Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964
 

Prajituri pt cafenele, calcul pret final

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#19
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View Postbrusli, on 06 februarie 2023 - 10:17, said:


Am intrebat deja la o cafeanea. A spus ca atata timp cat se vand, ei accepta produsele.

Adica va dicta clientul final, normal.
Cu alte cuvinte, aia de la cafenea nu au habar ce se cere, ce merge si ce nu.
Soc, tot clientul final va dicta si pretul.

View Postbrusli, on 06 februarie 2023 - 10:43, said:

Ma intereseaza pretul pe care trebuie sa il dau eu catre o cafenea, ca sa fie treaba profitabila.
Eu pana acum auzisem de (cost_ingrediente * 3), dar am auzit si de (cost_ingrediente * 4.5).

E pe dos, boss.
Te duci in 150 cafenele diferite, in toata Romania, tu personal si/sau prieteni, rude.
Ii pui sa consume, sa aleaga ce li se pare OK la pret, cantitate, gust.
Din tot research-ul asta vei concluziona: ce tip de praji se consuma si la ce pret.
Sunt 952 de perspective diferite si toate valabile asupra problemei. De ex. ti se pare normal sa te duci la o cafenea unde cafeaua e 5 lei si cea mai ieftina praji sa fie 8 lei ?! Sau sa dai 5 lei pe o praji de 30 grame ?! Depinde. Una e o cafenea dedicata cafelei, cu trafic mare si multa cafea vanduta. Alta e un stabiliment unde gasesti SI cafea, dar si delicatesuri.

#20
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,851
  • Înscris: 23.10.2015
Depinde mult și de cafenea. De exemplu, una de 'fițe' va vinde la preturi triple pentru ca au clienți pe care nu ii interesează prețul.

Acesta este alt aspect al business-ului. Prețul se face și după client. Nu te grăbi sa vinzi ieftin, asta poate oricine. Vânzătorii adevărați vând scump. De aceea, te sfătuiesc sa angajezi un om dedicat relației cu clienții, sa te lase pe tine sa iți urmezi pasiunea de a face prăjituri.

Apropo, presupun ca prin 'prăjituri', te referi și la patiserie.

#21
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View PostLukRo, on 06 februarie 2023 - 12:53, said:

Depinde mult și de cafenea. De exemplu, una de 'fițe' va vinde la preturi triple pentru ca au clienți pe care nu ii interesează prețul.


Succes cand clientii de fite vor afla ca platesc triplu pentru un fursec care in gara se vinde mai ieftin la ghereta cu cafea.

Daca faci figura de mai sus trebuie sa ai o reteta care macar vizual sa aiba identitate proprie, eventual aceleasi ingrediente, aceleasi costuri dar alta fata comerciala.

#22
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,755
  • Înscris: 12.08.2008
@lukro cum intra in afaceri cu cafenele de fite ?!

#23
LukRo

LukRo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,851
  • Înscris: 23.10.2015

View Postoverseas, on 06 februarie 2023 - 12:57, said:

Succes cand clientii de fite vor afla ca platesc triplu pentru un fursec care in gara se vinde mai ieftin la ghereta cu cafea.

Daca faci figura de mai sus trebuie sa ai o reteta care macar vizual sa aiba identitate proprie, eventual aceleasi ingrediente, aceleasi costuri dar alta fata comerciala.

Pfff, adica de ce platesti 30 lei o cafea in club cand poti sa o bei cu 5 lei la ghereta in gara, nu?

Locatiile premium nu sunt o noutate. Nu trebuie sa ai cafenea in Dorobanti, poate sa fie in aeroport / benzinarie... etc.  

View PostmihaiC1, on 06 februarie 2023 - 13:01, said:

@lukro cum intra in afaceri cu cafenele de fite ?!

Brand / Prezentare / Calitate / Pret ... in aceasta ordine. De asta ii trebuie un om specializat.

Edited by LukRo, 06 February 2023 - 13:12.


#24
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,845
  • Înscris: 13.07.2011
Calculezi costul final, adica materiale, curent, angajati, transport, absolut tot si dupaia vezi care este costul final al unui produs. Orice suma care o adaugi peste, este profitul tau.

