Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Arc fata Skoda Octavia 2 FL
Last Updated: Aug 21 2022 22:04, Started by
feri1979
, Aug 15 2022 02:41
·
0
#1
Posted 15 August 2022 - 02:41
Salut
Mi s-a rupt un arc din fata original la Skoda Octavia 2 FL, 2010, Hatchback, 1.6 TDI DSG (TMBCT21Z1B8011736). Am fost nevoit sa fac o reparatie "de urgenta" intr-un loc si un moment cu foarte putine posibilitati. Arcul rupt cu culorile violet(roz), portocaliu, albastru a fost inlocuit cu KYB K-Flex RH3553, iar rulmentul de deasupra (bile rotunde intr-un fel de cosara care intra in suportul de sus) a fost inlocuit cu ceva din dezmembrari care macar avea toate bilele. As avea nevoie de ajutor cu: 1. Codul arcului original si al rulmentului original. Pentru arc cel putin obtin pe siteurile de piese o gramada de coduri diferite. Suspensia e normala, cutia automata. 2. As vrea sa stiu daca KYB K-Flex RH3553 e intr-adevar compatibil, si daca da, atunci daca e ok calitatea, pentru ca as vrea sa inlocuiesc si arcul celalalt cu acelasi lucru sau pe ambele cu ceva similar ca si calitate cu originalul. Ms |
#2
Posted 15 August 2022 - 05:56
Salut.Am patit similar.Trebuie sa ajungi la Skoda sau prieten sa iti spuna ce cod este pe masina la arc.Rulmentul nu l-as fi pus folosit.
|
#3
Posted 15 August 2022 - 08:43
Nu cunosc compatibilitatea Kayaba cu masina, dar pentru piese OEM vezi in poze.
Vezi daca pe arc ai 3 linii de culoare (ce e evidentiat de mine) sau 4 linii de culoare (sub pozitia evidentiata de mine), sunt coduri diferite. Attached Files |
#4
Posted 15 August 2022 - 08:56
Mergi la un magazin de piese auto sau pe autokarma, epiesa. Poti cere un consult pe baza seriei VIN si iti vor da ei arcurile. Cand le schimbi, le schimbi pe ambele, daca poti iei si flansele ca nu sunt scumpe. Nu mergi cu unul schimbat.
Cred ca sunt mai multe variante, deoarece octavia era model normal, model cu pachet drumuri grele, model scout, model 4x4, model rs. Edited by TruculMagic, 15 August 2022 - 08:57. |
#5
Posted 15 August 2022 - 11:06
Dupa ce afli codurile schimba-le pe ambele stanga/dreapta
|
#6
Posted 15 August 2022 - 11:14
eu le-as schimba pe ambele si din cauza ca o data cu trecerea timpului isi schimba propietatile. unul nou identic cu unul vechi se vor comporta diferit.
Edited by arg, 15 August 2022 - 11:14. |
#7
Posted 20 August 2022 - 01:05
Ei si acuma partea foarte interesanta: arcul dat jos de pe masina are culorile violet(roz), portocaliu, albastru (3 semne), ceea ce corespunde la 1K0 411 105 AQ.
Aplicatii respectabile (tecalliance), ca si useri din UK, spun ca pe masina cu cutie automata trebuie sa fie/este arc cu culorile violet(roz), portocaliu, albastru, albastru (4 semne), adica 1K0 411 105 BC. Se pare ca sarma din cel cu BC e mai gros decat sarma din cel cu AQ... Idei? Edited by feri1979, 20 August 2022 - 01:11. |
#8
Posted 20 August 2022 - 09:17
Nu ai ce sa fentezi.altii au fost in situatia ta de mult.Ori la Skoda,ori la cine are program de originale,sa IDENTIFICI CODUL DE ARC DE PE MASINA.Ce relevanta au comentariile unora din uk sau ro?
|
#9
Posted 20 August 2022 - 19:55
as pune pe cel mai gros daca in rest e la fel. sa fie mai rezistent/sport e mai bine.
|
#10
Posted 20 August 2022 - 21:08
Teoretic ai dreptate, practic nu. Nu stii ce tratament se aplica la fiecare model de arc, totul e diferentiat in functiile de liniile alea colorate. Daca nu mergi pe mina inginerilor care au facut ce trebuie pentru fiecare model de masina si fiecare dotare pune tu arc de care vrei, eventual ia cele mai groase in carne si mergi cu ele la springuit, o sa ai o capra de toata frumusetea. El pe masina standard are arc standard original, ca s-a rupt dupa x ani asta inseamna ca masina a suferit un accident mai puternic care a slabit arcul si in final a cedat, sau poate a avut vreun defect de fabricatie si acum dupa niste ani a cedat. Omu cere detalii legate de arc standard sa ii asigure masina in continuare confort standard. E interesat daca varianta AM de la Kyb/Kayaba ii ofera acelasi confort ca si cu cele originale, altfel lua orice gasea in magazin, de la ieftine tari/flescaite pina la arcuri sport H&R, Eibach, etc, sau chiar suspensie pneumatica.
