbat si uleiul inainte de o calatorie lunga. Mersul cu turatie mare timp indelungat uzeaza uleiul si implicit motorul. Poate ca o data nu se intampla nimic, dar daca cineva face din asta un obicei, e moarte sigura pentru motor. Ar fi bine sa ai un bidon cu lichid de spalare parbriz: poate treci printr-o zona in care cei ce vin din sens opus iti arunca in permanenta noroi pe geam si lichidul se va termina repede. Amortizoarele influenteaza destul de serios stabilitatea masinii, siguranta si obliga la reducerea vitezei pe drum sinuos. Daca nu ai bani sa le schimbi, poti macar sa le repari. A-propos de cauciucuri, ar trebui si o echilibrare si geometrie. Ora de plecare este importanta: daca pleci la 8 AM din Bucuresti de exemplu vei pierde timp si nervi pana iesi din el. Energia ta la drum lung nu trebuie cheltuita pe asta. Intrecerile nu sunt utile la drum lung; e adevarat ca iti dau ocupatie, dar te consuma si eventual enerveaza (daca pierzi). Imbraca-te comod: fara bocanci, pantofi incomozi, pantaloni care lasa dungi pe piele si intrerup circulatia. Pauzele trebuie planificate si respectate, chiar daca ai depasit 100 de masini si acestea te vor depasi in timpul pauzei. In timpul pauzei ar fi buna putina gimnastica ; pentru toti pasagerii. Ar fi bine sa ai si ceva pentru autoaparare; poate sunt putin paranoic, dar lumea e plina de oameni onesti . Parerea mea personala este ca e mai bine de mers noaptea: in intuneric vezi masinile mai bine si de mai departe, chiar si dincolo de coatele curbelor (acea ceata a farurilor). In plus e si mai liber, iar partenerii de drum sunt TIR-istii, care sunt ok la depasiri (te anunta, iti lumineaza drumul in timpul depasirii), fata de in timpul zilei unde ai parte de diversi. Un detector de radar ar fi util, in special in Romania, unde mai sunt unii care nu au somn noaptea. Enegizante, tigari, mancare (stomacul gol contribuie la o stare de disconfort care diminueaza atentia). Principalul inamic: somnul. Oamenii pot dormi pe langa tine; mintea trebuie sa stea treaza, lucida. Fiecare are metodele lui de a face asta. Eu ma gandesc la lucruri logice: calcule, chestii de-astea. Daca te inveti asa vei ajunge sa nu mai dormi nici cand te intinzi in pat, iti va trebui o vreme sa te obsnuiesti cu gandul esti in pat. Cam atat mi-am adus aminte... scuze daca v-am plictisit. |
#10
Posted 15 December 2007 - 22:30
rakamishu ai zis foarte bine..trebuie sa fii in primul rand odihnit..sa ai bani in cazul in care se intampla cine stie ce sa poti gasi o solutie..trusa de scule..chiar daca ai masina straina..uneori o poti repara chiar tu..niste sigurante..sau relee daca stii ca ai probleme cu vreunul..chiar si niste becuri de rezerva..mie mi-au trebuit odata..asa ca e bine sa le ai.
|
|
#11
Posted 15 December 2007 - 23:57
Cite griji pt 800 km
Plinu de combustibil, verificat ulei, plinu la spalatorul de parbriz si la drum. Pt tine, un bidon de cafea ( daca mergi ca Sageata Albastra ), sandvisuri sa le maninci din mers, apa si tigari. Astea au fost pregatirile mele la un drum de 870 Km. Iar la intors nu am mai pregatit nimic, am traversat 3 tari si am facut 12 ore, ce pregatiri sa faci pt 12 ore de mers ? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users