Eu vand produse (din alta categorie) unde am adaos comercial de 20-35%. Daca am un client bun care cumpara cantitati ridicate sunt 20%, daca am clienti noi si in special cei care cumpara mai putin am 35%.

In horeca se adauga costuri ingrediente * 4 sau chiar 4,5, ca sa iti acoperi costurile aferente (chirie, curent, transport) si sa iti si ramana un profit.

#25
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View PostLukRo, on 06 februarie 2023 - 13:12, said:

Pfff, adica de ce platesti 30 lei o cafea in club cand poti sa o bei cu 5 lei la ghereta in gara, nu?


Pfff, adica incearca sa vinzi Eugenia la 18 lei bucata in Club X sau Y.

Initiator, ca sa ma pomenesti, iti spun ca am un prieten bun care a lansat un produs fix pentru cafenele, brand, ambalaj, calitate,pret - totul ok.
Problema e fost distributia, ca a sapat singur prin toata Romania pana si-a facut distributie directa.
Apoi a vandut afacerea ca sa nu  falimenteze, fiindca multi nu ii plateau, deci probleme la colectare.

#26
brusli

brusli

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 730
  • Înscris: 24.01.2007
Ok. Hai sa spun ce am facut eu azi: m-am dus la o cafenea cu care sunt prieten. Eu am in gand sa incep, de test, cu niste briose. Eu fac asta din pasiune in speranta ca in timp voi putea face o afacere, cand o sa am retetele mele stabilite si placute clientilor.
Am aflat ca la cafeneaua lui, un pret maximal pt un produs de patiserie este de 7-8 lei. Peste, nu mai cumpara lumea. 1.5 - 2 lei / briosa partea cafenelei e ok pt acea cafenea. Ceea ce inseamna ca eu trebuie sa ma duc cu pretul facturat de maxim 5 lei pe briosa.
Eu in momentul asta, pot sa calculez costul ingredientelor unei briose, costul curentului (cuptor electric) si a apei. Pt ca nu pot discuta de volum, care ar fi costul maxim per briosa la care sa ma arunc, doar luand in calcul ingredientele, curentul si apa? Asa, grosso modo, ca sa pot si eu sa imi fac curaj.
Deci vorbim de o pasiune, transformata incet in side job si poate in viitor in full time business.

#27
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007

View PostmihaiC1, on 06 februarie 2023 - 11:46, said:

Noi nu traim in F sa dam 5 euro pe o cafeluta cu un kake numit "briosa"
I-auzi. Da' ai calcat vreodata in starbucks? Cat costa o cafea mare si o briosa? 5 euro cumva? Sau imi zici ca nu e nimeni niciodata la starbucks, ca d-aia sunt pe toate gardurile.
Si nici macar nu-i de fite. Daca te duci in floreasca poti da mult mai mult de-atat (ce-i drept, si cafeaua e mai buna, sau cel putin ar trebui). Mai usor cu concluziile daca nu cunoasteti piata. Posted Image
Ca sa nu mai zic de faptul ca am fost saptamana trecuta in Barcelona si am dat mai putini bani decat la noi pe unele produse de genul (Gelatto de exemplu, sau croissante). Nu decat la mega, ce-i drept, dar mai ieftin decat la patiserii "de renume" de pe la noi.

Nu intentionam sa raspund, ca am presupus ca sunt multi p-aici mai calificati decat mine. Dar vad o groaza de raspunsuri "in ciuda".

As aborda problema altfel: in functie de capacitatea  de productie, m-as decide daca vreau sa lucrez cu O cafenea (sau un lant de cafenele sa zicem) sau cu cat mai multe posibil. E important acest aspect pentru ca daca lucrezi cu o singura cafenea poti discuta despre pretul tau de vanzare/pretul lor de vanzare, daca lucrezi cu mai multe, nu mai functioneaza, pentru ca nu poti sa le impui (ahem, "sugerezi") pret de vanzare.