Cu niste ani in urma am lucrat la o firma pe o duba de 5T detarata la 3.5T care avea pe spate 2 foi de arc pe o parte la o roata. Patronul s-a gindit sa mai puna 1-2 foi de arc suplimentare sau sa schimbe cu totul ansamblul de foi de arc existent cu altul de pe alta masina care avea 3 foi de arc, totul din fabrica, OEM. Surpriza a venit dupa montaj cind la prima proba au observat ca suspensia se lasa la fel ca inainte la 70-80% din incarcatura initiala. Rezolvarea a venit de la achizitia unei alte masini de 6.5T detarata la 3.5T, asta avea arcuri tapene si se putea baga incarcatura la greu, suspensia nu mai plingea. Bigger nu e mereu better. |
|
#11
Posted 21 August 2022 - 02:31
Cam asa ceva... nu-mi dau seama care ar trebui sa fie arcurile originale potrivite si codul lor (adica de ce am din fabrica pe masina cu cutie automata arcuri pt varianta cu cutie manuala). Cum spuneam, unele aplicatii de piese (si posesori de Octavia 1Z3 automata) indica arc cu culorile violet(roz), portocaliu, albastru, albastru (4 semne), adica 1K0 411 105 BC, iar ce gasesc eu pe masina are culorile culorile violet(roz), portocaliu, albastru (3 semne), ceea ce corespunde la 1K0 411 105 AQ.
Dupa aia evident vedem daca KYB K-Flex RH3553 e potrivit, acesta e echivalent se pare cu 1K0 411 105 AQ. |
#12
Posted 21 August 2022 - 07:56
Care e diferenta reala de kg dintre o Octavia 2 cu cutie manuala si una cu dsg? Fiind masinile identice banuiesc ca acea diferenta de greutate vine doar de la cutia de viteze. Nefiind diferenta mare, e posibil sa fie compatibile arcurile intre ele la variantele de masini cu cutii diferite. Zici ca ai avut arc OEM, e normal ca e din fabrica si putin probabil sa fi fost schimbat si pus ceva OEM neconform. Nu cred ca e diferenta mai mare de 10-20kg intre cutii de viteza manuala vs dsg, puteau pune acelasi tip/cod de arcuri si era totul ok. Eu unu daca as dori sa merg mai departe tot pe OEM, nu mi-as face griji si as alege arc cu cod cu 3 sau cu 4 linii.
|
#13
Posted 21 August 2022 - 18:25
de-asta cred eu ca inginerii doteaza masinile la limita si la unele modele crapa mai des. pare ca si in acest caz la fel, avea arcuri pt manuala si s-a rupt din senin. sunt curios daca telescoapele au coduri diferite, daca nu, eu clar as pune pe cele mai groase. de-asta e bine sa-ti iei masina cu setarile sport ale acelui model, stai mai linistit in afara de tinuta mai buna de drum.
|
#14
Posted 21 August 2022 - 22:04
Are masina veche de 12 ani, crezi tu ca din cauza aia s-a rupt arcul acum, ca sunt proiectate piesele sa functioneze la limita? Poate nu doreste fiecare suspensie sport/tare/dura, poate nu doreste fiecare sa atinga limitele masinii, mai sunt si persoane care merg normal si doresc confort. Din cauza asta omu dorea sa rezolve problema cu suspensie standard, cu arc OEM/AM care ofera confort. Nu doreste topaiala, nu doreste tinuta de drum mai buna, il multumeste suspensia standard conforatbila OEM.
Tu alegi ce doresti, ce urmaresti, ce e mai bun pentru tine, adica suspensie sport. Daca omu incearca sa rezolve problema si suspensia sa ii asigure in continuare acelasi confort standard OEM al masinii, recomanda ceva tinind cont de cerintele lui. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users