Cred ca-i mult mai simplu pentru tine sa stabilesti o margine (as zice destul de mare, undeva la minim 30% peste toate costurile de productie), si apoi sa gasesti cafenele care doresc sa vanda produsul. Cred ca dificultatea principala e sa gasesti o cafenea potrivita. Sunt destule in bucuresti care vand cafea foarte buna (si nu ieftin) unde ar avea sens produsele daca sunt de calitate si aspect superior. Adica daca tu stii ca produsele tale sunt ceva deosebit, trebuie sa gasesti si o cafenea unde costul de productie + marginea + un 20-30-50% cat o sa vrea cafeneaua sa-si puna in functie de cum considera ei sa gaseasca vanzare.

Ce incerc sa zic e ca 5 lei pe briosa e putin. Poate daca te costa si mai putin sa le faci, are sens, dar am "in familie" patiseri si iti pot garanta ca lumea da si mai multi bani pe produse de calitate mai buna (vezi Paul, de exemplu, care nu-s cine-stie-ce si vand produse de peste 10 lei, si e multa lume la ei in orice mall, deci acel 7lei/produs nu se aplica peste tot, ci doar la cafeneaua respectiva).
In orice caz, nu zic ca-i usor sa te lipesti de o cafenea buna, dar daca reusesti vei avea mult mai multa flexibilitate cand vine vorba de pret.

Edited by TehCube, 06 February 2023 - 14:12.


#28
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,845
  • Înscris: 13.07.2011

View Postbrusli, on 06 februarie 2023 - 13:47, said:

Ok. Hai sa spun ce am facut eu azi: m-am dus la o cafenea cu care sunt prieten. Eu am in gand sa incep, de test, cu niste briose. Eu fac asta din pasiune in speranta ca in timp voi putea face o afacere, cand o sa am retetele mele stabilite si placute clientilor.
Am aflat ca la cafeneaua lui, un pret maximal pt un produs de patiserie este de 7-8 lei. Peste, nu mai cumpara lumea. 1.5 - 2 lei / briosa partea cafenelei e ok pt acea cafenea. Ceea ce inseamna ca eu trebuie sa ma duc cu pretul facturat de maxim 5 lei pe briosa.
Eu in momentul asta, pot sa calculez costul ingredientelor unei briose, costul curentului (cuptor electric) si a apei. Pt ca nu pot discuta de volum, care ar fi costul maxim per briosa la care sa ma arunc, doar luand in calcul ingredientele, curentul si apa? Asa, grosso modo, ca sa pot si eu sa imi fac curaj.
Deci vorbim de o pasiune, transformata incet in side job si poate in viitor in full time business.

Tu faci produsele acasa si le livrezi la cafenea? Tu te-ai gandit ca atunci cand lucrezi cu produse alimentare ai nevoie de aprobatii? Daca din greseala tu faci o reteta gresita si se imbolnaveste lumea, cine va raspunde?

Eu am facut un calcul grosso-modo si un muffin incl ingrediente, transport si curent te costa cam 2RON, dar sunt sigur ca se poate si mai ieftin, adica undeva la 1,6RON ar trebui sa fie posibil. Daca tu vinzi cu 5RON, atunci ai un adaos comercial imens, care merita. Dar acum intrebarea este, cate muffinuri sa vinzi ca sa poti trai din acest business, mai ales ca la inceput vei avea doar 1 singura cafenea.

#29
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View Postbrusli, on 06 februarie 2023 - 13:47, said:

Ok. Hai sa spun ce am facut eu azi: m-am dus la o cafenea cu care sunt prieten. Eu am in gand sa incep, de test, cu niste briose. Eu fac asta din pasiune in speranta ca in timp voi putea face o afacere, cand o sa am retetele mele stabilite si placute clientilor.
Am aflat ca la cafeneaua lui, un pret maximal pt un produs de patiserie este de 7-8 lei. Peste, nu mai cumpara lumea. 1.5 - 2 lei / briosa partea cafenelei e ok pt acea cafenea. Ceea ce inseamna ca eu trebuie sa ma duc cu pretul facturat de maxim 5 lei pe briosa.
Eu in momentul asta, pot sa calculez costul ingredientelor unei briose, costul curentului (cuptor electric) si a apei. Pt ca nu pot discuta de volum, care ar fi costul maxim per briosa la care sa ma arunc, doar luand in calcul ingredientele, curentul si apa? Asa, grosso modo, ca sa pot si eu sa imi fac curaj.
Deci vorbim de o pasiune, transformata incet in side job si poate in viitor in full time business.

In orice afacere trebuie sa stii pe ce te bazezi. Suna banal dar e complex. Tu spui ca te bazezi pe retete, calitate, strict pe gust, cam asa inteleg eu. Slaba miscarea. Bizonul va baga la greu din punga de 7 stars sau cum se mai cheama, preambalate, la cafenea. Aia care au inundat presa zeci de ani cu 'banul facut din pasiune' v-au facut doar deservicii.

OK, stii sa faci cookies. Nu ai in mana o lista de 100 cafenele care sa ia exclusiv sau majoritar de la tine, nu ai o reteta exclusivista cautata... e clasic. Trebuie sa dai pretul jos, ca sa intri si sa convingi, atat patronii (profit) cat si clientii (pret final vs calitate, gust). Fixeaza-ti un target cantitativ gen 1000 bucati/ luna si da pretul jos cat poti, fara sa faci pierdere, pana atingi targetul ala. De acolo vezi mai departe.

#30
wertyck

wertyck

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,609
  • Înscris: 13.03.2005

View Postbrusli, on 06 februarie 2023 - 09:56, said:

Salut,

Vreau sa incep sa fac prajituri pt cafenele. Am o mare pasiune pt cafeaua de specialitate si pt gatit si copt si m-am gandit sa incep incet incet sa fac produse pentru cafenele.
Primul meu mare hop ar fi pretul. Anume cum sa calculez pretul pentru produsul final.
Stiu ca exista:
- cost materie prima
- cost apa, curent, gaz
- cost mana de lucru
- cost transport

Cum ar trebui sa calculez pretul final daca stiu costul total?
La cafenele ma duc cu:
- pretul pe care ar trebui sa il vanda (cat ar fi ok sa dau din pret cafenelei?)
  sau
- pretul cerut de mine si vand ei cu cat doresc

De asemenea, orice alte sfaturi sunt binevenite.

Daca intrebi un student la stiinte economice, ti-ar putea raspunde astfel:
Calcularea pretului final pentru produsele dumneavoastra trebuie sa ia in considerare costurile totale ale acestora, incluzand costurile mentionate: materie prima, apa, curent, gaz, mana de lucru si transport.
In plus fata de acestea, ar trebui sa luati in considerare si alte costuri, cum ar fi costurile indirecte (cum ar fi utilitatile si costurile de marketing) si costurile generale ale afacerii (cum ar fi chiria si taxele).
Pentru a calcula pretul final, adunati toate aceste costuri si adaugati o marja profitabila. Marja profitabila poate varia in functie de industrie si de specificul afacerii dvs., dar, in general, se recomanda o marja intre 20% si 40%.
In ceea ce priveste vanzarea produselor, puteti avea un pret fix stabilit de dvs. sau puteti permite cafenelelor sa vanda cu pretul pe care il considera potrivit. In ambele cazuri, este important sa stabiliti un pret care sa acopere costurile totale si sa va permita sa obtineti un profit adecvat.
In plus, trebuie sa tineti cont de competitorii dvs. si de preturile produselor similare de pe piata. Acest lucru va poate ajuta sa stabiliti un pret realist si competitiv pentru produsele dvs.
Este recomandat sa obtineti feedback de la proprietarii de cafenele si sa verificati frecvent performanta financiara a afacerii dvs. pentru a va asigura ca preturile sunt adecvate si pentru a ajusta daca este necesar.

#31
irina2014

irina2014

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,541
  • Înscris: 04.03.2014
cum adica: "pot sa calculez costul ingredientelor unei briose, costul curentului (cuptor electric) si a apei"

si apoi intrebi: "costul maxim per briosa la care sa ma arunc, doar luand in calcul ingredientele, curentul si apa", in conditiile in care scrii mai sus ca o poti vinde cu max 5 lei

trebuie sa ai o structura clara a costului

tu trebuie sa ai costul sub 5 lei, si vezi daca iti convine.

nu ai si tu un prieten contabil, sa te ajute la calculul de cost?

vezi ca scapi niste elemente pe care le platesti, si daca nu le acoperi prin pret, vei scoate bani din buzunar

te am intrebat si mai devreme: ai facut niste teste? cat te costa X briose? Inteleg ca lucrezi intr-un loc acreditat, cum platesti curentul? cum regasesti aceasta cheltuiala in costul produsului finit?

Edited by irina2014, 06 February 2023 - 15:42.


#32
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View Postwertyck, on 06 februarie 2023 - 15:30, said:


Daca intrebi un student la stiinte economice, ti-ar putea raspunde astfel:
Calcularea pretului final pentru produsele dumneavoastra trebuie sa ia in considerare costurile totale ale acestora, incluzand costurile mentionate: materie prima, apa, curent, gaz, mana de lucru si transport.
In plus fata de acestea, ar trebui sa luati in considerare si alte costuri, cum ar fi costurile indirecte (cum ar fi utilitatile si costurile de marketing) si costurile generale ale afacerii (cum ar fi chiria si taxele).
Pentru a calcula pretul final, adunati toate aceste costuri si adaugati o marja profitabila. Marja profitabila poate varia in functie de industrie si de specificul afacerii dvs., dar, in general, se recomanda o marja intre 20% si 40%.
In ceea ce priveste vanzarea produselor, puteti avea un pret fix stabilit de dvs. sau puteti permite cafenelelor sa vanda cu pretul pe care il considera potrivit. In ambele cazuri, este important sa stabiliti un pret care sa acopere costurile totale si sa va permita sa obtineti un profit adecvat.
In plus, trebuie sa tineti cont de competitorii dvs. si de preturile produselor similare de pe piata. Acest lucru va poate ajuta sa stabiliti un pret realist si competitiv pentru produsele dvs.
Este recomandat sa obtineti feedback de la proprietarii de cafenele si sa verificati frecvent performanta financiara a afacerii dvs. pentru a va asigura ca preturile sunt adecvate si pentru a ajusta daca este necesar.

ChatGPT ?!

View PostTehCube, on 06 februarie 2023 - 14:12, said:

Ce incerc sa zic e ca 5 lei pe briosa e putin. Poate daca te costa si mai putin sa le faci, are sens, dar am "in familie" patiseri si iti pot garanta ca lumea da si mai multi bani pe produse de calitate mai buna (vezi Paul, de exemplu, care nu-s cine-stie-ce si vand produse de peste 10 lei, si e multa lume la ei in orice mall, deci acel 7lei/produs nu se aplica peste tot, ci doar la cafeneaua respectiva).
In orice caz, nu zic ca-i usor sa te lipesti de o cafenea buna, dar daca reusesti vei avea mult mai multa flexibilitate cand vine vorba de pret.

Nu e bine sa ne pornim pe panta cu preturile, calitatea si afaceristii de Romania, ca iese nasol.
Cat despre Paul, cred ca am trecut vreo 2 ani zilnic pe langa unul din magazinele lor, fara sa ma atraga cu nimic. La un moment dat am tot auzit de Paul, am zis sa testez, nu a fost nimic deosebit, in afara de pret. Am mai testat o data si a fost o calitate deosebita, dar negativa. Pentru mine nu exista pe planeta. Fix pe aia i-a inchis o data si controlul sanitar. Este un exemplu fix la subiectul nostru.

#33
Manasu

Manasu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,892
  • Înscris: 25.12.2016
Cel mai bine te duci in zona, vezi preturile cu care se vand prajiturile, si o sa stii cum sa-ti faci calculele.

#34
wertyck

wertyck

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,609
  • Înscris: 13.03.2005

View Postoverseas, on 06 februarie 2023 - 15:55, said:



ChatGPT ?!




Da, Nu am apucat sa pun Powered by Chat GPT, că a sunat telefonul...

#35
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,532
  • Înscris: 30.10.2003

View Postbusiness11, on 06 februarie 2023 - 14:46, said:


Tu faci produsele acasa si le livrezi la cafenea? Tu te-ai gandit ca atunci cand lucrezi cu produse alimentare ai nevoie de aprobatii? Daca din greseala tu faci o reteta gresita si se imbolnaveste lumea, cine va raspunde?

View Postbrusli, on 06 februarie 2023 - 10:43, said:

Am locatie cu certificarile necesare. Acolo se produce mancare, eu vreau sa fac partea de prajituri.


#36
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,800
  • Înscris: 09.01.2007

View Postoverseas, on 06 februarie 2023 - 15:55, said:

Nu e bine sa ne pornim pe panta cu preturile, calitatea si afaceristii de Romania, ca iese nasol.
D-aia si ziceam ca nu vreau sa ma bag.
Eu sunt de parere ca daca faci produse OK, calitate decenta, aspect de la bun in sus, trebuie sa incepi direct cu preturi mari.
Nu prea sunt de acord cu strategia de "pret jos pana intri si apoi cresti", nicio sansa (dupa parerea mea) si nu stiu nicio afacere care a ajuns "de fite" plecand de la cel mai mic pret. Pentru ca iti faci o baza de clienti (cat-de-cat) care cumpara de la tine doar pentru ca esti ieftin (nu le va pasa de calitate), si cand vei vrea sa cresti pretul, o sa-ti dea cu flit si o sa caute altii mai ieftini. Deci nu ai rezolvat nimic decat sa te chinui degeaba pe profit mic.
Sigur, poate sa functioneze si cu profit mic, si poti sa cresti si sa produci mult astfel incat sa iasa bani chiar daca marja e mica. Doar ca iti iei adio de la aspiratii ca vei creste calitatea pe viitor, ca nu ai cum cand scopul principal e volumul.
Iar omul zice ca voia sa faca din pasiune, caz in care ar trebui sa faca putin si scump, gen artizan, nu mult si ieftin. Ah, ca-s mult mai putini clienti pentru putin si scump decat pentru mult si ieftin? 100% de acord, d-aia ziceam ca trebuie sa te lipesti de o cafenea buna ca sa-i gasesti. Nu zic ca-i usor, nici macar nu stiu daca-i posibil. Dar altfel nu ar avea sens pentru mine, in conditiile date.

Quote

Cat despre Paul, cred ca am trecut vreo 2 ani zilnic pe langa unul din magazinele lor, fara sa ma atraga cu nimic. La un moment dat am tot auzit de Paul, am zis sa testez, nu a fost nimic deosebit, in afara de pret. Am mai testat o data si a fost o calitate deosebita, dar negativa. Pentru mine nu exista pe planeta. Fix pe aia i-a inchis o data si controlul sanitar. Este un exemplu fix la subiectul nostru.
Eu sunt total de acord. Am mancat de cateva ori, de mult. Nu mai mananc, nu-mi place, nu consider ca merita.
Totusi, gasesti Paul in majoritatea mall-urilor, de obicei cu destui oameni la coada. Preturile sunt mari. Deci clienti exista. Chiar daca nu faci tu parte din ei. Altfel ar fi disparut de mult de pe piata dar nu e cazul. Cred ca multe sunt fransize, dar e irelevant. Supravietuiesc in locuri cu chirie foarte mare. Deci ceva ceva vand.

Astea-s doar parerile mele, nu zic ca asa trebuie facut, sau ca asta e calea spre succes. Doar ca stiu mai multa lume pasionata de chestii culinare care si-au deschis afaceri, si e foarte greu daca o faci din pasiune si daca vrei un produs deosebit. Pe ieftin si prost ai o gramada de concurenta. Pe scump si bun ai putini clienti, si chiar daca-i gasesti, sanse mici sa ai volum destul de mare cat sa merite deranjul, mai ales daca nu ai brand, ca Paul, care sa vanda indiferent de produs/calitate. Cert e ca daca o faci din pasiune, sa te concentrezi pe volum e sortit pierzaniei de la inceput. Nu asta isi doreste, chiar daca o sa faca bani. Pe langa faptul ca ai nevoie de destul de mult timp sa aduci afacerea pe linia de plutire.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate